Söderöver

8848 inlägg · 10760 besökare

Historik

· 172 ·
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
spud: kan du engelska?

det finns uppenbarligen checking to the head sedan finns det checking to the head...

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Frella: jag håller med dig där! det är synd att inte dc nämnden är tydlig så saker å ting inte behöver gå dit för granskning om å om igen...

dom verkar mest bara massa makt kåta i år med något sjukt mediehora syntom...

vilket wennerh*ra är snabbast inom hockey media i sverige att utnyttja!



patetiskt...

hoppas inte wennerholm blir kvar lika länge som arne inom detta gebit. han är sååå löjlig...

skulle byta wenner mot hamrin 7dgr i veckan!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
spud: oväntat att du håller med! sluta tackla börja kramas! =)

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
FairPlay: den kronwall tacklingen var ju hel rätt enligt gällande regler i nhl ang checking to the head! den kommer rakt framifrån så sälle får skylla sig själv enligt regelboken...

detta är ett jätte väl gjort infoklipp om lagliga/olagliga tacklingar i nhl´s värld...

det är ojämna bedömningar från de svart/vit randiga killarna på isen som gör
att vissa spelare får för sig att den minsan inte löper någon risk för kontakt av motståndare...

det beteendet visar vissa utav de killar som blir tacklade i klippet rätt tydligt!

kronwall är kanske en aning sen in i tacklingen men det är hundradels marginal isf...

om detta handlar om att hjärnskakningar är för vanliga inom hockeyn så gå på innebandy! (ironi)

jag tror att det är svårt att undvika hjärnskakningar så länge man inte får ALLA spelare på isen inkl. målvakter att inse att det han smälle i alla lägen! med flit eller utav en olyckshändelse!

om man ser till nhl regler så skulle antagligen thörnberg fått gå i förtids pension efter smällen på erixon ifjol...

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
lösningen på fhc´standard är svedberg.

förutsatt att han kan komma in å göra 3 st stor matcher!

då är sj förtroendet tillbax å de gamla kan hockey igen... =)

hela fhc´s organisation inkl lu93rowa är bajsis nu för allt går åt faaen.

jag vet inte om jag vill att fhc ska få lite andrum eller om det vore mer skoj att se det gå åt helvete på riktigt för dom... måste tänka lite på saken... =)

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Frella: lite som i fjol...

med förväntningarna alltså...



Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
spud: hmm... tack farbror spud!
jag tar med mig det du sa om att du inte har någon aning...

självklart tjänar en elithockey spelare bra pengar BLA. pga att man är medveten om att människokroppen är en färskvara...

försäkringarna täcker inte vad som helst...

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
spud: vad tror du ingår i överenskommelser då? att varje hockeyspelare ska kunna spela tills dom blir 65? eller att lönen bör ligga högre än medel då risken är stor att man tvingas sluta med detta i relativt unga dagar?

spudhockey: då en tackling, fult ord som riktats till en annan spelare på isen, eller pinsam vurpa ägt rum under en match bör matchen stoppas å spelas om vid annat tillfälle.

detta för att ge svenka domstolar en chans att dömma förövarna till fängelse samt den spelare som ramlade omkull en chans att få tid hos behörig terapeut eftersom minst 4000 pers sett honom göra något som hör barndomen till.

tur att det sedan finns telefoner i fängelset så förövaren kan ringa å ......

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
spud:
Sen anser jag att hockeyligan ska ha som ett absolut mål att reducera antalet hockeyinvalider till 0. Allt annat är hyckleri och exploatering av människor och dess hälsa.

öh du inser att man måste lagstifta bort hockey fullkomligt för att uppnå dina önskemål?

mig vetligt så tjänar en hockey lirare på elit nivå rätt hyggliga pengar på ett sätt som är frivilligt så hur kommer det sig att någon blir exploaterad iöt?

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Rytter: hjärnskakningar är en del av hockeyn...

vare sig det uppstår efter en olycklig situation som för tex riddervall eller efter hjärnsläpp som för a lilja...

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
MorganaLefaey: open ice tacklingar är bra jag gillar dom. de är ganska ovanliga eftersom att det kräver en massa känsla från den spelare som sätter in tacklingen.
blir den inte rätt så blir det utvisning eller kontring med en man mindre hem...

respekt till de som sätter in fina open ice tacklingar...

här är en misslyckad open ice hit...

thörnberg har inte tillräckligt med hjärna för att inse att han blir överspelad å måste vända hem så han stoppar dimitrakos på ett annat vis...

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Olle: gå på hockey å se någon sätta en klockren tung open ice hit! näääe fyyy va tråkigt! man vill juh se burskydd å ansikten vända mot sargen för att slippa bli tacklade! =)

Timrå IK > Sv: Isen - en trolig orsak?
250kg kärlek: ja vad härligt att kunna skylla lite på isen...
det är juh sakligt å jag köper argumentet om mjuk is.

vi får se hur de kommande 3 borta matcherna ser ut tempomässigt...

är det betydligt bättre så måste man åtminstånde fundera på en lösning i eon.

publiken brukar inte vilja se "ihåliga" klubbor som pucken hoppar över å misslyckade dragningar, för lösa passningar samt tunga ben på de röd-vita hjältarna. å publiken är juh viktig för föreningens överlevnad.

fast då kan man väl ännu mer glömma sonnie... =)

Redigerad kommentar


Timrå IK > Sv: Martin Sonnenberg
söder över: lite motsägelsefullt svar kanske men hynning är en duktig hockey spelare men jag förväntar mig mer av honom...

dålig är svårt iofs men samuelsson var ingen duktig kille hur fan han hamnade i tik är för mig ett fenomen men men nu är han väl tongivande i div1 iaf.

back to IT: martin sonnenberg är viktig att lägga pengar på eftersom det i mina ögon är en bättre investering än vad pyörälä å lehtonen var i fråga om vad dom levererade åt föreningen!

Timrå IK > Sv: Martin Sonnenberg
KniveN: statistiken är fin helt klart men då kan man tillägga att hynning haft ett märkligt jätt förtroende från tränare med...

nä jag tycker inte att fredrik är dålig...

jag tycker inte att fredrik verkar få spelet att stämma ihop med övriga tik spelare det blir mycket felpass där fredrik tror att han har folk på platser där folk inte finns.

jag antar att priset på fredrik har gått ned sedan han kom till oss å i mina ögon är han en flopp!

jag vill minnas att b svensson blev riktigt vass ihop med pyörälä å pärssinen.

jag menar att hynning kanske skulle lirat i något annat lag för att "hitta rätt" oftare.

sedan tycker jag att hynning verkar trög å omotiverad i sitt spel ganska ofta för att sedan blixtra till å göra någon kanon match med jätte bra närkamper fina pass bra tempo å några handledare på mål.

vet inte riktigt varför jag snöade in på hynning men skit samma! =)

Timrå IK > Sv: Martin Sonnenberg
Simmalugnt rooster23: jag tror inte heller på förlängt mmed hynning. han borde frivilligt ha lämnat tik å provat lyckan någon i as isst.
det är synd om hynning för det finns juh massa hockey i honom tyvär så känns det som om han inte riktigt funkat å kommit rätt i någon formation i tik. jo han hat spelat fram corso men det hade ant. a larsson kunnat gjort med så som corso åker griller...
hur många gånger har han sjabblat bort pp chanser genom att släppa knasiga dropp pass med 15meter till närmsta tik spelare. det finns hockey i honom men han får inte ut det här...

men ja sådana som hynning är super viktiga för laget. genom att ha  höga krav på den sortens killar får man ut grym bredd i truppen när dom levererar..

Röda tallen: jag tror att det lite svajjigare målvakts spelet har större orsak till förlustena än hynnings skada. det är självklart inte det enda felet...

Redigerad kommentar


Timrå IK > Sv: Martin Sonnenberg
Hahl Bundy:jag tror jimmyh gjorde en ros/wennerholm för att röra om lite...

=)

jag har juh redan tjatat om sonnie som en dåre här inne så lite till gör juh inget.

vi har höger skyttar i laget redan pikka, jokela å styfen...
om backarna har problem med puck kontrollen på offensiv blå kanske man kan se till att åtminstånde i pp slänga in en back framför mål och ersätta honom med en pucksäkrare forward isst. alltså man tvingas isf att inte matcha jokela samtidigt som pikka men det känns ok för mig.
styfen har ett bra slagskott å är ganska skottvillig med så han känns det lite fel att stoppa in framför mål...

sonnie är väl ingen dålig tekare heller? mitt imellan...

sonnie skulle väl inte göra vårat bp sämre heller...

perra johnsson har pratat om att det saknas energi i killarna som tex efter aik matchen å det är något som sonnie om inte kan lösa helt så åtminstonde knuffa åt rätt håll...

poäng skörden skulle jag nog förvänta mig ligga ungefär som ifjol. det spel som perra vill spela tror jag personligen skulle passa sonnie som handen i handsken.
snabbt rakt enkelt. in på mål med skiten! jag minns att någon utav lokal tidningarna hade snappat upp att sonnie tvingade lag kamrater att stanna efter tränings pass å slå iväg skott mot mål medans han övade styrningar! mumma sådant saknar vi ju en smula faktiskt.
vi vet vad vi får för pengarna i sonnenberg!
alla hans egenskaper utanför praktiska hockey saker är fan värda mer än hynnings lön...

flopp risken finns alltid eftersom det trots allt är en människa vi talar om här. men risken känns betydligt mindre med sonnie än med någon ny kille som skall vara teknisk utav bara fan... sådana killar brukar floppa... killar som i grunden spelar okomplicerad hockey som bygger på hårt jobb spetsat med en otäck känsla för när det är dags att gå in på motståndar målet å forcera känns fan så mycket säkrare.

sonnie är dyr men han ger antagligen 2-3 platser högre upp i tabellen tillbaka.

ifjol kom han in i laget med krav från både fansen å föreningen att frälsa oss. å det gjorde han med råge!

inte spara in på sonnie...
bättre att spara in på hynning klass spelare. bort med folk i det segmentet å in med hungrigt folk från as isst.

sonnie ska med å HAN KOMMER!!!

Timrå IK > Sv: Martin Sonnenberg
dj hemp: sonnenberg har antagligen inte samma timrå hjärta som lander erixon å till viss del styf å pärra. men han trivs uppenbarligen här å vill spela med oss! det är en jävla massa mer hjärta än vad många andra lirare visat oss...

att han tackat nej till andra klubbar är fint gjort för han har juh visat elitserie lagen vad han är värd i ersättning.

betydligt mer än vad vi kan kasta upp på bordet åt honom!

det är nog mer hjärta än vad du normalt kan hitta hos hockey stjärnor idag...

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
Nisse: det här kanske var satsningen!

isf total fiasko! floppen Allan...

att satsa å sedan bestämma sig för att dra åt livremmen mitt i racet... hmm smart. bättre att skita i pikka å hirso å jokela å köpa in fler a larsson typer för billigare peng. å kalla detta för ett till mellan år isst...

frustration men det vänder strax igen,,,

för vi låg 3a...

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
19.46 TIK Skott Mikko Jokela (utanför)
19.39 TIK Skott Mikko Jokela (utanför)
19.23 TIK Skott Mikko Jokela
18.40 TIK Målvakt Magnus Åkerlund (ut)
18.01 TIK Time out
14.29 LHC Mål 2-4 Erik Lindhagen (Magnus Johansson) EQ


så ska det se ut när man jagar kvitteringspuckar!

näää vi ska inte ha hjälp...

det behövs inte! vi ska spara nu! vi låg 3a så knip!

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
förlåt mitt dumma försök till optimism inför ikväll...

vi behöver inte någon hjälp iaf... vi låg juh 3a...

det vänder snart...

som vanligt!

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
Blizzard: det är någon underkategori till kärlek! =)

fullständigt förödande för korttidsminnet och fullkomligt förblindande.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
linköpings mål kommer tyvär i bp eftersom att vi tyvär kommer att dra på oss lite utvisningar ikväll med.

63 kommer att hamna i en fight med en dålig lhc förlorare ikväll! det kan bli underhållande att se på..

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
Jockz: här ska du få läget!

tik 6 - 2 lhc

total scenförendring mot för aik matchen.

det blir ren hockey propaganda i eon templet ikväll.

alla rödvita krigare höjer sig 7.5 snäpp på en 10 stegs stege!

målar gör bla: 27,22 och 23!

framspels poäng gör bla: 50, 13 samt 21

obs: även sonntag kommer hyllas här inne i natt!

ni som bor inom 10 mil från eon templet SKA köpa en biljett å åka dit å se denna match om det inte redan är planerat!

Timrå IK > Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Kevin O Shea: bara han håller så...

2:30 in i det här klippet så förmedlar Rob Bourdon precis den frustrationen som jag känner när timrå agerar som dom gör mot aik!

Timrå IK > Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
fy faan vad patetisk väl talande för timrå 31 Juha Pitkämäki´s agerande vid gynges mål var!

inte en jävla rörelse hade han vikt ut benet så hade han åt minstånde räddat det avslutet! patetiskt å bekvämt precis som 85% av laget. jag mår så jävla illa!

Timrå IK > Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Åkerblom i 6e: han har inte råd med de påföljande böterna...

Timrå IK > Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Laken: bra att perra själv kommer på att timrå blir bättre i 3 för att aik låter oss ha pucken mer!

Timrå IK > Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Anonymous: levererar båda transerna då eller hänger någon löst?

självklart spelar sonnoe i timrå i vinter men modo är fan en hetare adress än fhc för sonnie

Timrå IK > Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Per HApps: jag tror att modo kan ligga bra till hos sonnie faktiskt...

risken att modo signar sonnie är antagligen betydligt större än att fhc signar honom.

fhc måste isst fokusera på att få igång de multimiljonärer man redan har i truppen.

modo kan däremot verkligen spetsa sitt lag med sonnie!

Timrå IK > Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Blizzard: mmm helt klart illa vald ramsa...

skoj att man stöttar sitt lag men att älska folk som inte gör rätt för sig är ganska upp åt väggarna fel.

sjung till erixon, svensson, röymark, hallin å lander som uppenbarligen kämpar å vill varje match killar som gör det dom kan isst för att ständigt visa vad dom inte klarar av... tex hirso. fan vad han har grävt ner sig djupt i kol gruvan!

Timrå IK > Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Blizzard: menar du seriöst att klacken sjung så efter denna match?

hmm.. jag gillar att man inte bara är medvinds suppar men kämpa timrå kanske vore bättre...

Timrå IK > Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Bergius: jag är försiktig med avgångs kravet å nöjer mig med om en zamboni förare får gå! =) fast tj kan uppenbarligen dra åt helvete enligt mig vi har definitivt INTE samma tankar runt hur man ska vinna es 2010/11

Timrå IK > Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Kerstin_k: ja det är alltid lättare att spela 3e period när man ligger under med 3 mål ä motståndarna inte har samma offensiva vilja längre!

Timrå IK > Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
tompap71: det räckte att aik var aggresiva i mitt zonen så spårade tik tåget ur fullständigt!!!

kontrollera å ha enskilda samtal med spelare kanske?

lära sig av sj hur man ska hantera sådana här urspårningar?

Redigerad kommentar


Timrå IK > Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
tompap71: ja int faan va re tik tik tik iaf!

Timrå IK > Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
RTS: nä å det behöver han fan inte vara heller det är framför allt hirso som fäller den där kedjan.

pikken räcker det med att han är stark utan puck för dvs vara jobbig i närkampspelet å frramför motståndar målet samt finnas till med sina höger skytts egenskaper i pp han kommer inte rätt eftersom det inte finns något att komma till...

spräck upp finn kedjan.nu!!! dom kan få nya chanser fram över men nu är det katastrof fan i mig...

Timrå IK > Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Kattgubben: jo det blir det...

Timrå IK > Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Olle: FY FAN VAD DÅLIGA DOM ÄR FYYYY FAN! DE FLESTA BORDE FAN AVSTÅ LÖN DENNA MÅNAD!!!! LATA BEKVÄMA JÄVLA SOPOR!!!!

SONNIE!!!!!!!

obs dom flesta betyder inte erixon b svensson röymark axie å hallin men dom är antaglingen så billiga att dom kan få dubbel lön...

lindbäck kunde stå på huvudet å ta allt även åke kan det men pitten kan faan inte göra det...

Redigerad kommentar


Timrå IK > Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
saasta: antagligen inte som corso... dvs slå en passning sedan står han stilla isst för att ta ny position å aktivt hjälpa lander... signikativt för timrås spel... man hjälper inte varandra något nämnvärt direkt utan slår ifrån sig puck å reagerar inte mycket vad som sedan händer...

undantaget är väl våra skridskostarka killar som orkar åka runt å hitta ytor. tex
röymark!

Timrå IK > Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Anonymous: vi behöver inte lindqvist till den uppgiften...

vi har killar som måste bli bättre på det samt en del killar som måste sluta sitta i utv båset så fort en motståndare utmanar lite...

lander axelsson svensson g karlsson mfl är betydligt bättre på att döda utv än vad dom visar...

Timrå IK > Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
pingvin: visst är det glimrande?

fyyyy fan vad genant...

avgå någon i rödaste rappet!!!!

Timrå IK > Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Mackelito: DET FINNS en risk för det...

spelat riktigt bra en gång = 17/-10 premiär mot fhc... sedan dess har vi glimtat till med jämna mellanrum...
finnfemman måste bort. framför allt måste hirso bort från den kedjan eftersom han inte verkar förstå att hans tempo är av div2 nivå sedan 5-6 omgångar.
han borde tvingas till en checking roll med massa skridsko åkning isst för detta jävla puttinutt spel...

å där var 2an slut phhuhu...

Timrå IK > Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
15-24 i skott... HAHAHA!!! HJÄRTA!

Timrå IK > Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Kattgubben: haha nä nu kan väl timrå lämna wo å gå hem...

eller kanske bänka alla utom erixon lander å alex larsson. de andra spelar så jävla dåligt i förhållande mot för vad dom kan...

med risk för att "svära i kyrkan" men har inte perra någon ide om hur timrå ska ta tillbaka mittzon? vi kommer knappt igen med kontroll där medans aik gör som dom vill omomomomomomå om igen!

Timrå IK > Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Olle: sjukt tråkigt att timrå inte kan oroa aik...

men vi ligger 3a å behöver ingen hjälp...

Timrå IK > Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Olle: tänk om fler kunde åka likt erixon på rören han har fixat 2 pp hittils bara genom att åka skridskor...

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: om sonnie skulle krita på för en annan es klubb så skulle det verkligen svida...  men robin lindqvist svek skulle kännas väldigt löjligt i jämnförelsen...


han skulle kunna spela gratis iofs men till skillnad mot floppa toffeln i öövik så tvingas sonnie iväg hemmifrån familj å församling å shit så nä ta betalt men ge rabbatt för faaan it´s timraa ajkey bee proud!!!

Redigerad kommentar


· 172 ·