1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581756 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - AIK 2010-11-06

1303397 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - AIK 2010-11-06
RTS: Jag skiter ärligt talat i Sonnenberg nu. Vi är i stort behov av fler än en forward och signar vi Sonnenberg, utan att göra oss av med någon annan, kommer vi inte att ha råd med fler värvningar. Kan man få Murley till en vettig peng plus en sådan som, eller liknande, Jens Karlsson så tycker jag man ska slå till. För som det ser ut så lär ju Pikkarainen spela fyra och vara avstängd två under hela säsongen. Alternativet är att lyfta in Boyce på riktigt, men då ska han spela i en producerande formation och inte en brunkarlina.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-11-06
RTS: Att vi efter beslutet sjönk som en sten i tabellen kanske fick Johansson att tänka om. Vad vet jag?
Det enda positiva med lagets kräftgång är väl att Sonnies hjälp blir allt mer akut. Något som kanske kan få styrelsen att lätta på lädret.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-11-06
Berka: Det är nog just så vi alla resonerar, ja inte alla men nästan.

Han är nog jämförbar med Timander för eran del, eller kanske Susse.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-11-06
250kg kärlek: Det konstiga i det beslutet var ju at Tj några dagar senare i lokaltidning sa att man inte avfört Sonnie på något sätt, logiskt eller hur.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-11-06
RTS: Jag kan ju bara hålla tummarna för er att han ändå återvänder, oerhört viktigt med spelare som visar hjärta, som offrar framtänderna för lagets bästa, och som jag har sett han i timrå så är han just den typen!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-11-06
250kg kärlek: Har hört samma, men med motiveringen att det skulle ta för lång tid för Sonnie att komma iform för att det skulle vara värt. Enligt rykten på mötet så skulle man tagit Sonnie tidigare men då låg vi ju 3:a och då fanns det ju ej behov för en 13:onde forward.

Är övertygad om att om han kom idag, är han i matchform om en vecka.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-11-06
spud: Möjligt,, men man kan väl lägga korten på borden för en gångs skull.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-11-06
250kg kärlek: Och vart kom dessa rykten ifrån?
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-11-06
RTS: Rykten säger att styrelsen, innan matchen mot Dif förra lördagen, beslutade att inte ta hit Sonnenberg. Man ville få ett slut på allt snack om Sonnie och i stället lägga fokus på laget som finns till förfogande.
Vet du något om det?
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-11-06
RTS: Så länge han är beredd att göra allt han kan för laget är han välkommen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-11-06
RTS: Känns som att Sonnie kommer tacka ja om dom ger samma erbjudande som dom gav Lindqvist. Man blir orolig att dom gett upp innan dom ens försökt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-11-06
RTS:
Hade man inte skrivit luftslottskontrakt med Corso & Hirsowitch hade man kanske kunnat budgetera med med att gå 10 millar i vinst.

Hade varit intressant att få ta del av hur snacket gick när dessa två "lagspelare och härförare " värvades.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-11-06
RTS: De där 5.5 miljonerna, är det en slump att den siffran är rätt lik kostnaden för att köpa in sig i europaligan?
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-11-06
Berka: Det finns pengar, men resonerár man som Timrå att man skall gå 5,5 mille i vinst oavsett vad, ja då är det knaprare.
Pengar finns, det vet jag.

Ingen jäkla aning hur de tänker eller hur det blir med Sonnie.
Men låter man en ekonom styra det sportsliga kan det omöjligt sluta med något bra.

Det som oroar är att Timrå nästan aldrig lyckas locka tillbaka en klasspelare som lämnat, när det väl finns någon, nej då får det vara. logiskt eller hur.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-11-06
RTS: Pengar?

murley är en bra lirare, kanske inte i samma klass som sonnie, men förmodligen ett riktigt bra nyförvärv om det skulle komma till de!

Hur går det med sonnei föresten?, får ni tillbaka han eller hur ser det ut?
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-11-06
Varför blir man inte förvånad.

Vad är det som gör att det är så svårt att göra klart med Sonnie, vad!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-11-06
Ståkkholmjournalisterna är inte bara färgade, de publicerar dessa åsikter på ett populistiskt sätt utan att egentligen tagit reda på fakta det är ju tydligt.
Hade en AIK spelare gjort detta så hade det varit en olyckshändelse.
Nu var det Pikkarainen, och det hade kunnat vara vem som helst i ES, och det är ett tacksamt scoop att vräka fram för att visa på sin förträfflighet som journalist/tyckare. Det finns en mängd sakfel i artiklarna om hopp tacklingar m.m. Drevet mot Pikkarainen o Timrå IK backas snyggt upp av lotterinämnden så man undrar ju vem fan är det som bestämmer egentligen?
Det är aldrig roligt när någon skadas men var var dessa herrars åsikter när Thörnberg körde över Sebbe ifjol så att han inte mindes vad som hände, varför kom aldrig Lundbergs fula tackling på Granath upp på agendan när Corso boxades med ett visir, Jimmy Ericssons avsiktliga armbåge på en lulespelare, Sundqvists crosscheck i nacken på en frölunda spelare m.m.
Det ligger Timrå i fatet att man protesterat mot avstängningar och frågasatt en lotterinämnd som uppenbarligen inte är tillräckligt rakryggade för att basera sina beslut på faktiska händelser utan följer mediatyckarnas versioner.

Det luktar politik i det här!!!

Det är en rejäl uppförsbacke nu!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-11-06
palla bry sig,,,starffarna mellan M0do - LHC sa allt...klass my ass....
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-11-06
elitserien är fan död.. gå för helvete med i europaligan medan det finns chans
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-11-06
Lill-strimma: "äckligt tilltag".. jo tjenare... vad är det för ärkemongon som jobbar på sportredaktionerna egentligen?

Simon Banks "Här dör fotbollen" känns som en sunnanvind i jämförelse med detta.

Jävla trähattar!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-11-06
Lill-strimma: Tänk om alla spelare som sätter en hand i ryggen på en motspelare 5 meter från sargen blir avstängda i 4-5 matcher, då har vi ingen elitserie om 3 omgångar, för då ar alla spelare avstängda.
Hur fan skall dom lösa det?
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-11-06
Mappe:

Sant. Men han gör sig bra i TV-rutan. Har egentligen uppskattat honom såväl som spelare och expert. Bra munläder med vettiga åsikter. Försöker undvika att läsa om hur kändisar uppträder vid sidan av planen eller TV-studion. Man blir bara på dåligt humör. Aftonbladet och sådan skit läser jag av princip aldrig. Fattar absolut inte varför så många här går in och läser denna tidning på nätet. Vill ni bli än mer upprörda eller vad fan är det frågan om???

Edit: Fast krönikan i länken är ju kanon! (Japp, jag är själv anti-rojalist.)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-11-06
Kattgubben: Mattias Ek i XP vill dessutom ha bort Pikka.
Kallar det för "äckligt tilltag".
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-11-06
DJ Hemp: Jo, traden LHF - SAIK (samt en massa tjafs i Obol-affären) gick nog inte obemärkt förbi.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-11-06
Lill-strimma: Han är inte klok på en fläck den där karln. Jag hoppas nästan att han trollar med sina artiklar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-11-06
Wennerholm är sig lik o vill att Pikka ska stängas av i 5 matcher!!!!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-11-06
Snoop: We shall overcome, we shall overcome, we shall overcome some day...
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-11-06
Mappe:

Kanon att du har samma sinne för humor som jag! Bergius också! Dessa program har räddat många stunder för en annan. Lacken, jaji! Helt apropå inväntar jag för övrigt Ingen Bor I Skogen-DVD:n med bortklippta scener och bonusmaterial. Dessvärre kom den inte i brevlådan i dag men i början av nästa vecka, då jävlar...

Så han är riktigt sniken av sig Micke!? Ha ha, de driver faktiskt ganska så friskt med honom i flera av dessa avsnitt. Välförtjänt månne?

Edit: 1-4 verkar vara ett ganska så gångbart resultat för Timrå IK denna säsong.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-11-06
Snoop: Jooo.. fast då hade vi ju spelat relativt bra inledningsvis och förlorat ett knippe matcher med uddamålet.. nu har vi spelat dåligt och vunnit matcher på RENT FLYT istället, och ÄNDÅ ser det så jävla illa ut. Det känns som att vi inte är på väg uppåt. Jag hoppas givetvis att jag har fel.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-11-06
Fan vi kan inte dränka varandra i så mycket negativt nu, jag vill minnas att vi låg sist i tabellen inför ett landslagsuppehåll ifjol, vi SKA vända det här !
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-11-06
Ambroo: Rockin' in the free world nu på VH1! Får en att tänka på Sonnie

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-11-06
Mappe: Det där är riktigt bra faktiskt :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-11-06
DJ Hemp: Förmodligen inte. Då hade han förmodligen stämt skiten ur dem. (om man får tro vissa lulesupportrar, angående hans intresse för pengar) Hur som helst, helt genialiskt är det och jag bara älskar Patrik Larsson och Schteffe Norell. Kan man göra annat! Fan nu blev jag på bra humör igen. Nice!

Varför inte ta del av det ni andra oxå!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-11-06
Kattgubben: Det kanske vänder
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-11-06
Moffsing: Det gick bättre när de hade en uppoffrande Lindqvist framför sig, skeppa honom kan vara säsongens misstag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-11-06
zita:


10. Juha Pitkämäki Timrå 19 12 313 347 90,20


Magnus Åkerlund Timrå 17 8 199 222 89,64


Ser inte alltför upplyftande ut, nej.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-11-06
Jag kan ändå köpa matchstraffet som Pikkarainen åker på. Det är ett farligt avstånd till sargen när han trycker till McNevin som faller olyckligt in i sargen. Det är en farlig tackling helt enkelt. Däremot köper jag inte att man åter ska granska skiten. Det lär ju inte vara med tanke att skada han ger den lilla knuffen.

Vill minnas att Granath trippades in i sargen, och skadade axeln, från ungefär samma avstånd tidigare i serien. Det blev då inte ens en tvåa. Anton Lander fick i tredje perioden en liknande knuff från liknande avstånd och dråsade in med kroppen före i långsargen utan påföljd. Det är för mycket lotteri över domarnas konsekvens ute på isen och oftast är de för speldumma för att ens få vistas på en is. Det är sekvensen där domaren backar in i slottet ett bra bevis på om inte annat.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-11-06
zita:
Ja? Vi släpper väl in flest mål i serien? Då får man väl anta att vi har seriens sämsta målvakspar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-11-06
Kattgubben: Ja helt plötsligt har vi seriens sämsta målvakter..är det inte så?
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-11-06
Olle: Dålig humor bara :P
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-11-06
jonmannen: Jag förstår inte vad du menar. Jag har inte läst ett enda där man önskar livet ur honom. Och ja, ett felskär är ett felskär. Det kan hända den bäste.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-11-06
zita: Det är ju fördömt egentligen! Pitkämäki har ju sett stabil ut hittills innan Skellefteåmatchen, men nu har man alternerat mellan Pitkämäki och Åkerlund, och även fast Pitkämäki gjort bra matcher har man valt att hipp som happ ändå ställa Åkerlund i kassen.. nu fick Pitkämäki förnyat förtroende trots en plattmatch i skeå, vilket jag tycker är rätt - man ska få misslyckas en match och bevisa att man är värdig förstaspaden, men vart fan står vi nu egentligen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-11-06
Åkerblom i 6e: Tur då Corso åker hem till Kanada för lite semester...
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-11-06
zita:

Näääää Zita, ingen skillnad. Tyvärr.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-11-06
Om ändå Åkerlund fått vakta kassen idag...ja då..vem vet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-11-06
Mappe:

Ha ha! Kul att det var någon som fattade : ) Mina inlägg är väl för det mesta helt obegripliga för de flesta. Undrar förresten om Renberg har hört det där programmet någon gång?
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-11-06
Olle: Många foruminlägg som vill påstå att Josh hade kunnat fara in med huvudet i sargen och brutit nacken. Hemsk tanke men då är det väl så att Pikken räddar livet på honom? När allt kommer omkring?
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-11-06
DJ Hemp: Ja du, tänk att sitta där med Micke, Patrik och Schteffe, sämre kan man ha det! Jag skulle trivas maximo!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-11-06
Micke Renberg. Vilken djävulsk kung! Sitter på Harry con Verse´s vareviga kväll och sippar på en glassbomb. Med sugrör! På Pite´s finställe numero uno. Flashigt värre!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-11-06
spud: Lugn i båten nu, Perra har lovat laget guld så dippen nu är bara tillfällig.
Kommentera

1303397 · »