Historik
Föregående · 4 · Nästa
Fotboll > Sv: Champions League
mattias - 74: Om det var rättvist eller inte spelar mindre roll. Det är alltid lika underhållande att se Arteta efter att Arsenal förlorat.
+ 2
NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby: 5-0 Carolina i pp. Vi ser en total utklassning där Montreal helt saknar motmedel. Det skiljer inte minst i spelarnas totala sammanräknade istid där flera Montrealspelare ligger närmare 500 minuter medan ingen spelare i Carolina kommer över 400. Där är den stora skillnaden i inte minst tempot i matchen.
+ 2
NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby: Mycket riktigt får vi den utveckling på matchen som jag förutspådde då Carolina får utdelning ytterligare två ggr under den första periodens andra hälft. 3-0 Canes och detta kommer förstås Montreal få väldigt svårt att vända.
+ 1
NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
Jan-Erik : Match fem och "matchboll" Carolina. Det ska bli spännande att se om Habs har något motmedel mot Canes vassa inledningar i matcherna vilket förstås kan bli helt avgörande. Montreal har ju klarat av pressen på bortaplan i match 7 mot både Philly och Tampa. Det är väl mycket samma scenario i den här matchen som måste vinnas till varje pris.
Jag tror dock det kan bli för tufft för Montreal och sex sekunder in i matchen får vi två mot en för Carolina, ett skott man dock missar och trycket fortsätter. Montreal har en tuff afton framför sig.
Jag tror dock det kan bli för tufft för Montreal och sex sekunder in i matchen får vi två mot en för Carolina, ett skott man dock missar och trycket fortsätter. Montreal har en tuff afton framför sig.
+ 2
Fotboll > Sv: Premier League
mattias - 74: Vissa spelare är det inte det minsta synd om. Det är precis tvärtom. Karriären som aldrig blev något av. Om Sterling känner sig "bortglömd", bra revansch att supa ner sig och köra bil då idiot!
Tre Kronor > Sv: Hockey VM 2026
mattias - 74: Såhär känner jag. Det är ju inte de ryska ishockeyspelarnas "fel" att landet man representerar har en fullständigt hjärndöd president som bombat sönder Ukraina i mer än fyra jävla år, HELT utan nån jävla anledning?!
Exakt där måste vi börja den här diskussionen..!
Exakt där måste vi börja den här diskussionen..!
NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
Jan-Erik : Claude Lemieux bär in facklan inför matchen i Montreal i förrgår kväll (amerikansk tid). Nu idag möts vi av nyheten att han inte längre finns med oss. Ett riktigt tråkigt besked. Ingen dödsorsak har angetts.
+ 1
Övrig sport > Sv: Tennis
mattias - 74: Highlights´från matchen här. Sinner leder alltså 6-3, 6-3, 5-2 och ser ut att ha total kontroll på matchen då han spelar ut motståndaren efter noter och ska "bara" serva hem matchen. Sen tappar han i egen serve till 5-3, vi har 5-4 i Cerundolos serve och i läge 0-40 i Sinners serve kallar Sinner in "the official" där man hör att han nämner "dehydration", d.v.s en stark känsla av törst och muntorrhet och här blir det en paus i matchen där han kallar in hjälp från fysion. Detta hjälper dock inte alls och härifrån vinner Sinner endast 2 game i matchen.
Jag har aldrig sett en sån här fullständig genomklappning i världstennisen tidigare. Inte på den här nivån och det går såpass snabbt också. Från ett game till nästa tappar Yanick matchen totalt.
Jag har aldrig sett en sån här fullständig genomklappning i världstennisen tidigare. Inte på den här nivån och det går såpass snabbt också. Från ett game till nästa tappar Yanick matchen totalt.
Länkar:
- YouTube
- YouTube
+ 1
Tre Kronor > Sv: Hockey VM 2026
dempa: Oerhört enkelt att sammanfatta detta totala debacle:
VM
2023 – 6:a
2024 – Brons
2025 – Brons
2026 – ut i kvarten
OS
2026 – 7:a
VM
2023 – 6:a
2024 – Brons
2025 – Brons
2026 – ut i kvarten
OS
2026 – 7:a
+ 1
Tre Kronor > Sv: Hockey VM 2026
alfredshem1921: Där är Norge klara för VM-semi efter 2-0 i kvarten mot Lettland.
Oddsen på det innan turneringen?
Oddsen på det innan turneringen?
+ 2
Tre Kronor > Sv: Hockey VM 2026
Rip Kirby: Kan någon vara vänlig och förklara vad Carl Grundström egentligen tillför till det offensiva svenska spelet?
+ 1
Tre Kronor > Sv: Hockey VM 2026
dempa: Den där ska väl Hellberg ha ändå kan jag tycka. Oavsett hur "bra" skottet är.
+ 1
Tre Kronor > Sv: Hockey VM 2026
Zource: Jag vill hellre dra liknelsen schweiziskt bröd - Modo -brödgäng
+ 3
Tre Kronor > Sv: Hockey VM 2026
dempa: Jag har också förstått det så, men det är ju väldigt märkligt som du skriver att de båda gruppsegrarna ska kunna mötas innan finalen?
+ 1
Tre Kronor > Sv: Hockey VM 2026
alfredshem1921: Till Hellbergs "försvar" var skottet skymt och ganska så bra då han aldrig såg när skottet gick iväg utan han fick leta efter pucken som också går rakt in i mål.
+ 2
Tre Kronor > Sv: Hockey VM 2026
mattias - 74: Att nå 100 poäng i världens bästa hockeyliga är en dröm för alla NHL-spelare. Bara ett fåtal av de allra bästa gör det under en säsong. Att Celebrini gör det som 19-åring är som du säger helt sjukt.
+ 1
Tre Kronor > Sv: Hockey VM 2026
mattias - 74: Märks att det är bra domare. En fullständigt solklar five plus game på USAs Lindgren!
+ 2
Tre Kronor > Sv: Hockey VM 2026
dempa: Felaktig utv. på USA men man tog coaches challenge så blev det rätt.
+ 1
NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby: Underläge 0-3 på hemmaplan där samtliga mål görs på mindre än tre minuter. Detta gör läget för Montreal omöjligt såklart. Man har fortsatt stora svårigheter att ens få puckar på mål medan Carolina gjort mål på i stort sett allt man skapat. Aldrig att Carolina släpper detta, inte en chans.
+ 1
NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby: Man får inga bra vibbar alls av spelet hittills. Carolina tar ledningen i pp efter sitt första skott på mål i den spelformen. Innan har Montreal haft ett större antal målchanser men utan att lyckas få pucken på mål. 10-2 i skott hittills och där gör Carolina 2-0 på ett snyggt sätt. Montreal kommer in ganska lätt i anfallszon, men väl där lyckas man inte kunna hota på riktigt. Och under tiden jag har skrivit det här inlägget har Carolina gjort ytterligare ett mål så vi har 0-3 och 4-14 i skott. Nej, det här duger inte på långa vägar!
+ 1
NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
Jan-Erik : En snuskigt viktig match för Habs, IGEN! Underläge 1-2 och match fyra på hemmaplan som såklart bara måste vinnas! Upp till bevis således. Vad som fattats laget torde stå helt klart. I snitt 15 skott på mål håller bara inte. Nej, man måste få igång anfalsspelet. En offensiv som faktiskt kan hota Carolina önskas med start ikväll.
Go habs go! Go habs go!
Go habs go! Go habs go!
+ 2
Tre Kronor > Sv: Hockey VM 2026
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Andersson: Nyckelordet. Igen: Kravställan. Det är exakt där vi tyvärr väldigt sällan står utan istället allt som oftast faller, blytungt.
Det handlar om att träna in såväl rätt träningsmängd som rätt beteende på isen. Men det kanske viktigaste av allt är att det också har en mental aspekt. Dert handlar om att övertyga sig själv att du hela tiden är lite bättre än vad du själv vill tro att du är. Det gäller att bryta redan invanda tankemönster där du känner dig nöjd. Att få varje spelare individuellt att hela tiden sträva efter att nå lite högre, att spela lite bättre. Först på en nivå som kanske är lite för svår. Men, provar du inte så kan du heller inte bli bättre.
Det handlar om att träna in såväl rätt träningsmängd som rätt beteende på isen. Men det kanske viktigaste av allt är att det också har en mental aspekt. Dert handlar om att övertyga sig själv att du hela tiden är lite bättre än vad du själv vill tro att du är. Det gäller att bryta redan invanda tankemönster där du känner dig nöjd. Att få varje spelare individuellt att hela tiden sträva efter att nå lite högre, att spela lite bättre. Först på en nivå som kanske är lite för svår. Men, provar du inte så kan du heller inte bli bättre.
+ 2
Tre Kronor > Sv: Hockey VM 2026
Zource: Du skulle inte kunna sluta med ett antal "enter-slag" på tangentbordet i slutet av dina inlägg för att förgylla dina alltid så givande kommentarer?
Det blir så mycket smidigare att läsa texten om det inte är onödig "luft" eller tomrum i inläggen. Tack på förhand.
Det blir så mycket smidigare att läsa texten om det inte är onödig "luft" eller tomrum i inläggen. Tack på förhand.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Kenttäcam: 11-1 till CSKA, som på den här tiden var lika med det sovjetiska landslaget. Ett landslag som under den här tiden inte gick att slå. Bland annat vann man nio raka världsmästerskap, vad det nu var värt på den här tiden. Men samtliga länder utanför Kanada/USA deltog ju med sina bästa trupper.
+ 2
Tre Kronor > Sv: Hockey VM 2026
Kvartsfinalerna som följer:
Kanada - USA
Finland - Tjeckien
Norge - Lettland
Schweiz - Sverige
Kanada - USA
Finland - Tjeckien
Norge - Lettland
Schweiz - Sverige
+ 1
Tre Kronor > Sv: Hockey VM 2026
Rip Kirby: Schweiz avgör i tomt mål och vi "slipper" Finland i kvarten. Återstår att se vad det är värt bara haha
+ 2
Tre Kronor > Sv: Hockey VM 2026
Rip Kirby: Finland känns för övrigt som klassen bättre än Sverige i det här mästerskapet. Vi har 2-2 i nuläget. Bara att hoppas på att Schweiz hittar krafter att avgöra.
+ 1
Tre Kronor > Sv: Hockey VM 2026
Rip Kirby: Passningen från Crosby till Cellibrinis 2-2 mot Tjeckien. Herr-e-gud!
+ 1
Föregående · 4 · Nästa