Historik
Föregående · 106 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Från Hörnefors: Han hade väl precis hoppat på uppdraget som scout vid det laget, om jag inte blandar ihop åren helt galet? Lär ha haft ganska stor påverkan vid den tidpunkten.
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Padrone78: Nu är det klart.
Sportchef Hedin och assisterande sportchef ICA-mannen.
Styf är tillbaka som huvudtränare med ett fem-års kontrakt. Bara Hellkvists idiot-hockey som gäller.
Grattis JFK. 😂
Sportchef Hedin och assisterande sportchef ICA-mannen.
Styf är tillbaka som huvudtränare med ett fem-års kontrakt. Bara Hellkvists idiot-hockey som gäller.
Grattis JFK. 😂
+ 11
MoDo Hockey > Sv: Silly season
SKiLMY: Modosurr: Henrik Gradin aktuell som sportchef
Surret går att Henrik Gradin, idag scout för Colorado Avalanche är aktuell som sportchef för Modo. Vet att Örnsköldsvik Allehanda har pekat ut honom. Jag har träffat honom ute på hockeyarenor senaste veckan för att förhöra mig lite om det är intressant. Han medgav att det skulle vara smickrande om frågan kom, men att han inte hört någonting. Han påpekade även hur mycket han trivs som scout och tycker det är ett riktigt roligt jobb. Skulle han få frågan från Modo så skulle han överväga det. Men betonade att ingen fråga på något sätt var ställd, och han lät väldigt ärlig. Det man ska ha med sig är att kontraktet med Colorado nu går ut och han bor i staden.
Surret går att Henrik Gradin, idag scout för Colorado Avalanche är aktuell som sportchef för Modo. Vet att Örnsköldsvik Allehanda har pekat ut honom. Jag har träffat honom ute på hockeyarenor senaste veckan för att förhöra mig lite om det är intressant. Han medgav att det skulle vara smickrande om frågan kom, men att han inte hört någonting. Han påpekade även hur mycket han trivs som scout och tycker det är ett riktigt roligt jobb. Skulle han få frågan från Modo så skulle han överväga det. Men betonade att ingen fråga på något sätt var ställd, och han lät väldigt ärlig. Det man ska ha med sig är att kontraktet med Colorado nu går ut och han bor i staden.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Sven Tuta: Nämnde du att det är Sveriges mest underhållande liga? Tydligen.
+ 4
MoDo Hockey > Sv: Silly season
{9233}: Jag tror nog han kan ta plats i ett SHL-lag. Men kan nog vara bra att bygga upp självförtroendet genom att ta ett steg ner igen.
Om det blir Allsvenskan för hans del så tror jag det är större chans att han kritar på här än Brynäs. Han och Molin är så välkommen tillbaka.
Om det blir Allsvenskan för hans del så tror jag det är större chans att han kritar på här än Brynäs. Han och Molin är så välkommen tillbaka.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
jonsson: Samma tendenser i föreningen och laget iaf.
Sen är det svårt att jämföra egentligen, men jag tycker det är fler dåliga lag i år än när vi åkte ur. Vi hade kanske klarat oss nu.
Sen är det svårt att jämföra egentligen, men jag tycker det är fler dåliga lag i år än när vi åkte ur. Vi hade kanske klarat oss nu.
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Gusse: Känslan är ändå att Brynäs har halkat sakta ner mot HA på samma sätt som vi gjorde. Det verkar inte hända så mycket inom föreningen för att rätta till det heller.
Åker de inte ut nu, så kommer de garanterat göra det inom en snar framtid.
Åker de inte ut nu, så kommer de garanterat göra det inom en snar framtid.
+ 4
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Griffin: Skillnaden är ändå att Sundlöv hade byggt ihop en bra stomme och vi kom från en helt okej säsong sen innan. Det krävdes en del för att förlänga med talangerna, men i övrigt så var det mest att tacka av spelare som inte var intressanta längre och ta in Olofsson, Rosdahl och Öhman.
Mycket sämre förutsättningar i år, även fast jag tror det kommer gå bra i slutändan.
Mycket sämre förutsättningar i år, även fast jag tror det kommer gå bra i slutändan.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Jag kanske borde söka. Pluggat på universitetet, svinmycket vänner på fejsbok, lagt ner otaliga timmar av analys från läktarplats/soffan och är hyfsat bra på att pruta.
+ 5
MoDo Hockey > Sv: Silly season
{9315}: Håller med. Samtidigt så har vi ju nu en ordnad ekonomi tack vare att vi drastiskt bantade bort flera såna tjänster i organisationen när vi föll ner till HA.
Men nu är det dags att ta in en assisterande sportchef/general manager.
Men nu är det dags att ta in en assisterande sportchef/general manager.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Heyerdal: Gustav Willman Borvik verkar vara klar för SSK.
Beror lite på vilka de får behålla av årets trupp också, men de har ett spännande lagbygge på gång.
Beror lite på vilka de får behålla av årets trupp också, men de har ett spännande lagbygge på gång.
MoDo Hockey > Sv: Silly season
snusmumrik: Fredrik Andersson hyllar Karlin. Provläs till 12.01
” Vad är det som gör Mattias Karlin till en så skicklig coach?
– Han är hockeysmart, det är det som är grejen. Han läser spelet och situationerna snabbt och han hittar snabbt både nackdelar och fördelar i spelet och han hittar detaljerna som gör att hans lag kan vinna matcher?
Är du hockeysmart?
– (Skratt) Jag hoppas och tycker det. Men både Ante (Karlsson) och jag diskuterar väldigt mycket saker som vi ska kunna förändra under match. Jag tror väldigt mycket på att jobba tillsammans och ju bättre stab du har runt omkring dig, ju mer kan du förändra under matcherna, säger Freddan och fortsätter:
– Däremot tror jag att Karlin enskilt är en av de skickligaste coacherna i hockeyallsvenskan, säger Fredrik Andersson.”
” Vad är det som gör Mattias Karlin till en så skicklig coach?
– Han är hockeysmart, det är det som är grejen. Han läser spelet och situationerna snabbt och han hittar snabbt både nackdelar och fördelar i spelet och han hittar detaljerna som gör att hans lag kan vinna matcher?
Är du hockeysmart?
– (Skratt) Jag hoppas och tycker det. Men både Ante (Karlsson) och jag diskuterar väldigt mycket saker som vi ska kunna förändra under match. Jag tror väldigt mycket på att jobba tillsammans och ju bättre stab du har runt omkring dig, ju mer kan du förändra under matcherna, säger Freddan och fortsätter:
– Däremot tror jag att Karlin enskilt är en av de skickligaste coacherna i hockeyallsvenskan, säger Fredrik Andersson.”
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
”Mattias Karlin placeras som huvudtränare i Modo Hockey kommande säsong, där det även enligt uppgifter varit tal om att Fredrik Andersson kan komma att ingå.
– Inga kommentarer, svarar Karlin kort och gott på de uppgifterna i nuläget.
Han vill fokusera på semifinalserien mot Timrå istället. Och det ska han få göra.”
100% klar, tolkar jag detta som. ;)
– Inga kommentarer, svarar Karlin kort och gott på de uppgifterna i nuläget.
Han vill fokusera på semifinalserien mot Timrå istället. Och det ska han få göra.”
100% klar, tolkar jag detta som. ;)
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Confusius: De verkar pytsa ut delar relaterat till innehållet från jubileumssändningen på sociala medier i etapper. Har kommit lite fler personliga hälsningar och en längre intervju med Melinder på MoDo Channel bland annat.
Det lär nog dyka upp så småningom.
Det lär nog dyka upp så småningom.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Smurfen: Vi har ändå startat starkt med Ytterell, Modigs, Hasa, Karlsson och möjligtvis Williamsson.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Tarasov: Tingsryd blir för övrigt duktigt plundrade efter den här säsongen. Mestadels till andra ligakonkurrenter.
SSK väntas tappa en hel drös också, blir spännande att se hur det går för semifinalisterna efter allt är avgjort. Nu börjar det ”roliga”.
SSK väntas tappa en hel drös också, blir spännande att se hur det går för semifinalisterna efter allt är avgjort. Nu börjar det ”roliga”.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly season
M Horava: Vad jag förstått, så kommer inte han och Karlin särskilt bra överens.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
M Horava:
De här är väl närmast att ta plats:
Jeremias Lindewall
Hugo Styf
Theo Jacobsson
Några andra intressanta:
Wictor Åhström
Ondrej Volrab
Ynglingar på uppgång:
Karl Umegård
Helmer Styf
Dessa är intressanta men blir väl seniorer i år:
Ernst Axel Boberg
Kevin Arvidsson
Oscar Nordin
Sen har vi pojkarna Näslund, Timander och Svartvadet där nere också, men har ingen koll på dem.
De här är väl närmast att ta plats:
Jeremias Lindewall
Hugo Styf
Theo Jacobsson
Några andra intressanta:
Wictor Åhström
Ondrej Volrab
Ynglingar på uppgång:
Karl Umegård
Helmer Styf
Dessa är intressanta men blir väl seniorer i år:
Ernst Axel Boberg
Kevin Arvidsson
Oscar Nordin
Sen har vi pojkarna Näslund, Timander och Svartvadet där nere också, men har ingen koll på dem.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly season
{5647}: Sätter man åsido hur värdelös han är som person, så är Björn en fantastisk ledare. Jag tycker spelsystemet är sekundärt till hans förmåga att få hela gruppen att dra åt samma håll och köpa konceptet till fullo.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Sputnik: Nä, kan de rodda SHL med nuvarande ledning och förutsättningar så kommer de såklart ta chansen. Men jag är inte så säker på det.
Jag vet att de har tagit bort arenakravet, men det beror väl på om det dyker upp andra hinder också. Karlin och Georgsson utgör hela den sportsliga ledningen just nu. Oskarshamn framstår som en gigant jämfört med Västervik.
Jag vet att de har tagit bort arenakravet, men det beror väl på om det dyker upp andra hinder också. Karlin och Georgsson utgör hela den sportsliga ledningen just nu. Oskarshamn framstår som en gigant jämfört med Västervik.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8839}: Västervik spelar i Kinnarps och HV71 i Plivit Ishall? :)
+ 6
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KRM: Frågan är väl om de skulle tacka ja till en uppflyttning? Hur konstigt det ens låter.
De har varit ganska tydliga med att de inte ens riktigt har satt strukturen fullt ut för HockeyAllsvenskan. Fortfarande ett HockeyEttan-lag rent organisatoriskt.
De har varit ganska tydliga med att de inte ens riktigt har satt strukturen fullt ut för HockeyAllsvenskan. Fortfarande ett HockeyEttan-lag rent organisatoriskt.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Ska sluta spamma klipp från Lövens peppvideo. Men den här var så jävla rolig så att jag dog.
+ 4
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter: Kan tipsa om Västervik-SSK just nu om man vill se Karlin in action.
Strukturen försvinner litegrann när det är snabba spelvändningar, men man kan ändå skymta hur taktiska Västervik är.
Västervik började med den höga pressen som har varit framgångsrik de tidigare matcherna, men SSK verkar ha hittat ett sätt kring det där. Då anpassar Västervik sig väldigt snabbt, backar hem spelet istället och tar över andra halvan av perioden.
För övrigt usel domarinsats som missar när en SSKare har sönder Wahlgren framför kassen.
Strukturen försvinner litegrann när det är snabba spelvändningar, men man kan ändå skymta hur taktiska Västervik är.
Västervik började med den höga pressen som har varit framgångsrik de tidigare matcherna, men SSK verkar ha hittat ett sätt kring det där. Då anpassar Västervik sig väldigt snabbt, backar hem spelet istället och tar över andra halvan av perioden.
För övrigt usel domarinsats som missar när en SSKare har sönder Wahlgren framför kassen.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Löven och KHK har gått samman och skapat den ultimata peppvideon. ;)
+ 10
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Foldron: Inkvoterar MoDo för att fylla ut norra divisionen...
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
JoseGonzales:
Nord
1. Luleå
2. Skellefteå
3. Björklöven
4. MODO
5. Timrå
6. Brynäs
7. Leksand
8. Mora
9. AIK
10. Djurgården
Syd
1. Södertälje
2. Västerås
3. Örebro
4. Linköping
5. Färjestad
6. Frölunda
7. HV71
8. Växjö
9. Rögle
10. Malmö
Nord
1. Luleå
2. Skellefteå
3. Björklöven
4. MODO
5. Timrå
6. Brynäs
7. Leksand
8. Mora
9. AIK
10. Djurgården
Syd
1. Södertälje
2. Västerås
3. Örebro
4. Linköping
5. Färjestad
6. Frölunda
7. HV71
8. Växjö
9. Rögle
10. Malmö
+ 11
MoDo Hockey > Sv: Silly season
M Horava: Nästan en komplett kedja, verkar dock vara ont om backar utöver Anton. Lite av en chansning på målvakt dessutom.
Victor Öhman
www.eliteprospects.com/player/13022/victor-ohman
Victor Öhman
www.eliteprospects.com/player/38886/victor-ohman
Oscar Öhman
www.eliteprospects.com/player/142692/oscar-ohman
Anton Öhman
www.eliteprospects.com/player/39015/anton-ohman
William Silwerfeldt Öhman
www.eliteprospects.com/player/39012/william-silwerfeldt-ohman
Victor Öhman
www.eliteprospects.com/player/13022/victor-ohman
Victor Öhman
www.eliteprospects.com/player/38886/victor-ohman
Oscar Öhman
www.eliteprospects.com/player/142692/oscar-ohman
Anton Öhman
www.eliteprospects.com/player/39015/anton-ohman
William Silwerfeldt Öhman
www.eliteprospects.com/player/39012/william-silwerfeldt-ohman
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter: Nu vet jag inte när de där uppgifterna är ifrån, men tv-pengarna har blivit större varje år. Väntas det inte vara närmare 50 miljoner nästa år om jag inte minns helt fel?
Sjukt att det ens ska behövas en fallskärm kan jag tycka. Talande för hur enorm klyftan är mellan första och andraligan.
Sjukt att det ens ska behövas en fallskärm kan jag tycka. Talande för hur enorm klyftan är mellan första och andraligan.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Mike Keenan: Fast bortsett från en match, så har ni ju haft jämna drabbningar mot BIK. Det hade kunna gå lite hursomhelst de där matcherna.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
DrCox: Ser fram emot den serien. Stora förhoppningar på grishockey!
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9108}: Ja, trodde faktiskt att Löven skulle vika ner sig i den här matchserien men nu fick de nog en väldigt behövlig boost inför resten av slutspelet istället. De blir farliga.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Eller: Har försökt följa litegrann. Boden är överlägset bästa laget i Norra, Teg har även gått bra. Sen är Nybro, Dalen och Vimmerby vassa.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Från Hörnefors: Jo, kom på det också. Uppdaterade precis inlägget.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hompa90: Typ 35000 om man jämför MoDotillSHL hemsidan med igår. Den uppdateras iofs lite sporadiskt.
De sa dock i sändningen, nära 100k. Men kan ha hört fel.
De sa dock i sändningen, nära 100k. Men kan ha hört fel.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Den här bilden går ju inte av för hackor.
Källa:MODOTIFO support.
Källa:MODOTIFO support.
+ 9
Föregående · 106 · Nästa

Hur är kvalitén på Mestis och finns det något större publik/tv-intresse för den ligan?