1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577864 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - AIK 2010-10-16

1292120 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
El Maco:

Vissa stunder är det fa,,, så skönt att jobba utomlands. Bara att sträcka på nacken El Maco, låta hopen få glädjas av andras sorger.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16

Wow, måndag morgon på jobbet och AIK-hån. Känns som det var tio år sen sist.

Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Wayne Gresky: Det kanske hade varit värt för Frölunda att bära kostnaderna för sina tidigare spelare rentav. Man får vara lite kreativ :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Wayne Gresky: Tycker vi kan byta Röymark mot Skröder :) Ifs har Röymark skött sig bra...men mycket vill ha mer, och så är ju skröker en livräddare vem vill inte ha en sån i laget lixom =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Kattgubben: Er ekonomi skulle väl knappast klara av frölundakontrakten? Även om era finnar har bra betalt så lär frölundaduon ha bättre...
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
The Fat Bastard: Det kanske hade visat sig vara win-win för båda klubbarna! Hursomhelst "gör man inte så" i Sverige - tyvärr, får jag väl lov att tillägga.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
El Maco:

Efter som Frölundas stjärnor inte heller levererar har jag tänkt ut en suverän idé! Vi byter Finnar med dem! Hahl och Pyrret mot Hirso och Pikka! ;-)

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Timrå IK > Sv: Silly Season 10/11
DJ Hemp: AVGÅ PERRA!!!!1

*först*

El Maco  2010-02-23 09:43
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
lincoln: Visst betyder den känslan någonting....och det är att vi härinne, som precis som du skriver har sett en och annan hockeymatch i våra dagar, är smärtsamt medvetna om hur tunn truppen är. Att vi lever på marginalen spelarmässigt. Problemet är ju att det i allra högsta grad gäller ekonomin också men helt ärligt tror jag att det är ett större ekonomiskt vågspel att INTE förstärka och då helst med Sonnie.

Men jag vill avsluta positivt; Shit vad skönt att vi ändå har de poäng vi har! Även om serien är i sin linda så märker man ändå vad viktigt det är. Vi kan tappa några poäng och ändå vara med. Förra säsongen innebar varje tappad poäng ett ökat glapp medans vi kunde vinna några matcher utan att det märktes positivt i tabellen. I år känns det (hittills) tvärtom och den balansen gillar jag....
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
såg att sundsvall torskade riktigt stort . kan de vara något medelpad virus i luften
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Kostiainen: Det som framförallt känns lite visset just nu är en sak som skiljer detta år mot de senaste två säsongerna. I år känns det som att vi är nära att bygga nått riktigt bra. Men jag upplever det nu som att första matchen typ var en trailer "of what could have been..."

Med Sonnenberg och en ytterliggare hockeyarbetare är jag övertygad om att vi kommer att hamna riktigt bra. Man ska inte glömma Sonnies betydelse för dynamiken i gruppen.

Håller med den som skrev nedan att detta var ungefär lika väntat som att det är Måndag imorgon. Att TIK ska pissa ner sig mot Ouäögle, Mora och skitlag som AIK, det har man liksom snart accepterat. Jag hoppa att man kan hitta tillbaka till den där sköna känslan från HV senast. Hårt jobb och bra spel i 60 minuter.

Men ta nu in Sonnie. För Guds skull t ain Sonnie.

Visserligen är vi ett gäng Losek tuggande neggo anorerektiker härinne, men trots allt kan jag ändå tro att de flesta sett en och annan hockeymatch i sina dagar. Vi ligger fyra. I fjol låg vi väl sist vid denna tidpunkt...

...ändå är känslan densamma. Det måste betyda någonting...
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Kostiainen: Ojojo Menade Brünass dom fick torsk mot... Tänkte inte riktigt efter där jag!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Jahaaaa.

Tur man inte såg denna match då man var bortrest över helgen..

Tror vi _BARA_ befinner oss i en formsvacka om jag skall vara ärlig och att laget kanske är slut på energi, skulle ju haft en dags ledigt kanske för att få ladda om batterierna och se lite matchrepriser och sådant nödvändigt istället för att träna hårdare och bli mer slitna? De säger ju trotsallt att inte energin fanns i laget under intervjuerna?

Jaja, nya tag imorrn och Linköping torskade senast mot Djyyyyrgår'n så kanske även de har en formsvacka eller gav de bara pointz till dem?

Åkerlund som vaktar hålet imorrn?
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Frella: Ok, klart som korvspad då. Corso är för bra så de andra primadonnorna blir avundsjuka.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
KniveN: Corso har förmodligen varit vår bästa spelare sen han kom in men alla andra har presterat piss.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
KniveN: Snacket om Corsos attityd började redan förra sässen. Sedan vad det finns för substans i det har jag ingen aning om.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
danne80: Äh...vi har gjort 10 skitmatcher men haft tur i 8 av dem. Allt rasar nu, det här går åt h-e, kvalserien blir en transportsträcka mot AS...buuhuu...Jag VISSTE det redan från början, Sveriges sämsta ledning har satt ihop Sveriges sämsta lag!

Eller för att vara lite nyanserad; säsongen så här långt är över godkänd för TIK:s del, dock var gårdagens debacle både genomuselt och oroväckande. Men värre än en väntad svacka tror jag inte att det är...en svacka som vi väl alla anat några matcher nu....

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Frella: Han har ju spelat bra varför skulle han inte få lira i PP bara för att han kom in senare? Sen om du gillar att leta saker som har hänt med laget i samma veva som vi började förlora så kan du kolla vilken match Hynning blev skadad i.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Frella: Ja det är lätt att få den tanken Du har ang. Corso som ju också uppenbarligen haft offentliga gräl med Perra..att enade vi stå... söndrade vi falla...
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
danne80: instämmer
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
hallå! vi ligger fortfarande fyra och har gjort "två" skitmatcher o folk lipar redan? är säker på att detta kommer vända o segrarna kommer att komma, och medgångs supportrarna kommer att tystna igen..
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Ambroo: Jag kan ändå inte riktigt släppa tanken på att Corsos intåg i laget splittrat lagmoralen. Man har en lirare som inte har artistkontrakt men som ändå kan glida in i slutet på augusti, dessutom skadad, och därefter går rakt in i en andra femma, där han ska vara visserligen, och får gott om tid i PP. Samtidigt skickas en BS som börjat säsongen piggt ner till en anonym tillvaro i fjärdeformationen med minimalt med istid. Om ryktena om Corsos popularitet i laget stämmer lär det inte blivit bättre efter detta?
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Ambroo:
Finska ligan är en mindre defensiv liga. Har han kanske hemlängtan? Jämnårige P.Saarenheimo är ju en gåta även han.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Jockz: Det jag inte kan förstå är hur han har hängt med hemma i Finland. Tempot är ju betydligt högre där. Näe det måste vara nåt fel.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Kim Hirshovitz

Från EP:
En offensivt och kreativt mycket duktig spelare. Stor spelförståelse, utmärkt puckkontroll och ett fint passningsspel. Duktig skridskoåkare. Hirschovits har utvecklat sitt defensiva spel samt sitt skott på senare tid. Bra arbetsmoral och kan användas som pointman i powerplay. Saknar dock aggressivitet i sitt spel och har lite problem med sin inställning i vissa matcher. (av: Ulf Andersson)

Tycker inte man har fått sett något av den fina skridskoåkningen, mest stillastående och slår med klubban i isen, drar även ner tempot i PP vissa gånger. Det måste vara ett tecken på "problem med inställningen" och då kan han väll sitta och försöka ändra inställning på bänken en match eller, så ger han det han har och det uppfyller inte de förväntningarna man hade på honom.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Patrick Polly: Jag kommenterade spelet i egen zon, vilket innefattar forwards. Nej, det känns inte bra så långt, man vill spela centralt ok, men bättre då att slå sarg ut om man blir stressad och inte är 100 på att lösa det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Per HApps: han har tre poäng i det han säger..
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Laken: "Laget jublade i omklädningsrummet efteråt." sicken läsning, ett motståndarlag satt och jublande i våran hemmahall, bittert så ska det inte få vara.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Laken:
Han har en poäng i det han säger. 
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Laken: Who?

Edit: Jaha AIK-spelaren. Ingen självinsikt där inte.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Patrick Polly: Klackspark var det ja! Man har fått för många poäng sett i relation till hur spelet har sett ut och nu tror man kanske att det är bara att lira på känsla för det ordnar sig ändå till slut, eftersom marginalerna hittills varit på vår sida även när vi spelat rätt sunkig hockey - detta särskilt när vi möter ett lag som AIK, som - även om man inte erkänner det - underskattas å det grövsta.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Kattgubben: Det känns ändå som Perra tragglar det, men nått går fel iaf.
Nån fler spelande back vore ju inte fel, Erixon är lite ensam.

Om Jokela o Halonen lyfter sig så ser det inte allt för illa ut. Men sammantaget så känns det som man slarvar för mkt, man tar matchen med en klackspark, och resultatet blir därefter.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Jag tror delvis man underskattat gruppdynamiken i laget. När spelare kommer in och försvinner ur truppen så påverkar det alla andra spelare, både positivt och negativt. Givetvis påverkas en grupp olika mkt beroende på personlighet hos spelaren som kommer eller försvinner och även yrkesskickligheten, i en hockeygrupps fall hur mkt man producerar på isen, bidrar till laget etc.

Det kan vara så att förlusten av Robin stört gruppdynamniken mer än vad man tänkt sig. Som jag sett det så var Robin en frisk fläkt när han kom, och bidrog både med energi och poäng till laget. Något som saknas idag...
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Patrick Polly: Det var likadant förra säsongen - otroligt mycket indianare. Förstapassningarna går oroväckande ofta till fel adress. Jag tycker man spelar med för små marginaler - det är inte tillräckligt rejält.. behärskar man inte finliret får man gå tillbaks till grunderna och bygga på det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Lemmy: Jag såg också det, men det kändes som det var lika mkt forwards som backar som slog indianare. Vilket är illa...
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Laken: Ja backarna var bleka igår, riktigt dålig insats rakt igenom. Som Jimmy skrev, vi saknar de riktiga ledarfigurerna i laget. Nån får kliva fram o ta den rollen!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Laken: Man kanske inte ska gnälla på allt men jag har märkt en lite märklig sak angående spel i egen zon i år. Man slår väldigt ofta så kallade indianare, mitt i slottet helst och gärna mot en eller flera motståndare. Små marginaler som atten hela tiden då, varför inte lugna ner sig lite. Detta hade säkert AIK studerat och utnytjade skoningslöst matchen igenom. Timråspelare huserar oftast ovanför blå, bara att åka mot slottet när en back får press på sig. Hoppas man jobbar på detta, vad det beror på låter jag vara osagt kanske har de direktiv att spela så?  Vi vill såklart vända spelet snabbt men blindpassingar och att försöka spela igenom? motståndare straffar sig alltid.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Laken:....med all rätt
Kommentera


Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Blizzard: Lite Dia Psalma, det va inte igår :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
TD: Både Åke och Juha ligger på dryga 91%. Ingen av dem har tokdominerat men jag vill påstå att ingen match har förlorats p.g.a. målvakten.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
söder över: Nog är det så sen att ST ger han en 3a säger allt om hockeyexpertisen i den tidningen. Sagt det förr Lindbäck var kung i fjol får vi upp %en på Äkerlund eller Pitkemäki kan det bli slutspel men 90% är ett måste annars dalar vii tabellen
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Kevin O Shea: bara han håller så...

2:30 in i det här klippet så förmedlar Rob Bourdon precis den frustrationen som jag känner när timrå agerar som dom gör mot aik!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Skrev nedan frågeställning efter FBK matchen och kan konstatera att PC var alldeles för feg. Man körde vidare med Hirsho i 1:a linan. I en generell nedåtgående trend samt hans bleka insatser känns det fegt samt avsaknad av idéer. Nåja...

Forza Timrå!


"Skall bli spännande att se hur PC formerar på Lördag. Vågar de vaska om och i så fall hur?


- Kör man vidare på Lander+Corso då de trots allt skapar OCH producerar?

- Hirsho verkar behöva tid för att få igång kroppen och hålla tempot och tycker inte den tiden skall användas i vår 1:a lina.


Exakt HUR man skulle formera istället låter jag andra fundera ut =)"
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
söder över: Håller med - han hade gett upp redan när passningen slogs. Åke i målet mot LHC!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Olle: I'm there!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Timrå Icon: Haha! Ja just. Jag kommer att mottaga fansens jubel vid ICA Maxi i Umeå vid kl 14.30 nästa Lördag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Olle: Men det var iallafall bra refererat av Dig Olle! Det var det bästa med matchen....bästa Tikaren idag utnämnren jag Olle till :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
fy faan vad patetisk väl talande för timrå 31 Juha Pitkämäki´s agerande vid gynges mål var!

inte en jävla rörelse hade han vikt ut benet så hade han åt minstånde räddat det avslutet! patetiskt å bekvämt precis som 85% av laget. jag mår så jävla illa!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Åkerblom i 6e: han har inte råd med de påföljande böterna...
Kommentera

1292120 · »