Brynäs IF

712192 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010

1292097 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010
Ja, varför minns du just den här matchen? Det kan ju ha att göra med att en sportchef slogs med en spelare! =)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010
på tal om mika noronen, har bara sett honom spela en gång och det var när vi spöade linköping 08/09 med 6-1, har för mig att dom var serieledare och hade 7-8 raka vinster och vi hade 6 raka förluster, var ca 4000 på matchen och mika noronen gjorde debut, vi gjorde 2 mål i samma boxplay inom 10 sekunder.
Han fick minst sagt ingen lyckad debut, har ingen aning varför jag minns det här, men det var jävligt gött iallafall. Samma match som jämtin slogs med Sundlöv
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010
arnio: Håller med dig på samtliga punkter, kanske inte fullt ut bara.
Tycker ändå att vissa har gnällt över Svedbergs allmänna uppträdande och att man inte tagit hänsyn till den ringa hjälp han fått.
Märks väl inte minst hos bl.a media som nu slår upp stora artiklar om Svedbergs "förvandling" efter insatsen mot Luleå.
Men det är ju som vanligt i murvelvärlden: det gäller att skriva så enögt och svartvitt som möjligt, det säljer mer.
Ju mer man kan förenkla ett skeende, desto bättre.
Vilket också visar sig hos många härinne.
Vilket skulle bevisas.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010
arnio: Bra arnio!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010
Huge: "arnio: Inget fel i att hylla Svedberg efter gårdagens insats men det var nog inte det som mattiaskarlgren försökte säga, skulle jag tro.

Många sågade Svedberg utan att ta hänsyn till den dåliga hjälp han fick mot Luleå.
Nu hyllar samma personer honom när han fick den hjälp som han alltid ska ha.
Mao: det var framförallt utespelarna som borde ha sågats mot Luleå och inte Svedberg.
Ändå sitter samma personer som då skyllde mkt på just Svedberg och hyllar honom nästa dag, fast han kanske inte behövt göra så mkt tack vare hjälp från utespelarna.
Det är väl DET som karlgren tycker är ologiskt, om jag uppfattat honom korrekt."

Nu är det ju också så här att Karlgren skrev att Svedberg hyllas här efter matchen igår. För det första så är det ju fel, det har inte skrivit ett enda inlägg har som hyllat Svedberg efter matchen igår (det har nog aldrig skrivits ett sådant förövrigt).

För det andra så tycker jag inte att Svedberg sågats så kapitalt härinne och de flesta är nog överrens att Svedberg inte är den som borde bytas ut utan att det är BB som borde bort.

För det tredje så fick utespelarna sannerligen sin del av kritiken efter 4-7 debaklet (tex. Jonsson, Clarke, Dackell, Nordqvist, Lauritzen) och kom inte billigare undan än Svedberg.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010
tompap71: Absolut inte. Men jag tycker MOdig är minst lika usel..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010
Svartgulröd: Klart det hade varit enklare, men i första hand var ju inte min avsikt att försöka förklara hur mattisakarlgren resonerat utan att få fram min egen åsikt.
Han klarar säkert att förklara sig utan min hjälp.
Tyckte bara det var ett sätt att ge karlgren lite erkännande för ett i mitt tycke korrekt resonemang.
Svårare var det inte.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010
Huge: *suck* Är det inte enklare att han själv förklarar vad han menar och inte att du spekulerar ihop något?

Det finns många här inne som hela tiden sagt att Svedberg kommer att bli bra men han är fortfarande ung och saknar erfarenhet. Därmed är han ojämn och han är säkert lätt att få ur balans. Trillar det in några puckar så blir han osäker och sedan kommer det lätt ett par till.

Men givetvis så skall även utespelarna ha en rejäl känga efter luleåmatchen, även om Brynäs själva tycker att de gjorde en bra match offensivt. De stirrar sig blinda på produktionen. Gör man en bra match offensivt så vårdar man även pucken i uppspelen och får inga spelvändningar på sig och således gör man även en bra match defensivt. Hehe..klura på den ni :)

Jag skulle väldigt gärna se Noronen i kassen. Hans rutin skulle vara guld värd i ett slutspel där jag tror unge Svedberg skulle klappa igenom. Bjurling hoppas jag är i Korpilombolo vid den tiden.

Jag hoppas att Brynäs behåller ödmjukheten framöver och inte tror att de är världsmästare i nästa match. De har haft tendenser att få lite för mycket "hår på bröstet" efter att de slagit ett topp 4 lag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010
arnio: Inget fel i att hylla Svedberg efter gårdagens insats men det var nog inte det som mattiaskarlgren försökte säga, skulle jag tro.

Många sågade Svedberg utan att ta hänsyn till den dåliga hjälp han fick mot Luleå.
Nu hyllar samma personer honom när han fick den hjälp som han alltid ska ha.
Mao: det var framförallt utespelarna som borde ha sågats mot Luleå och inte Svedberg.
Ändå sitter samma personer som då skyllde mkt på just Svedberg och hyllar honom nästa dag, fast han kanske inte behövt göra så mkt tack vare hjälp från utespelarna.
Det är väl DET som karlgren tycker är ologiskt, om jag uppfattat honom korrekt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010

Bissett19: "Helt klart,men mycket av det säkra spelet kan Ekholm tillskrivas.Och som en klok hockeykunnig just bubblade mej,tyvärr så försvinner Ekholms offensiv när han ska ta hand om Clarke."

Vet inte om den där gubben är så speciellt klok i det här fallet även om han till viss del har rätt.
Att Clarke igår gjorde bra ifrån sig berodde nog mer på att hela laget skärpte till sig i defensiven och spelade enklare och framförallt smartare, än att just Ekholm skulle ha "tagit hand om Clarke".
Isf kan man ju vända på steken för att belysa komplexiteten i problemet:
även om Ekholm varit bra framåt när vi i övrigt uppträtt ihåligt bakåt så har han ju samtidigt också bidragit just till det osäkra defensiva spelet, vilket gjort att han dragit en spelare som Clarke med sig i fallet sas.
Så allt ska nog inte skyllas enbart på Clarke även om han nu uppträtt lite väl junioraktigt för att det ska kunna förklaras med dåliga medspelare.
Att han igår var en av våra bästa backar för kvällen (om inte den bäste) visar iaf att han har förmågan att spela lite enklare och säkrar när tränaren så kräver.
Och nu får CZ lite angenäma problem att få in Andersén i laget igen, men det fixar han med sin patenterade fingertoppskänsla...     :-)

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010
Gurra88:

Så du älskar Bjurling, wohaa, vågen för Bjudning, Gurras nya loverboy. Och nej statsen stämmer inte, vet inte var du hittade dem men dem är helt fel.

Jag kastade ut modigs namn för att se reaktionen, inte för att jag drömmer om att få tillbaka honom, men jag ser han som bättre keeper än båda dem vi har just nu, dock inte mycket bättre ´än Svedda.

Statse ljög för övrigt på det visett att Modig har 4 GAA och 57%SVS, det med en period spelad, Han ser förmodligen fram emot spel i farmarligans farmarligas farmarliga, typ NLAH. Det är dock viss skillnad mot att spela i Sverige, Svedberg och Bjurling skulle förmodligen gå samma öde till mötes och vem fan vet, kanske t o m som andraspade bakom Modig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010
arnio:

Vodka-Lakritspuck, bara att smaka på det, nej fan, sluta smaka på det! Får ju en att fundera på ditt omdöme, vart tog det där med en helt vanlig öl vägen?

Vodka-Lakritspuck...jag gillar dina inlägg, mycket humor och ibland vettigt, men hur fan tror du man ska kunna ta dig på allvar när du kommer med något så vansinnigt som vodka-Lakritspuck?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010
mattiaskarlgren:
"Så underbart att läsa vissa som sågar Svedberg efter matchen mot Luleå och som direkt efter matchen mot LHC hyllar honom! Stabilt som Dr.Alban hade sagt!"

Ganska logiskt att man hyllar någon som gjort någonting bra och sågar någon som gjort någonting dåligt.
Det vore ju extremt konstigt om man inte kunde hylla Svedberg för hans insats idag av den anledningen att han var dålig mot Luleå.
Eller har jag bara druckit för många Vodka-lakrispuck?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010
Så underbart att läsa vissa som sågar Svedberg efter matchen mot Luleå och som direkt efter matchen mot LHC hyllar honom! Stabilt som Dr.Alban hade sagt!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010
Gurra88:

...........................Toledo scored on three of its first six shots of the game, racing out to an early 3-0 lead. Zack Torquato, Randy Rowe, and Peter Leblanc all were able to slip shot past Nailers Goaltender Mattias Modig. Leblanc would score his second goal of the game at 18:40, when he sprinted out of the zone on the breakaway and squeezed a backhand shot through the five-hole of Modig, extending the Toledo lead to 4-0.

Patrick Killeen took over the goaltending duties for the Nailers in the second period, and stopped all 20 shots faced. Despite largely outshooting the Walleye throughout the game, the Nailers did not have an answer for Pearce who made all of the clutch saves down the stretch...............
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010
" Dacke kommer att vara strålande i kväll, tro mig
arnio Kommentera Igår kl. 18:21 "

Jag måste bara citera mig själv och konstatera att jag hade rätt.

Dessutom så var Hansen, Sundström, Clarke, Svedberg och Lauritzen bra.
Kul att ungdomarna får lite konkurrens av gubbarna.

Eero! Bäst i dag.

Nu jävlar är vi på G! tre vinster på de senaste fyra senaste och en offensiv som fan inte skådats från gävlelagets sida sedan sjuttiotalet (eller kanske nittiotalet)

Publiken kommer efter tre fyra raka hemmavinster skulle jag tro.(Lite som med film på bio, varför se trean om första och andra filmen sög)

Fan vad Brynäs är bra!! De dominerade matchen fett mot LHC! Inte en igelkott så långt ögat kunde nå ikväll..hurra
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010
tompap71: Stämmer detta..?


Season Team League GP GAA SVS%
2010-2011 Wheeling Nailers ECHL 1 12.00 .556
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010
tompap71: nej tack
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010
Bissett19: Pettersson wentzel var mitt förstaval av realistiska målvaktsvärvningar efter Fasth..

Ja hoppas kan man ju alltid
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010
Det är 24 spelare som gjort 4 mål eller mer i elitserien hittills.
Fem av dem spelar i Brynäs.
Fyra av dem spelar i Luleå respektive Skellefteå.

Det är två lag som har 12 spelare som gjort 4 poäng eller mer.
Det är Brynäs och Timrå.

Så offensivt har vi hittills haft en bra bredd.

I dag var första matchen vi släppte in färre än två mål.

Plockar man 16-17 poäng varje femtedel av serien så blir det slutspel.
Men det lär bli Modo, Brynäs, SSK, AIK och Frölunda som slåss om
den sista slutspelsplatsen, och att undvika kvalserien. Så det blir
viktigt att inte få lika dåligt poängutdelning mot Modo som vi brukar.

Vi ligger två poäng bättre till jämfört med förra säsongen,
efter de första 11 matcherna. Vi tog då 14+12+17+24+17
varje femtedel. Så det gäller att inte få några dippar som
under de första 11+11 omgångarna förra säsongen.
Att plocka 24 poäng på 11 matcher, som vi gjorde under
fjärde femtedelen förra säsongen, är inget man gör varje säsong.
För det är riktigt bra.

Med tanke på hur försvars-/målvaktsspelet sett ut under
de första 11 omgångarna, så får 16 poäng anses vara
klart godkänt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010
65selander:

mattias modig...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010
Ett jävla namndroppande. Varför inte ta Jan Münster från Lüneburg. Andra ligan. :-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010
T T:

Schhh väck inte Mormor....=)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010
Bissett19: Bra målvaktsnamn:
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010
zpith: Jo Freddan har kontrakt. Men han är nog villig att flytta.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010
65selander:


Målvakterna ni länkat har väll klubb? Iallafall alla utom Noronen.. Så det lär väll inte vara aktuellt
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010
Bissett19: Fred Brathwaite från Mannheim. Har sett han några matcher. Ruggigt snabb mellan stolperna men som våra faller han igenom ibland. Men Freddan växer mot vissa andra gör
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010
Gurra88:

Mmmm...

Har du nåt förslag?
Marcus Svensson MIF
FPW Almtuna
Tim Sandberg IFSH

Alla är bättre än B.B.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010
70 Rodrigues: Tycker du det skulle vara ett lyft. känns ungefär lika stabil som bjurling
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010
70 Rodrigues:

Kan han stoppa svarta håkkypuckar?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010
Här är en kille som kan vakta målet!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010
MarcusElving:

Ligger mycket i det, tycker det är jäkla synd att offra Ekholms offensiv men i långa loppet kanske det är värt det, o tre poäng bräcker varje argument jag kan komma upp med. :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010
Anders Berg:

Nej jag skämtar inte, målvaktssidan ser inte direkt jättebra ut, men när vi tar en fin seger så kan du väl fatta att vi vill njuta en kväll av det innan all negativ skit börjar kastas härinne igen, kan du inte fatta det är du ännu dummare än jag trodde!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010
pastorn:

hur tänker du då? med kedjan menar jag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010

tompap71: Jo men precis, det är det jag menar. Varför börja röra omkring bland backparen när det gick så pass bra idag?

Jag tror att det är vettigast att köra på så här så länge det funkar. Får Clarke känna sig trygg ett par matcher och öka på självförtroendet lite så kanske man kan putta han ur fågelboet så han får testa sina vingar framöver? ;)

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010
tompap71: Va? Skämtar du? Tycker du att allt är frid och fröjd nu? Börjar slutspelet på måndag? Har vi två superbra målvakter nu plötsligt? Nej, lite konstgjord andning gör i alla fall inte mig upphetsad - tre poäng var livsviktigt - men det är långt kvar!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010
Pettisbif:

Bra sammanfattning.

Bertilsson ska ha plus idag för många fina hårda tacklingar. Nått för Lasse Jonsson att ta efter...

Kul att Sundström får lira mer nu, tycker han är mycket nyttig med sin kompakta styrka både i defensiven och offensiven.

Skulle vilja se femman

Kahnberg - Järnkrok . Somervouri
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010
Anders Berg:

Vi har hört dina åsikter redan, kan du inte bara hålla käften och låta oss njuta av vinsten en stund?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010
Bissett19: Nej, jag litar helt och hållet på att scoutinggruppen gör ett bra arbete. Det är därför de finns.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010
Anders Berg:

Förslag?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010
MarcusElving:

Ja, sannolikt kör dem på med samma uppställning och egentligen ska man inte klaga, vi vinner och det är vad som räknas.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010
Viktigt med 3 poäng ikväll - men det viktigaste är fortfarande att värva en riktigt bra och jämn målvakt!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010

tompap71: Helt ärligt så vet jag inte vad som är bäst. Carlsson kanske inte klarar av att vara barnvakt åt Clarke heller och då hamnar vi i ett läge där det kanske blir vilda västern i försvaret igen?!

Men som du säger, på samma gång känns det tråkigt att Ekholm inte kan spela ut hela sitt register.

Ska någon behöva vara barnvakt åt någon på den här nivån kan man ju också fråga sig?

Bänkning, byta backpartner till Clarke, fortsätta som ikväll???

Svår avvägning.. Jag tror dock att Clarke kommer att få fortsätta med Ekholm när det nu funkade så bra defensivt. Czarnecki vill ju ha ett starkt försvarsspel.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010
MarcusElving:

Samtidigt känns det fel att strypa Ekholms offensiva register bara för att han ska vara barnvakt åt Clarke. Sätt hellre en sådan som Jonte Carlsson med Clarke eller bänka honom för Ekholm har ett kunnande som bör utnyttjas fullt ut, inte som dadda åt någon annan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010
Som sagt - stabilt spel idag, även om det inte var nå direkt skönlir! Skönt att vända på den negativa trenden på stört.

Djurgården borta på tisdag - en match som kan sluta hur som helst! 0-0, 6-0, 0-6? you name it!

Däremot mot Skellefteå tror jag att det blir betydligt tuffare - SAIK är enligt mina ögon landets bästa lag för tillfället.

Jävligt pinsamt med 4800 åskådare en lördag - jag kunde tyvärr inte vara på plats idag då det kom arbete i vägen.

Jonathan Carlsson? Någon som har matchrapport från hans klubba?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010

Bissett19: Ja, det ligger nog en del i det. Ekholm är helt outstanding i defensiven och frågan är om det inte är värt att offra Ekholms offensiv en aning och låta Clarke ge sig i väg på offensiva utflykter istället för att sätta Clarke brevid någon annan och riskera massa mål i arslet?

Jag vet inte.....

(Det kanske blev lite luddigt, men jag tror du fattar vad jag menar. Jag har svårt att formulera mig just nu, är så förbannat trött!)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010
Match rapport:

Svedberg - Gjorde kanske en utav sina stabilaste matcher, lugn och trygg.

Jonsson - Väntar på mycket mer från Jonsson.. både offensivt och defensivt.. kan lägga riktiga indianare..
Sundqvist-Sunken känner ivf inte jag igen.. visst han sätter in någon tackling då och då.. men känns väldigt ostabil.. läge för ny backpartner?
Clarke-Gjorde åter igen en mkt bra insats, det var inte hansfel att det blev mål idag. visade offensiva initiativ och härlig kämparglöd, belönades med Brynäs bästa spelare.
Ekholm-Gör ett mkt bra jobb bredvid clarke, hade dessutom några skott som kunnat resulerat. Väger upp Clarke med en säker defensiv men för den delen tycker jag inte att hans offensiv blir lidande.. däremot borde han få spela PP!
Bertilsson-Grym inställning, härlig friskus hans bästa match så här långt.
Carlsson-Ger ett tryggt och stabilt defensivt spel kring sig. Ha dessutom utvecklat sin skridskoåkning och sina första pass.

Dackell-Tycker jag gjorde en prickfri match.. mycket bra matchen igenom. Snyggt pass till Mads och hårt jobb blandat med starkt sargspel.
Hansen-Tycker ivf jag gör ett häst jobb v-a-r-j-e match..! Grymt viktig med sitt ledarskap både på och utanför isen.. dessutom härligt handleds skott! Bra i tekningar och box play.. resulot i avsluten.. finns inget att klaga på när det gäller mads.
Rödin-Gjorde sin absolut sämsta match iår. Dåliga beslut med puck, mycket dålig intällning.. känns som han vill spela med andra.
Somervouri-Helt Ok match, är väldigt puck skäcklig. Viktigt mål. Men kan mer!
Järnkrok-Måste höja sig vid tekningarna!!! Där vinns det i stort sett ingenting.. annars helt ok, men kan betydligt mer.
Silfverberg-Känns som många säger redan mycket starkare iår. Underskattad spelare som alltid ger allt. Mkt gedigen match.
Kahnberg-Bländer briljerande spel, med gryma dragningar o pass. Med att försvinna totalt.. hans skott måste utnyttjas mycket mer!
Nordquist-Som vanligt iskall.. som jag f.ö sågpå ica efter macthen och såg inte spec glad ut.. bänkades till förmån för Alex i tredje perren! Bra där CZ
Lauritzen-Skulle ha gjort ett mål på Kahnas pass i andra annars helt ok.
Sandin-Gav och tog, helt ok, betyget dras ner när han i tredje passar fel för att stunden senare drar på sig en onödig utvisning. Bänkades efter det. Känns som han inte känner förtroende utav CZ... =(
Sundström-Bra match defensivt av Alex, däremot saknar jag stunderna i anfalls zon där han kan vara i stort sett omöjlig att få pucken ifrån, Brukar då få med sig utvisningar. Men nyttig.
Wännström-Syntes inte mycket mer än ett faligt skott i andra, känns väldigt valpig.

Laguppställning i nästa match:

Svedberg(Bjudning)

Jonsson-Andersén
Kahnberg-Nordquist-Rödin

Clarke-Ekholm
Silfverberg-Järnkrok-Somervouri

Carlsson-Sundqvist
Dackell-Hansen-Lauritzen

Bertilsson
Sandin-Sundström-Larsson/Wännström
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010
MarcusElving:

"ag som har sågat Clarke vid fotknölarna förut måste ge honom lite beröm idag när han faktiskt gör bra ifrån sig"

Helt klart,men mycket av det säkra spelet kan Ekholm tillskrivas.Och som en klok hockeykunnig just bubblade mej,tyvärr så försvinner Ekholms offensiv när han ska ta hand om Clarke.

Nu har vi två riktigt tuffa matcher famför oss.DIF borta och SKAIK hemma,blir knappt tuffare än så.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010

Skitstöveln: Alltså, det är samma låt när spelarna gör entré. Det var ett nytt intro på kuben, det som spelas innan spelarna kommer in.

Sedan måste jag lägga till att Kahnberg var riktigt bra idag, han såg rapp och spelsugen ut.

Lauritzen hade ett målpass men var utöver det inte bra alls tycker jag. Mycket felpass och tappade puckar. Sedan vågar han inte gå in i närkamperna ordentligt.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010
MarcusElving: Vad är det för introlåt nu då?
Kommentera

1292097 · »