Historik
Föregående · 112 · Nästa
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
{8671}: Dom åkte buss igår, dom är nog utvilade så det räcker. Såhär bra har vi inte spelat på hela kvalet, ser bra ut just nu.
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
The great one: Vi borde be Samir och Viktor göra om Saxofuckingfon till Katafuckingstrof så kan vi spela den till dagens intro. Gillar inte alls hur han satt ihop backarna, sen mår jag dåligt över att Wedin ska spela med Jansson och Gallo..
+ 1
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
{8671}: Japp, jag läser det, jag är ingen kappvändare och kommer att stå för vad jag tycker om situationen, och jag har släppt det.
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Hassan: Släpp det där med helgon och att jag hyllar honom, det har jag aldrig sagt, jag säger bara det jag tror, att det var en olyckshändelse. "det är för att få fler träffpunkter", "
"sker det vid sargen kommer man oftast undan med det, sker det open ice så är det en solklar knätackling"
snacka om att överanalysera, men kul för dig att du vet att det var ett "Misslyckat försök till en knätackling mot sarg som man oftast kommer undan med" som istället träffade kolan på Salle, ja nu börjar det bli tjatigt, släpper det här, jag står fast vid min åsikt, trevlig helg på dig och heja Timrå.
"sker det vid sargen kommer man oftast undan med det, sker det open ice så är det en solklar knätackling"
snacka om att överanalysera, men kul för dig att du vet att det var ett "Misslyckat försök till en knätackling mot sarg som man oftast kommer undan med" som istället träffade kolan på Salle, ja nu börjar det bli tjatigt, släpper det här, jag står fast vid min åsikt, trevlig helg på dig och heja Timrå.
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
covfefe: Du har helt rätt, Pantzare går in för den tacklingen, vad han inte hinner.... ja läs mitt tidigare inlägg, börjar bli tröttsamt när folk som aldrig spelat hockey/åkt skridskor ska komma och förklara hur lätt det är att "bara" vika undan i absolut sista sekund, du har även rätt i att det inte ser ut som en olyckshändelse, det ser medvetet ut, det är inte en slump att han INTE är avstängd och att han INTE fick utvisning.
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Hassan: "självklart inte vill skicka ett knä i huvudet det är väl självklart."
"Att Laxen sedan trillar är såklart olyckligt, men att måla ut Pantzare som något helgon i situationen kommer jag inte att göra."
Du säger emot dig själv, jag förstår inte vad du vill få sagt.
Han flyger med knäna mot sargen för att han provar att bromsa, men han misslyckas grovt då han har 0,5 sekunder på sig att reagera, + att han är så kort hjälper han knappast, hade samma situation hänt med en spelare som är 185cm lång hade förmodligen hans skenben slagit i Salmonsson, då hade nog inte smällen tagit lika illa.
"Att Laxen sedan trillar är såklart olyckligt, men att måla ut Pantzare som något helgon i situationen kommer jag inte att göra."
Du säger emot dig själv, jag förstår inte vad du vill få sagt.
Han flyger med knäna mot sargen för att han provar att bromsa, men han misslyckas grovt då han har 0,5 sekunder på sig att reagera, + att han är så kort hjälper han knappast, hade samma situation hänt med en spelare som är 185cm lång hade förmodligen hans skenben slagit i Salmonsson, då hade nog inte smällen tagit lika illa.
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Jåkkinen: Oskarshamn är ett sämre lag på varenda position, men dom spelar bättre än oss för att dom har en spelide som funkar och ett bättre coachande, det känns som om allt faller på hur vi coachar laget och att vi inte har något fungerande spelsystem överhuvudtaget, vi sätter Wedin med Gallo och Madsen! då har vi 4 helt uddlösa kedjor, vi har ingen 1a kedja öht, det är bara grått.
vi har spelarmaterialet för att vinna detta, men tyvär ingen coach som kan få ut något utav det.
vi har spelarmaterialet för att vinna detta, men tyvär ingen coach som kan få ut något utav det.
+ 7
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
{8671}: Det kan inte vara lätt att vara så immun mot logik och fakta som du är, så fort han ser Laxen ramla försöker han ändra riktning och göra sig liten/bromsa in, du tror alltså att han beräknar precis hur Laxen ska ramla och siktar in sig på ansiktet med knät? det är ju inte så att Laxen ligger där still medvetslös och kommer med fart från halva plan och siktar in sig med knät, han hinner inte, att du ens orkar göra ett sånt trollinlägg ska du ha cred för iaf.
Det handlar om maximal otur och tajming, jag sitter och kollar på klippet i slowmotion om och om igen, han går all-in för en tackling, när Laxen ramlar hinner han inte göra ett skit åt saken, ska han bara slappna av i hela kroppen så knät inte blir spänt? gör så här, be en kompis till dig ställa dig framför dig, sen springer du med all fart emot han, sen när han du är 1 meter ifrån ber du han sätta sig, jag är ganska säker att han får ditt knä i fejjan, sen kan du tänka dig den situationen med skridskor, då kanske du får den Aha upplevelse och för första gången i ditt liv och lär dig något.
Det handlar om maximal otur och tajming, jag sitter och kollar på klippet i slowmotion om och om igen, han går all-in för en tackling, när Laxen ramlar hinner han inte göra ett skit åt saken, ska han bara slappna av i hela kroppen så knät inte blir spänt? gör så här, be en kompis till dig ställa dig framför dig, sen springer du med all fart emot han, sen när han du är 1 meter ifrån ber du han sätta sig, jag är ganska säker att han får ditt knä i fejjan, sen kan du tänka dig den situationen med skridskor, då kanske du får den Aha upplevelse och för första gången i ditt liv och lär dig något.
+ 4
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Bragd-Birger: Bra skrivet, ser jag Wedin med Gallo och Madsen imorgon borde Freddan anmälas för grov sabotage.
+ 2
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
roger_sundsvall: Vi har spelat uselt hela matchen, supportrarna kastar in saker och beter sig som svin, nu går vi in och avgör i sudden, livet ska va orättvist.
+ 3
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
{8671}: Du erkänner alltså att du har 0 förståelse både på och utanför plan, du har uppenbarligen fått för många smällar mot huvudet med.
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Timråit H-sand: Han kanske testar nån ny variation på träningen imorgon, och Sjödas 6:e spelsystem.
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Öndulat: Ett misstag? han släppte returer hela matchen rakt ut i banan och såg allmänt osäker ut, det finns 2 målvakter av flera anledningar, du saboterar inte nån mentalt bara för du vill testa båda målvakterna.. speciellt inte efter Svedbergs insats, det vet han själv. Men som sagt, Freddans målvaktscoachning har varit under all kritik under hela säsongen, precis som försvaret, varför skulle det ändras nu?
+ 5
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Öndulat: Kan du motivera det? hur tycker du det är rätt att Svedberg står efter hans bleka insats senast? spec hur Bratten spelade i avslutningen på säsongen, är bara nyfiken hur folk tänker, inte för att kasta skit.
+ 1
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
OlliJanne: Jag vill se Bratten i mål, skiter i om vi vann, han såg osäker ut hela matchen och släppte returer rakt ut hela tiden på dom enklaste skotten, han såg säkrare ut i sudden, men överlag så tycker jag han ger ett jävligt skakig intryck.
Brattström visade innan kvalet varför han skulle få chansen, han såg lugn och bra ut, inge ryggsim och enkla returer, jag vart överraskad att Svedberg ens fick stå senast.
Brattström visade innan kvalet varför han skulle få chansen, han såg lugn och bra ut, inge ryggsim och enkla returer, jag vart överraskad att Svedberg ens fick stå senast.
+ 2
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Jåkkinen: Klart han vet, förstår du ens vad jag menade? verkar inte så. Folk refererar till Sundsvall om det är där dom bor och "åker upp till". Jag tror inte att det var en pik, helt ointressant om han vet att dom spelar i Timrå eller inte.
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
{8671}: Tror inte "här i sundsvall" var en pik alls, dom skulle flyga hem idag, dom bor säkert i Sundsvall, vilket även 95% av Timrås lag gör.
+ 1
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
bar mofftak: + Att han verkar växa när det verkligen gäller, han gjorde viktiga mål kvalet upp med och va bra.
+ 1
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Woody Jokinen: Jag har svårt att tro att det är nerver som gjort att vårat försvarsspel sett ut såhär precis hela säsongen.
+ 3
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Nisse på Mon: Nämen, gick våra backar bort sig igen?
Föregående · 112 · Nästa