1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577967 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 2019-2020

« · 1957815 Till forumet


Silly Season 2019-2020
Hittade inget ämne för Silly 2019/2020 så startar ny tråd för det.
Noterar att Ludde Nilsson har utgående kontrakt med Brynäs... spontant känns det som en spelare vi borde försöka värva tillbaka
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
JanneH: Om vi åker ur..ja. Om vi blir kvar nej..tycker jag.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
JanneH: Användaren "Samsung" på Brynäs forumet hävdade igår att han är klar för Timrå, men det är inget mer än ett löst rykte.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Jockz: Där ser man - men som du säger får det väl anses som ett "löst rykte" än så länge. Nåja ett löst silly rykte är bättre än inget alls tycker jag
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Tankar ang bankbesättning inför kommande år:

Hampus-Fransson
Sebbe-Skinnvall
Nielsen/Harde - Westerlund

1:a backpar - känns väl avvägt med en defensiv Hampus och en offensivt begåvad fransson. Jag vill tro att fransson fortfarande håller hög klass. Kan logga måånga minuter tillsammans

2:a backpar - Offensiva skinnvall får sällskap av allround sebbe som är en helt annan spelare idag än när han lirade i Tik sist. Väldigt allround och såklart grym skridskoåkning. Rent statistikt finns det belägg för hans defensiva potens: Näst bäst pk-back i ligan denna säsong sett till istid/insläppt mål (14:10. enbart slagen av Ginning i LHC på 15:20). SJälvklart påverkas detta av lagkamrater och att färjestad som lag har ett grymt pk. Men om man justerar för det landar han på 13:09 och kniper en tredjeplats.

(riktigt nördigt att sitta och grotta i siffror men jag tycker att det är kul som fan. )


3:e backpar - Westerlund(om man lyckas behålla/förlänga) står för de offensiva, nielsen alternativ harde får ta ett större defensivt ansvar. Kombinationen nielsen och Westerlund känns som att den väger lite lätt, så kanske med fördel harde som kompanjon(som förhoppningsvis tagit ett ytterligare kliv och blivit mer bekväm i SHL-kostymen).


Krävs som sagt inte jättemycket för att få ganska rejäla förbättringar jämfört med denna sässe
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
kallekoskinen99: Kan vi verkligen räkna med Westerlund som bara var ett lån? Och jag tror inte Hardegård kommer gå in på 6-7 backar
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Kovalchuk: Lånet är säsongen ut. Sen kan ju Arizona välja att plocka över honom inför nästa säsong. Men tror att han kommer stanna för att utvecklas ännu mer. Och anledningen till att det blev timrå var ju för speltiden, så har svårt att se varför han skulle välja annorlunda 19/20.

Oavsett vad har inte Frölunda ngt claim på honom mer än ngt annat lag.

Håller med om att backpartern till Westerlund blir den svaga utposten. Hade helst sett ännu ett nyförv,en tung defensiv back som kan logga mycket tid i pk. Men tror och hoppas på en Harde som tar ett par kliv.

Nielsen ska man absolut kontraktera, han har en ljus framtid.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Jockz: Hoppas verkligen att det inte stämmer! Vi har redan spelare som vi kan klämma in i en fjärde kedja..
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Ser gärna en centersida nästa säsong med;

Emil Pettersson
Erik Karlsson
Rickard Palmberg
Ludvig Rensfeldt

Inte helt orimligt heller...

Också Sebbe och Fransson in på backen

Då tror jag till och med att vi kan vara med och hota om en playin-plats nästa säsong. Måtte vi hålla oss kvar!!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Puckat: hade inte Erik K. förlängt i Finland?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Puckat: Nja nog tror jag att Emil Pettersson jagar NHL drömmen även nästa säsong eftersom det finns en rimlig chans att slå sig in i coyotes.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Puckat: Karlsson har skrivit på nytt kontrakt så han kan vi drömma vidare om. Men dom andra 3 som 1,2 och 3e center hade jag inte tackat nej till direkt.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Otto1: Enligt Smålandsposten idag vill Timrå få hem Daniel Öhrn.
Kan nog bli bra, vet att han varit väldigt uppskattad i Tingsryd.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Örebro är ute efter Henrik haukeland inför kommande säsong. Tydligen skall Timrå också vara med i diskussionen.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Timrå har visat intresse för Haukeland. Svedberg påväg bort?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Puckat: Svedberg är nog påväg bort som du säger, Brattström var ju väldigt nära ett nytt kontakt.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Puckat: Vi får se till att fixa nytt kontrakt först, sen kan vi snacka! Men Hauke hade jag gärna sett ihop med Brattis.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Reign in red: Det ryktas om att Svedberg har provat ut nya kontaktlinser, puckarna ska visst ha blivit stora som badbollar!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Ullf: Ja dessutom har han bytt till AXAs nya proteingröt och blivit stor som ett hus
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
JanneH: Ryktas även om att dom har monterat på ett par stödhjul så att han inte ska kunna hamna simmandes på rygg nått mer.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Tror faktiskt Bratten kommer få starta i kvalet. Freddan var inne på att man inte kan leva på meriter utan att den som är hetast för stunden får spela. Det var i och för sig ett uttalande för alla spelare inte bara målvakterna. Men tycker dock man kan läsa mellan raderna att det gäller Brattström vs Svedda. Som ni andra säger så tänkte jag också direkt att Svedda är på gång bort i och med att man förhandlar med Brattström och att man är ute efter Haukeland. Jag har ärligt talat haft känslan ett tag av att Svedda inte trivs i Timrå riktigt.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Ullf: Har också hört rykten om Svedberg, han ska visst ha börjat käka ADHD mediciner.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: Nubben dementerar angående intresset för Haukeland. Känns dock som blaskorna har bra källor på rykten nuförtiden och Förstår att han kanske inte vill gå in på det inför ett stundande kval.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Tröjorna dom ger bort är ju inte skitfula iaf. Hoppas dom passar en fetjävel som mig!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Öndulat: Hundratjugotusen gånger snyggare än dom slutspels-tröjorna Växjö Lakers alltid delar ut.
Funkar knappt som målartröjor ens.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: tror inget ont om Svedberg som person eller idrottsman. Jag kan gilla hans temperament på ett sätt, viljan att vinna kan man nog inte klaga på. Men han kom inte alls till sin rätt här. Blir inte alls förvånad om han mäktar 92% I ett annat lag som kan erbjuda bättre pjäser framför honom.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Daniel Öhrn på G till Västerås
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Örebro bryter kontraktet med Wandell? Varför i hela friden gör de så?
En av Shls bästa Centrar på att lyfta upp spelet samt en jäkla bra tekare.

Komsi komsi!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
TIK-Lund: Dom tycker väl inte han producerar tillräckligt kontra lönen han får, gissar jag på, han verkar va långt ifrån den spelaren han var för 10 år sedan när han spruta in poäng hos oss och drog till NHL.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
TIK-Lund:

För att han lär vara sjukt dyr i jämförelse med vad han presterat i år och de två tidigare åren i Örebro. Sedan har han ju inte utmärkt sig speciellt i tekningar i år.

Jag tror du lever på era gamla minnen av honom, det är en spelare som troligen kostar mer än han bidrar med. Ingen jag skulle hoppa jämfota av att väva som en shl klubb.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Rytter: Till DIF tydligen
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Rytter: Tyckte han var rätt seg när han var hos oss också. Ingen tempospelare direkt. Dåligt kroppsspråk också, vad jag minns.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Lilleply: Håller med TIK-Lund. De matcher jag sett honom i år har han burit sin kedja.
Sedan har kanske inte poängproduktionen varit så bra, men jag hade mer än gärna sett honom ett par år till i Timrå.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Ludvig Nilsson lämnar Brynäs. Det händer mycket under dessa veckor och innan slutet på serierna. Inte konstigt att vi fick kämpa med smulor förra säsongen när vi stod där som underdogs mot Karlskrona vid den här tiden på året. Vem fan trodde på TIK i SHL då?

Må vi aldrig underskatta IK Oskarshamn.

Men jag minns att vi inte firade något speciellt innan vi var där...

Max sju matcher kvar. Nubben & Co kan skriva in sig som heroes for ever.

Ge oss frid. VINN!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Rytter: Mitt enda minne av herr Wandell från sin sejour i Timrå är att han hade väldigt speciell tekningsteknik, och det vetetusan om jag blandat ihop honom med nån annan.

Fine att Wandell kanske kostar mer än han smakar sett till produktion senaste åren men han har andra värdefulla kvalitéer. Sannolikt bra mycket billigare att värva honom nu än det kostade Örebro med anledning av just produktionen.

En av mina favoritspelare i SHL i år, otroligt nyttig center.
Låst ämne


Sv: Silly Season 2019-2020
Charlie2: jag tycker Ludde är en sund Timråvärvning om det nu blir så. Han har haft en bra kurva sedan han lämnade oss och kanske inte är ett namn för topp 2 kedjorna men han blir bra!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
JanneH: Beror ju ytterst på i vilken serie Timrå spelar. Till ett lag i Hockeyallsvenskan är han en toppvärvning. Mer skeptisk om laget håller sig kvar i SHL.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
JanneH: Känslan är att Ludde är en bättre och större version av Emil Berglund!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Här har vi en backcoach som blir ledig efter säsongens slut. Väldigt omtyckt också.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Otto1: Själv röstar jag på Popovich om en backtränare skall in.
Även om Ante känns som ett ganska naturligt alternativ förutsatt att Timrå breddar/ändrar tränarstaben till nästa säsong.

F.ö går det lite rykten i Modoboken om att Freddan eventuellt skulle värvas in som sportchef där till nästa säsong. Vet dock ej vad det grundar sig i.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
TIK-Lund: Poppe hade såklart varit väldigt spännande att få in. Men sen är ju frågan hur realistiskt ett sånt etablerat namn är. Han lär vara väldigt eftertraktad på marknaden. FBK bör exempelvis vara där och hugga nu när dom kickar Ante.

Det ryktet bör nog tas med en rejäl skopa salt, skulle säga att det är mer ett önsketänkande från Modo-håll.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
TIK-Lund: Finns så mycket mer färskare än Popovich, inget mer inavel hit.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Kovalchuk: Popovich? Kan ju inte vara "modano inavel" du syftar på, då han inte direkt har några kopplingar till Timrå IK, åtminstone som jag känner till.

Färskare och färskare, lyckas få till backspel verkar han iallafall kunna.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Nubbs vill skriva kontrakt med Nielsen. Hoppas det är ömsesidigt.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Otto1: Känns inte helt omöjligt att anledning till att Ante inte fick förnyat är för att man knutit upp just honom faktiskt.

Vet inte riktigt varför Freddan skulle vara någon form av drömnamn för Modo som sportchef bara?

En annan parentes i sillytråden är väl att man försöker skriva kontrakt med Nisse nu iallafall, oavsett serietillhörighet, enligt ST.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
TIK-Lund: Ja förlåt mig.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Nu kom nerverna för en annan. Det dröjde lite längre denna gång än i onsdags men nu är det samma. Darrningarna, svettningarna, humörsvängningarna, det apatiska sinnestillståndet. Om några timmar smyger man runt som en strykrädd hund, håller sig längs väggarna och tittar över axeln med sänkt blick.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Hassan: En strykrädd tik närmare bestämt...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Ok, så vad händer nu?

Tränare
Freddan, vet ej
Thelin-vet ej

Målvakter:
Brattis- Kvar, men jag kan tänka mig att intresse finns från andra. kanske beror på hur Freddan gör.
Svedberg-Bort

Backar:
Hardegård-Kvar
Molinder-Kvar
Nielsen-Kvar
Drugge-Kvar
Albin-Kvar
Söderberg-Kvar

Jaalasvaara- Bort,
Falk-Bort
Kinnvall-Bort
Hampus-Bort
Westerlund-Bort, kanske

Forwards:

Boyce-Kvar
Berglund-Kvar
Persson-Kvar
Jansson-Kvar
Gallo-Kvar
Kaijser-Kvar

Blomberg-Bort, kanske
Madsen-Bort, Kanske
Palmberg-Bort, kanske
Olofsson-Bort
Collberg-Bort
Laxen-Bort
Wedin-Bort
Olsson-Bort
Rensfeldt-Bort
Hållander-Bort

Nytt?

Juniorer?
Backar:
Landin
P-Englund
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
kulltorp: Laxen, Ohlsson och Blomberg kan vi kanske få behålla.
Låst ämne

« · 1957815