Historik
Föregående · 4 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Tarasov:
Gillar det namnet.. Han och Stevens tillsammans.
MUMMA... garanterad poängleverans!
Då skulle nog Emil Larsson bli kvar...?
Gillar det namnet.. Han och Stevens tillsammans.
MUMMA... garanterad poängleverans!
Då skulle nog Emil Larsson bli kvar...?
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Tarasov:
Jag tycker att han skall gå hårt på Nolan Stevens.
Nolan akulle må bra av att ta ett nytt år i HA och få vara stjärna igen och bygga upp självförtroendet.i ett topplag.
Jag tror att vi garanterat skulle få ut en stark produktion av Noland om vi ge honom en stark lekkamrat?
Han kan Svensk hockey nu och han skulle trivas här..
Brantford och Övik är snarlika städer.
Industrisamhälle som ligger vid vattnet.
Kring 100.000 invånare lite mer än Övik...
Om vi kan behålla Fitz i 2; a linan som center.
Och ta in Noland i 1: a och kanske Max.V så är vi hemma.
Jag tycker att han skall gå hårt på Nolan Stevens.
Nolan akulle må bra av att ta ett nytt år i HA och få vara stjärna igen och bygga upp självförtroendet.i ett topplag.
Jag tror att vi garanterat skulle få ut en stark produktion av Noland om vi ge honom en stark lekkamrat?
Han kan Svensk hockey nu och han skulle trivas här..
Brantford och Övik är snarlika städer.
Industrisamhälle som ligger vid vattnet.
Kring 100.000 invånare lite mer än Övik...
Om vi kan behålla Fitz i 2; a linan som center.
Och ta in Noland i 1: a och kanske Max.V så är vi hemma.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Domsjö:
Jag tyckte jag hade en väldigt tydlig kravställan för några år sedan. Men alla människor klarar inte av att ta in det och bli en teamplayer. Utan det blir en motsatt effekt.
Är nu skild sedan 2 år tillbaka 😉
Och ända hade jag scoutat henne noga före,
Men hon varr för bekväm när hon kände sig given?
🤣
Jag tyckte jag hade en väldigt tydlig kravställan för några år sedan. Men alla människor klarar inte av att ta in det och bli en teamplayer. Utan det blir en motsatt effekt.
Är nu skild sedan 2 år tillbaka 😉
Och ända hade jag scoutat henne noga före,
Men hon varr för bekväm när hon kände sig given?
🤣
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Kanske skulle vara bra atr få in en O.P elak poänggörare.
Skön att ha i sitt lag kan jag tro.
En riktig vinnarskalle!
Kan nog producera bra i HA ..
Spelet där skulle passa honom bra..
Full fart handgranat!
Nu kör vi in puck, målvakt och hela skiten i.målet!
Kan se matcherna mot Plato framför mig 🤣🤣
Luleå har tackat av honom...
Skön att ha i sitt lag kan jag tro.
En riktig vinnarskalle!
Kan nog producera bra i HA ..
Spelet där skulle passa honom bra..
Full fart handgranat!
Nu kör vi in puck, målvakt och hela skiten i.målet!
Kan se matcherna mot Plato framför mig 🤣🤣
Luleå har tackat av honom...
MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
TickledDonkey:
Jag har börjat bojkattat alla + konton.. på tidningar och poddar och webbsidor.
Mjölka folk på pengar med lockande rubriker.
Sanny och svensson podden som Expressen driver har låst sin podd nu och deras Sillynews...
Avvaktar man 1 dag sp läser man nyheterna ändå!
Så viktigt är det inte!
Jag har börjat bojkattat alla + konton.. på tidningar och poddar och webbsidor.
Mjölka folk på pengar med lockande rubriker.
Sanny och svensson podden som Expressen driver har låst sin podd nu och deras Sillynews...
Avvaktar man 1 dag sp läser man nyheterna ändå!
Så viktigt är det inte!
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov:
Ömsesudigt... Tycker oftast att du har järnkoll på grejorna och är föredömme på att diskutera i forum.
Alltid bra tonläge! 😉
Ömsesudigt... Tycker oftast att du har järnkoll på grejorna och är föredömme på att diskutera i forum.
Alltid bra tonläge! 😉
+ 3
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov:
Det förstog jag med. 😉
Men jag förstår inte uttalet av den som ställde det tidigare än dig om Spindeln som visar att Elias inte tacklas så mycket... måste alla backar vara bra tacklare.?
Och den statestiken är grundad på spel i 3 år med ett topplag i SHL?
Det förstog jag med. 😉
Men jag förstår inte uttalet av den som ställde det tidigare än dig om Spindeln som visar att Elias inte tacklas så mycket... måste alla backar vara bra tacklare.?
Och den statestiken är grundad på spel i 3 år med ett topplag i SHL?
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov:
Motfråga
Sverre Rönningen var en jävel på att tacklas!
Hade han varit en bra back på SHL nivå? 😉
Motfråga
Sverre Rönningen var en jävel på att tacklas!
Hade han varit en bra back på SHL nivå? 😉
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Bad_Brett:
Karlbergs så klart!
Elias hade aldrig landat här om inte Karlberg varit här och lovat honom en stor roll i laget.
Karlbergs så klart!
Elias hade aldrig landat här om inte Karlberg varit här och lovat honom en stor roll i laget.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Haakana32:
Jo..
men alla avtal går ju och bryta oavsett längd har vi sett.
Om man bara vill till en högre klubb...
Så vad är problemet.?
Jo..
men alla avtal går ju och bryta oavsett längd har vi sett.
Om man bara vill till en högre klubb...
Så vad är problemet.?
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Paninaro:
Lite märkligt ändå.. Kan jag tycka?
Här får Hinken tag i en kille i bra ålder som dom 3 senaste åren har huserat i SHL.. som han tror väldigt mycket på att han kommer bli en stark kugge i laget..?
Varför skriver han inte 2 år med honom eller 1+ 1
om det nuskulle finns någon liten tvekan kring honom.
Jag menar oavsett om vi går upp eller endast kommer bara vara ett topplag och att vi kanske bygger på med några bra backar till senare. Så kommer han vara en back för sämst 2: a backpar... Har svårt att se honom efter Berg , Bella och Wahlberg.?
Lite märkligt ändå.. Kan jag tycka?
Här får Hinken tag i en kille i bra ålder som dom 3 senaste åren har huserat i SHL.. som han tror väldigt mycket på att han kommer bli en stark kugge i laget..?
Varför skriver han inte 2 år med honom eller 1+ 1
om det nuskulle finns någon liten tvekan kring honom.
Jag menar oavsett om vi går upp eller endast kommer bara vara ett topplag och att vi kanske bygger på med några bra backar till senare. Så kommer han vara en back för sämst 2: a backpar... Har svårt att se honom efter Berg , Bella och Wahlberg.?
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov:
Nä .. Ludas var inte en så särskilt bra back.. 😉
Nicklas "Lidas" Lidström
Är en av tidernas främsta svenska ishockeyspelare och backar. Under sina 20 säsonger (1991–2012) i Detroit Red Wings vann han fyra Stanley Cup-titlar,
7 st. Norris Trophy som NHL:s bästa back.
2022 valdes han till tidernas bästa svenska spelare.
Han var känd som "Mr. Perfect" för sitt stabila spel och missade aldrig slutspel.Karriär och meriter:NHL-karriär: 1 564 matcher, 1 142 poäng och fyra Stanley Cup-titlar (1997, 1998, 2002, 2008).Utmärkelser: Sju James Norris Memorial Trophy (bästa back), 2002 års Conn Smythe Trophy (mest värdefulle spelare i slutspelet).Landslag: OS-guld 2006, VM-guld 1991 och medlem i Triple Gold Club.Hall of Fame: Invald i både Hockey Hall of Fame och IIHF Hall of Fame.
Nä .. Ludas var inte en så särskilt bra back.. 😉
Nicklas "Lidas" Lidström
Är en av tidernas främsta svenska ishockeyspelare och backar. Under sina 20 säsonger (1991–2012) i Detroit Red Wings vann han fyra Stanley Cup-titlar,
7 st. Norris Trophy som NHL:s bästa back.
2022 valdes han till tidernas bästa svenska spelare.
Han var känd som "Mr. Perfect" för sitt stabila spel och missade aldrig slutspel.Karriär och meriter:NHL-karriär: 1 564 matcher, 1 142 poäng och fyra Stanley Cup-titlar (1997, 1998, 2002, 2008).Utmärkelser: Sju James Norris Memorial Trophy (bästa back), 2002 års Conn Smythe Trophy (mest värdefulle spelare i slutspelet).Landslag: OS-guld 2006, VM-guld 1991 och medlem i Triple Gold Club.Hall of Fame: Invald i både Hockey Hall of Fame och IIHF Hall of Fame.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Monno:
Pudas eller Joel Perssons Spider är väl också lute tunn på tacklingar...
Pudas eller Joel Perssons Spider är väl också lute tunn på tacklingar...
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
BurkLeffe:
Blir det här MoDo, s 1 Backpar:?
Elias. Rosen - Eero Teräväinen
Eller blir paren så här.
Berg - Rosen
Eero Teräväinen - Wahlberg
Berglund
Blir det här MoDo, s 1 Backpar:?
Elias. Rosen - Eero Teräväinen
Eller blir paren så här.
Berg - Rosen
Eero Teräväinen - Wahlberg
Berglund
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
+ 1
Café > Sv: Roligt
Bad_Brett:
Kvinnor är mer känslostyrda? Hmmm? 🤔
Kvinnor skulle inte sitta på ett forum och gråta blod ich svära och leva rövare och kräva avgångar bara för att det går dåligt för laget det håller på i ishockey eller fotboll går dåligt.
Och går och surar resten av kvällen i för sin egen familj.
Tar 2 groggar extra av ren ilska
Dom säger som det är:
Det är bara idrott, Det är ett ilandsproblem?
Kvinnor är mer känslostyrda? Hmmm? 🤔
Kvinnor skulle inte sitta på ett forum och gråta blod ich svära och leva rövare och kräva avgångar bara för att det går dåligt för laget det håller på i ishockey eller fotboll går dåligt.
Och går och surar resten av kvällen i för sin egen familj.
Tar 2 groggar extra av ren ilska
Dom säger som det är:
Det är bara idrott, Det är ett ilandsproblem?
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Haakana32:
Vad är oddsen på att Linus Klasen dyker upp i Södertälje eller AIK ...
Vad är oddsen på att Linus Klasen dyker upp i Södertälje eller AIK ...
MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
Tarasov:
Oooooja!
Jag har många kvarsittningar i mitt CV...
Men jag vart förbannad på farsan som alltid skulle gå på förädrarsamtalen och kom hem med ett jävla flin på läpparna!
Oooooja!
Jag har många kvarsittningar i mitt CV...
Men jag vart förbannad på farsan som alltid skulle gå på förädrarsamtalen och kom hem med ett jävla flin på läpparna!
Länkar:
- YouTube
- YouTube
+ 2
MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
Costanza:
Är ute med en snygg Bondin i kväll! 😉👌
Har bjudit ut henne på mat!
Vart lite trött när dom ställde en Hink på bordet brevidi
Ville absolut inte se Hinken i kväll...
Ville bara titta in i vackra blå ögon och det busiga leendet..
Det vart grillad Pärlhönebröst och en flaska vitt Chardonnay.🥰
Är ute med en snygg Bondin i kväll! 😉👌
Har bjudit ut henne på mat!
Vart lite trött när dom ställde en Hink på bordet brevidi
Ville absolut inte se Hinken i kväll...
Ville bara titta in i vackra blå ögon och det busiga leendet..
Det vart grillad Pärlhönebröst och en flaska vitt Chardonnay.🥰
+ 4
MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
Costanza:
Då kör Hinken dessa herrar i 1: a
Max - Nolan- Alba
Och sedan tar vi in en gammal lagkamrat till Max
Som 2: a Center som är ledig ni?
Då kör Hinken dessa herrar i 1: a
Max - Nolan- Alba
Och sedan tar vi in en gammal lagkamrat till Max
Som 2: a Center som är ledig ni?
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Costanza:
Nu sa du ändå fel kompis...
Det är ju Pikka som har varit på samma Pub (din hemmplan) som gäst.
Men han fick först visa att han var värdig ett besök där.
3 mål i kryllan och man är kvalificerad..
Annars får man gå på samma sunkiga pub som Sunkiga Rundblad.
Nu sa du ändå fel kompis...
Det är ju Pikka som har varit på samma Pub (din hemmplan) som gäst.
Men han fick först visa att han var värdig ett besök där.
3 mål i kryllan och man är kvalificerad..
Annars får man gå på samma sunkiga pub som Sunkiga Rundblad.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Costanza:
Jag tror att Brynäsarna och Timråiterna saknar dig på deras forum...
Annars börjar dom bråkar med varandra?
Det är jobbigt att bli osams på nätet, och det är tyvärr en vanlig situation.
Det kan eskalera snabbt på grund av missförstånd eller algoritmer som förstärker konflikter.
Här är några saker att tänka på:
# Ta en paus: Logga ut och låt känslorna svalna innan du svarar.
# Undvik fysiska möten:
Om konflikten känns hotfull, försök att inte träffas i verkliga livet, då det kan leda till farliga situationer.
# Dokumentera: Om det förekommer hot, ta skärmdumpar.Sök stöd:
# Om situationen är allvarlig, tveka inte att kontakta vuxna eller polisen.
# Om du har blivit utnyttjad eller hotad, finns det hjälp att få hos t.ex. Umo.se.
Jag tror att Brynäsarna och Timråiterna saknar dig på deras forum...
Annars börjar dom bråkar med varandra?
Det är jobbigt att bli osams på nätet, och det är tyvärr en vanlig situation.
Det kan eskalera snabbt på grund av missförstånd eller algoritmer som förstärker konflikter.
Här är några saker att tänka på:
# Ta en paus: Logga ut och låt känslorna svalna innan du svarar.
# Undvik fysiska möten:
Om konflikten känns hotfull, försök att inte träffas i verkliga livet, då det kan leda till farliga situationer.
# Dokumentera: Om det förekommer hot, ta skärmdumpar.Sök stöd:
# Om situationen är allvarlig, tveka inte att kontakta vuxna eller polisen.
# Om du har blivit utnyttjad eller hotad, finns det hjälp att få hos t.ex. Umo.se.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Smurfen:
Tja ..
jag tänkte att Carl Klingberg skulle ersätta Måns Carlsson.
Och Emil Alba ersätter Linus Andersson.
Sedan så.nyper vi Nolans Stevens och sätter han som Center i 1: a
Tja ..
jag tänkte att Carl Klingberg skulle ersätta Måns Carlsson.
Och Emil Alba ersätter Linus Andersson.
Sedan så.nyper vi Nolans Stevens och sätter han som Center i 1: a
Länkar:
https://www.eliteprospects.com/player/9791/carl-klingberghttps://www.eliteprospects.com/player/155084/emil-albahttps://www.eliteprospects.com/player/146116/nolan-stevens
https://www.eliteprospects.com/player/9791/carl-klingberghttps://www.eliteprospects.com/player/155084/emil-albahttps://www.eliteprospects.com/player/146116/nolan-stevens
MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
Costanza:
Hyr kåken av Hedman,
Han vill nog ha någon som ser över och vaktar kåken
Han har säkert ett riktigt man cave med Jacuzzi och Bastu med vinskåp och ölkyl 😉
Hyr kåken av Hedman,
Han vill nog ha någon som ser över och vaktar kåken
Han har säkert ett riktigt man cave med Jacuzzi och Bastu med vinskåp och ölkyl 😉
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Brickley ledig, En back i 2:a backpar med Wahlberg.
Vi får in Tyngd och och bra skridskoåkare... Överlägsen i att täcka skott!
En bra offensivkraft och med en bra bössa...
Vi får in Tyngd och och bra skridskoåkare... Överlägsen i att täcka skott!
En bra offensivkraft och med en bra bössa...
+ 8
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Det skulle inte vara helt fel med en Magnus Wernblom i styrelsen heller...
Nu när Näslung kanske är tillbaka ... Kanske han vill vara med i rummet igen..
Där är nog en som skulle höja kravbilden...
Nu när Näslung kanske är tillbaka ... Kanske han vill vara med i rummet igen..
Där är nog en som skulle höja kravbilden...
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Costanza:
Källström, Näslund in i styrelsen Det tror vi starkt på..
Nu väntar vi bara på den sista tunga pusselbiten... Costanza.
Då blir det hårda nypor i styrelserummet framöver.....
Vilken del kommer du vilja ta ansvar över... Ditt specialämne...
Jag vet ju att din paletten är bred och har många färger.
Källström, Näslund in i styrelsen Det tror vi starkt på..
Nu väntar vi bara på den sista tunga pusselbiten... Costanza.
Då blir det hårda nypor i styrelserummet framöver.....
Vilken del kommer du vilja ta ansvar över... Ditt specialämne...
Jag vet ju att din paletten är bred och har många färger.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Costanza:
MoDohjärta är som fin solbränna..
Alla önskar att dom hade det Men , Alla lyckas inte få det!
MoDohjärta är som fin solbränna..
Alla önskar att dom hade det Men , Alla lyckas inte få det!
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Znark:
Det finns ingen nyligen uppdaterad, allmänt publicerad information från 2026 som bekräftar att extra finansiering används för att betala Robin Kovacs lön.
Det finns ingen nyligen uppdaterad, allmänt publicerad information från 2026 som bekräftar att extra finansiering används för att betala Robin Kovacs lön.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
modomille:
Men Hinken fattar att AIK kommer att hamna i lyxfällen..
Att handla fast man inte har råd...Är ingen framgång!
Men Hinken fattar att AIK kommer att hamna i lyxfällen..
Att handla fast man inte har råd...Är ingen framgång!
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Frontschwein:
AIK har bräntdet mesta på Kovacs 350.000 i månadslön..
Pooley är inte billig heller..
Ligger väl på 300.000
Och sedan Vaino och Samel J på det..
Pengarna sinar...
AIK har bräntdet mesta på Kovacs 350.000 i månadslön..
Pooley är inte billig heller..
Ligger väl på 300.000
Och sedan Vaino och Samel J på det..
Pengarna sinar...
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Costanza:
Då bjuder jag dem på en varsin drink och säger att det är från dig..
Och sedan lägger jag till att : Och han och jag delar på allt.. 🤞😎
Då bjuder jag dem på en varsin drink och säger att det är från dig..
Och sedan lägger jag till att : Och han och jag delar på allt.. 🤞😎
Café > Sv: Puffes frizon för god musik
mattias - 74:
Drar till Spanien i morgon ( Benidorm)
Då blir det sola och bada och dricka Pina Colada och Aqua Valencia.
Drar till Spanien i morgon ( Benidorm)
Då blir det sola och bada och dricka Pina Colada och Aqua Valencia.
Länkar:
- YouTube
- YouTube
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Costanza:
Nu jävlar grabben händer det saker igen...
Vart så jävla trött på Hinken snacket här inne så jag drar iväg i morgon bitti till..
Benidorm ... Ska kolla upp om det går att hitta några Cheerladies där nere..
Vi måste få in mer folk på matcherna och få ett större drag på publiken.
Tar med mig lite halsdukar och pins och delar ut där nere.... Och prata lite om Foppa och att vattnet i Övik håller en ständigt ung.....
Och stuffa lite till Abrabracadabra ... Va är det 2026???
Nu jävlar grabben händer det saker igen...
Vart så jävla trött på Hinken snacket här inne så jag drar iväg i morgon bitti till..
Benidorm ... Ska kolla upp om det går att hitta några Cheerladies där nere..
Vi måste få in mer folk på matcherna och få ett större drag på publiken.
Tar med mig lite halsdukar och pins och delar ut där nere.... Och prata lite om Foppa och att vattnet i Övik håller en ständigt ung.....
Och stuffa lite till Abrabracadabra ... Va är det 2026???
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
grimiss:
En sportchef säger inte det till en kille som sitter på ett 3 årskontrakt.
Det är så självklart att Emil vill vidare och Hinken säger inte nej. Han säger som vanligt..
Vi vill bara ha spelare som verkligen vill spela här.
Och det säger han för att MoDo är störst
Exakt samma förhandling som med Olofsson..
En sportchef säger inte det till en kille som sitter på ett 3 årskontrakt.
Det är så självklart att Emil vill vidare och Hinken säger inte nej. Han säger som vanligt..
Vi vill bara ha spelare som verkligen vill spela här.
Och det säger han för att MoDo är störst
Exakt samma förhandling som med Olofsson..
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Smurfen:
Det är bara löjligt med dessa kontraktakrivande.
Emil Larsson skriver på för 3 år och säger att han vill vara med på resan att ta MoDo tillbaka.
MoDo misslyckas på 1: a försöket...
Då säger han till sin agent att leta ny klubb?
Vilket jävla hyckleri...
Det är bara löjligt med dessa kontraktakrivande.
Emil Larsson skriver på för 3 år och säger att han vill vara med på resan att ta MoDo tillbaka.
MoDo misslyckas på 1: a försöket...
Då säger han till sin agent att leta ny klubb?
Vilket jävla hyckleri...
+ 12
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Tarasov:
Joey Laleggia verka inte finnas med I Djurgårdens planer i SHL nästa säsonh. Bortpl8ckad på Preopect.
Vilka backar kommer Djurgården få in?
Joey Laleggia verka inte finnas med I Djurgårdens planer i SHL nästa säsonh. Bortpl8ckad på Preopect.
Vilka backar kommer Djurgården få in?
Föregående · 4 · Nästa












Jag tror Rögle kommer satsa ännu hårdare inför kommande säsong och ta nästa steg.
Och då tror jag dom kommer bryta med Linus!
Dax att komma tillbaka Linus!