Silly

8259 inlägg · 1301 besäkare

Historik

· 3 ·
MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
Bad_Brett:
När lyckades Hallam sätta ihop en 1: kedja senast.
Och då behöver inte han spendera en enda krona
Och han har möjlighet att plocka från den översta hyllan?
🤣🤣

Café > Sv: Puffes frizon för god musik
NuMo:

Fortfarande sommar!

MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
Costanza:
I dag har jag åkt runt och badat i laguuner.

Mwn jag tänkte vid ett tillfälle..
Undrar om Hinken har presenterat någon backklippa
Uppladdat:

500x0-20260529135823.jpg

500x0-20260529140135.jpg


MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Bad_Brett:
Tjeck på den .. 👍
Ville ha bort både honom och Carlsson.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
SPOODI:
"Jag brukar köra bil på fyllan.
Rekommenderas starkt!"

Varför blir jag inte förvånad.? 😔🙄

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe4:
NEJ... Forumet behöver legender.
Låt inte ondskan vinna!

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:

Malta...
Och det blir en hel del malt i flytande form också.
Uppladdat:

500x0-20260525140909.jpg


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:
Gissa var jag är nu?
Hockey vet dom inte vad det är för något!
Uppladdat:

500x0-20260527104718.jpg

500x0-20260526121712.jpg


MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Willow:
Det var som fan.. vi får vänta ett tag till! 😉

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Nucky:
Menade Lukas! 😉

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Nucky:
Exakt så lät du förra sösongen också om Linus!
Se hur det vart?

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
modomille:
Tyvärr tänker dom inte så.
Där handlar det om att dom inte får chansen för konkurensen är mer knivskarp där.

Och frågar du NHL gubbarna så är det som som bestämmer för deras eget bästa att dom skall lånas ut till ett SHL lag i stället! Det är dom som äger spelarna

Det är inte killarna t som gör valet till 100% själv om du tror det?

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Vargen:
Jag förstår inte opoblemet med att en talang går till en liga snäppet upp!. Alla vill väl till en bättre liga ochbutvecklas.
Titta på Lukas . Titta på Walinder. Titta på Niderback förra säsongen. Titta på Jesper Sellgren när han stack!

Om killarna drar direkt över till AHL så gnälls det inte lika mycket?
Då är accepterat och vi är lite stolta att dom får den chansen, men inte att dom kliver upp ett snäpp och spelar i SHL... Då är det vansinne...?

Om inte Djurgården hade gått upp till SHL så tror jag inte att Frondell eller Eklund soelat kvar..
Men därimot Viggo Björk p.g.a hans unga ålder..
Men Chicago och Islanders hade nog velat att dom skulle fortsätta i SHL och då hade det blivit Växjö eller något annat SLH lag för killarna.?

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Vargen:
Han kommer spela i Brynäs även i år!

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Vargen:
Flytten var väldigt nyttig för Lukas Pettersson..

Det lär lika då också många här inne pratade om att vad skall han dit och göra.
Har han tur får han spela i deras 4: e kedja..
Men Lukas ledde faktoskt deras 1 : a kedja ett tag.
Och var sedan stationerad i deras 2: a när Bäckström kom igång...

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
pdy:
Jag har 2 namn till!

2 till hemvändare har vänt hem som har nobbat Brynäs.
Målvakten Felix Sandström som står i HV 71 nu.

Och i år vånde även Lucas Carlsson hem men bälde Djurgården...

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
DrCox:
Gå in själv på prospect och läs ca 6 målvaktet typ 6- 8 backar och lika många forwards..
Bäckström
Silferberg. Järnkrok. Elias Lindholm. Johan Larsson.
Anton Rödin. Johan Larsson , Oskar Lindblom och Bröderna Bokvist..
Måste jag fortsätta?

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
pdy:
På dom sista 20 åren så har Brynäs fått minst vett dussin fram fler NHL spelare än vårat MoDo kan man lumgt säga

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
SPOODI:
Teo Lindstein är väl ganska nyligt!

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Chamez:
Åtminstånde till seriestart sa han i intervjun.
Juniorerna får istid i början på serien...

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
M Horava:

Lite E,P scouting!
Center som är ledig och kanske vill till en bättre liga?
Förmodligen inte så dyr.
Kan nog leverera på HA nivå?
Bra ålder! Kan spela ytter också!

Ytterforward som är ledig och har mycket erfarenhet.!
Gradin har nog koll på den här killen efter en Coloradotid!
PK specialist står det i hans CV!
Har spelat ihop med ovan nämda spelare i Hartford Wolf Pack
Och vem spelade där samtidigt då? Bryan Yoon!
Har även spelat med EJK!
Uppladdat:

500x0-photo-2023-01-28-6-38-36-pm.jpg

500x0-kmuf7pczubkn8u1a1wxqsfzbw8sp3nzlphpnkd9y.webp


MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Haakana32:

En Tung och elak ytter och arbetshäst som verkar ta in kravställan? :-)
Men en som ändå producera poäng.
Kan även spela Center.
Kanske vill iväg på ett äventyr
Har spelat med Sedinarna i Vancouver 2 säsonger

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Frontschwein:
Jag förstår dig!
Börja med att hoppa av det här forumet, Sätt ner foten!😉

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
pdy:
Det får vi nog se i vinter! 😉

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
modomille:
Jag tror att han kunde ha gjort en hel del matcher hos herrarna.. vi kommer max få in 4 forwards...
Levererar förmodligen bättre än Milan...
Jag tror han skulle leverera bättre än Måns till och med! 😉

Nu kommer han att spela HA med Leksand i stället!

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
modomille:
J 20 typ!
Jänför hans stats i J 20 serien med Milans!

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Tarasov:
Varför hittade inte Hinken den här talangen.?
Hade kunnat blivit årets Elton Hermansson?

Leksands Ollas hittade honom...
Trodde Hinken hade koll pp talangerna här i Norden.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Framnäs:
Och sedan kommer Terevainen .. :-)
Eller en stabil defensiv pjäs!

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Bad_Brett:

High coast är fina grejor gillar dem starkt.
Men mina favoriter är Islay Wisky..med sina flaggskepp:
Laphroaig, Lagavulin, Bowemore, Ardbeg och Caol ila.
Men prova gärna på Japanarna som kommer starkt,
TIPS: HIBIKI 17 år & NIKKA.
Men för er som inte gilla rökigt så har jag 2 fina tips.
Som alltid finns i mitt skåp

Glen Garioch Founder's Reserve 48%

Redbreast 12 Years
Uppladdat:

500x0-glen-garioch-founders-reserve-48.png

500x0-nedladdning_mD5PtxspJ8uR16k.webp


MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Nucky:

Kalmar jagar/ håller koll på den här killen nu...

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Dax att ta hit grabben snart så farbror Samuel får utbilda honom!!
Uppladdat:

500x0-59c46abf.jpg



MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Costanza:
Du får sticka in ochsy ihop ett krismöte nu,
Hinken måste få ett bollplank nu...
💪✍️

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
JoJo2613:
Back to the roots! Gammal skåpmat! Bernardt in i 1:a Folin in i 3:e

En bra defensiv breddback, kan väl inte vara så jävla dyr?
En som verkligen gillar att spela med kroppen!
Han skulle väl kunna täcka upp för Berglund i ett 3:e backpar?
En ljuten BP back
Uppladdat:

500x0-x0y6wrilaxdqeyahty3n1sx8cbtnrbvz2b8bf1vn.jpg


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Framnäs:
Tydlugen så dår en stor Defensiv back sitt genombrått i år.. Hinken räknar kanske med det?

MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
Tarasov:
Jag sitter med en kaffe och mjölk nu... 😉

Café > Sv: Puffes frizon för god musik
puffe4:

Lite Blues på förmiddagen

MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
Tarasov:
Du är välkommen och fånga in mina solkatter.
Pausdryck blir någon Maltdryck som är 16-17 år?
😂😂

Café > Sv: Puffes frizon för god musik
Rip Kirby:
En av mina favoriter från pojkrummet!
Inspelat på en TDK Band.
Spelades i ett kasettdäck: Harmon Kardon
Förstärkare: Yamaha CA-1010
JBL L 19 HÖG5ALARE
😂😂

Det är Bra minnen för mig
Gråtfärdiga för min mor 🙈🙉

MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
Randy Marsh:
Örebro kommer snart vara där också!

Baserat på information från juni 2025 rapporterade Örebro Hockeykoncernen ett ekonomiskt resultat för räkenskapsåret 2024/2025 som innebar en rekordomsättning på 154 miljoner kronor.

Här är de ekonomiska huvudpunkterna:Omsättning: 154 mkr (högre än föregående år och klubbrekord).Resultat: Koncernens resultat före skatt landade på minus 789 tkr.Eget kapital: 11,1 mkr.

Övrig ekonomisk information 2025:Örebro Hockey hade under inledningen av 2025 en av SHL:s dyraste spelartrupper, där Örebro Elithockey AB toppade listan över högsta snittlönerna bland företag i Örebro kommun.

Undrar vilken månadslön Josh D. fick med sitt kontrakt?

MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
dempa:
Jag har en massa solkatter hemma i min lägenhet?
Är jag en kattvän då?

MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
Tarasov:
Det är inte okej på dena sida 🤣🤣
Minns att jag anmälde något sådant här för länge sedan.
Fel forum ..😉

Men nu kom det plötsligt upp ett Demens Test här..
Den kan ju passa bättre här 🤣🤣

Som MoDoit i dag är det en tillgång att ha ett dåligt närminne... Fråga Constanza 🤣

MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
dempa:

P- Rulle ?🤣

MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
SPOODI:
Har Mister Yourk nått Övik!
Ruggigt goda burgare till bra priser också...
Priserna börjar ju annars dra iväg på hamburgarhaken...

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
jonsson:
Här har vi en Center/Winge med bra gener :-)
Dax för sedinarna att lobba lite :-)

MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
Bad_Brett:

Skickade en låt till Bernardt nu på.morgonen som han kan lyssna på under pingsten.
Med hälsningen:
Du kan bli odödlig i Övik ❤️

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Bad_Brett:
Lägg därtill att han kommer garanterat lägga på sig 6 -7 kg till på den här försäsongen med muskler och bra kost.
Då hamnar han på 82 kg.
Han skall slåss om en landslagsplats

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Framnäs:
Jag tror fan att Widebro och Gradin kommer att plocka hem Bernardt.
Bernarzt vet vad han får för roll i MoDo och går ner i lön under år 1 och får lite högre nästa år.
Han kan börja om och börja tycka att hockey är kul igen.

Då ser det det plötsligt ganska bra ut på backsidan.
Och sedan kan vi plicka in 1 till back En stor stark defensiv back mellan Nivember och Jul .
Juniorerna får lite matchtid i början av säsongen och får sedan focusera på J20.

Bernardt - Rosen
Wahlberg - Berg
Bella - Hallin
Nirsken.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
modomille:
Och andra sidan så skall 1 back till in enligt Hinken,
Så dörren är nog inte stängd för honom.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Icetheman:
En ledig fysisk back med SHL meriter och HA spel i Karlskoga.
En som också kommer från Frölundas akademi.

· 3 ·
Om Silly
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu ONLINE