Zzz

4244 inlägg · 9013 besökare

Historik

· 77 ·
Brynäs IF > Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Gurra88: Kedjan med Silfver- Jörnkrok och Eero är ju minst lika bra som junis kedjan var.

Problemet med Rödin är att han spelar för svårt, han skulle lägga ner pucken djupt och utnyttja sin snabbhet men istället så utmanar han i fel lägen. Jag är heller inte alltför imponerad av hans puckhantering, han har pucken väldigt långtifrån sig och gör det väldigt lätt för motståndarna att ta pucken av honom. Han måste skärpa sig och spela enklare, han har helt klart mer i sig men han måste bara få ut det.

Brynäs IF > Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
dreamland: Behöver inte vara en skytt men ställ Clarke på vänster sida och be honom skjuta och så ställer man två man på mål för att täcka. Fattar inte varför dom ska slå 94 passningar om man ändå inte skapar sig ett bättre läge än man hade vid pass 2.

Brynäs IF > Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
sylf: Är det inte lite väl hårt att lasta Svedberg för förlusten? Tycker ändå att han håller ihop det bra idag. Visst lämnar han väldigt mycket luckor på höga skott men i övrigt har han ju lyft sig från Luleå matchen.

Brynäs IF > Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Gurra88: Ja det är bedrövligt dåligt. Tycker det är framför allt juniorerna som faller ingenom och tappar puck över hela banan och spelar allmänt nonchalant. Ärligt talat så måste ju Owuya få assist på ett par av Brynäs mål.

Fan va less jag blir! PP i dag var ju ett skämt, varför ställer man inte upp en skytt på blå och matar honom och går på mål om spelet inte funkar? Duttar runt i 8 PP. Helt jävla otroligt!

Brynäs IF > Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
bradberry: Precis, vad fan bidrar han med?

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
sylf: Det är en annan sak, juniorerna lär du väll hålla med om att dom lyckats rätt bra med? Men som vanligt är det alltid för dåligt, för lite och för sent..

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Gurra88: Så om en allsvensk klubb vill ha en av våra talanger så ska han direkt få a-lags kontrakt? Bra tänkt...

Ja, eller så får du helt enkelt lite på att Cz och Sundlöv mfl. har en bra koll på vilka som ska få chansen och är redo.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Gurra88: Samtidigt tycker jag att Sundlöv har resonerat väldigt sunt gällande att låna ut spelare som går på gymnasiet.

Visst gjorde han campen bra, men att vara borta från laget två veckor kan omöjligt stärka hans aktier i Brynäs.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Gurra88: Inte omöjligt, men jag har varit inne på det tidigare. Ska man göra plats åt en spelare man inte tycker är redo? Har han inte tålamod i den klubb som släpper fram överlägset mest juniorer så får han väll lämna. Det sänder helt fel signaler till resten av juniorerna om tränarna i a-laget viker sig om en spelare hotar med att lämna. Hade Rensfeldt inte varit så kåt på att åka över till Chicago så hade han kanske spelat a-lagshockey nu, vem vet?

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huss: Han får chansen, och det blir troligen under JVM om han nu inte kommer med där vilket jag inte tror.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
sylf: Wännström tillför väldigt mycket och är en hårt arbetande forward som smäller på en hel del. Jag tycker att han har fått för lite istid av Cz.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
70 Rodrigues: Det skulle vara kul att se Rensfeldt men samtdigt finns det ingen anledning för att ta honom förbi dom som är före i kön. Jag är helt säker på att tränarna har full koll på honom eftersom han var med hela försäsongen. Tycker Wännström och Larsson varit riktigt bra och det finns ingen anledning att ta in Rensfeldt på prov och ställa någon av dessa åt sidan. Han får helt enkelt vänta på sin tur och passar det inte så får han söka en annan klubb.

Brynäs IF > Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010
HappyX3: Kedjan med Hansen-Granström-Dackell är för långsam. Ser gärna Dackell - Hansen - Lauritzen som ett defensivt block. I övrigt helt ok.

Brynäs IF > Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010
Lindström: Jag tycker Hansen är precis lika bra nu som tidigare innan han var skadad. Typrisk tredje center, men defintivt ingen förste center. Defensivt stark och viktig i boxplay.
Men vissa tycker att alla spelare som inte är snabba på skridskorna och producerar framåt är årets flopp ja då lär Hansen bli det varje år.

Redigerad kommentar


Brynäs IF > Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010
Lindström: Ja men på vilket sätt har han floppat? Vad har du för förväntningar som han inte införlivat?

Brynäs IF > Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010
Lindström: Varför skulle Hansen vara en flopp? Tycker du han har varit sämre än tidigare?

Redigerad kommentar


Brynäs IF > Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
Huge: Ja den som lever får se.. Jag har dock lite 2007/08 känslor, varnade lite för det innan säsongen också.

Nu blir det en bira och en näve prozac. Har ni tänkt på att om man ligger i fosterställning så täcker filten hela kroppen, kanske är det modellen för vårt lag?

Brynäs IF > Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
Huge: Nej men måste det vara antingen eller? Fortsätter vi släppa in mål i den här takten kommer kvalserien som ett brev på posten. Dock ska vi värna om den fina offensiv som vi bjuder på. Vi måste få in en ny målvakt innan även offensiven börjar svaja, vilket den kommer att göra eftersom vi måste dra upp filten lite snart. Jag säger inte att det är panik och att Svedberg kommer att läcka som ett såll varje match. Men han kommer att göra fler matcher där det är han som gör att vi förlorar poängen och vi har inte råd med en sådann målvakt. Jag kräver ingen ny Markan utan bara en målvakt som inte orsakar 2-3 mål per fem matcher.

Redigerad kommentar


Brynäs IF > Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
Huge: Du kan inte mena att han såg stabil mot Färjestad och Timrå. Han släpper allt för många märkliga returer. Mot Färjestad var den mer tur än skickliget att han inte blev syndabock.

Brynäs IF > Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010
Svartgulröd: Jag tror som du skriver att målvakternas ojämnhet har en stor del i backarnas tveksamma beteende. Skulle vi få in ett stabilare målvaktsspel skulle vi också få se ett försvarspel som är jämnare.

Jag håller dock inte med om att coachingen har varit passiv, bara för att han väljer spelare som inte du tycker ska spela så innebär det inte att han är för passiv. Tycker att han flera gånger flyttat om i kedjerna för att väcka laget eller i sena lägen av matchen.

Brynäs IF > Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010
Jajjen: Luleås skitmålisar petade vår tänkte förstemålvakt. Våra målvakter är således den petade målvaktens reserver..

Redigerad kommentar


Brynäs IF > Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010
Jajjen: Problemet är att vi inte har något att gå tillbaka till eftersom den viktigaste komponenten i det spelet var Markström.

Brynäs IF > Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010
Lindström: hehe ja fast nu och någon månad framöver måste vara den bästa tiden att fynda för den som har pengar över. Många som inte platsar i NHL och vill tillbaka till europa.

Brynäs IF > Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010
Annars har vi Johan Fransson som kanske är mer realistisk, Rögle kanske inte skulle vara helt omöjliga eftersom dom har Gistedt.

Brynäs IF > Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010
Här har vi en kille som säkert inte är allt för nöjd med sin situation.
Säkerligen dyr dock..

Brynäs IF > Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
MarcusElving: Sälj mediakuben och köp en målvakt. Vi får en sjuhelvetes bra keeper för 5 mille! =)

Brynäs IF > Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
Lindström: Sandlin? Svär inte i kyrkan!

Brynäs IF > Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
Lindström: Hörde precis Lavander prata om Rönnqvist coaching och en sak var att han spelar alla kedjor lika mycket, Samtliga spelare ligger runt 15 min. Lite som Sandlin körde. Vi har i princip alltid 1-2 spelare som spelar 5-8 min.

Redigerad kommentar


Brynäs IF > Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
Jajjen: Nej får vi in en målvakt som kan hålla 91% och att backarna börjar räkna rätt i egenzon så är vi topp 6.

Brynäs IF > Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
Jajjen: Tyvärr funkar det inte i år eftersom vi inte har Markan.

Brynäs IF > Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
Någon som lyckades lyssna på presskonferansen? Min webbradio dog precis när Cz skulle dra igång.

Brynäs IF > Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
Skitstöveln: Han är 16 år...

Brynäs IF > Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
Davey_22: Ja nu ger jag upp också, har hållit lågan uppe länge men räcker det. Vi måste få in en ny målvakt! Så grymt tråkigt att vi lyft oss spelmässigt men har en målvakt som kastar in puckarna.

Om det nu inte går att lösa någon från AHL finns det då någon i allsvenskan? Absolut inte Zacke så kom inte med det förslaget. Hur bra är Johan Fransson i Rögle? Peja brukar ha koll på allsvenskan, hur har han sett ut?

Redigerad kommentar


Brynäs IF > Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
65selander: Fy fan va less jag blir!

Det enda som kommer att hände på målvaktsfronten är att BB står på lördag, vilket är bara det är helt felaktigt. Sundlöv borde börja försöka hitta en lösning på detta omgående.

Brynäs IF > Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
sylf: Japp

Brynäs IF > Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
Skönt! Nu kan dom sluta tjata om det där jävla rekordet. Det blir minst två poäng idag, kom igåg vem som sa det i detta kritiska läge =)

Brynäs IF > Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.

Redigerad kommentar


Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
MarcusElving: hehe ja inte var det vackert =)

Brynäs IF > Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
Peja: Ja det är axeln enligt gd bloggen. Inte bra..

Brynäs IF > Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
70 Rodrigues: Nej det är dags för dom att tappa poäng nu.

3-4 till Brynäs efter sudden.

Eero
Rödin
Silfverberg
Lauritzen

Torsk idag för Luleå och sen börjar fallet..

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Mr Oleary´s himself är kalr för spel i Schweiz,

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Mycket bra av Brynäs att låna ut Löf och Rohdin, ser gärna att man lånar ut en gäng till. Det är viktigt att man visar att det finns alternativ till J20 spel. Jag skulle gärna se att Rensfeldt och Berglind lånades ut några strömatcher. Samma sak med Johan Larsson när alla är tillbaka och han inte längre får plats i matchtruppen.
Spelare som redan presterat i J20 måste få chansen att gå vidare oavsett om dom fortfrande går i skolan, någon vecka skulle kan kunna låna ut dem och det skulle ge mycket att kombinera detta med J20 spel för att göra dom redo för A-laget.
Detta blir något att bita i för Brynäs dom närmaste åren kommer det att bli längre och längre kö in i a-laget och då gäller det att man har en strategi hur man ska lösa det. Tycker talangkontrakten är en väldigt bra idé om man bara får ordentlig snurr på det. I annat fall riskerar vi att drabbas av samma fenomen som tex frölunda och Djurgården där juniorerna sticker över till juniorligorna i nordamerika.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Anders Berg: Ja men det är ju för att Löfbergs lila smakar Färjestad ;).

Jag kör leksandknäcke hemma och har inga problem med det.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
spud: Jag är tveksam om detta ger så stora effekter, jag kan bara tala för mig och jag reflekterar inte alls över det. Det handlar ju nästan om fanatism att välja bort produkter från företag som sponsrar motståndarlagen.

Redigerad kommentar


Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Gurra88: Helt rätt, men om det är lokala eller regionala företag så ser jag ingen vits varför dom ska skjuta in 50-100 tusen i Brynäs. Det handlar i så fall om rena gåvor och dom tiderna är över.
Det handlar om att ge mervärde till sina sponsorer genom nätverksträffar och kundevent mm. Jag vet inte om Brynäs har kompetens att anordna sådanna av hög kvalitet.
Marknadsavdelningen måste arbeta med nyttan för företagen att sponsra Brynäs, det måste vara en investering som ger något på sikt. Det handlar inte längre om att få en keps och att träffa spelarna tre minuter utan om att ge mervärde till företaget.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: Du skriver att du ser utveckling i Clarke men jag vet inte om det räcker. Han är betalt för att vara en ledande back i 5 mot 5 och i PP. Jag tror itne på någon inkörning av en 32 årig amerikan som säkerligen tjänar 120k / mån. Visst kan han säkert lyfta sin defensiv till en god nivå men det kommer inte att räcka.
Hans defensiv så här långt har varit katastrofal oavsett vilken han har spelat med och han kommer fel i positionsspelet och hänger inte riktigt med i vändningarna. Jag håller med Peja, ut med Clarke och prova Berglind. Håller inte han så får vi ta in en ny back.

Brynäs IF > Sv: Jonte carlsson
MarcusElving: Ja, men förväntar du dig att han ska skriva ut källan?

Brynäs IF > Sv: Jonte carlsson
MarcusElving: Frågan är varför man skulle skriva det om man inte hade tillräckligt på fötterna? Om ni som ständigt ifrågasätter dom som skriver utan källa lägger ner så kanske det skulle komma ut mer information...

Brynäs IF > Sv: Mathias Månsson
Tväst: Jag håller med, han trodde själv att han var bättre än han var. Hade han fortsatt som första året så hade han mer än gärna fått stanna.

Månsson har inget bra rykte i hockeysverige, det var med nöd och näppe som han fick kontrakt med Skellefteå. Nu harvar han runt i SM-Liga. Jag tror han har gjort sitt i elitserien.

Redigerad kommentar


Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svartgulröd: Sant, men samtidigt ser dom vanliga topp 3-4 (HV, Färjestad, Linköping osv.) lite darrigare ut i år än tidigare. Jag skulle mer än gärna möta Linköping eller Luleå om deras placeringar skulle hålla i sig.

Men det är klart det blir en tuff resa men det är inte omöjligt.

· 77 ·