1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

576286 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 2019-2020

2028545 · » Till forumet


Sv: Silly Season 2019-2020
Knylan: Redigt fin tröja. Medelpadsskölden borde alltid sitta precis där på tröjorna.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
sargad: Håller med! Åker hellre ut mot Oskarshamn än ett köpelag som Björklöven i år eller AIK förra året, eller Leksand året innan. Det hade varit betydligt mer surt att åka mot något sådant lag.

Oskarshamn var dessutom välförtjänta av att slå ut oss, plus att vi mestadels har oss själva att skylla att vi åkte ur förra året. Och vi verkar fortsätta på exakt samma spår i år (ekonomin först). Jag har ingen aning om om det är rätt spår eller inte, för vad vet jag? Jag har ju ingen aning om vad saker kostar......
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Öndulat: Visste inte att Fred drack kaffe på bit;-)

Tunga skador på våra f.d. young guns, Hållander&Olofsson, denna sässe. Tur i oturen att de inte är i vår trupp... vilken lång skadelista vi hade haft på bärande forwards då.

I övrigt hyser jag inget agg mot Oskars. Förstår inte varför det ska ondas på dom så mycket. Ett lag som står lång ner på min "svarta lista" så länge dom inte möter oss.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Clay.2: Ja Gallon va int så pjåki..
Finns nog mer gullkorn att hamstra dä!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Costanza: Bilden klarnar väl lite, i alla fall. Tror kanske man bör ta lite höjd just med BIK-spelare också då det nog kan finnas ett och annat fall av väldigt boostade siffror. Fler än Ahl som gjort sjukt poängstarka säsonger där, vilket inte är konstigt när de sprutar in mål varje säsong men samtidigt släpper in många på samma gång. Tänker att en sån som Ahl kanske legat runt 20-25 poäng i vårt lag, vilket inte är dåligt i sig. Men BIK lever i stort sett uteslutande på sin effektivitet samtidigt som de är rätt ”dåliga” som hockeylag, om man ska se det i ett längre perspektiv.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
JanneH: Såg det. Ja det är kärvt ställt på marknaden som det verkar. Björklöven var ju på Holm också men hade inte råd till slut, förmodligen på grund av den där lösensumman som Nubben också har nämnt. Detta enligt Madhawk.

Rotationen numera verkar alltså gå mycket emot att spelare som presterat bra i HA går till Finland, om de inte är så pass bra att de får SHL-kontrakt. Skiktet mellan HA och SHL är alltså finska ligan. Dit drar då dessa spelare, men om de då inte riktigt håller för finska ligan eller hamnar fel så blir de istället låsta i den ligan istället för att kunna gå tillbaka till HA under den säsongen. Då återstår bara desperata SHL-lag, som då måste pynta en halvmille för att lösa ut spelare som egentligen kanske bara är HA-mässiga. Bra kassako för de finska klubbarna får man ändå säga, att få in en sval halvmille när säsongen (som i Holms klubb TPS) ändå är körd och han ändå bara har ett ettårskontrakt.

Jag vet så klart inte alla detaljer i detta men det är ju ett mönster som går att se åtminstone och man får nog ha det lite i bakhuvudet när det krävs förstärkningar hit och dit. Visst, det går att blindköra som Kenttä och plocka in ett gäng osedda nordamerikaner under säsongens gång men då krävs det sannolikt en kassör som vänder bort blicken just där och då.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
SMÅLAND: yes box alrigt .
Hadde vi inte en kille ifrån ett udda land för ett tag sedan ,,visst var han rätt bra , han har kanske en kompis som vill komma.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
{ClayAn: låt dä lån Wahlbäck...
Vi kanske kan hitt någon Rumänisk eller Ungrisk spelare innan fönstre stäng?🤔
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Knylan: jag tänkte först att Skellefteå skulle kunna vara intresserad av Ahl men nu värvar de Anton Holm istället
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Synct: Roligt jävla årtal att plocka tröjorna ifrån, dock! De där tröjorna körde vi ju med 81/82 i alla fall, men hur lång tid såg dräkterna ut sådär? Enbart 81/82 eller även tidigare/senare? Dubbeltallen brister just på detta område.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Synct:

Exakt! Borde ha annonserats på jumbotronen redan vid förra hemmamatchen. Det är i princip tjänstefel...

I och för sig var legendarmatchen 48h innan så detta är ju en utökning med hela 24 h 😄
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Costanza: Vad jag har hört ifrån säkra källor finns det en som ofta gnäller och ifrågsätter , och som spelar i 3 kedjan och gillar trav i Timrå .
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Är detta på allvar eller? dom gör det igen. www.instagram.com/p/B735w1JHziq/

TRE dagar innan match går man ut med att det är en Retrokväll? det är ändå ett speciellt tillfälle, marknadsföringen hör fan hemma i division 5.

Man tänkte ju, efter legendarmatchen kan dom inte göra samma misstag igen. Dom kommenterade även det, så kommer den här klockrena framförhållningen.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
JanneH: Tycker ni ska vara nöjda och glada om det inte värvas något mer, det kostar pengar och ekonomin har väl inte varit Timrås starkaste sida för att utrycka det milt. Så se det positiva i det hela :)
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Knylan: Läs på BIKs forum på SvenskaFans så står det lite mer....
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Reign in red: ja jag sitter tyvärr inte inne på nån insider info utan jag kan bara kommentera det som sagts offentligt
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Charlie2: Som sagt, frågan är ju varför en spelare som snittar en poäng per match i ett topplag helt plötsligt får sparken. För det är ju så det hela framstår, om man tolkar pressmeddelandet bokstavligt:

”– Fokus för vår del måste ligga på rätt saker, där vi har samma syn och inriktning på det vi ska göra. Vi har under gårdagen suttit ner med Filip, kommit överens om att gå skilda vägar och det är inga hard feelings.”

Det framstår ju som att det finns både en och annan hund begraven i detta, och det vore ju minst sagt grisigt av BIK att få det att låta så om inget har hänt. Är det så att de skulle ha släppt Ahl av ekonomiska orsaker så hade det knappast varit formulerat sådär.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Töm å glöm rabbuslingar!!
Int fan blir dä någe spetsvärvning på gång!!
Vi har int gjort någe på hela sessen hittills...
Vi lån en massa junisar så dä ska få speltid i HA...
Nä glöm bort spets.
Den ända spetsen vi får smak på ä kvinnospetsen!!!
Nä vi kunn ha värva Ledin för lite kaffepenga!!!
Nä...ja tänkte lämna in CV till klubbchefjobbe.
Kunn ha åk till Öst å tittat på lite spelare..
Nä vi få klar oss på eländet vi ha å dä ä int så illa pinkat på pappre men int på isen!!
Shl nästa Timrå....vi ses !!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Charliejfz: Troligtvis.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
JanneH: Vilka källor har du ens? Eller litar du fullt på vad nubben och ahl’s agent säger i ST?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Hej och hå... LHC blir nog kvar ändå …
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Clay.2: Fönstret stänger 15 februari.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Nisse på Mon or: Egentligen är det enkelt , om Timrå inte får någon klar inom 1-3 veckor kommer Nr: 50 tillbaka .
Han provtränar nu med Västetvik som kollar om det är något att ha .
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Charlie2: Smartas för honom själv vore ju att stanna i hockeyallsvenskan ett år till istället för att hamna i en 3:e kedja i Shl, tror vi har en bra chans att värva honom ändå om Nubben hugger nu direkt, farsan har ju spelar i Timrå också som alla vet.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
JonteD: Ytter tror jag :) Oavsett så skulle det ju vara en riktig spets-värvning inför slutspurten. Men som många redan skrivit så dreglar väl alla SHL-lag över honom just nu, vi kan väl inte konkurrera med deras pengar :(

Men något lär vi ju göra innan fönstret stänger. Annars är det bara önska Löven å Modo lycka till i sina kval. Så länge Oskarshamn åker ut med huvudet före så ser jag det som en seger
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Nisse på Mon or: Tidigare har man skyllt på att det inte finns spelare ute på marknaden När det finns det då får "man se vad som händer". Vad vill Timrå IK?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Öndulat: Ja är kassan tom så får de fan berätta det. Och jaaaa jag fattar att Ahl's CV nog ligger på SHL lagens bord just nu men när hans agent går ut och säger att han inte hört något från Timrå så är det ändå upprörande. Timrå ska vara det FÖRSTA laget som hör av sig när en sån spelare blir ledig.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Inte första gången detta segande vid fönsterstängning från Nubbens sida. Verkar vara tomt på kontot. Vart tog miljonerna vägen?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Öndulat: Du slår huvet på spiken med ditt inlägg!! Något måste ske för jag tror att vi har en chans att klå den som förlorar i kvalet!!( Om vi värvar)!!!!!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
JanneH: När ett lag som Växjö plockar in Marcus Paulsson från motherfucking Mörrum så får man ju en hint om hur gott ställt det egentligen är på spelarfronten.

Gällande Ahl så är väl verkligen frågan vad som egentligen hänt? Så länge inga detaljer framgått så kan man bara spekulera och skulle det INTE ligga några riktigt saftiga grejer och jäsa under ytan så finns det nog fler än SHL-sportchef som varit inne och skummat Ahls Eliteprospectsida idag.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Charlie2: Förresten är Ahl center elr ytter? Skitsamma jag tror han skulle lyfta oss!!😂😂😎
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
JanneH: till och med jag, som ofta är irriterande, nästan äckligt optimistiskt och tror alltid Nubben vet vad han håller på med, tycker att något behöver göras. Att Ahl Jr dök upp som ett brev på posten ser jag som ett jävla guldläge. Han är en spelare Dahlén kan leka med, skulle vässa vårat PP och ge oss två riktigt farliga kedjor. Om han inte hamnar i första skulle han ändå göra stor nytta i andra med Nässen och Lindberg.

Handlar det om att kassan är tom så säg de!

Har aldrig förstått det här hemlighetsmakeriet som förekommer konstant inom sportvärlden. Låt oss vad för skada spelare drar på sig, vad spelare kostar, hur ekonomin ligger till, hur många sockerbitar Freddan har i kaffet och allt annat vi frågar om.

Det är trotts allt vi som betalar stora delar av kalaset. Ju mer vi vet ju mer intresserad blir vi, det oundvikliga gnället är ett litet pris att betala tycker jag.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
JanneH: Rent av tjänstefel om man inte plockar in Ahl !!!!! Riktigt giftig spelare med målradar!!!😊👍👍
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
JanneH: Håller med, händer det inget till fönstret stängs så ger man ju upp. För vi lär ju tappa alla "bra" spelare till SHL/utlandet när säsongen är över
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
rättar mig själv lite... enligt ST verkar det som att Wahlgren lånas ut till Västervik i 2 matcher bara. Expressen spekulerar i att det är en ren trejd det rör sig om.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
hockeyärnice: mkt oroväckande ord från Nubben skulle jag säga. Är kassakistan så in i helvete tom att vi inte ens har råd att ersätta en spelare vi blir av med? Fjällström har spelat typ 2-3 matcher på hela säsongen och lär inte komma tillbaka nåt mer. Wahlgren till Västervik och Lööke på skadelistan på obestämd tid och Nubben verkar inte ens intresserad av att Griskatternas bästa forward är tillgänglig på marknaden. Boyce och Berglund i all ära men det är poängproducenter som lockar publik och sponsorer. Att snåla på det är jävla sättet är ju vansinne... det måste ju bara finnas pengar att ersätta Wahlgren. Det måste ju gå att låna nån annan junior än Fjällström.

Gör nåt för i helvete!!! - tåget har börjat rulla och Nubben står kvar på perrongen
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
hockeyärnice: Topp 5 var målet och inte ett skit mer. Dom är nöjd med truppen.
Byt ut ledningen nuuuuuu! Nubben har tyvärr tappat allt driv, lika tafatt som förra säsongen.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
hockeyärnice: Varit borta i en månad nu, och rehabbat. Åkt skridskor med egen tröja på träningarna. Är han inte redo innan den 15e feb MÅSTE man värva.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Lite oroväckande ord från Nubben, Vi får se hur det blir med Lööke säger han när han får frågan om nyförvärv, kan han bli borta resten av säsongen eller vad fan händer?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
hockeyärnice: Vad heter den här leken som Timrå/Nubben leker ..
Är vi trovärdig ?.... något sånt .
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Är förmodligen en tryout för att sedan kanske bli en bytes affär eller dylikt, Säger Nubben att det är för att han ska få tillbaka självförtroendet på dom här 2 matcherna så blir man ju lite smått less
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
nectis: Det är ju ens spontana tanke, sen vet man ju inte riktigt om det gör det med tanke på Walli Walterholms intåg. Vi får ju ingen vakant plats per automatik, nu när både Hartmann och Ohlsson är tillbaka. Plus Lööke då. Det ger oss 14 forwards. Men att vi borde förstärka råder det inga som helst tvivel kring.

Den vakanta plats Wahlgren isåfall lämnar efter sig (om det nu blir längre än två matcher) är isåfall samma vakanta plats han lämnat under hela den här säsongen. Vi gick bort oss helt enkelt. Han gick ifrån att vara en tydlig spekulant på en plats som förstacenter till att inte platsa på något sätt. Det är en sån jävla tur att Lundin varit så pass bra att vi ändå lyckats släta över den blundern.

Nubben har uppenbarligen ett jävla öga för talang men ska man säga något om det så är det ju att vi plockar de talangerna till lite för stora roller för tidigt, för det är nog det fallet Wahlgren visar. Får han bara jäsa på i något år till så kan det säkert bli svinbra men i år gick det inte alls, han är helt enkelt inte redo och har mycket att jobba på för att mönstra på den här nivån.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Heisenberg: Varför skall man låna han kan man fråga sig ?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
hockeyärnice: Man kan ju hoppas på en bytes affär mellan lagen om wahlgren gör det bra dom här 2 matcherna, tror inte han kommer att lyfta hos oss, för mke press, Skulle gärna se ett byte mot Rob Bordson eller Darren Nowick men det kanske är lite väl långsökt, dom har en liten trupp redan men man kan ju få drömma lite smått iaf, Sedan en stabil back in innan fönstret stänger så kanske vi kan hota på riktigt.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Haha.. Wahlgren LÅNAS ut i två matcher till Västervik - som dessutom var de som hörde av sig till Timrå - och inte tvärtom.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Laken: Wahlgren lånas ut i 2 matcher bara
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
T T:
Dags att uppdatera lite:
15:e februari stänger fönstret, vad kan vi förvänta oss hända fram till dess?

Spelare in:
¤ Nielsen kommer tillbaka i samband med att fönstret
¤ Tillspetsning av truppen. Ante säger att kval är målsättningen (antar att han menar BO7 mot SHL-lag).
¤ Backsidan ser fortsatt tunn ut, Ante säger att de jobbar med vad de har. Låter lite som att man önskar sig ett tillskott?

Spelare ut:
¤ Wahlgren lånas ut till Västervik i två matcher, eventuellt permanent övergång?
¤ Fjellströms vara eller icke vara. Har gjort 4 matcher för Timrå och behandlats/rehabbat i Göteborg sen i november, vad är det för idé att sitta kvar med det lånet?


Spekulationer:
¤ Wedda är som sagt skadad (undisclosed injury) och har inte spelat sedan nyår. Osannolikt innan, än mer osannolikt nu när han är bekräftat skadad.
¤ Filip Ahl bryter med BIK Karlskoga, aktuell för Timrå? Eller är det SHL-kontrakt som gäller?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Laken: Ge oss en back för guds-skull ..en riktigt bra .
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Jag har varit kritisk till Wahlgren tidigare under säsongen - rätt beslut! Svag närkampsspelare.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
ante08: Rätt beslut. Ger utrymme till förstärkning.
Låst ämne

2028545 · »