Historik
Föregående · 107 · Nästa
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
roger_sundsvall: Bara 1 pinne borta mot SAIK i sin SHL premiär, godkänt säger jag.
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
{8515}: Jag har även hört att Svedberg fick 5000kr för varje mål han släppte in i kvalet.
Det ovanstående var ett skämt. tydligen måste man förtydliga sånt, annars hade väl du gått in på TIK's supportergrupp på facebook och skrivit
"Enligt mina källor så fick Svedberg 5000kr för varje mål han släppte in i kvalet .Sant eller inte, det kommer vi nog aldrig få veta säkert!"
Ja, jag blir mer irriterad än jag borde på att folk slänger ur sig skit och köper allt.
Det ovanstående var ett skämt. tydligen måste man förtydliga sånt, annars hade väl du gått in på TIK's supportergrupp på facebook och skrivit
"Enligt mina källor så fick Svedberg 5000kr för varje mål han släppte in i kvalet .Sant eller inte, det kommer vi nog aldrig få veta säkert!"
Ja, jag blir mer irriterad än jag borde på att folk slänger ur sig skit och köper allt.
+ 4
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
{8515}: Det är inte sant, dumt att ens dra igång såna idiotiska rykten, att du ens orkar ta upp sånt här, sen att du säger källor i plural så undrar man ju vart allt kommer ifrån. Är det inte värt att tänka efter lite själv innan man slänger ut sig såna rykten?
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
{8515}: Ja Svedberg tog inte många skott, men det är 100% Freddans jobb att välja målvakt till match.
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
bar mofftak: Varför skulle vi TVINGAS ta in en till back när Westerlund drar om vi har 8 backar utan han?
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{8629}: Han tror även Petter Lasu Nilssons ska kasta domarna åt helvete och mörda någon, och väntar på att Foppa ska dra på domarn en smäll.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Zambonin: Okej, men i Löökes fall känns det mest som i brist på annat, du la upp det lite som om BÅDE Lööke och Dahlen väljer Timrå med hjärtat typ.
Med det sagt tror jag ändå Lööke blir viktig för oss och jag gillar den värvningen.
Med det sagt tror jag ändå Lööke blir viktig för oss och jag gillar den värvningen.
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Zambonin: "när både Lööke och Dahlen återvänder"
Nu är inte Lööke direkt i Dahlens skor, jag tror Lööke spelar med oss för att det helt enkelt inte fanns intresse från SHL lag. Och om det nu fanns det är det väl en roll som extragnuggare.
Nu är inte Lööke direkt i Dahlens skor, jag tror Lööke spelar med oss för att det helt enkelt inte fanns intresse från SHL lag. Och om det nu fanns det är det väl en roll som extragnuggare.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
modomille: Vad gör Emil nivåer bättre än Dahlen? att han har spelat i SHL och gjort lite poäng där? vem har sagt att Dahlen inte hade gjort det lika bra i SHL i rätt omgivning? visst, EM.p har lite mer rutin och är äldre, men att han är på en annan nivå än Dahlen är ju bara löjligt att säga. Jag hade aldrig valt Emil före Dahlen, båda kommer från misslyckade sejourer i AHL, där Em.P harvade ett bra tag, Dahlen hade säkert kunnat komma upp i Em.P's siffror om han gnetade i AHL i 133 matcher, det är inga supersiffror vi pratar om.
+ 3
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Vem vet, jobbar Nubben stenhårt för att få klart detaljerna kanske vi ser Dahlen ikväll, vore en grym presentation och lite revansch för ispremiärens antiklimax, troligen inte, men alltid finns det en liten chans.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Vadå? fick inte du galen gåshud när Dahlen kom ut på isen som gäst i San Jose brallor? hihi
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{3405}: Han må mycket väl spela i Timrå denna säsong, bara extremt konstigt att man inte tar tillfället i akt och presenterar han nu, speciellt när ST har gått ut med det och allt, folk som åkt dit för det lär vara lite besvikna. Den enda anledningen att han inte presenterades nu är väl att alla papper osv inte är helt klar.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
www.st.nu/artikel/live-tv-timra-ik-laddar-upp-infor-en-ny-sasong-vi-sander-live-fran-ispremiaren-i-nhk-arena
Om något missat sänds ispremiären live här.
Om något missat sänds ispremiären live här.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Veteranolle: Ja, att säga att Lööövenderbyn är hetare tror dom inte ens på själv, lika lite som det får timråiter att känna sig mindre, vilket är målet.
+ 2
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Dahlen is in the final year of his entry-level contract, but that deal does include a European Assignment Clause, which allows Dahlen to play in Europe if he does not make the NHL club. The fact that this information has been leaked so early before training camp likely indicates that Dahlen either believes or knows that he won’t be playing for the Sharks in 2019-20 and would prefer to return home to Sweden rather than suit up for the Barracuda.
Ja, vi vet att det är så gott som klart, men vad jag inte visste var att han hade en klausul, där han inte behöver "harva" i AHL om han inte tar en plats i NHL. Så det där med att Sharks bestämmer om han ska spela i Timrå eller AHL stämmer ju inte direkt, vilket betyder att Jonte bestämmer själv, kul för er som ska dit imorgon, lär bli ett hyfsat jubel!
Ja, vi vet att det är så gott som klart, men vad jag inte visste var att han hade en klausul, där han inte behöver "harva" i AHL om han inte tar en plats i NHL. Så det där med att Sharks bestämmer om han ska spela i Timrå eller AHL stämmer ju inte direkt, vilket betyder att Jonte bestämmer själv, kul för er som ska dit imorgon, lär bli ett hyfsat jubel!
+ 17
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
för 4 timmar sedan
Kan ni lämna riktiga uppgifter om Dahlens övergång , vem äger han , vill han själv , kostar han nått ,varför Timrå , är han utlånad ..mm
för 4 timmar sedan
@Nybbe. Det här är uppgifter som vi självklart kommer att försöka få svar på. Dahlén själv har valt att inte kommentera uppgifterna om han är klar eller inte än så länge.
Share
Olle Larsson, ST
ST har alltså ingen info alls, förutom att dom vet att han är klar, dom har inga detaljer och inget bekräftat från Jonte själv, intressant.
Kan ni lämna riktiga uppgifter om Dahlens övergång , vem äger han , vill han själv , kostar han nått ,varför Timrå , är han utlånad ..mm
för 4 timmar sedan
@Nybbe. Det här är uppgifter som vi självklart kommer att försöka få svar på. Dahlén själv har valt att inte kommentera uppgifterna om han är klar eller inte än så länge.
Share
Olle Larsson, ST
ST har alltså ingen info alls, förutom att dom vet att han är klar, dom har inga detaljer och inget bekräftat från Jonte själv, intressant.
+ 2
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: ST hade inte gått ut med att han var klar om han inte vore det, spec inte 1-2 dagar efter en lång intervju med honom, dom har förmodligen fått uppgifterna från Dahlen själv när dom träffade han, men att dom valde att släppa nyheten lite senare, eftersom det inte ens nämns i intervjun vart han ska spela kommande säsong.
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
{8399}: Mindre krav rent sportsligt? Han förväntas nog bära Timrå på sina axlar av dom flesta ska du se, som han gjorde när vi gick upp till stor del, knappast samma läge om han valt ett shl lag.
+ 3
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
timråhockey: Jag har varit skeptisk länge, det är jag inte längre.
Camp väntar
Närmast för Jonathan Dahlén väntar nu camp med Sharks, där han och många andra av klubbens talanger har chansen att visa upp sig för ledningen.
– Det krävs att jag gör det bra där och sedan vet jag ju att jag troligtvis får börja i AHL. Då får man köra på där och se vad som händer. Det blir bara roligt att köra på nytt, säger han.
Dahlen är alltså hemma i Sundsvall under hela campen, det är inget nytt, men när man lägger ihop alla pusselbitar så tyder ju det mesta på att han kommer spela i Timrå i vinter, även i hans senaste intervju i ST där dom inte ens tar upp vart han ska spela i vinter, dom vill väl hålla på karamellen till ispremiären, det blir ju extremt knepigt för han annars, hur ska han förklara för ST vad han gjorde hemma i Sundsvall under Sharks camp? hihi
Camp väntar
Närmast för Jonathan Dahlén väntar nu camp med Sharks, där han och många andra av klubbens talanger har chansen att visa upp sig för ledningen.
– Det krävs att jag gör det bra där och sedan vet jag ju att jag troligtvis får börja i AHL. Då får man köra på där och se vad som händer. Det blir bara roligt att köra på nytt, säger han.
Dahlen är alltså hemma i Sundsvall under hela campen, det är inget nytt, men när man lägger ihop alla pusselbitar så tyder ju det mesta på att han kommer spela i Timrå i vinter, även i hans senaste intervju i ST där dom inte ens tar upp vart han ska spela i vinter, dom vill väl hålla på karamellen till ispremiären, det blir ju extremt knepigt för han annars, hur ska han förklara för ST vad han gjorde hemma i Sundsvall under Sharks camp? hihi
+ 2
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
{8515}: "Inga planer finns annat än att JD kommer spela i Sharks organisation nästa säsong. Vi, eller Jonathan, har inte haft några som helst samtal med svenska eller andra europeiska klubbar, säger agenten Claes Elefalk. Creative Artists Agency"
Där lät det lite annorlunda, som sagt, lite för bra för att vara sant.
Där lät det lite annorlunda, som sagt, lite för bra för att vara sant.
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Nisse på Mon: Svedberg är knappast het på marknaden, han ska va glad om han blir erbjuden ett kontrakt i norska ligan eller något.
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
PontusPilatus: Har du nån större insikt om hur fysträningen såg ut ifjol och vart det felade? jag har inte hört/läst något om att det ska ha brustit någonstans.
+ 2
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Så nu är John Westin fystränare/materialare, intressant budgetlösning..
+ 2
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Timråik123456: Precis, inte längesen han önskade livet ur Nubben och Freddan, sen ifrågasatte jag han om det, då hotade han mig också, sen var antingen Modano eller nån moderator jävligt snabb på att ta bort dom kommentarerna, jag gissar på att det var Modano själv då han inte vart bannad, samtidigt tror jag inte han vet hur man tar bort inlägg så man blir lite skeptisk.
Att snacka skit och vara pessimist är väl inte olagligt, men att sitta och hota folk på forum och önska livet ur folk är inte okej.
Att snacka skit och vara pessimist är väl inte olagligt, men att sitta och hota folk på forum och önska livet ur folk är inte okej.
+ 5
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Allsvenska mått mätt måste man väl ändå se Hartmann som en liten spetsvärvning.
+ 8
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
bar mofftak: Ja, än så länge känns det VERKLIGEN som om man håller i plånboken stenhårt, ska vi kriga i toppen vill man ju verkligen att lite spetsigare spelare droppar in snart..
Föregående · 107 · Nästa