RocknRolf2

6721 inlägg · 13203 besökare

Historik

· 30 ·
Timrå IK > Sv: Timrå IK - AIK 2010-11-06
Det ser ju inte så bra ut direkt...

Timrå IK > Sv: Timrå IK - AIK 2010-11-06
Det här ska vara sista matchen vi ser med Hirso i Timrå. Mer behöver inte sägas.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
250kg kärlek: Hade Sonnenberg haft högre prioritet hade man ju kunnat fixa honom innan man värvade ett gäng dyra spelare. Ifjol hade vi "råd" att köra med både Corso och Sonnenberg, i år skulle vi höja budgeten men pengarna saknas ändå till vår bäste spelare och en komplett trupp.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar


Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Timrå Icon: Corso? Ja, eller inte värvning av Hirso då...

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
När Timrå gick ut med både Hirso och Pikkarainen så tog jag för givet, jag har inte hört någon som INTE gjorde det, att Sonnenberg skulle dyka upp senare under hösten. Kommer inte Sonnenberg alls så förändras läget ganska markant.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Jag förväntar mig att ledningen och Linkan under uppehållet går ut och förklarar för supportrar och sponsorer varför man har valt att satsa som man har gjort.

Men i vilket fall så har jag redan mailat Linkan och ställt några relevanta frågor. Väntar med stort intresse på svar. Jag är väldigt nyfiken på varför man startar säsongen med den trupp man gör. Jag är också nyfiken på att veta siffrorna - för är man någorlunda seriösa så måste dessa siffror finnas - på vad det genomsnittliga antal frånvarande spelare/match har legat på de senaste 4 säsongerna. Som en jämförelse till de 12 forwards vi startade med.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
250kg kärlek: Hirso var på förhand en bra värvning, men inte till vilket pris som helst, det är självklart. Och som det verkar nu så fick vi ju Hirso på bekostnad av Sonnenberg, då var det ju inte en så bra värvning ens på förhand längre...

Vilken skulle jag ha valt mellan Sonnenberg och Hirso? Sonnenberg x 1000

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Jimmy bloggar bra. Vågar man inte byta ut folk i ledningen så kommer inte trenden att brytas. Vi kanske kommer att överleva ytterligare en säsong, bara för att bygga upp nya illusioner om att "nästa år, då kaaanske allt blir bra igen!". Så har det ju varit några säsonger nu. Sportsliga resultat har uteblivit och pengarna flyger iväg. Vi måste ha in nytt folk snarast, allt annat är bara att förskjuta problemen.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Simmalugnt: Ja Timrå IKs problem är ju pengabrist. Eller hur alla?

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
The great one: Jo hade Hirso visat att han duger på lite fler arenor än i Finland så hade det varit mer acceptabelt att ge honom fetpröjs.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
På förhand är Hirso värd en lön på max, MAX 200k, med tanke på att han aldrig har varit utanför mediokra finska ligan. Men självklart borde man prioriterat Sonnenberg först. Fan man räknade ju med hela sommaren att Sonnenberg skulle in. Blåst har man blivit! Dra åt helvete!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Berglund: Tjänar Hirso över 325K i månaden så saknas det normal begåvning i ledningen. För den lönen skulle han inte ens vara en bra och vettig värvning om han vore bra spelmässigt. I så fall skulle han behöva vara riktigt jävla bra...

Linkan kan omöjligt vara kvar i Timrå, okej att han inte har öga för talang, men när det brister i ens den enklaste logik... Det här går inte!

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
RTS: På backsidan är det bara Erixon och Granath som bör vara kvar till nästa säsong. Resten håller inte. Jämför det med t ex Skellefteå... Herregud vad vår lagbyggare är under isen.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
RTS: Jag håller på det stora hela med. Men Pikken kan jag faktiskt ge knappt godkänt även om förväntar mig otroligt mycket mer.

Kolan är en ny Lotvonen. Hynning borde ha fått kicken ifjol, hans höst ifjol var ju bland det sämsta någonsin, hur kan en sån spelare få nytt kontrakt? Hirso måste gå NU och Corso lär vara svindyr som du säger. Jag tycker visserligen inte Corso har varit värdelös, men han har liksom ingen vettig miljö att spela i. En av alla anledningar till att plocka in Sonnenberg är ju just att jag är helt övertygad om att det kommer att lyfta Corso, precis som det gjorde ifjol.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
RTS: Just det, tack! Bra beslut i samtliga fall, det är sådana beslut som behövs NU! Varje dag som Hirso är kvar på kontrakt är ett nytt misslyckande.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Vilka spelare har Timrå brutit kontrakt med under säsong tidigare? Mäkiaho, Laakonen, fler?

Hirso har bra meriter, bryt kontraktet snarast så är det mycket möjligt att nån finsk eller kanske rysk klubb nappar.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Modano: Ju mer man tänker på det ju mer fascinerande är det egentligen. 08/09 gjorde en 20-årig Moe 24 poäng som back, det är grymt bra. Visserligen spelade han med Lehtonen men ändå, han var topp 3 av Timrås backar den säsongen. Sedan EN svagare säsong och han får gå. Vi gör oss alltså av med en 22-åring fostrad i klubben och som har visat att han klarar av spel på hög ES-nivå.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Kramer: Ifjol när det syntes direkt att laget var felkomponerat så skrev många "vänta 15 omgångar innan du sågar", i år väntade jag 15 omgångar och till allas stora förvåning (...) så suger laget igen... Vad annars?! Tyvärr verkar det som man har satsat precis varenda öre som går och kanske mer därtill, snittlönen i dagens Timrå måste var rekordhög, men likförbannat suger laget kamelpung.

Igår var jag sugen att höra av mig till Allmänna reklamationsnämnden för att kolla möjligheterna att få igen mina surt förvärvade, beskattade tusenlappar som jag har lagt ut på årets bluffupplaga av Timrå IK.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Modano: Moe har i alla fall en grundkapacitet som är några ljusår bättre än Sonntags. Moe var kanon säsongen 08/09, sedan hände något, 09/10 gjorde han en riktig svag säsong. Men det var det flera som gjorde. Timrå har ju gett andra chanser till andra spelare som haft svaga säsonger (Hynning?!?!) så varför inte Moe?

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
mikenomad: Hehe fast så länge du inte tatuerade in ansiktet på TJ, Linkan, Kolan, Hynning, Hirsovitchs eller någon annan hjälte så är det ju lugnt!

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Innan jag spenderar ett ruttet korvöre mer på Timrå så vill jag ha svar på frågan från ledningen: Varför startar Timrå säsongen med en så tunn trupp?

Svarar de "pengabrist" då så har jag för alltid tappat all respekt för männen bakom ekonomi och lagbygge.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Simmalugnt: Vore intressant att höra resonemanget kring Sonnenberg.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Blizzard: Ja och ska man satsa på spets kan det ju vara klokt att göra klart med fjolårets klart bäste spelare...

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Simmalugnt: Det har man ju redan gjort. Man tycker att det är ok att gå in med 12 forwards på kontrakt och Sonnenberg har man inte råd med.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Nisse: Precis, om Hirso är skadad, varför spelar han? Eller är vi så kort om folk att vi måste köra med skadade spelare?

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Jensen_12: I helvete heller!

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
mikenomad: Nu väntar vi bara på intervju med Markus Karlsson.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
zaccodog: Tja, jag håller mig ifrån arenan. Tänker inte ens gå runt jul som jag brukar. Vill inte betala mer pengar än vad jag redan har gjort för att se detta Timrå.

Byt ledning och byt sportchef så köper jag årskort bara för att!

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
sarg ut: Vi är alltid kort om folk för att vi har en för tunn trupp.

Vi har en för tunn trupp för att man är dum i huvudet i Timrås ledning. Inte? Ge mig en annan förklaring!

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
När VI ledde med 2-0 i länsderby senast så klev Kolan in i handlingarna.

Han kan också dra från Timrå omedelbart!

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
spud: Ja då kanske vi får med Viklund och andra storheter som han har handplockat in.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
73Sjöbba: Omedelbart.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
zaccodog: Visst, men någon annan än Stefan Lindqvist måste värva.

Linkan = pengar i sjön!

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Kom ihåg: Det sitter inte i pengar. Det sitter i att vi har för dåligt folk bland ansvariga. Precis samma problem som Frölunda.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Sparka alla och börja med Linkan! Skulle ha gjorts för länge sen!

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
mikenomad: Vi måste tyvärr lida i drygt en timme till.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Sådär, nu ser man händelserna. Gör 1-1 nudå!

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Börjar Pitkimäki svikta är vi verkligen ute på djupt vatten.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
stoff: Ok, enligt sms-rapporterna jag får är hela laget sopor. Känns bra det här.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Sorry, har ingen bild från matchen än och Swehockey sa Åkerlund först

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Simmalugnt: Fullkomlig idioti att inte matcha Pitki idag, vill man inte ha en förstemålis eller vad är det frågan om?

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
SOM SAGT VARFÖR SPELA ANDREMÅLISEN IDAG??!?!?!

USELT! USELT! USELT!

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Kattgubben: Håller med, sluta byt målvakt varje match!

Varför skjuter A-L-D-R-I-G Kolan slagskott?

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
mikenomad: Ja så dåliga som vi varit de senaste omgångarna så är man ju väldigt förvånad om det blir slutspel. Men måtte laget ta sig samman nu i kommande hemmamatcher, förlust i kväll och blodtrycket bland fansen stiger till snitt 200/130 typ...

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Hahl Bundy: Ingen fireline iaf! Tunn som en 0.18s ABU som legat på morfars vind 35 bast.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Alltså jag vill bara veta hur man har resonerat där i konferensrummet i EON... TJ "Nä hörni vi kör med 12 forwards, det räcker ju till 4 hela kedjor, vi kan ju inte utgå från några ev skador, vi har faktiskt bara haft oflyt med det tidigare".

Senare, 10 omgångar in i serien när laget (som vanligt, som alltid) dras med skador och avstängningar möter man fans och press: "Nä alltså sluta tjata om Sonnenberg, vi koncentrerar oss på de 12 forwards vi har istället. Jaha är några skadade? Ja men det hör ju spelet till!"

Ännu senare: "Det finns inga pengar till nyförvärv, vi har satsat varenda sketen krona på en ofullständig trupp, men alltså spelarna vi har värvat och förlängt kontrakt med är så bra så sluta gnäll, så bra spelare som vi har så behöver man inte mer än 12 forwards!"

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
mikenomad: Bara lugn, vi kommer med all säkerhet att fortsätta rasa. 6 poäng på de 7 senaste omgångarna. Men att spelet för det mesta har varit tandlöst är en sak, poängskörden är ändå någorlunda ok, så här inledningsvis är jag mer tjurig över att truppen är tunn som en 0.18s fiskelina. Sedan så dödar domarna lite av intresset, och varför spelschemat ser ut som det gör vet väl förhoppningsvis bara idioterna på förbundet. Utgår från att Timrå protesterade högljutt där.

Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-11-02
tik02: Håller med, spela Juha som förstemålis.

Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-11-02
Anonymous: Tycker Pikkarainen får ungefär 2 av 5 i betyg. Förhoppningsvis har han mer att ge.

Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-11-02
Timrås största problem är precis som det har varit i några år att Lindqvist är fel man på fel plats. I mina ögon verkar det inte finnas någon som helst kemi mellan styrelse och sportansvarige, "det finns det visst" kanske någon säger, jaha bra, men då men vill jag gärna ha en vettig förklaring till varför man ÄNNU en gång, ÄNNU en jävla säsong går in med en fuckin ultratunn trupp?! Varför lär man sig INGENTING av sina misstag? Tunna trupper har kostat Timrå mycket pengar de senaste åren och det kommer att bli dyrt i år igen. "Brist på pengar" ? Timrå har en spelarbudget på över 40 miljoner, ÖVER 40 FUCKING MILJONER, så att det kulle vara pengabrist som gör att vi spelar på alldeles för kort manskap är ren bullshit! Räcker inte över 40 mille till att starta en säsong med MINST 13 forwards så vet jag inte... Men det är klart, skriver man nya kontrakt med spelare som Hynning och vägrar man sparka spelare som Skogs så blir ju allting väldigt svårt.

Sonnenberg var Timrås bäste spelare ifjol och fansens favorit. Han lyfte hela laget när han kom in och Corso (antagligen vår dyraste spelare nu) kom igång i hans närvaro. Men det var tydligen inte en spelare värd att satsa på. För övrigt saknar jag Moe också. En Timrågrabb som i alla fall HAR varit bra i Elitserien. Nu har vi ju stortalangen Sonntag istället, ytterligare en lysande division1-spelare som inte har ett jävla skit att göra på den här nivån. Heja Linkan!

Nu vill jag ha några treor på kommande hemmamatcher så man kan andas igen. men mycket beror ju som vanligt på vilka domare som kommer att döma. Idioten som dömde igår bör aldrig mer vistas på samma is som Timrå.

· 30 ·