Historik
1 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:
Jag jobbade som vaktmästare i Gävle mer än 20 år.
Där man ofta bjöds in till Hemmafruar och ensamstående på kaffe m.m.
Och bjöd tillbaka med 100% service.
En härlig tid! ^Blink"
Jag jobbade som vaktmästare i Gävle mer än 20 år.
Där man ofta bjöds in till Hemmafruar och ensamstående på kaffe m.m.
Och bjöd tillbaka med 100% service.
En härlig tid! ^Blink"
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:
Ha ha ha...
Nu står du som BECK's granne på balkongen med glaset i hand och fråga passerande blondiner..
Skall ni komma in på en stänkare...
Fan.. vi skulle ha balkongerna brevid varandra.
Jädrans vad trevligt vi skulle ha...
Då skulle samtalsämnena vara;
Gävle
Modo
Blondiner
Samhället som krackelera.
Till god mat och dryck..
Ha ha ha...
Nu står du som BECK's granne på balkongen med glaset i hand och fråga passerande blondiner..
Skall ni komma in på en stänkare...
Fan.. vi skulle ha balkongerna brevid varandra.
Jädrans vad trevligt vi skulle ha...
Då skulle samtalsämnena vara;
Gävle
Modo
Blondiner
Samhället som krackelera.
Till god mat och dryck..
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:
Denna sköna sommarkväll föll valet på lite god dryck.
Gjorrt på Ångermanälvsvatten....
Och då dricker man den i ett snyggt glas med världens bästa klubb..
Denna sköna sommarkväll föll valet på lite god dryck.
Gjorrt på Ångermanälvsvatten....
Och då dricker man den i ett snyggt glas med världens bästa klubb..
+ 3
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett:
Det vet jag..
Men han producerade inga starka siffror för att värvas in somvår 1: a center.
Hade Hinken plockat in någon exakt samma siffror nu som våran 1: a center så skulle du och andra här inne toksågat den värvningen
Det vet jag..
Men han producerade inga starka siffror för att värvas in somvår 1: a center.
Hade Hinken plockat in någon exakt samma siffror nu som våran 1: a center så skulle du och andra här inne toksågat den värvningen
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:
Arvid är en ledartyp, som spelar moget och är en stabil center. Han är också en av seriens främsta tekare.
Apropå tekningarna: Caderoth tekade överlägset mest av alla spelare i HockeyAllsvenskan den gångna säsongen, 968 gånger, och vann över 55 procent av alla duster vid tekningspunkterna.
- Jag kommer kanske inte att vara den flashigaste spelaren, men jag hoppas att alla kommer att se att jag jobbar stenhårt och ger allt för laget, säger Arvid Caderoth.
I höstas fick 25-åringen chansen att visa upp sig på NHL-klubben Los Angeles Kings träningsläger, då han bjöds in som free agent för att delta i NHL-klubbens förberedelser inför säsongen.
Skolad i Frölundas akademi
Date of Birth May 14, 2000
Age 26
Place of Birth Göteborg, SWE
Nation Sweden
Youth TeamHovås HC
Position C/RW
Height 195 cm / 6'5"
Weight 100 kg / 220 lbs
Shoots R
Arvid är en ledartyp, som spelar moget och är en stabil center. Han är också en av seriens främsta tekare.
Apropå tekningarna: Caderoth tekade överlägset mest av alla spelare i HockeyAllsvenskan den gångna säsongen, 968 gånger, och vann över 55 procent av alla duster vid tekningspunkterna.
- Jag kommer kanske inte att vara den flashigaste spelaren, men jag hoppas att alla kommer att se att jag jobbar stenhårt och ger allt för laget, säger Arvid Caderoth.
I höstas fick 25-åringen chansen att visa upp sig på NHL-klubben Los Angeles Kings träningsläger, då han bjöds in som free agent för att delta i NHL-klubbens förberedelser inför säsongen.
Skolad i Frölundas akademi
Date of Birth May 14, 2000
Age 26
Place of Birth Göteborg, SWE
Nation Sweden
Youth TeamHovås HC
Position C/RW
Height 195 cm / 6'5"
Weight 100 kg / 220 lbs
Shoots R
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Znark:
Det vet jag.
Jag menar att fortfarande är i SHL trots väldigt dåliga
Siffror i i sina alla 7 säsonger på SHL nivå.
Det vet jag.
Jag menar att fortfarande är i SHL trots väldigt dåliga
Siffror i i sina alla 7 säsonger på SHL nivå.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo:
Skulle mer vilja jämnföra honom med Samuel Vigneault.
Som inte hade så mycket starkare siffror än Calderroth
När han värvades in till vår 1: a center och gjorde succe.
Och den här värvningen är från början tänkt som att vara vår 3: e center och arbetshäst och ingen poängsoelare..
Eller typ.. varför plockade Färjestad Marcus Westfält han hade väl inte rosat marknaden på poäng i HA?
Och inte i SHL heller? Ändå är han kvar där?
Skulle mer vilja jämnföra honom med Samuel Vigneault.
Som inte hade så mycket starkare siffror än Calderroth
När han värvades in till vår 1: a center och gjorde succe.
Och den här värvningen är från början tänkt som att vara vår 3: e center och arbetshäst och ingen poängsoelare..
Eller typ.. varför plockade Färjestad Marcus Westfält han hade väl inte rosat marknaden på poäng i HA?
Och inte i SHL heller? Ändå är han kvar där?
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:
Jag hoppas och tror att våran 3:e lina kommer få kemi och blir lika tunga att möta som vår 3: e lina var 1: a året i SHL..
Titta på deras kvaliteer så förstår du var jag menar.
Det finns kvaliteer för båda typerna av special Teams.
3 st. Arbetshästar
3 st. Som har KG och spelar tufft.
Tekningskvalitte
Måns C - Caderroth - C Mattsson
Har inte tänkt på att Caderoths CV och läste nu att han ganska nyligen har varit över på en NHL med LA Kungs
Saxat från när han vart klar för Vimmerby!
I höstas fick 25-åringen chansen att visa upp sig på NHL-klubben Los Angeles Kings träningsläger, då han bjöds in som free agent för att delta i NHL-klubbens förberedelser inför säsongen.
Jag hoppas och tror att våran 3:e lina kommer få kemi och blir lika tunga att möta som vår 3: e lina var 1: a året i SHL..
Titta på deras kvaliteer så förstår du var jag menar.
Det finns kvaliteer för båda typerna av special Teams.
3 st. Arbetshästar
3 st. Som har KG och spelar tufft.
Tekningskvalitte
Måns C - Caderroth - C Mattsson
Har inte tänkt på att Caderoths CV och läste nu att han ganska nyligen har varit över på en NHL med LA Kungs
Saxat från när han vart klar för Vimmerby!
I höstas fick 25-åringen chansen att visa upp sig på NHL-klubben Los Angeles Kings träningsläger, då han bjöds in som free agent för att delta i NHL-klubbens förberedelser inför säsongen.
Länkar:
https://www.eliteprospects.com/player/345149/arvid-caderothhttps://www.eliteprospects.com/player/345164/carl-mattssonhttps://www.eliteprospects.com/player/147286/mans-carlsson
https://www.eliteprospects.com/player/345149/arvid-caderothhttps://www.eliteprospects.com/player/345164/carl-mattssonhttps://www.eliteprospects.com/player/147286/mans-carlsson
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Men nu är det bara kaffe och glass med jordgubbar.
I soffan och strecktitta på nya serien Dutton Ranch.
Kvinnor med stake i den i serien.
I soffan och strecktitta på nya serien Dutton Ranch.
Kvinnor med stake i den i serien.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:
Jag satt och gjorde exakt lika i Torsdags och ladda inför Japanmatchen.
. På ballen med Rom och Cola.
youtu.be/m7kBI0rBjgM?is=pwiNoZc3CxjCzEXx
Jag satt och gjorde exakt lika i Torsdags och ladda inför Japanmatchen.
. På ballen med Rom och Cola.
youtu.be/m7kBI0rBjgM?is=pwiNoZc3CxjCzEXx
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly:
Finns 2 till i J 20 som kanske kan få prova att få komma in och få lite speltid och smälla på stjärnorna i motståndarlagen.
www.eliteprospects.com/player/718740/mans-wiberg
www.eliteprospects.com/player/897558/gordon-palmgren
Finns 2 till i J 20 som kanske kan få prova att få komma in och få lite speltid och smälla på stjärnorna i motståndarlagen.
www.eliteprospects.com/player/718740/mans-wiberg
www.eliteprospects.com/player/897558/gordon-palmgren
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:
2 av dom är våra 2 defensiva monsterbackar till Juniorer..
Knights
Hägglöf
Som skal spela om en plats i år!
2 av dom är våra 2 defensiva monsterbackar till Juniorer..
Knights
Hägglöf
Som skal spela om en plats i år!
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:
Det är riktigt skönt med idrott där det är full kraft i det fysiska spelet, Älskade det när jag spelade själv.
Och släppte på regält när jag var domare..
Spela på.. fanns ofta i min kommunikation.
Mycket enkkare att bedömma när spelarna går över gränsen då...
Det är riktigt skönt med idrott där det är full kraft i det fysiska spelet, Älskade det när jag spelade själv.
Och släppte på regält när jag var domare..
Spela på.. fanns ofta i min kommunikation.
Mycket enkkare att bedömma när spelarna går över gränsen då...
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Costanza:
Jag tror så här nu.. svaren på våra spetsvärvningar får vi vänta ett tag på. Och det ger positiva vibbar....
Finalen är spelad i ECHL och direkt efter den presenterades det värvningar typ Fizer
AHL finalen är också färdigspelad och ganska snabbt efter den presenterades Gunler och Fhiilips för SHL lag.
Jag tror att Hinkens 2 sista värvningar kommer presenteras om max 2 veckor.
För nu 31 Juni får AHL spelarna besked från NHL hur deras kommande säsong kommer att se ut..
Jag tror att Hinken har klart med 2 starka namn som bara vill vänta på ert besked om dom kommer få någon chans att spela till sig ett kontrakt i NHL.
Om det inte blir ett positivt besked där så kommer dom direkt.
Typ som Woods och Dickinson.
Vid det här läget är nog SHL lagen klara med sina trupper också
Jag tror så här nu.. svaren på våra spetsvärvningar får vi vänta ett tag på. Och det ger positiva vibbar....
Finalen är spelad i ECHL och direkt efter den presenterades det värvningar typ Fizer
AHL finalen är också färdigspelad och ganska snabbt efter den presenterades Gunler och Fhiilips för SHL lag.
Jag tror att Hinkens 2 sista värvningar kommer presenteras om max 2 veckor.
För nu 31 Juni får AHL spelarna besked från NHL hur deras kommande säsong kommer att se ut..
Jag tror att Hinken har klart med 2 starka namn som bara vill vänta på ert besked om dom kommer få någon chans att spela till sig ett kontrakt i NHL.
Om det inte blir ett positivt besked där så kommer dom direkt.
Typ som Woods och Dickinson.
Vid det här läget är nog SHL lagen klara med sina trupper också
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Bad_Brett:
Hade en lyckosäsong förra säsongen och lyckades levererade mycket poäng.
Har väl inte gjort större väsen av sig tidigare säsongee
Hade Hinken valt honom hade han fått mycket skit här inne.
Många här inne har mycket större förväntningar på soetsen som skall in...?
Hade en lyckosäsong förra säsongen och lyckades levererade mycket poäng.
Har väl inte gjort större väsen av sig tidigare säsongee
Hade Hinken valt honom hade han fått mycket skit här inne.
Många här inne har mycket större förväntningar på soetsen som skall in...?
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vargen:
Fan... Det händer grejor nu i SHL..
Brynäs Gällstedt vill utomlands och bryter k8ntraktet efter den här säsongen...
Nubben ser slutet på sin tid i Timrå.
Nu skall han leta en ny sportchef..
Jag tror att det blir Z: a?
Fan... Det händer grejor nu i SHL..
Brynäs Gällstedt vill utomlands och bryter k8ntraktet efter den här säsongen...
Nubben ser slutet på sin tid i Timrå.
Nu skall han leta en ny sportchef..
Jag tror att det blir Z: a?
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Willow:
Oni.. Den biten har jag missat angpende Srenberg.
Ja då är det väl 17 Juli om jag har uppfattat det rätt.
Fast då ligger väl andramer intressanta forwards i andra lag mer i farozonen:
Typ en sådan spelare som:
Oliver Dejbjerg Larsen
skulle nog få en jävla utväxling i Frölundas lagmaskin..
Eller.. Det skulle vara spännande och se hur bra
Scott Pooley skulle leverera i ett lag som Frölunda?
Men jag tror dom kommer att leta spets från AHL?
Oni.. Den biten har jag missat angpende Srenberg.
Ja då är det väl 17 Juli om jag har uppfattat det rätt.
Fast då ligger väl andramer intressanta forwards i andra lag mer i farozonen:
Typ en sådan spelare som:
Oliver Dejbjerg Larsen
skulle nog få en jävla utväxling i Frölundas lagmaskin..
Eller.. Det skulle vara spännande och se hur bra
Scott Pooley skulle leverera i ett lag som Frölunda?
Men jag tror dom kommer att leta spets från AHL?
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
jonteboy:
Vem har pratat om nydraftade?
Vi pratade om hur länge risken finns att vi kan bli snuvad på någon speare i truppen av SHL eller om Hinken kan prsentera dem utan att SHL kan sno dem av oss?
Vem har pratat om nydraftade?
Vi pratade om hur länge risken finns att vi kan bli snuvad på någon speare i truppen av SHL eller om Hinken kan prsentera dem utan att SHL kan sno dem av oss?
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Willow:
Var det inte det datumet dom flyttade fram i år från den 27 J6ni till 24 Juni?
Jag kan ha misstolkat det också??
Var det inte det datumet dom flyttade fram i år från den 27 J6ni till 24 Juni?
Jag kan ha misstolkat det också??
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Willow:
Hinken kommar förmodligen att börja med Milan där..
Att ge honom chansen
Milan kommer gå upppumpad på adrenalin fram til jul.
Precis som Elton gjorde förra säsongen
Sedan kring Jul kommer det nog in en starkare/rutinerad pjäs där och på en backplats.
En försvarsgeneral att ha i ett slutspel
NY - NY - Elton. H
Karlberg - Miilan/EJK - E. Larsson
Måns C - Cederroth - E.J.K/Mattsson
Hinken kommar förmodligen att börja med Milan där..
Att ge honom chansen
Milan kommer gå upppumpad på adrenalin fram til jul.
Precis som Elton gjorde förra säsongen
Sedan kring Jul kommer det nog in en starkare/rutinerad pjäs där och på en backplats.
En försvarsgeneral att ha i ett slutspel
NY - NY - Elton. H
Karlberg - Miilan/EJK - E. Larsson
Måns C - Cederroth - E.J.K/Mattsson
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Gavelo:
Och får vi det så har vi chansen...att gå långt!
För vi har en bättre backsida än de andra toppklubbarna.
Och bästa målvaktsparet
Och får vi det så har vi chansen...att gå långt!
För vi har en bättre backsida än de andra toppklubbarna.
Och bästa målvaktsparet
+ 1
Fotboll > Sv: Fotbolls VM 2026
mattias - 74:
Det har dom bevsligen ju.. Nör dom går vidare från gruppen.
Frankeike är min favorit till hela Guldet.
Dom har inte lagt i växeln än.
Dom har kört på tomgången genim gruppspelet...
Tyakland är min lnskan att få i nästa match dom är skrala.
Det har dom bevsligen ju.. Nör dom går vidare från gruppen.
Frankeike är min favorit till hela Guldet.
Dom har inte lagt i växeln än.
Dom har kört på tomgången genim gruppspelet...
Tyakland är min lnskan att få i nästa match dom är skrala.
Fotboll > Sv: Fotbolls VM 2026
Herminator:
Många skrev under kvalet att Sverige har ingeting i WM att göra, Nu är vi vidare som bästa 3: a.
Så små är marginalerna i Fotbollen..
Vi har haft landslag som har gjort sämre WM än det här laget.
Många skrev under kvalet att Sverige har ingeting i WM att göra, Nu är vi vidare som bästa 3: a.
Så små är marginalerna i Fotbollen..
Vi har haft landslag som har gjort sämre WM än det här laget.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Bad_Brett:
Som sagt var så har vi 3 monster som skall slussas in i laget som kommer att få speltid.
Vilka jävla Monster ( Victor Hedman vibbar )
Vi har i dessa juniorer som skall slussas in på backsidan i år!
Gradin tror att John Hägglöf kommer att ta chansen och kriga i år om en plats!
Han är 18 år och en bjässe:
Height
191 cm / 6'3"
Weight
97 kg / 214 lbs
Heavy Shooter
Physical Defenseman
Two-Way Defenseman
Theodor Knights 18 år som jag tror på är i samma kaliber han också:
Height
194 cm / 6'4"
Weight
94 kg / 207 lbs
Defensive Defenseman
Physical Defenseman
Och sedan har vi den 21 åriga Norrbaggen i samma kaliber!
Height
195 cm / 6'5"
Weight
95 kg / 209 lbs
Fredrik Glader håller med när det kommer till backbjässens styrkor.
Framförallt sticker det ut att han är orädd.
Han vill spela fysiskt och vill få stopp i spelet.
Hans starka sidor är det defensiva spelet, att vara en stabil pjäs man kan lita på.
Där tycker jag att han tog enorma steg, säger Narvik-tränaren och fortsätter.
Han tog åt sig väldigt snabbt och tog steg hela tiden, varje dag.
I slutet av säsongen så var det en spelare vi slängde in i slutet av matcher, i avgörande boxplay och vid tekningar i egen zon, för att man vet att hans storlek och fysiska spel gjorde det problematiskt för motståndarlagen.
Fredrik Glader avslutar:
Sen gillar jag att han är ganska ilsken också, så han kan gå in och reta gallfeber på spelare. Han var inte blyg att stå upp mot de stora tuffa pojkarna i norska ligan, utan då satte han in näsan där.
Ingen skulle komma in på kontoret där han stod, det gillar jag.
Den egenskapen är något som han ska ta med sig och fortsätta jobba med.
Länkar:
www.eliteprospects.com/player/926710/john-hagglofhttps://www.eliteprospects.com/player/974093/theodor-knightshttps://www.eliteprospects.com/player/746965/peder-kyrkjeeide-oversveen
Som sagt var så har vi 3 monster som skall slussas in i laget som kommer att få speltid.
Vilka jävla Monster ( Victor Hedman vibbar )
Vi har i dessa juniorer som skall slussas in på backsidan i år!
Gradin tror att John Hägglöf kommer att ta chansen och kriga i år om en plats!
Han är 18 år och en bjässe:
Height
191 cm / 6'3"
Weight
97 kg / 214 lbs
Heavy Shooter
Physical Defenseman
Two-Way Defenseman
Theodor Knights 18 år som jag tror på är i samma kaliber han också:
Height
194 cm / 6'4"
Weight
94 kg / 207 lbs
Defensive Defenseman
Physical Defenseman
Och sedan har vi den 21 åriga Norrbaggen i samma kaliber!
Height
195 cm / 6'5"
Weight
95 kg / 209 lbs
Fredrik Glader håller med när det kommer till backbjässens styrkor.
Framförallt sticker det ut att han är orädd.
Han vill spela fysiskt och vill få stopp i spelet.
Hans starka sidor är det defensiva spelet, att vara en stabil pjäs man kan lita på.
Där tycker jag att han tog enorma steg, säger Narvik-tränaren och fortsätter.
Han tog åt sig väldigt snabbt och tog steg hela tiden, varje dag.
I slutet av säsongen så var det en spelare vi slängde in i slutet av matcher, i avgörande boxplay och vid tekningar i egen zon, för att man vet att hans storlek och fysiska spel gjorde det problematiskt för motståndarlagen.
Fredrik Glader avslutar:
Sen gillar jag att han är ganska ilsken också, så han kan gå in och reta gallfeber på spelare. Han var inte blyg att stå upp mot de stora tuffa pojkarna i norska ligan, utan då satte han in näsan där.
Ingen skulle komma in på kontoret där han stod, det gillar jag.
Den egenskapen är något som han ska ta med sig och fortsätta jobba med.
Länkar:
www.eliteprospects.com/player/926710/john-hagglofhttps://www.eliteprospects.com/player/974093/theodor-knightshttps://www.eliteprospects.com/player/746965/peder-kyrkjeeide-oversveen
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Framnäs:
Var är den stora, buffliga spelaren som stör målvakten?
M0ns Carlsson.
Elias Larsson
Och våran nya 3 ; e center räcker inte det?
Vad betyder det för vårat pp/BP att ha seriens bästa tekare?
www.eliteprospects.com/player/345149/arvid-caderoth
Arvid är en ledartyp, som spelar moget och är en stabil center. Han är också en av seriens främsta tekare. Vi är glada över att vi kunnat knyta upp honom på ett kontrakt över kommande två säsonger.
Var är den stora, buffliga spelaren som stör målvakten?
M0ns Carlsson.
Elias Larsson
Och våran nya 3 ; e center räcker inte det?
Vad betyder det för vårat pp/BP att ha seriens bästa tekare?
www.eliteprospects.com/player/345149/arvid-caderoth
Arvid är en ledartyp, som spelar moget och är en stabil center. Han är också en av seriens främsta tekare. Vi är glada över att vi kunnat knyta upp honom på ett kontrakt över kommande två säsonger.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Bad_Brett:
Jag syftade inte på det..
Jag är en av dem som har kritiserat M.C under förra säsongen.
Men sitt inte och säg att Måns ver en spelare som ingen ville ha och att Mora inte var intresserad av honom.
För det stämner inte som du ser,
Flera klubbar var ute och fiskade på Måns.
Och hela Mora var väldigt intresserad att få hem Måns igen.
När det gäller Wahlberg så var det de. Stenhårda konkurrensen i Frölunda som stoppade honom.
Och där vann Hinken.dragkampen mot bl.a Malmö i SHL som var jätteintresserad av IOskar och Kalmar i HA var även dom väldigt sugen på honom.
Sedan hur det går för dem båda det får framtiden utvisa.. men jag tror på wahlberg väldigt starkt!
Jag syftade inte på det..
Jag är en av dem som har kritiserat M.C under förra säsongen.
Men sitt inte och säg att Måns ver en spelare som ingen ville ha och att Mora inte var intresserad av honom.
För det stämner inte som du ser,
Flera klubbar var ute och fiskade på Måns.
Och hela Mora var väldigt intresserad att få hem Måns igen.
När det gäller Wahlberg så var det de. Stenhårda konkurrensen i Frölunda som stoppade honom.
Och där vann Hinken.dragkampen mot bl.a Malmö i SHL som var jätteintresserad av IOskar och Kalmar i HA var även dom väldigt sugen på honom.
Sedan hur det går för dem båda det får framtiden utvisa.. men jag tror på wahlberg väldigt starkt!
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Bad_Brett:
Fel ute som vanligt!
Uppgifter: Mora jagar förre publikfavoriten
27 maj 2026 15:19
Det är inte nära, svarade Johan Strömwall för knappt en månad sedan på frågan om Måns Carlsson var aktuell.
Nu kommer Expressen med uppgifterna att klubben jagar den tidigare publikfavoriten.
Under fem säsonger blev Måns Carlsson en stor favorit i Mora IK. Dels för hans kvaliteter på planen, men också för hans sätt att vara.
Sedan dess har många MIK-supportrar hoppas på att få se en återkomst av Måns Carlsson.
För knappt en månad sedan uttryckte dock klubbdirektör Johan Strömwall att det inte var aktuell.
Det är inte nära, sade han då.
Nu kommer Expressen med andra uppgifter.
De skriver på onsdagseftermiddagen att Mora är en av flera klubbar som jagar Måns Carlsson, men att ett hinder just nu är att 28-åringen kommer från ett välbetalt kontrakt i Modo, och att om en återkomst till Dalarna ska bli aktuell lär en löneminskning ske.
Lukas Henningsson
Mora IK:s silly season
Oskar Wahlberg valde MoDo Hockey
För ett år sedan skrev Oskar Wahlberg på ett kontrakt med Frölunda för årets säsong. Det har däremot inte blivit mycket SHL-spel för 20-åringen som endast har fått begränsat med speltid och sedan varit utlånad till Östersund, där han har imponerat med sitt spel i HockeyAllsvenskan. Därför har mycket pekat på att Wahlberg kommer att lämna Frölunda för spel på annat håll nästa säsong.
Både Malmö och Kalmar uppges ha visat intresse för backen, men nu ska han ha gjort sitt klubbval. Enligt Expressen är Oskar Wahlberg nämligen överens om spel i MoDo Hockey från och med nästa säsong. MoDo ska se Wahlberg som en potentiellt ledande back som skulle kunna få en stor roll i laget från och med nästa säsong.
Oskar Wahlberg klar för MoDo Hockey
Oskar Wahlberg, som är tvillingbror till förre JVM-forwarden Anton Wahlberg, har Malmö Redhawks som moderklubb men lämnade för spel i Mora under säsongen 2023/24. Han tog sedan klivet till Frölunda 2024 och har gjort två år hos göteborgarna. Säsongen 2024/25 spelade han åtta matcher i A-laget och sköt bland annat sitt första SHL-mål för Frölunda.
Den här säsongen var tanken att Wahlberg skulle ta klivet till A-laget, men han har endast fått begränsat med speltid på 16 SHL-matcher i Frölunda.
Under vintern har Wahlberg därför varit utlånad till allsvenska Östersund. Där fick 20-åringen en stor roll och med sina 20:13 minuter i snitt per match var han den spelare i Östersund som snittade mest istid över hela säsongen. Oskar Wahlberg stod totalt för 13 poäng (7+6) på 32 matcher i Östersund från sin backplats.
Till nästa säsong väntas den storväxte backen nu alltså att flytta upp till Örnsköldsvik för spel i MoDo.
Fel ute som vanligt!
Uppgifter: Mora jagar förre publikfavoriten
27 maj 2026 15:19
Det är inte nära, svarade Johan Strömwall för knappt en månad sedan på frågan om Måns Carlsson var aktuell.
Nu kommer Expressen med uppgifterna att klubben jagar den tidigare publikfavoriten.
Under fem säsonger blev Måns Carlsson en stor favorit i Mora IK. Dels för hans kvaliteter på planen, men också för hans sätt att vara.
Sedan dess har många MIK-supportrar hoppas på att få se en återkomst av Måns Carlsson.
För knappt en månad sedan uttryckte dock klubbdirektör Johan Strömwall att det inte var aktuell.
Det är inte nära, sade han då.
Nu kommer Expressen med andra uppgifter.
De skriver på onsdagseftermiddagen att Mora är en av flera klubbar som jagar Måns Carlsson, men att ett hinder just nu är att 28-åringen kommer från ett välbetalt kontrakt i Modo, och att om en återkomst till Dalarna ska bli aktuell lär en löneminskning ske.
Lukas Henningsson
Mora IK:s silly season
Oskar Wahlberg valde MoDo Hockey
För ett år sedan skrev Oskar Wahlberg på ett kontrakt med Frölunda för årets säsong. Det har däremot inte blivit mycket SHL-spel för 20-åringen som endast har fått begränsat med speltid och sedan varit utlånad till Östersund, där han har imponerat med sitt spel i HockeyAllsvenskan. Därför har mycket pekat på att Wahlberg kommer att lämna Frölunda för spel på annat håll nästa säsong.
Både Malmö och Kalmar uppges ha visat intresse för backen, men nu ska han ha gjort sitt klubbval. Enligt Expressen är Oskar Wahlberg nämligen överens om spel i MoDo Hockey från och med nästa säsong. MoDo ska se Wahlberg som en potentiellt ledande back som skulle kunna få en stor roll i laget från och med nästa säsong.
Oskar Wahlberg klar för MoDo Hockey
Oskar Wahlberg, som är tvillingbror till förre JVM-forwarden Anton Wahlberg, har Malmö Redhawks som moderklubb men lämnade för spel i Mora under säsongen 2023/24. Han tog sedan klivet till Frölunda 2024 och har gjort två år hos göteborgarna. Säsongen 2024/25 spelade han åtta matcher i A-laget och sköt bland annat sitt första SHL-mål för Frölunda.
Den här säsongen var tanken att Wahlberg skulle ta klivet till A-laget, men han har endast fått begränsat med speltid på 16 SHL-matcher i Frölunda.
Under vintern har Wahlberg därför varit utlånad till allsvenska Östersund. Där fick 20-åringen en stor roll och med sina 20:13 minuter i snitt per match var han den spelare i Östersund som snittade mest istid över hela säsongen. Oskar Wahlberg stod totalt för 13 poäng (7+6) på 32 matcher i Östersund från sin backplats.
Till nästa säsong väntas den storväxte backen nu alltså att flytta upp till Örnsköldsvik för spel i MoDo.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Costanza:
Har dom fortfarande postorderbrudar där?
Jag måste kolla om Coop kan ordna större Instabox fack där i butiken... Jag litar inte på Bringkillen!
Han ser för bra ut... Och han pratar flytande Ryska och Rumänska
Har dom fortfarande postorderbrudar där?
Jag måste kolla om Coop kan ordna större Instabox fack där i butiken... Jag litar inte på Bringkillen!
Han ser för bra ut... Och han pratar flytande Ryska och Rumänska
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Janne G:
Det var inte pengarna...
Det var Pappa..
Att göra resan ihop...
Samt några kompisar i Laget...
Det var inte pengarna...
Det var Pappa..
Att göra resan ihop...
Samt några kompisar i Laget...
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
modomille:
Der är inget som säger att han kommer att vara i vårr 1: a lina heller när vi börjar...
Det kan lika gärna se ut så här;
NY - NY - Elton. H
Karlberg - Miilan/EJK - E. Larsson
Måns C - Cederroth - E.J.K/Mattsson
Der är inget som säger att han kommer att vara i vårr 1: a lina heller när vi börjar...
Det kan lika gärna se ut så här;
NY - NY - Elton. H
Karlberg - Miilan/EJK - E. Larsson
Måns C - Cederroth - E.J.K/Mattsson
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
modomille:
Det är väl klart att grabben vill gå till en klubb som det finns lite bättre lönegaranti i .
Man gillar ju inte att höra..
Tyvärr du kan inte få någon lön .
Vi har inte sålt så många gatstenar denna månad...
Det är väl klart att grabben vill gå till en klubb som det finns lite bättre lönegaranti i .
Man gillar ju inte att höra..
Tyvärr du kan inte få någon lön .
Vi har inte sålt så många gatstenar denna månad...
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Costanza:
Gnugga på, Gnugga på... Gnugga på , Gnugga på..
Vi är från Höga land...
Som kallas Foppa Land
Gnugga på , Gnugga på ...
Gnugga på, Gnugga på... Gnugga på , Gnugga på..
Vi är från Höga land...
Som kallas Foppa Land
Gnugga på , Gnugga på ...
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Willow:
Som jag skrev för 2 veckor sedan..
Bra Ålder.
Bra skott ( Rightare = +)
Bra karakrär/Energispelare.
Bra fart på rören.
Förmidligen inte så dyr heller. =
Pengar till 1 toppcenter och 1 spetsig ytter!
Noterbart:
Fick börja med en tuff skada förra säsongen.
Sedan fick han alrig någon riktig kedja att spela med.
Fick hoppa runt lite i ett Leksands som hade en tuff säsong att få ordning på grejorna...
Som jag skrev för 2 veckor sedan..
Bra Ålder.
Bra skott ( Rightare = +)
Bra karakrär/Energispelare.
Bra fart på rören.
Förmidligen inte så dyr heller. =
Pengar till 1 toppcenter och 1 spetsig ytter!
Noterbart:
Fick börja med en tuff skada förra säsongen.
Sedan fick han alrig någon riktig kedja att spela med.
Fick hoppa runt lite i ett Leksands som hade en tuff säsong att få ordning på grejorna...
+ 2
1 · Nästa





Jag tror att den här killen också kommer att bli draftad så småning om...
Hur stor kommer han att bli 16 år idag.
Och inte har växt klart än.
Räkna med att han lägger på sig 2-4 kg till per säsong 3-4 år framåt