1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581411 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - AIK 2010-10-16

« · 1290912 Till forumet


Timrå IK - AIK 2010-10-16
Nu glömmer vi poängtappet mot Färjestad och går vidare.
Nu gäller det tre nya poäng att spela om. Vi tar alla tre. Dock måste spelarna skärpa till sig i avsluten och i PP samt inte sitta så mycket i utvisningsbåset. Det sistnämnda är den övervägande orsaken till förlusten mot Färjestad.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
John K: Visst men det beror ju på att vi inte åker skridskor.

Seg, segare, segast.
Så här får det inte se ut nån mer gång.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Hahl Bundy: Jo men AIK behöver vi ju knappt ta av skydden från skridskorna för att åka ifrån heller....
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Timrå Icon: Har dom den inställningen så blir det torsk.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Hahl Bundy: Ja men sssshhh....vi säger inget
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Hahl Bundy: Men visst verkar isen vara otroligt kass? Spelare tappar skär, pucken hoppar och studsar....?
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
John K:


Skulle säga tvärtom. Vi sitter för lite i utvisningsbåset. Efter kritikstormen som kom att vi spelade för fult och alla avstängningar i inledningen av serien, så har vi gått ner oss i tuffhet. Se på HV71 ifjol, mest utvisningsminuter=guld.

Pikkarainen åker ju numera runt som ett fromt lamm.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
The great one: Det är klart att det skall spelas hårt men tiden skall inte tillbringas i utvisningsbåset. Definitivt inga onödiga utvisningar vill vi ha.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
John K: Indeed. Utvisningarna blev tunga mot FBK i längden.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Jag tror det kommer bli en jämn historia mot AIK i Kulturmagasinet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Skarin: Det tror jag också. Men jag hoppas verkligen att vår förstafemma visar vägen och blir tungan på vågen. Att finnarna kommer upp i tempo och spelkvalité. Att dom blir så dominant som man hoppas på.

Det vill jag se idag!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Undrar vad svarta armén har för laguppställning idag då? Civiliserat folk eller idioter?
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Känns lite som att dagens match blir en riktig vattendelare.
Vinst och allt är frid och fröjd och vi kan fortsätta ragla fram på övre halvan, med mellan 9 och 12 forwards. Förlust och illusionen kommer att vara bruten. Verkligheten ikapp och påfyllning i leded ofrånkomlig!

Huh... jag får Mora och Rögle vibbar...
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16

Nedsläpp om dryga 5 timmar och Elias Granath är den senaste spelaren att bli borta för skadeproblem. Saxat ur ST.nu

Läget i lagen

TIK: Elias Granath skadade ac-leden senast och blir borta några veckor. Däremot är en annan back på gång, Pär Styf (fot) väntas kunna göra comeback om 7-10 dagar. Forwarden Fredrik Hynning (knä) saknas ännu.

AIK: Daniel Bång, Jonas Liwing och Tobias Ericsson är skadade. Mattias Beck är tillbaka i truppen efter petningen senast.

Så spelar TIK

(trolig laguppställning)

Målvakt: Juha Pitkämäki (Magnus Åkerlund).

Första femman: Mikko Jokela, Mattias Karlsson – Ilkka Pikkarainen, Kim Hirschovits, Timo Pärssinen.

Andra femman: Antti Halonen, Tomas Skogs – Per Hallin, Gabriel Karlsson, Martin Röymark.

Tredje femman: Sebastian Erixon, Fredrik Sonntag – Daniel Corso, Anton Lander, Anton Axelsson.

Fjärde kedjan: Jeremy Boyce, Alexander Larsson, Björn Svensson.

Motståndarprofiler

15) Rastislav Pavlikovsky. Ett känt namn för den svenska hockeypubliken. Den slovakiske centern har representerat Örebro, Modo, HV71, Mora och Leksand. Har hunnit spela en AIK-match och blev målskytt redan i debuten.

18) Kent McDonell. Ännu en Sverigebekanting (Skellefteå och Färjestad) som AIK-debuterade i torsdags. Den aggressive forwarden spelade fram till Pavlikovskys mål.

24) Johan Andersson. 23-årig center som tidigare spelat några elitseriematcher för Södertälje, men nu gör sin första "riktiga" säsong i högsta serien. Och det har börjat bra. Toppar interna poängligan (5+4) och avgjorde mot Modo senast.

? Finnkedjans form har varit dalande. Går det bättre i kväll?

! TIK:s förlustfria hemmasvit sprack mot Färjestad i torsdags (2–3 efter förlängning).

Notera att...

...Timrå är fortsatt seriens mest utvisade lag och har dragit på sig klart flest tvåminutare.

...Timrå har hemmamatch igen redan på måndag.

...AIK har seriens sämsta power play, men är däremot tredje bäst på att döda utvisningar.

Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Dream Team: ST borde känna till att Boyce är i Stockholm med J20.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
T T: Ja, verkligen. Det var slarvigt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Dream Team:
Antar att denna inte kommer att sjungas varken i Timrå eller på Råsunda i kväll.
Måste säga att NÄR dom stödjer sina lag istället för gör satyg är dom sjukt bra. tror detta är i början av säsongen borta mot elfsborg, en match som slutade 0-0. detta alltså EFTER match


Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Tänä iltana meidän suomalainen pojat ajaa paska pois rottien alkaen sissy suol
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Per HApps: Jaså säg du det? Jag som trodde att vi spelade 16.00 men som du mycket väl skulle kunna säga så spelar vi alltså 18:30. Detta var nyheter för mig iaf. Tack för upplysningen!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Referees: Lovefall, Niklas
Edqvist "hjälten" Wolmer

Linesmen: Ahlström, Anders
Takula, Leo
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Jamen då kör vi då grabbar! Ge oss en vinst så man kan fira ikväll hehe
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
saasta: Där går signalen för första perioden. Den halva jag såg var rent utsagt bedrövlig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Olle: Fantastiskt att vi ligger 3a trots många usla matcher.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
73Sjöbba: Tabellen börjar jämna ut sig, ett par förluster på det här och vi ligger på den nedre halvan. Men nu är ju den här matchen långt ifrån slut. En klar vinst i den här matchen och lite andrum nedåt i tabellen och jag kan sova gott i natt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Olle: Den här matchen ska vi vinna. Det kan dessutom inte se så mycket sämre ut än vad det gjorde i första. Men man blir mörkrädd hur låg lägstanivå laget har när de spelar som sämst. Det är tur att Pitkämäki spelar bra annars hade vi kunnat ligga under med både 1 och 2 och 3 baljor.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
250kg kärlek: Ja formkurvan är helt klart nedåtgående. Även fast jag vet att det var mot SAIK så kan jag knappt minnas senaste trepoängaren. Som du säger, den här matchen ska vi bara vinna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Rögle all over again...Bedrövligt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Olle: Ja men va faan det är AIK vi möter! Måste bli 3 poäng hemma!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Olle: tänk om fler kunde åka likt erixon på rören han har fixat 2 pp hittils bara genom att åka skridskor...
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Olle: japp govänndr...here we go!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Om någon ändå bara kunde bua.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
inte undra på det är så lite folk på matcherna... domär ju helt under isen för fan
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
pingvin: Det verkar som att spelarna är övertygade om samma sak, det är fan inte en enda rödklädd spelare som orkar jobba.

Ja äntligen! Några spridda burop iaf.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Gnaget spelar ut oss... Det här är sämre än sämst.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Små rädda kärringar som glider omkring SKANDAL !
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Olle: sjukt tråkigt att timrå inte kan oroa aik...

men vi ligger 3a å behöver ingen hjälp...
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
vi kommer bli nolladeidag helt jävla sjukt
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
söder över: Exakt. Vi tar och väntar framåt vårvintern och ser om vi kanske kan korttidsvärva nån spelar från div.1, så kanske vi klarar kontraktet istället.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Heja! Det går inte agt hå
lla på den här föreningen. Jag mår för dåligt och det är för jobbigt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
stoff: Och vi har gett upp det här med att försöka ställa upp i PP, nu spelar vi på kontring när vi är en man mer...
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Kattgubben: Som nån annan skrev. Hur kan vi ligga 3:a??
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Första matcherna var laget ruskigt aggresiv i boxplay. Sällan/aldrig fick motståndarna tid att ställa upp i ett organiserat spel.
Hela laget verkar vara hem under isen. Det är ju ingen som vill bjuda upp till dans. Man åker omkring och söndagskör.

Det mest oroväckande att vi gått ner oss match efter match, allt mer. Det här, så långt, ja det är nog det sämsta jag sett på mycket mycket länge. AIK dominerar i vår hall, ska det vara så?

Halva matchen kvar att vända på skiten. Tyvärr tror jag inte det blir bättre än såhär.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Det här är inget annat än pinsamt..........................................................
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
ALLTSÅ VAD ÄR DET HÄR????
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
stoff: blir glad näraik gör mål hoppas på 8mål i baken denna match
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Sjukt. Skämmes tamigfan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Bigthelin:
Vad fan ska vi med sonnie TJ, berätta det för oss nu!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Vem var idioten på blå som släppte igenom det där?!

Fy fan det här är det värsta jag har sett. Utspelade på hemmaplan av ett allsvenskt lag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
pingvin: Snäälla snälla snälla! Väck mig ur denna mardröm!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
stoff: Den här matchen ska vi vinna. Jojo!
Dom har underskattat AIK kraftigt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
stoff: haha . fast lite roligt är de . timrå har ju knappt haft en målchans . detta måste vara årtiondets botten napp ..
Kommentera

« · 1290912