Patrick Polly

1810 inlägg · 8185 besökare

Historik

· 19 ·
Timrå IK > Sv: Silly Season 11/12

hubbenorlen: Nä jag tror vi har en bra chans i KS.

Men innan vi vet hur det slutar kommer Nubben ha det tufft, ingen kommer vilja signa innan det är klart, och då kommer vi sent till bordet med lite att erbjuda...

Vi får leta i allsvenskan som sagt!


Timrå IK > Sv: Silly Season 11/12
T T: Hmm gjorde vi? Friberg kan vi nog inte tillskriva det epitetet ännu.

Timrå IK > Sv: Silly Season 11/12

Timrå Icon: Hehe, tänkte inte på det.

Nä fan, nog ska vi vara kvar i ES i nästa säsong, annat finns inte. Nu har vi fått lite ordning på spelet, har vi toppat formen till KS så kan vi bli big red machine igen!


Timrå IK > Sv: Silly Season 11/12

Nä Mihalik är nog körd känns det som. Timrå la ett bud för flera dagar sen. Han har fått flera andra bud från andra klubbar. Timrå ligger nog rätt kasst till där...

Surt sa räven, Nuben har verkligen ingen guldsits just nu!
Inför nästa år borde vi göra en Lule, dvs plocka guldkornen ur allsvenskan istället för att värva dyra finnar.


Timrå IK > Sv: Timrå IK - AIK 2012-01-24

Patrick Polly: Samma sak gäller PK. SAIK är 200% bättre än oss...

Skulle vi få ordning på PP o PK skulle vi plocka betydligt fler poäng.

RkTeamGPPPGAOPP.TSHPK%SHGF
1 Skellefteå AIK 40 12 119 206:00 89,92 7
2 Färjestads BK 40 21 150 283:23 86,00 1
3 Frölunda HC 41 20 142 261:39 85,92 3
4 Luleå HF 41 16 106 174:00 84,91 0
5 Brynäs IF 40 19 125 216:09 84,80 0
6 AIK 41 22 139 258:06 84,17 5
7 Linköpings HC 41 29 177 312:29 83,62 3
8 HV 71 40 31 164 267:43 81,10 1
9 Växjö Lakers HC 40 25 128 227:23 80,47 3
10 Djurgårdens IF 40 28 138 238:47 79,71 6
11 MODO Hockey 41 32 149 251:27 78,52 3
12 Timrå IK 41 36 132 212:12 72,73 3

Timrå IK > Sv: Timrå IK - AIK 2012-01-24

Patrick Polly: Just det ja glömde ju... Hur i hela h-vete kan vi ha så dåligt PP i match efter match?? Det kostar oss många viktiga poäng och kan komma att vara avgörande i KS. Vi är dyngsist i statistiken och Brynäs som leder den är 200% bättre än oss! Det är pinsamma siffror...

 
RkTeamGPPPGFOPP.TPPPP%SHGA
1 Brynäs IF 40 40 165 265:30 24,24 5
2 Linköpings HC 41 30 147 248:50 20,41 4
3 Skellefteå AIK 40 29 145 243:20 20,00 1
4 Färjestads BK 40 24 126 225:46 19,05 4
5 AIK 41 25 135 229:11 18,52 0
6 Växjö Lakers HC 40 25 138 253:33 18,12 7
7 Luleå HF 41 21 132 241:16 15,91 2
8 HV 71 40 23 145 242:56 15,86 1
9 MODO Hockey 41 21 137 231:42 15,33 2
10 Djurgårdens IF 40 20 136 240:09 14,71 2
11 Frölunda HC 41 18 123 228:45 14,63 6
12 Timrå IK 41 15 140 258:20 10,71 1

Redigerad kommentar


Timrå IK > Sv: Timrå IK - AIK 2012-01-24

Bra med 2 pinnar med 3 hade varit bättre. Att vi fortfarande inte kan vinna hemma är ett aber för oss... Det kostar oss viktiga poäng och kommer att vara livsviktigt under KS.

Om man ska se något positivt så är det att vi kan avgöra i sudden!


Timrå IK > Sv: Timrå IK - AIK 2012-01-24
Man blir inte direkt rädd när man ser vår centeruppställning. Den måste vara den svagaste vi någonsin haft!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Wayne Gresky: Hur tänkte du där? Hur får man tillbaka de pengarna? Det är inte direkt några större summor NHL betalar för våra ES spelar om du missat det...

Timrå IK > Sv: Silly Season 11/12
Dream Team: Ärligt talat, har inte kollat ovanför KS strecket sen omgång 12. Så jag har faktiskt ingen aning om hur det ser ut ovanför oss. Har nog aldrig haft så dålig koll förut...

Timrå IK > Sv: Silly Season 11/12

Ambroo: Lismaren har iaf tidigare visat Timråhjärta.

Självklart kommer inte Sanny att komma hit, men som han spelade när han lämnade och den relation han hade till klubben då, ja det är precis en sån spelare vi behöver idag.


Timrå IK > Sv: Silly Season 11/12

Dream Team: Har ärligt talat tappat intresset för ES generellt när det går som vi går.

I vanliga fall tappar jag intresset för ES när Timrå åkt ur slutspelet, men nu kom det betydligt snabbare än så...


Timrå IK > Sv: Silly Season 11/12
fredriko74: Sanny vore inte fel att få tillbaka i dagsläget, säg att jag bjussar på en Calzone också!

Timrå IK > Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2012-01-17

Kongo: Var inte Halonen värvad som 7:e back inför förra säsongen?

Tror vi generellt haft för höga förväntningar på honom och Granath t.ex.


Timrå IK > Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2012-01-17

Bragd-Birger: Jepps, han verkar inte så inspirerad, men det är nog svårt att vara det i det här laget också får man säga till hans försvar.

Problemet är väl att det är fler än Brempan som lider av motivationsbrist i laget. Komba det med en generell kompetensnivå på laget som är alldeles för låg och förluster som radar upp sig så förstår man att motivationen nog är ett problem för laget i stort.


Timrå IK > Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2012-01-17
Nybbe: Ja man kan inte säga annat än att förvärvet av Bremberg var en flopp. Bytet av Vampen mot Bremberg måste vara ett av de sämre byten vi gjort...

Timrå IK > Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2012-01-17

Bragd-Birger: Håller med, i KS får vi iaf spela matcher som betyder något. Det har vi inte gjort sen omgång tio iår, efter det var vi ohjälpligt sist.

Så på så vis känns det bra att man kan "slappa" fram till KS och varva upp då igen! Planerar att åka upp till Timrå då och se några väl valda matcher.


Timrå IK > Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2012-01-17
söder över: Äh KS är givet, känns inte som matcherna innan det spelar någon roll alls faktiskt....

Timrå IK > Sv: Silly Season 11/12

DJ Hemp: Har du rippat det jag skrev på Jimmys blog igår? =)

Citerar mig själv:

"Av någon anledning känner jag mig mer positiv nu än på länge. Att det blir KS står helt klart, och det har det egentligen gjort länge men jag har som så många andra levt på hoppet. Hoppet att man ska vinna nästa match, fast det hände inte… men nästa match då?, nehej inte vinst då heller osv osv osv i match efter match, omgång efter omgång.

I och med KS får vi iaf spela viktiga matcher, matcher som är spännande, matcher där varje poäng kan vara liv eller död. Betydelsefulla matcher har vi egentligen inte spelat sedan omgång 10 ungefär, efter det var vi ohjälpligt avhängda.

Men i KS kommer vi spela matcher som är viktigare än några andra på flera år, jag skulle vilja påstå att inte på 4 år har TIK spelat såhär viktiga matcher. Det som hände för fyra år sedan var direkt avgörande semifinal match mot HV71 (2008-04-03 Timrå IK – HV 71: 1-2), som Timrå tyvärr förlorade.

KS kommer bli en nervdrypande batalj som jag hoppas vi går vinnande ur!"

För att spinna vidare så några andra anledningar till att jag är positiv är att jag faktiskt tror att vi kan knipa en andra plats i KS. Ioch med det har vi fått inte lite mer pengar till föreningen och lite av en nystart inför nästa säsong.


Timrå IK > Sv: Silly Season 11/12

ÖstrandsNisse: Att vi klarar KS är ju inte omöjligt. Vi har ju en bättre trupp än lagen i KS som jag ser det, så det är väl nått som pekar på att vi reder ut KS.

En annan sak är att vi varit i KS förut, sedär nu har du två saker som pekar på att vi klarar det! =)


Timrå IK > Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2012-01-05

Steffe: Vad är det för patetiskt resonemang??

Att skjuta till pengar efter att de behövs?

Det är ungefär samma bakvända resonemang som att säga att man inte tänker ge pengar innan Timrå börjar vinna matcher.

Behåll era judas pengar...


Timrå IK > Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2012-01-05
Blizzard: Går inte att beställa på comhem.se iaf.

Timrå IK > Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2012-01-05
Verkar som Modo-Timrå matchen är den enda som inte går på PPV. Mobbing...

Timrå IK > Sv: Ny klubbdirektör - Lars Nolander, lycka till!
Knylan: My god... Timrås tabelläge har påverkat min hjärna helt klart!

Timrå IK > Sv: Ny klubbdirektör - Lars Nolander, lycka till!

Captain Crash: Haha jag håller med, lite varningslampa där!

Men vi får hoppas att det inte har någon betydelse för Lars kompetents som sportchef.


Timrå IK > Sv: Perra avgick, vad händer nu?
Nisse: Ja skulle vara intressant att veta vem det var som skvallrade till pressen. Men det verkar vara svårare att få veta än det var att skvallra.

Timrå IK > Sv: Perra avgick, vad händer nu?
Måste bara kommentera alla florerande tränarrykten.

Att Challe skulle återvända till Timrå tror jag Ante. Att Luckner skulle vilja skriva på för resten av året är nog bara BÅG.

Timrå IK > Sv: AVGÅ PERRA!
Laken: Japp, enligt sportnytt o Nubben så fick de inte sparken. Och då blir det heller ingen lön för dem.

Timrå IK > Sv: AVGÅ PERRA!
keano: I dagsläget skulle jag säga att Challe inte vore helt galet. Han är åtminstone engagerad i båset. Något drömförvärv har jag inte på rak arm just nu.

Timrå IK > Sv: AVGÅ PERRA!

Kerstin_k: Japp så är det!

Bara att hoppas att vi kan få in nån spelare också och få bort några ruttna päron!


Timrå IK > Sv: AVGÅ PERRA!

Viklund: Äntligen, hoppas att det blir fart på grillerna nu!


Timrå IK > Sv: AVGÅ PERRA!
Jag blir så ledsen, uppriktigt ledsen över att se förfallet... =(

Timrå IK > Sv: AVGÅ PERRA!
RocknRolf2: Så är det, och störst ansvar har TJ och därefter Linkan!

Timrå IK > Sv: AVGÅ PERRA!
1-6, för femtioelfte gången skämmer vi ut oss hemma...

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
RocknRolf2: Hagos har 150 kakor i månaden enligt "säkra" källor.

Timrå IK > Sv: AVGÅ PERRA!

Nubben har helt rätt anser jag. Det kan inte vara spelarna som bestämmer om tränaren ska vara kvar eller inte. Wag the dog är sällan en bra princip..

Det låter sunt att han snackat med några spelare som han litar på. Kan tänka mig att det rör sig om Jonte, Pärssinen o Hallin t.ex.

Där får han säkert bra förstahandsinformation om hur det fungerar i truppen och med tränarna.

In Nubben we trust!


Timrå IK > Sv: AVGÅ PERRA!

Är det bara jag som tänkt på hur lik soppan i Timrå är med historien om någon, någon annan, ingen och många?

Det var en gång fyra personer som hette Många, Någon, Någonannan och Ingen. Det fanns ett mycket viktigt jobb som skulle göras och Många tyckte att Någon skulle ta tag i det. Någonannan skulle också ha kunnat gjort det, men Ingen gjorde det. Någon blev förbannad, för det var ju faktiskt Mångas jobb. Många tyckte nu att Någonannan borde ha gjort något åt det, men Ingen förstod att Många faktiskt borde ha gjort det. Det slutade med att Många skyllde på Någonannan, när i själva verket Ingen kunde skylla på Någon.

Om vi byter ut Många till Spelartruppen, Någon till Ledningen, Någonannan till Perra, och Ingen till Nubben blir historien som följande.

Det var en gång fyra nyckelpositioner i en hockeyklubb som hette Spelatruppen, Ledningen, Perra och Nubben . Det fanns ett mycket viktigt jobb som skulle göras och Spelatruppen tyckte att Ledningen skulle ta tag i det. Perra skulle också ha kunnat gjort det, men Nubben gjorde det. Ledningen blev förbannad, för det var ju faktiskt Spelatruppens jobb. Spelatruppen tyckte nu att Perra borde ha gjort något åt det, men Nubben förstod att Spelatruppen faktiskt borde ha gjort det. Det slutade med att Spelatruppen skyllde på Perra, när i själva verket Nubben kunde skylla på Ledningen.


Timrå IK > Sv: AVGÅ PERRA!
Kostiainen: Det ger knappast några positiva vibbar till sponsorer och ev. kommande tränare att man gå ut och sågar de man har och berättar att nya förmågor är på gång in.

Timrå IK > Sv: AVGÅ PERRA!
Kostiainen: Det sänder ju inte så bra signaler åt nått håll med ett sånt uttalande. Bättre att vara tyst tills det finns något att säga.

Timrå IK > Sv: AVGÅ PERRA!
Kostiainen: Tja, vad ska han säga. "-Jo vi letar ny tränare men vi har ingen het kandidat ännu. Det ruttna päronet Perra kör på tills vi hittar en ersättare, som vi hoppas blir snart såklart. Fram till dess kommer Perra ge allt för klubben!"

Timrå IK > Sv: AVGÅ PERRA!

Timrå Icon: Det bytet kan jag gå med på alla dagar i veckan.

Sonnie lär inte producera lika mkt, men han kommer in med glöd, energi o kampvilja. Dessutom lär han höja sina medspelare ett snäpp!

Frågan är väl hur matchformen ser ut och om knät håller nu.


Timrå IK > Sv: AVGÅ PERRA!
Sonnenberg kan vara typen vi letar som Dagbladet skriver om. Ed Ward skulle också funka =)

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Kramer: Jag är inte så säker på att en KS kommer öka engagemanget för klubben. Det finns risk att folk slutar bry sig än mer i ren besvikelse.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Timrå Icon: Sprit är aldrig en bra lösning =)

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...

Hahl Bundy: Tror att det finns recept för det:

1) Timrå börjar vinna matcher.

2) Spelarna krigar på isen och visar att de vill vinna matcher.

3) Vi klarar oss kvar utan KS.

4) Ny ordf o klubbchef går ut i pressen och säger att vi har haft några förlorade år men nu blir det räffs och rättarting. Timrå skall åter bli ett stablit slutspelslag och de har en plan för att inom fem år öka omsättning med 50%.

Redigerad kommentar


Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Laken: Vad fick du för feedback?

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...

Hahl Bundy: Nja det är ju alltså en ny insamling. MEN man kan ju fråga sig om man inte istället borde göra en insamling i arenan under match till "värvarpotten" istället. Insamlingar till "världens barn" gör ju TV4 varannan vecka så där trillar miljonerna in i en stadig ström.

Generellt känns som vi svenskar hellre skänker pengar till ändamål utomlands än inom våra egna gränser.


Timrå IK > Sv: Silly Season 11/12
ÖstrandsNisse: Det visar ju också vilken typ av person man är. Någon som vill åstadkomma något, visa drivkraft och göra rätt för sig. Eller glida runt på en räkmacka, inte göra nånting och snuva systemet på pengar så länge det går.

Timrå IK > Sv: Silly Season 11/12

Kerstin_k: Att Pikken försvinner lär han inte tycka så mkt om, han har ju varken funkat under Linkan eller Nubben. Kan dock tänka mig att han är mer sur över att Vampen skickades iväg som var hans prestige värvning.

Sen kan man ju också fundera kring hur lyckat det var att skeppa honom. Vampen eller Linkan-Bremberg, jag skulle ta Vampen alla dagar i veckan.


Timrå IK > Sv: Ny klubbdirektör - Lars Nolander, lycka till!
Ambroo: Ok trodde bara han pratade om spelare.

· 19 ·