lapad

6174 inlägg · 915 besäkare

Historik

· 72 ·
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: Jag kan aldrig tänka mig att Veini fattat att han skulle vara nr 2 i och med hans målsättning att lira i NHL för då behöver man verkligen speltid. Jag personligen (vem bryr sig egentligen om vad jag tycker) gissar på att man inte har varit tydlig från början, tror dessutom att man tänkt dela på ansvaret mellan målvakterna men ändrat sig under resans gång beroende kanske på ekonomi dvs målvakternas höga löner, krav från målvakterna, prestation, Honkens synpunkter m.m. Jag hoppas verkligen att Lindbäck spelar upp sig och håller tätt. Sedan så är det så Huge att varken du eller jag vet om vem som har rätt eller fel, vem har gjort vad, vad är det man har kommit överens om från början, m.m. Vi som väletablerade soffcoacher kan bara spekulera.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Jag kommenterar inte ditt l
inlägg utan min reflektion bara

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Samtidigt har Lindbäck varit extrem ojämn. Som jag skrev tidigare så har han svårt att behålla fokus i 3 perioder. Som försvarare så är det väldigt viktigt att ha en målvakt man kan lita på. Lindbäck ligger långt ner i räddnings procenten i SHL

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Hur tänkte då Brynäs från början? Har man inte fört en dialog med Honken och målvakterna? Trodde Honken att VV ska vara båsöppnare? Mycket märklig situation, man slutas aldrig förvånas. Det skulle inte förvåna mig om Brynäs står för en del av Veines lön i vanlig ordning

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Jag tycker att det är bedrövligt oavsett. Antar att Alcén värvar en tredje målvakt från ett annat SHL lag och blir Lindbäck skadad då sitter vi rejält på pottan men vad vet jag, jag är bara en soffcoach. Alcén kan bättre

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Anders Berg: Mañana

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: Eftersom du aldrig kritiserar någon i Brynäs så saknar du enligt min uppfattning egna åsikter. Det blir ju lite löjligt att ägna sin tid på forumet på att fösvara andras gärningar.
De flesta av oss här inne är både positiva och kritiska vilket forumet handlar om. Vi gläds åt vinster, vi sörjer förluster, vi analyserar, kritiserar och berömmer.
Brynäs har gjort både bra och mindre bra saker vilket i ens realistiska ögon är helt naturligt men då gäller det att vara objektiv och erkänna både sina misstag och framgångar. Så är det i idrott men så är det även i det vanliga livet. Det går upp- och ner, medgångar och motgångar.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: Ja, han är en okunnig soffbedömare som kritiserat Palves usla spel i egen zon. Larsson har säkert kopierat våra kommentarer/inlägg och skrivit ihop en krönika annars vore konstigt att han tycker som vi andra...

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
munkas: 😂

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
#33: Tror någonstans att man är trots resultatet nöjd med Manner och vill förlänga. Det hänger helt enkelt på vad han själv vill men även på hur säsongen slutar såklart.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
#33: Tror inte Janne är sugen (just nu) på ett cameback i båset. Han är nog nöjd att sitta lugnt och skriva krönikor. Som han själv nämnde så blir det många matcher, många resor och timmar i bussen.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Klockren sammanfattning av Janne Larsson i dagens GD
Tre nycklar för att Brynäs ska klättra i SHL-tabellen!
*Farten i spelet
*Enklare spel i egen zon
*Driv och självförtroende

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Det kanske är det som är jobbigt, inte vet jag. Palve ser ut att vara på alla andra ställen än på en hockeymatch. Totalt frånvarande

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
AW-M89: Palve har gift sig i somras och ligger antagligen på för att skaffa barn och bli helt slut på matcherna 😂

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
bradberry: Även om Timashov haft en trög start så tycker jag att han numera är en av dom som presterar bäst i laget. Han skapar väldigt mycket och är i stort sett den ende som kan ta sig in i motståndarnas zon utan att behöva skicka puckar upp i sarghörnen och jaga. Dessutom mycket nyttig i PP.
Veini vill jag inte betygsätta för han har inte fått tillräcklig med chanser att bevisa om vad han går för. Han kan t.o.m vara en bättre målvakt än Lindbäck som har svårt att behålla fokus i 3 perioder.
För övrigt är vi överens.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
J-S: Hockey är totalt ointressant med tanken på din hälsa. Jag hoppas av hela mitt hjärta att det går bra för dig 🙏.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
J-S: Skulle inte du ta paus?

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Treklövern1912: Många är frustrerade i kväll. Hade vi vunnit så hade tongångarna här inne varit annorlunda inklusive mig själv. Nu släpper vi hockey ett tag och fokuserar på annat.
Ha en fortsatt trevlig helg alla Brynäsare och hockeyälskare! No hard feelings!

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: Nu får du sluta knarka (mental knark) Huge!

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jockster : Klockrent! Exakt vad jag tycker

Brynäs IF > Sv: mellan säsong som vanligt
Chanzone: Nja, som jag skrev tidigare så är Lindbäck en fantastisk målvakt men han hittar alltid ett sätt att tappa fokus och då smäller det. Han och VV kanske ska spela halva matcher var?

Brynäs IF > Sv: mellan säsong som vanligt
Svensson_62: Märkligt att man vinner och spelar bra för 2 dagars sedan för att inte ens 2 dagar efter spela helt utan energi och vilja

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: "Du är dessutom en sarkastisk soffcoach själv iom ditt omdöme om mig, men det beror väl på att du saknar både självinsikt och ödmjukhet.
Så välkommen i klubben"
Det ser du Huge, t.o.m du själv erkänner att du är sarkastisk, det säger allt om dig.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Supportern: Mycket dåligt coachning av Manner rent generellt. Visst, man får inte bättre självförtroende av att vara bänkad men mär har Manner bänkat en spelare? Man ska låta alla spela i ett lag med ungdomar och barn men Brynäs spelar elit hockey och där ska enbart dom bästa i laget lira.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: Hur i helvete kan du försvara Palves usla spel? Ärligt talat så trodde jag att du har lite kunskaper och känsla när det gäller hockey men nu har du bevisat att du är bara en soffcoach utan några som helst självinsikt och ödmjukhet! Dessutom sarkastisk individ.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lindström: Skönt! Solklar utv innan

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: Hahahaha, ålder har satt sina spår. Huge, det finns ju optiker.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Skicka Palve åt helvete

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Nja, inte straff

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jobbocop: Det verkar som domarna bestämt sig att vi inte ska spela PP idag. Jävla tomtar

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: Domarna hittar utvisningar på Brynäs inte på Rögle

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: Om vi lämnar Alcén snacket åt sidan då även jag tycker att han måste få betydligt längre tid för att kritiserar så lyder min fråga till dig, har du någonsin kritiserat någon av våra f.d. sportchefer? Även om vi är s.k. soffbedömare/coacher är vi inte blinda och vad har du egentligen för underlag dvs kunskap att försvara deras handlingar för likväl som vi enligt dig kritiserar (kallas för konstruktivt kritik i mina ögon) kan vi också ifrågasätta ditt sätt att försvara.
Jag uppskattar människors ärlighet och ser saker och ting på ett mera objektivt sätt. Det gäller att både ge och ta, man ska tåla kritik men man ska också berömmas.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jag tänker lite såhär. Lindbäck är en fantastisk målvakt som kan göra idiot räddningar men han har ett problem och det är just där målvaktstränare som finns nära till hands ska agera. Lindbäck har fruktansvärt svårt att fokusera. Han kan släppa in mest idiotiska puckar för att sedan rädda allt. Jobbar man tillsammans nära inpå en tränare som finns med på träningar och alla matcher så lär man känna varandra väldigt bra och just där kan Honken agera innan matcherna och välja rätt målvakt för dagen. Sedan så vet alla som har utövat någon idrott att man har sämre dagar men då är det viktigt att vara ärlig och hellre låta kamrat håla ställningarna för dagen.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: Brynäs bästa ikväll, Larsson, Sklenicka, Lindbäck och Timashov

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: Sklenicka är KUNG

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lindström: Nu gäller det för Manner att lugna ner killarna och lira rätt spelare

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lindbäck släpper in många från blå mellan benen.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zzz: Vi kan inte spela med att bevaka resultatet, spelar vi i PP så ska vi punktera matchen

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: Så rättvist 😀

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Chanzone: Absolut inte någon utvisning

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Chanzone: Lindbäck har gjort det bra i kväll

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Tycker även Sklenicka och Timashov var riktig bra den första perioden

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: Hahahahaha, jag sa ju att det var taktiskt av Brynäs 😂

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
nittontolv: Powerbreak, tack…. Vi behöver andas

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Mrassarson: Det är bara Brynäs som spelart taktiskt 😂

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
bradberry: Vi får knappast röra pucken. Snart smäller det

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Bänka Hedberg

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Idag hoppas jag att Lindbäck håller nollan. Då vinner vi

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Skagge: Ja, man ska skjuta

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lunkz: Palve/domarna levererar

· 72 ·
Om lapad
Hejar på: 0x20-bif1bif.svg Brynäs IF

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE