Historik
Föregående · 29 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja:
Apropå något helt annat..
Ponera att brynäsbåset med de två färska tränarna kommer att se ut som "kalabaliken i bender" i början av kvalserien och HV därmed kommer köra över BIF i två-tre raka matcher!!
Finns där någon plan B i ett sådant fall, eller kommer man hålla kvar vid de NYA tränarna oavsett resultat??
Apropå något helt annat..
Ponera att brynäsbåset med de två färska tränarna kommer att se ut som "kalabaliken i bender" i början av kvalserien och HV därmed kommer köra över BIF i två-tre raka matcher!!
Finns där någon plan B i ett sådant fall, eller kommer man hålla kvar vid de NYA tränarna oavsett resultat??
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Mattson:
"Det är uppenbart att "alla" tror på HV. Jag hoppas laget använder det på rätt sätt."
exempelvis med att SE TILL att RÄTT ANTAL SPELARE ÄR PÅ ISEN..
Mikael Holmqvist har ett ansvar i att räkna in rätt antal spelare...
HV har bäst PP i SHL
"Det är uppenbart att "alla" tror på HV. Jag hoppas laget använder det på rätt sätt."
exempelvis med att SE TILL att RÄTT ANTAL SPELARE ÄR PÅ ISEN..
Mikael Holmqvist har ett ansvar i att räkna in rätt antal spelare...
HV har bäst PP i SHL
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}:
vad skulle det kosta att bryta kontrakten med icke-tränarna i nuläget?
vad skulle det kosta att bryta kontrakten med icke-tränarna i nuläget?
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Auchinleck:
De senaste hemmamatcherna stod Ölund längst fram i raden när spelarna skulle in på isen, han vände sig alltid om ropade några peppande ord till spelarna...
De senaste hemmamatcherna stod Ölund längst fram i raden när spelarna skulle in på isen, han vände sig alltid om ropade några peppande ord till spelarna...
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}:
någon skrev att tränarna hade Ölund och Berglund på sin sida
någon skrev att tränarna hade Ölund och Berglund på sin sida
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Pelle Borås:
Ser en risk med en stomme i ett lag NU, när dessa möjligen ser sig själva så bra att inga andra får chansen...
Ser en risk med en stomme i ett lag NU, när dessa möjligen ser sig själva så bra att inga andra får chansen...
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
KalleTeodor:
Magnus Sundqvist fick en klick spelare emot sig och fick därmed silkessnöret..
Nu har den senaste tränaren fått lämna där egentligen samma klick av spelare inte ställt upp på spelsystemet...
jag tror att skadehistoriken i Brynäs fört med sig att spelarna måste ha någon några att skylla på och då blir tränarna offren, när spelarna inte kan göra sig själv rättvisa på isen med ett tuffare spelsystem..
skador kommer med åren, "gamla" spelare dras med skador
hoppas de nya tränarna klarar av att hålla rätt på bytena, så att inte det blir för många utvisningar i onödan...
Magnus Sundqvist fick en klick spelare emot sig och fick därmed silkessnöret..
Nu har den senaste tränaren fått lämna där egentligen samma klick av spelare inte ställt upp på spelsystemet...
jag tror att skadehistoriken i Brynäs fört med sig att spelarna måste ha någon några att skylla på och då blir tränarna offren, när spelarna inte kan göra sig själv rättvisa på isen med ett tuffare spelsystem..
skador kommer med åren, "gamla" spelare dras med skador
hoppas de nya tränarna klarar av att hålla rätt på bytena, så att inte det blir för många utvisningar i onödan...
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
KalleTeodor:
"Det finns ingen tid att träna och knappast nån tid att sätta ett nytt spelsystem heller."
Så de som inte ställde upp de förra tränarnas spelsystem, får vackert fortsätta att följa de förra tränarnas spelsystem fast då med de nya tränarna Nisse o Josef.
"Det finns ingen tid att träna och knappast nån tid att sätta ett nytt spelsystem heller."
Så de som inte ställde upp de förra tränarnas spelsystem, får vackert fortsätta att följa de förra tränarnas spelsystem fast då med de nya tränarna Nisse o Josef.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Kung_Sjödin:
undrar hur många utvisningar det blir på grund av för många spelare på isen?
HÅVE har ligans bästa PP
undrar hur många utvisningar det blir på grund av för många spelare på isen?
HÅVE har ligans bästa PP
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}:
Apropå pinsamt
"Brynäs har presenterat sin nya tränarduo.
Josef Boumedienne och Nils Ekman ska leda laget i kvalet mot HV71.
– Vi ska komma in med ny energi och ändå försöka få grabbarna att slappna av inför den uppgift vi står inför, säger Boumedienne i ett pressmeddelande."
undrar vad "grabbarna" som fått de förra tränarna avpolleterade tänker när de läser, "försöka få grabbarna att slappna av"??
Apropå pinsamt
"Brynäs har presenterat sin nya tränarduo.
Josef Boumedienne och Nils Ekman ska leda laget i kvalet mot HV71.
– Vi ska komma in med ny energi och ändå försöka få grabbarna att slappna av inför den uppgift vi står inför, säger Boumedienne i ett pressmeddelande."
undrar vad "grabbarna" som fått de förra tränarna avpolleterade tänker när de läser, "försöka få grabbarna att slappna av"??
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Supportern:
de två aktuella har gått kurserna, men aldrig tränat något SHL-lag...låter som Campeserekryteringar
SPÄNNANDE!!
de två aktuella har gått kurserna, men aldrig tränat något SHL-lag...låter som Campeserekryteringar
SPÄNNANDE!!
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8975}:
fluffis, då påstår jag är och nu, att BIF är klara för HA
fluffis, då påstår jag är och nu, att BIF är klara för HA
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}:
Kvalspelet börjar på tisdag, om det skulle finnas en sportslig chans, så bör BIF ta in personer med kännedom om DAGENS lag.
Nils Ekman och Josef B kan säkert vara en bra lösning på sikt, men nu har läget blivit akut....
Kvalspelet börjar på tisdag, om det skulle finnas en sportslig chans, så bör BIF ta in personer med kännedom om DAGENS lag.
Nils Ekman och Josef B kan säkert vara en bra lösning på sikt, men nu har läget blivit akut....
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brooklyn forever:
svenska ishockeyförbundet har bestämt att WO endast gäller vid slutspelet när något lag drabbats av covid-19
BIF måste göra en betydelselös bussresa inför kvalet..
svenska ishockeyförbundet har bestämt att WO endast gäller vid slutspelet när något lag drabbats av covid-19
BIF måste göra en betydelselös bussresa inför kvalet..
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}:
reagerade på detta med utbölingar.............de flesta lagen i SHL har "utbölingar"/hockeyproffs/legoknektar i sina lag............
alla dessa spelar för sina kontrakt nu och i framtiden
reagerade på detta med utbölingar.............de flesta lagen i SHL har "utbölingar"/hockeyproffs/legoknektar i sina lag............
alla dessa spelar för sina kontrakt nu och i framtiden
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}:
tror att varje spelare i BIF spelar för sin egen existens inom hockeyn
tror att varje spelare i BIF spelar för sin egen existens inom hockeyn
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jobbocop:
surare att inte domarna ser det de har betalt för att se
Växjös första PP föregicks av en fasthållning som startade upp med en armlåsning, genom att Rosén kopplade sin vä arm under Palves hö arm OCH PALVE FICK 2 MIN och Växjö gjorde 1-0 i numerärt överläge..Rosén borde utvisats för filmning när han i senare skede förstärkte att han satt fast..Domarna såg att Palve låste klubban i ett tidigare skede, men Rosén startade fasthållningen..Rosén har väl större erfarenhet av att köra med tjuvknep..
surare att inte domarna ser det de har betalt för att se
Växjös första PP föregicks av en fasthållning som startade upp med en armlåsning, genom att Rosén kopplade sin vä arm under Palves hö arm OCH PALVE FICK 2 MIN och Växjö gjorde 1-0 i numerärt överläge..Rosén borde utvisats för filmning när han i senare skede förstärkte att han satt fast..Domarna såg att Palve låste klubban i ett tidigare skede, men Rosén startade fasthållningen..Rosén har väl större erfarenhet av att köra med tjuvknep..
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Hank81:
Palve hakade Rosén, om han inte hakat så kanske Växjö haft 1-0 utan utvisning...
Annars saknar jag spelet på kropp, de tidigare hemmamatcherna var bra ur den synpunkten..Växjö kan nu briljera utan risk för att åka på tacklingar..
Palve hakade Rosén, om han inte hakat så kanske Växjö haft 1-0 utan utvisning...
Annars saknar jag spelet på kropp, de tidigare hemmamatcherna var bra ur den synpunkten..Växjö kan nu briljera utan risk för att åka på tacklingar..
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Treklövern1912:
TV4:s publicistiska vision
TV4 Media är ett fritt massmediebolag som ägs av Telia Company med publicistiska verksamheter i Norden och Baltikum. TV4 Media står fritt och obundet från den egna ägaren, staten, politiska partier, organisationer, och ekonomiska sfärer. Vi har ingen ledarsida eller politisk färg.
TV4 Media värnar yttrandefrihet, pressfrihet och informationsfrihet. Innehållet som publiceras bedöms och värderas av redaktörer, producenter och ytterst av ansvarig utgivare. Vi värnar en bred och öppen debatt. Vår publicistik slår vakt om demokratin, alla människors lika värde och grundläggande fri- och rättigheter.
Vårt publicistiska arbete skyddas av yttrandefrihetsgrundlagar. Vi arbetar enligt de pressetiska reglerna och granskas av både lagstiftare och självsanerande system.
Vi skyddar alltid våra källor.
2021-03-15
TV4:s publicistiska vision
TV4 Media är ett fritt massmediebolag som ägs av Telia Company med publicistiska verksamheter i Norden och Baltikum. TV4 Media står fritt och obundet från den egna ägaren, staten, politiska partier, organisationer, och ekonomiska sfärer. Vi har ingen ledarsida eller politisk färg.
TV4 Media värnar yttrandefrihet, pressfrihet och informationsfrihet. Innehållet som publiceras bedöms och värderas av redaktörer, producenter och ytterst av ansvarig utgivare. Vi värnar en bred och öppen debatt. Vår publicistik slår vakt om demokratin, alla människors lika värde och grundläggande fri- och rättigheter.
Vårt publicistiska arbete skyddas av yttrandefrihetsgrundlagar. Vi arbetar enligt de pressetiska reglerna och granskas av både lagstiftare och självsanerande system.
Vi skyddar alltid våra källor.
2021-03-15
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{2064}:
Vissa lag har sig själv att skylla...
Denna säsong med spel utan publik, så har tyvärr för Brynäs räkning sensationsjournalistiken genom nätsändningarna fått en avgörande betydelse och påverkar med alla säkerhet också svenska ishockeyförbundets beslut vid bedömningarna av speluppehåll vid covid-smitta.
SHL är ju en stor hockeyfamilj och i den ingår svarta fåret Brynäs..
Vissa lag har sig själv att skylla...
Vissa lag har sig själv att skylla...
Denna säsong med spel utan publik, så har tyvärr för Brynäs räkning sensationsjournalistiken genom nätsändningarna fått en avgörande betydelse och påverkar med alla säkerhet också svenska ishockeyförbundets beslut vid bedömningarna av speluppehåll vid covid-smitta.
SHL är ju en stor hockeyfamilj och i den ingår svarta fåret Brynäs..
Vissa lag har sig själv att skylla...
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Enaranger:
"Att inte journalister granskat det här och ställt frågor om varför Brynäs inte ens får chansen att göra sig själva rättvisa, det är en gåta."
Brynäs har blivit en hackkyckling i media, påhejjat av c-mores kommentatorer som i studio och på plats i gavlerinken smutskastat hela föreningen Brynäs.
"Att inte journalister granskat det här och ställt frågor om varför Brynäs inte ens får chansen att göra sig själva rättvisa, det är en gåta."
Brynäs har blivit en hackkyckling i media, påhejjat av c-mores kommentatorer som i studio och på plats i gavlerinken smutskastat hela föreningen Brynäs.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Pelle Borås:
SHL lägger spelschemat nästan två år före...
"Central optimering
Varje klubb tittar i första hand på sitt eget schema, men SHL måste skapa en rättvis fördelning sett till helheten gällande exempelvis hemmamatcher och veckodagar. Under september-oktober pågår optimeringen av schemat."
SHL lägger spelschemat nästan två år före...
"Central optimering
Varje klubb tittar i första hand på sitt eget schema, men SHL måste skapa en rättvis fördelning sett till helheten gällande exempelvis hemmamatcher och veckodagar. Under september-oktober pågår optimeringen av schemat."
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Klas B:
Vid närmare eftertanke så är jag böjd att hålla med dig, när BIF såg att nio bortamatcher av tolv var att föredra i början av säsongen, annars hade man väl ifrågasatt innan godkännandet. Bif såg fördelarna med många bussresor i coronatider..istället för spel på hemmarinken.........
Vid närmare eftertanke så är jag böjd att hålla med dig, när BIF såg att nio bortamatcher av tolv var att föredra i början av säsongen, annars hade man väl ifrågasatt innan godkännandet. Bif såg fördelarna med många bussresor i coronatider..istället för spel på hemmarinken.........
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Enaranger:
"Brynäs kommer få slita för att undvika konkurs i allsvenskan".
har granskat spelschemat angående hemma- och bortamatcher (inte tagit hänsyn till resväg/avstånd) för åtta SHL-lags tolv första matcherna vid seriestart.
Rögle 4 hemma 8 borta, OIK 8 hemma 4 borta,
Växjö 6 hemma 6 borta, HV 71 6 hemma 6 borta,
Frölunda 6 hemma 6 borta, Luleå 6 hemma 6 borta,
Skellefteå 7 hemma 5 borta, Leksand 7 hemma 5 borta,
Brynäs 3 hemma 9 borta
Vissa lag fått hemmafördel medans andra förfördelats gällande hemmafördel
Kan någon geografiskt kunnig visa varför vi har denna fördelning gällande hemma och bortamatcher i början av säsongen??
Kanske någon intresserad av spelschemauppl"ägg" i påskatider kan fortsätta uppföljningen av fördelning SHL-matcher hemma/borta...
Brukar antydas exempelvis detta med hemmadomare bland annat gällande fördelar nackdelar med hemma kontra borta..
"Brynäs kommer få slita för att undvika konkurs i allsvenskan".
har granskat spelschemat angående hemma- och bortamatcher (inte tagit hänsyn till resväg/avstånd) för åtta SHL-lags tolv första matcherna vid seriestart.
Rögle 4 hemma 8 borta, OIK 8 hemma 4 borta,
Växjö 6 hemma 6 borta, HV 71 6 hemma 6 borta,
Frölunda 6 hemma 6 borta, Luleå 6 hemma 6 borta,
Skellefteå 7 hemma 5 borta, Leksand 7 hemma 5 borta,
Brynäs 3 hemma 9 borta
Vissa lag fått hemmafördel medans andra förfördelats gällande hemmafördel
Kan någon geografiskt kunnig visa varför vi har denna fördelning gällande hemma och bortamatcher i början av säsongen??
Kanske någon intresserad av spelschemauppl"ägg" i påskatider kan fortsätta uppföljningen av fördelning SHL-matcher hemma/borta...
Brukar antydas exempelvis detta med hemmadomare bland annat gällande fördelar nackdelar med hemma kontra borta..
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}:
MIF hade sju hemma- och fem bortamatcher i början av sin SHL-säsong.
MIF hade sju hemma- och fem bortamatcher i början av sin SHL-säsong.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
magr:
Jag är skitkass på detta med länkar.......,men jag har räknat på Brynäs första tolv matcher och endast ett norrlag Luleå, mötte Brynäs borta, resten av lagen ÅTTA STYCKEN från södra Sverige i CORONATIDER.
SKELLEFTEÅ ÄR VÄL ANNARS DET SHL-LAG SOM KLARAT SIG BÄST FRÅN CORONA
TYCKER ATT SVENSKA ISHOCKEYFÖRBUNDET HAR EN DEL ATT FÖRKLARA HUR DET KUNDE BLI SÅ ATT BRYNÄS SKULLE MÖTA ÅTTA LAG FRÅN SÖDRA SVERIGE I BÖRJAN AV SHL-SÄSONGEN............
MEN DE KANSKE INTE HAR NÅGOT MED SPELSCHEMAN ATT GÖRA OCH DET KANSKE INTE GICK ATT FÅ TILL DET PÅ ANNAT SÄTT...
Jag är skitkass på detta med länkar.......,men jag har räknat på Brynäs första tolv matcher och endast ett norrlag Luleå, mötte Brynäs borta, resten av lagen ÅTTA STYCKEN från södra Sverige i CORONATIDER.
SKELLEFTEÅ ÄR VÄL ANNARS DET SHL-LAG SOM KLARAT SIG BÄST FRÅN CORONA
TYCKER ATT SVENSKA ISHOCKEYFÖRBUNDET HAR EN DEL ATT FÖRKLARA HUR DET KUNDE BLI SÅ ATT BRYNÄS SKULLE MÖTA ÅTTA LAG FRÅN SÖDRA SVERIGE I BÖRJAN AV SHL-SÄSONGEN............
MEN DE KANSKE INTE HAR NÅGOT MED SPELSCHEMAN ATT GÖRA OCH DET KANSKE INTE GICK ATT FÅ TILL DET PÅ ANNAT SÄTT...
+ 1
Föregående · 29 · Nästa
Josef Boumedienne, För Sportbladet berättar han
Sportchefs-ryktet och framtiden: ”Planen är att jobba i NHL”