Historik
Föregående · 28 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}:
BIF behöver stjärnspelare i första o andra kedjan.........håller inte med de "gamla" med dolda skador.....
BIF behöver stjärnspelare i första o andra kedjan.........håller inte med de "gamla" med dolda skador.....
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Mrassarson:
BIF måste värva toppspelare nu...
BIF chans att hänga kvar i högsta serien är köp av spelare i klass med Marek Hrivik.
Rödin och Scott måste få avlastning för att hålla en hel säsong..
BIF måste värva toppspelare nu...
BIF chans att hänga kvar i högsta serien är köp av spelare i klass med Marek Hrivik.
Rödin och Scott måste få avlastning för att hålla en hel säsong..
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja:
Sanny föreslog Alcén till ny sportchef..
Ett oerhört märkligt förslag.
Brynäs behöver en NY organisation..........
NY sportchef, Ny tränare.
Håller inte att rekrytera från de egna leden...
oroväckande med den spelartrupp vi idag har att tillgå!
Vi måste få tag på färdiga klasspelare, håller inte med att rekrytera från hockeyallsvenskan..
Vi behöver minst sju spelare från SHL/NHL/KHL
Sanny föreslog Alcén till ny sportchef..
Ett oerhört märkligt förslag.
Brynäs behöver en NY organisation..........
NY sportchef, Ny tränare.
Håller inte att rekrytera från de egna leden...
oroväckande med den spelartrupp vi idag har att tillgå!
Vi måste få tag på färdiga klasspelare, håller inte med att rekrytera från hockeyallsvenskan..
Vi behöver minst sju spelare från SHL/NHL/KHL
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bifbiffen: "Brynäs tränare Oof Östblom är faktiskt ruggigt lik Tintin.
Lika som bär, nästan.
Intressant då Leffe Boork påminner en hel del om kapten Haddock."
Hahah! Den gamle kiss och bajs slampan till skit "journalist" Mats Wennerholm* lyckas med konststycket att vara rolig och för en gångs skull ha rätt! Det är på denna nivån han skall skriva. För på hockey-sidan har han inte speciellt bra koll.
// Kennü
* Mats är en utpräglad Brynäs-hatare, därav detta agg från undertecknad
Lika som bär, nästan.
Intressant då Leffe Boork påminner en hel del om kapten Haddock."
Hahah! Den gamle kiss och bajs slampan till skit "journalist" Mats Wennerholm* lyckas med konststycket att vara rolig och för en gångs skull ha rätt! Det är på denna nivån han skall skriva. För på hockey-sidan har han inte speciellt bra koll.
// Kennü
* Mats är en utpräglad Brynäs-hatare, därav detta agg från undertecknad
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Semic: Marcus Leifby.
Foto: Yasmine Winberg.
Efter åtta år som fast anställd lämnar sportjournalisten Marcus Leifby tryggheten för att bli frilansjournalist. I samband med ett sparkrav på Aftonbladet är han en av många som valt att gå. – Jag kan tycka att det är rövigt att sitta i händerna på norrmän som säger hur mycket pengar vi ska tjäna varje år, säger Marcus Leifby till Resumé.
Foto: Yasmine Winberg.
Efter åtta år som fast anställd lämnar sportjournalisten Marcus Leifby tryggheten för att bli frilansjournalist. I samband med ett sparkrav på Aftonbladet är han en av många som valt att gå. – Jag kan tycka att det är rövigt att sitta i händerna på norrmän som säger hur mycket pengar vi ska tjäna varje år, säger Marcus Leifby till Resumé.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}:
studera bilden på styrelsen, inte en enda av dessa sänder ut några förtroendesignaler..
Brynäs måste headhunta rätt folk till en NY styrelse, Gävle är tillräckligt stort för att tillsätta en helt NY styrelse...
studera bilden på styrelsen, inte en enda av dessa sänder ut några förtroendesignaler..
Brynäs måste headhunta rätt folk till en NY styrelse, Gävle är tillräckligt stort för att tillsätta en helt NY styrelse...
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zzz:
För min del hoppas jag, att covid-19 tar slut till kommande säsong så man få SHL-hockeyn i realtid igen.
Därmed slippa töntarna på C-more, de s k experterna på C-more är mer än tröttsamma..Dessa klarar man sig utan, har haft ljudet avvridet nu under coronan, för att inte störas av töntarnas subjektiva inlägg..är ju trots allt hockeyn som är det västentliga, inte vilken morsa eller farsa som är släkt med vem som helst..
För min del hoppas jag, att covid-19 tar slut till kommande säsong så man få SHL-hockeyn i realtid igen.
Därmed slippa töntarna på C-more, de s k experterna på C-more är mer än tröttsamma..Dessa klarar man sig utan, har haft ljudet avvridet nu under coronan, för att inte störas av töntarnas subjektiva inlägg..är ju trots allt hockeyn som är det västentliga, inte vilken morsa eller farsa som är släkt med vem som helst..
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja:
Ny huvudtränare, blir den nye sportchefens uppgift att lösa med det kontaktnät i USA han besitter..
Behöver klubben verkligen en Klubbdirektör, kom inte den posten till under Dackes korta tid i de övre sfärerna??
Styrelsemedlemmarna bör tas in efter hockeykunskaper och inte efter affärstänkande, bör finnas många att välja på..
Ny huvudtränare, blir den nye sportchefens uppgift att lösa med det kontaktnät i USA han besitter..
Behöver klubben verkligen en Klubbdirektör, kom inte den posten till under Dackes korta tid i de övre sfärerna??
Styrelsemedlemmarna bör tas in efter hockeykunskaper och inte efter affärstänkande, bör finnas många att välja på..
Brynäs IF > Sv: Silly season säsongen 21-22
lapad:
marcus leifby vilken rolig typ..när han skriver "Och det finns egentligen INGA jag förstår eller har mindre respekt för än de som håller på lag som aldrig åker ur. En supporter blir man först när laget man håller på har åkt ur en gång."
leifby verkar inte ha alla hästar hemma......eller så skrev han i affekt igårkväll, när slutresultatet stod där att skåda för älmhultagrabben...
marcus leifby vilken rolig typ..när han skriver "Och det finns egentligen INGA jag förstår eller har mindre respekt för än de som håller på lag som aldrig åker ur. En supporter blir man först när laget man håller på har åkt ur en gång."
leifby verkar inte ha alla hästar hemma......eller så skrev han i affekt igårkväll, när slutresultatet stod där att skåda för älmhultagrabben...
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}:
menar du de som kommer på sista plats i SHL, möter vinnarna i hockeyallsvenskan..eller detta sista upplägg där de två sista lagen i SHLs grundserie möter varandra i bäst av sju???
ser själv den här senaste varianten endast som mobbing av SHL-lag..blir ej sportslig tävling...C-more vill spetsa till det hela för att få fler tittare, blir ett slags gladiatorspel........där de styrande kan visa med tecken vilket lag som ska avrättas...........
menar du de som kommer på sista plats i SHL, möter vinnarna i hockeyallsvenskan..eller detta sista upplägg där de två sista lagen i SHLs grundserie möter varandra i bäst av sju???
ser själv den här senaste varianten endast som mobbing av SHL-lag..blir ej sportslig tävling...C-more vill spetsa till det hela för att få fler tittare, blir ett slags gladiatorspel........där de styrande kan visa med tecken vilket lag som ska avrättas...........
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe:
MARCUS LEIFBYi går20:59
Men. Det är ju sport. Det är det här vi vill ha. Upp- och nedflyttning. Hela tiden. Kors och tvärs. Hit och dit. Överallt. Lag kommer att gå upp, lag kommer att åka ur. Det är en del av spelet och det kan alltid vara värre. HV71 existerar, även om de ska spela i Hockeyallsvenskan en säsong eller två. Och det finns egentligen INGA jag förstår eller har mindre respekt för än de som håller på lag som aldrig åker ur. En supporter blir man först när laget man håller på har åkt ur en gång.
MARCUS LEIFBYi går20:59
Men. Det är ju sport. Det är det här vi vill ha. Upp- och nedflyttning. Hela tiden. Kors och tvärs. Hit och dit. Överallt. Lag kommer att gå upp, lag kommer att åka ur. Det är en del av spelet och det kan alltid vara värre. HV71 existerar, även om de ska spela i Hockeyallsvenskan en säsong eller två. Och det finns egentligen INGA jag förstår eller har mindre respekt för än de som håller på lag som aldrig åker ur. En supporter blir man först när laget man håller på har åkt ur en gång.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
puffe:
håller med dig angående en stängd liga..
de framhålls ofta att det ska tävlas på isen, de som tävlar bäst vinner matcher..
kommer man tävla i en stängd liga, tror knappast att det blir någon konkurrens i egentlig mening ifall risken för att åka ur tas bort..
en stängd liga får något av inavel över sig..
ta tillbaka tidigare upplägget där den som kom sist i högsta ligan spelade/tävlade mot det lag som vann allsvenskan i bäst av fem eller sju matcher..
den här modellen där de två sista lagen i SHL ska spela negativt kval måste vara en frukt av nedstängninen förr säsongen på grund av coronan..eller så vill hockeyförbundet och c-more bygga upp förväntningarna och KAPITALET genom att sätta två SHL-lag emot varandra.. är något paktliknande drag från de beslutande, något robinson över det hela, som inte har något med sportsligt över sig.
"tidsandan" vilar över det idiotiska beslutet, att låta de två sist placerade duellera om att vara kvar i högsta serien "på ön".....djävla inavelstänk, man kan höra banjon............
håller med dig angående en stängd liga..
de framhålls ofta att det ska tävlas på isen, de som tävlar bäst vinner matcher..
kommer man tävla i en stängd liga, tror knappast att det blir någon konkurrens i egentlig mening ifall risken för att åka ur tas bort..
en stängd liga får något av inavel över sig..
ta tillbaka tidigare upplägget där den som kom sist i högsta ligan spelade/tävlade mot det lag som vann allsvenskan i bäst av fem eller sju matcher..
den här modellen där de två sista lagen i SHL ska spela negativt kval måste vara en frukt av nedstängninen förr säsongen på grund av coronan..eller så vill hockeyförbundet och c-more bygga upp förväntningarna och KAPITALET genom att sätta två SHL-lag emot varandra.. är något paktliknande drag från de beslutande, något robinson över det hela, som inte har något med sportsligt över sig.
"tidsandan" vilar över det idiotiska beslutet, att låta de två sist placerade duellera om att vara kvar i högsta serien "på ön".....djävla inavelstänk, man kan höra banjon............
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}:
men Bulan är inte bra.....han sänker laget med sin förbannat nonchiga attityd..
men Bulan är inte bra.....han sänker laget med sin förbannat nonchiga attityd..
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Andy Tiger:
ja man blir så förbannad på dessa djävla c-more kärringar, enda gubben på c-more Lena Sundqvist..
ja man blir så förbannad på dessa djävla c-more kärringar, enda gubben på c-more Lena Sundqvist..
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Supportern:
c-more borde hålla kurs för sina kommentatorer i OBJEKTIVITET..
-Staffan Kronvall säger "nyp den på knylan på Björk", så blir han inte lika villig att täcka skott nästa gång..........????
c-more borde hålla kurs för sina kommentatorer i OBJEKTIVITET..
-Staffan Kronvall säger "nyp den på knylan på Björk", så blir han inte lika villig att täcka skott nästa gång..........????
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}:
Hv71 forwards 2017
dessa spelar inte ikväll!! puh!!
Mattias Tedenby HV71Forward 31 poäng 15 mål 16 assist.
Ted Brithén HV71Forward 31 poäng.
Simon Önerud HV71Forward 29 poäng.
Pär Arlbrandt HV71Forward 29 poäng.
Martin Thörnberg HV71Forward 27 poäng.
Hv71 forwards 2017
dessa spelar inte ikväll!! puh!!
Mattias Tedenby HV71Forward 31 poäng 15 mål 16 assist.
Ted Brithén HV71Forward 31 poäng.
Simon Önerud HV71Forward 29 poäng.
Pär Arlbrandt HV71Forward 29 poäng.
Martin Thörnberg HV71Forward 27 poäng.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}:
Ser vi nyktert på dagens match, så talar allt till Brynäs fördel..
idag kan vi dricka något alkoholfritt, dock liite trist att hockeyn tar slut nu när de vatt roliga/spännande matcher..
Ser vi nyktert på dagens match, så talar allt till Brynäs fördel..
idag kan vi dricka något alkoholfritt, dock liite trist att hockeyn tar slut nu när de vatt roliga/spännande matcher..
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Auchinleck:
hockeyförbundet kan inte en gång till handla godtyckligt och i panik som förra säsongen......på grund av covid-19.
borde trots allt vara bättre att vinnaren i HA, möter SHL-laget som kommer sist i bäst av sju matcher..
En stängd liga skapar bara inavel/maktkamper mellan de olika lagen i svenska hockey ligan, tar man bort moroten att kunna gå upp eller riskera åka ur, så försvinner den sportsliga delen till förmån för fifflet...
hockeyförbundet kan inte en gång till handla godtyckligt och i panik som förra säsongen......på grund av covid-19.
borde trots allt vara bättre att vinnaren i HA, möter SHL-laget som kommer sist i bäst av sju matcher..
En stängd liga skapar bara inavel/maktkamper mellan de olika lagen i svenska hockey ligan, tar man bort moroten att kunna gå upp eller riskera åka ur, så försvinner den sportsliga delen till förmån för fifflet...
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{9232}:
"Leksands IF sitter just nu med en av ligans bästa kedjor i form av Peter Cehlárik-Carter Camper-Marek Hrivík. ''
lätt att förstå att att dessa spelare inte vill bo i Leksand
"Leksands IF sitter just nu med en av ligans bästa kedjor i form av Peter Cehlárik-Carter Camper-Marek Hrivík. ''
lätt att förstå att att dessa spelare inte vill bo i Leksand
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{9232}: Han svarade för ett drömmål mot Malmö och leder poängligan.
Nu gör Leksand allt för att behålla Marek Hrivik, 29, i laget kommande säsong.
Så lockar de stjärnforwarden:
✓ Förhandlar om fortsättning
✓ Leksandsmiljonären erbjuder lyxigt boende
✓ Hjälp av externa finansiärer
Nu gör Leksand allt för att behålla Marek Hrivik, 29, i laget kommande säsong.
Så lockar de stjärnforwarden:
✓ Förhandlar om fortsättning
✓ Leksandsmiljonären erbjuder lyxigt boende
✓ Hjälp av externa finansiärer
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{9232}:
Leksand har hoppats.
Men det ser ut att vara kört.
SHL:s bästa spelare Marek Hrivik är i slutförhandlingar med en etablerad och stark KHL-klubb och det är pengar Leksand inte kan matcha.
Nu är klubben på jakt efter en ersättare, enligt uppgifter till SportExpressen.
Leksand har hoppats.
Men det ser ut att vara kört.
SHL:s bästa spelare Marek Hrivik är i slutförhandlingar med en etablerad och stark KHL-klubb och det är pengar Leksand inte kan matcha.
Nu är klubben på jakt efter en ersättare, enligt uppgifter till SportExpressen.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}:
vi får göra som Örebro, som tog bort Leksands Hrivik..
vi får ta bort HVs Wedin..
vi får göra som Örebro, som tog bort Leksands Hrivik..
vi får ta bort HVs Wedin..
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta:
lek-sand är nu på allsvensk nivå trots sina importer, som inte lyckas när det verkligen gäller
lek-sand är nu på allsvensk nivå trots sina importer, som inte lyckas när det verkligen gäller
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
KalleTeodor:
eller låta HV tro att de äger matchen och kontra ut dem, när de endast har en skridskoåkare av rang i laget Wedin.........
eller låta HV tro att de äger matchen och kontra ut dem, när de endast har en skridskoåkare av rang i laget Wedin.........
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Kopenga Kickass:
förre alltiallo Glenn Hellström uttryckte om Bäckström, -kunde han så skulle väl han passa ända in i mål.............
Brynäs har alltid haft en "passningssjuka", i stället för att skjuta i FÖRSTA LÄGET..
Tycker personligen, att man skulle chansa mera med skott på mål och sedan gå på returer...
förre alltiallo Glenn Hellström uttryckte om Bäckström, -kunde han så skulle väl han passa ända in i mål.............
Brynäs har alltid haft en "passningssjuka", i stället för att skjuta i FÖRSTA LÄGET..
Tycker personligen, att man skulle chansa mera med skott på mål och sedan gå på returer...
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{mattias - 74}:
du kan inte rå för att Leksand fick sin plats i SHL
du kan inte rå för att Leksand fick sin plats i SHL
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{9233}:
Björn Hellkvist är inte dryg, han har en allvarlig sjukdom
Björn Hellkvist är inte dryg, han har en allvarlig sjukdom
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mattias - 74:
dömer inte någon för vad de tittar på för tv program, men ibland önskar man sig själv ett sämre minne i all reprisering...
dömer inte någon för vad de tittar på för tv program, men ibland önskar man sig själv ett sämre minne i all reprisering...
+ 1
Föregående · 28 · Nästa
Leksands IF har gjort klart med den finske landslagscentern Mikael Ruohomaa som närmast kommer från spel med Sibir Novosibirsk i KHL. Det nyskrivna kontraktet gäller över de kommande två säsongerna, till och med säsongen 2022/2023.