« Föregående · 507949 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 17/2-2005
kärran:
Jodå, men eftersom jag jobbade så kunde jag inte se matchen. Jag lämnade helt sonika över inspelningsförfarandet till kvinnan i huset. Inte vet jag hur hon burit sig åt, men något ljud fanns inte till bandet.Dessutom så började hon spela in någonstans i mitten av andra perioden och eftersom jag inte kom hem innan efterhandssändningen började, utan en period in i den, så blev det till att vänta tills matchen var slut för andra gången.
Vad gör man under tiden man väntar så. Varför inte slå på datorn och surfa lite HS? Nä visst ja, då får jag ju veta resultatet. Kanske småbläddra på teven? Nix, samma där, risken för att resultatet plötsligt poppar upp är för stort. Alltså, en kopp te, eller tre och en god bok i ett par timmar. Någon gång då och då till teven för att se om matchen är slut, naturligtvis med ljudet avstängt och med händerna för ögonen så att man inte råkar se något av betydelse.
Äntligen slut. Nu gäller det bara att komma på hur långt tillbaks man skall spola. Spolar jag för kort så kommer jag in mitt i matchen och kan råka se resultatet vilket är stor risk, för resultatet står ju bredvid periodanvisningen, någonstans.
Naturligtvis råkade jag spola för långt, vilket inte var bättre, jag kom nu in i match nummer ett av samma match, fast på ett annat ställe. Snabbspolning i en kvart med händerna för ögonen för att inte se, men ändå lite, plötsligt visar sig en text där det står "Sudden death". Typiskt, nu var det avslöjat. Jag befinner mig alltså i slutet av sändning nummer ett. Elementärt, men fördj...Nu vet jag alltså att det blir oavgjort - minst. Fördelen är att därifrån inte är så långt att snabbspola till början av sänding två.
Jag sätter mig nu för att njuta lite av matchen som jag vet att den gått till sudden. Typiskt! Inget ljud! (Som jag nämnde tidigare.) Skit! Men skam den som ger sig, men har ju gjort allt för att undvika resultatet i flera timmar under kvällen och eftersom klockan börjar närma sig ett på natten så skall jag inte ha kämpat förgäves.
Nu har jag sett matchen klart. Utan ljud. Det är inte så roligt men man upptäcker andra saker. T.ex. att hunden i lägenheten ovanför kliar sig så att hela taket mitt bonkar.
Första perioden var tyst och tråkig. Ett rättvist resultat hade väl varit 1-0 till Södertälje, men då räknar jag ju mål som egentligen borde ha gått in eftersom skottet tog i stolpen, enligt Färjestadsätt att räkna. I andra blev det fartigt värre. Lagen turades om att byta chanser och hade vi satt förstaanfallen hela tiden så hade vi vunnit den perioden med 5-0 - minst. Eller så hade Södertälje vunnit med 5-0 om man satt sina kontringsattacker på våra långa anfall eftersom de allt som oftast blev mot trötta modoanfallsspelare som missat sina chanser strax innan i flera minuter. Tredje är inget att säga om. Hade Weinhandl gjort mål så hade vi kanske vunnit, men å andra sidan, hade han gjort självmål så hade vi förlorat några minuter tidigare än vi gjorde nu. - Klart slut.
Förresten. Hur man kan sitta och irritera sig på Timander en match där mycket i backspelet inte fungerar och där andra gör lika många misstag är för mig en gåta. Blockering.
Jodå, men eftersom jag jobbade så kunde jag inte se matchen. Jag lämnade helt sonika över inspelningsförfarandet till kvinnan i huset. Inte vet jag hur hon burit sig åt, men något ljud fanns inte till bandet.Dessutom så började hon spela in någonstans i mitten av andra perioden och eftersom jag inte kom hem innan efterhandssändningen började, utan en period in i den, så blev det till att vänta tills matchen var slut för andra gången.
Vad gör man under tiden man väntar så. Varför inte slå på datorn och surfa lite HS? Nä visst ja, då får jag ju veta resultatet. Kanske småbläddra på teven? Nix, samma där, risken för att resultatet plötsligt poppar upp är för stort. Alltså, en kopp te, eller tre och en god bok i ett par timmar. Någon gång då och då till teven för att se om matchen är slut, naturligtvis med ljudet avstängt och med händerna för ögonen så att man inte råkar se något av betydelse.
Äntligen slut. Nu gäller det bara att komma på hur långt tillbaks man skall spola. Spolar jag för kort så kommer jag in mitt i matchen och kan råka se resultatet vilket är stor risk, för resultatet står ju bredvid periodanvisningen, någonstans.
Naturligtvis råkade jag spola för långt, vilket inte var bättre, jag kom nu in i match nummer ett av samma match, fast på ett annat ställe. Snabbspolning i en kvart med händerna för ögonen för att inte se, men ändå lite, plötsligt visar sig en text där det står "Sudden death". Typiskt, nu var det avslöjat. Jag befinner mig alltså i slutet av sändning nummer ett. Elementärt, men fördj...Nu vet jag alltså att det blir oavgjort - minst. Fördelen är att därifrån inte är så långt att snabbspola till början av sänding två.
Jag sätter mig nu för att njuta lite av matchen som jag vet att den gått till sudden. Typiskt! Inget ljud! (Som jag nämnde tidigare.) Skit! Men skam den som ger sig, men har ju gjort allt för att undvika resultatet i flera timmar under kvällen och eftersom klockan börjar närma sig ett på natten så skall jag inte ha kämpat förgäves.
Nu har jag sett matchen klart. Utan ljud. Det är inte så roligt men man upptäcker andra saker. T.ex. att hunden i lägenheten ovanför kliar sig så att hela taket mitt bonkar.
Första perioden var tyst och tråkig. Ett rättvist resultat hade väl varit 1-0 till Södertälje, men då räknar jag ju mål som egentligen borde ha gått in eftersom skottet tog i stolpen, enligt Färjestadsätt att räkna. I andra blev det fartigt värre. Lagen turades om att byta chanser och hade vi satt förstaanfallen hela tiden så hade vi vunnit den perioden med 5-0 - minst. Eller så hade Södertälje vunnit med 5-0 om man satt sina kontringsattacker på våra långa anfall eftersom de allt som oftast blev mot trötta modoanfallsspelare som missat sina chanser strax innan i flera minuter. Tredje är inget att säga om. Hade Weinhandl gjort mål så hade vi kanske vunnit, men å andra sidan, hade han gjort självmål så hade vi förlorat några minuter tidigare än vi gjorde nu. - Klart slut.
Förresten. Hur man kan sitta och irritera sig på Timander en match där mycket i backspelet inte fungerar och där andra gör lika många misstag är för mig en gåta. Blockering.
Sv: ZZZ-tråd
Frisco:
Du glömde snarka ut i kväll. Men jag gör det, ja. För i morgon är enannan dag. Eller rättare sagt, idag är en jobbig dag. Först så jobbarman till 16, sedan hem och hämta väskan, med ilfart till Sollefteå (ja,vilken skräck, inte sant?) för att döma en herrtrea mellan Sollefteåoch Ankarsvik. Inte hemma förrän efter midnatt.
Kul fredag. ZzzZZz ZZZzz
Du glömde snarka ut i kväll. Men jag gör det, ja. För i morgon är enannan dag. Eller rättare sagt, idag är en jobbig dag. Först så jobbarman till 16, sedan hem och hämta väskan, med ilfart till Sollefteå (ja,vilken skräck, inte sant?) för att döma en herrtrea mellan Sollefteåoch Ankarsvik. Inte hemma förrän efter midnatt.
Kul fredag. ZzzZZz ZZZzz
Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 17/2-2005
Nalle Sjuh: TIK-rundan... är det sånt som visas i den där arenan som snart kommer att byta namn till ett namn som tydligen kom till när någon frågade Torbjörn Fälldin hur man startar datorn.
Eeh...On?
Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 17/2-2005
Antikrundan, det överlägset bästa TV-programmet med Öviksanknytning under denna kväll. Säg nu inte att det fanns suckers som såg på något som i tablån hette något i stil med "Södertälje SK - MODO Hockey"?
Äsch, fingerspitzgefühl föds man med. Zäta på er, nu när Miiike är tillbaka och allt.
Äsch, fingerspitzgefühl föds man med. Zäta på er, nu när Miiike är tillbaka och allt.
Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 17/2-2005
Poffa: Som jag sagt tidigare så är det märkligt att det är de matcherna som man får betala extra för som har de överlägset sämsta produktionerna och kommentatorerna.
Calle Johansson blev uppriktigt sagt jävligt förbannad på Stefan Danielsson idag då Danielsson plockade ut Holmström och Jämtin då de petade lite på varandra vid en tekning. Calle sade då något i stil med "Inte undra på att det går så jäkla dåligt för oss i internationella turneringar när vi är vana med domare som dömer utvisningar när två spelare bara petar på varandra."
Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 17/2-2005
Paddan:
Zoomar ut? Jag som trodde att det berott på att de får handveva kamerandå de skall snurra den, ungefär som LV-kanonerna i andra världskriget.
Zoomar ut? Jag som trodde att det berott på att de får handveva kamerandå de skall snurra den, ungefär som LV-kanonerna i andra världskriget.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: [..så kan jag meddela att HS-ligan på xperteleven numera består av 9 lag. Ja det gjorde den förra säsongen också men ett lag har fallit ifrån, nämligen Utd Kings som trappar ner och ska nästa säsong spela i Piteås korpserie.
Nykomlingar i ligan är Fat Bastards. Ett lag vars coach trivs bra i Globen men har Fuskbygget i närheten av Söråker som hemmaplan.]
Nu är vi 10 lag i ligan vilket jag anser vara alldeles perfekt. Fulla omgångar och serien tar lika lång tid som med 9 lag.
Nykomlingar i ligan är Fat Bastards. Ett lag vars coach trivs bra i Globen men har Fuskbygget i närheten av Söråker som hemmaplan.]
Nu är vi 10 lag i ligan vilket jag anser vara alldeles perfekt. Fulla omgångar och serien tar lika lång tid som med 9 lag.
Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 17/2-2005
Poffa: Va, bara 8000 inlägg... amatör...
Förresten, använder man PPV-sändningarna som någon form av praktik för kameramän? Uppenbarligen har de i varje fall aldrig lyckats lära sig hur man zoomar ut
Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 17/2-2005
Poffa:
Va fasen, mitt tangentbord tycker tydligen inte om att man använder sigav mellanslag. Jag bergriper tamejfaan inte nånting. Undra om detäntligen är dags att byta batterier i det här tangentbordet, de har juklarat av att användas i snart ett år.
Btw, 8000 inlägg med det här. Nädå, jag är inte beroende av HS. Inte alls.
Va fasen, mitt tangentbord tycker tydligen inte om att man använder sigav mellanslag. Jag bergriper tamejfaan inte nånting. Undra om detäntligen är dags att byta batterier i det här tangentbordet, de har juklarat av att användas i snart ett år.
Btw, 8000 inlägg med det här. Nädå, jag är inte beroende av HS. Inte alls.
Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 17/2-2005
Paddan:
Inget positivt med den här matchen, eller får man säga att Timandersfrånvaro från spelet i tredje var positivt? Karln hade inte många rätt,idag heller. Frågan är om det inte är dags att bänka honom redan innanmatch och låta Oscar spela från start. Oscar gjorde inte bort sig, tillskillnad från Timander.
Timander måste ha några trådar som ligger felanslutna, för när hanskall dumpa pucken hårt blir det inte mer än någon meter och när hanskall slå en tvåmeterspassning, då blir det icing.
Inget positivt med den här matchen, eller får man säga att Timandersfrånvaro från spelet i tredje var positivt? Karln hade inte många rätt,idag heller. Frågan är om det inte är dags att bänka honom redan innanmatch och låta Oscar spela från start. Oscar gjorde inte bort sig, tillskillnad från Timander.
Timander måste ha några trådar som ligger felanslutna, för när hanskall dumpa pucken hårt blir det inte mer än någon meter och när hanskall slå en tvåmeterspassning, då blir det icing.
Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 17/2-2005
Salle: Inte kan man då tro av dagens match att man specialtränat försvarsspelet. Tycker snarare att man uppträdde virrigare än vanligt i egen zon. När dessutom Aucoin uppträdde väldigt grinigt (fick han förresten en 10:a ikväll, eller?) så blir försvarsspelet än mer lidande.
Sedinarna och Salle är lite för fantasilösa också i sitt spel. En jäkla massa snurrande i höger sarghörn gång på gång på gång och absolut ingenting händer mer än att tiden går.
Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 17/2-2005
Usch och fy sicken match...
Inget Go, inget jävlar anamma (inte ens Hinote), för lite skott, för lite skridskoåkning, för mycket slarv och för mycket onödiga utvisningar.
Vart var revanschlustan som Kent pratar om (det gör han iofs alltid) och den slutspelständning Svarten pratade om inför matchen.
Nog f-n borde MoDo kunna bjuda upp till dans även mot ett "kylskåp" till partner.
Idag så var det iofs jämnt skägg över lag men Sedinarna förtjänar inte sin 2:a kedjestatus om dom spelar som idag. Hade 3:e (& 4:e) kedjan fått igång sitt normala fysiska spel så skulle jag kunnat tänka mig att bänka dom 2 och låta Salle gå in nån annanstans.
Dags att prova nån annan 3:e länk med Sedinarna då Salle börjat falla in i hörnspelet han också. Hinote?
Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 17/2-2005
Metal Guru:
Jo jag fattade inte heller nått av det, tänkte det att kanske var nån av er som kunde bringa lite ljus i frågan. Är som sagt saxat från länken som är med där...
Jo jag fattade inte heller nått av det, tänkte det att kanske var nån av er som kunde bringa lite ljus i frågan. Är som sagt saxat från länken som är med där...
Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 17/2-2005
Unknown:
Taskig meningsbyggnad.
"Frölunda är enda laget i elitseriehistorien som två gånger uppnått 100 eller fler poäng på en säsong."
Taskig meningsbyggnad.
"Frölunda är enda laget i elitseriehistorien som två gånger uppnått 100 eller fler poäng på en säsong."
Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 17/2-2005
Nån som kan förklara det här:
Frölunda är enda laget i elitseriehistorien som uppnått 100 eller fler poäng två gånger under en säsong.
Saxat ur von Konows:
www.hockeyligan.se/statistik/vonkonow/index.phtml?nid=5694
Frölunda är enda laget i elitseriehistorien som uppnått 100 eller fler poäng två gånger under en säsong.
Saxat ur von Konows:
www.hockeyligan.se/statistik/vonkonow/index.phtml?nid=5694
Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 17/2-2005
Målsnålt...
Vad har hänt med MoDos hemsida och updateringen av matcherna? Tycker det är lite hipp som happ om den funkar eller inte.
Vad har hänt med MoDos hemsida och updateringen av matcherna? Tycker det är lite hipp som happ om den funkar eller inte.
Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 17/2-2005
kärran: Enligt radiosporten så har Wenis missat öppet mål vid två tillfällen
Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 17/2-2005
SSK:s Jonte Eriksson är sjuk, han leder deras poängliga i laget, vilket kan innebära att den killen skulle SSK bra gärna vilja ha på isen mot MODO i kväll.
Hoppas vårt lag kan sätta gasen i botten och göra några mål i början, så man inte behöver vara så nervös.
Hoppas vårt lag kan sätta gasen i botten och göra några mål i början, så man inte behöver vara så nervös.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
kärran:
Det enda jag läst är att det rör sig om en 24-månaders plan till att börja med, där alla spelare får samma belopp varje månad, men det kan skilja sig mellan $5000 och $10000, beroende på vilken månad det är (antar att det är mindre under sommaren).
Det som skiljer sig mot en vanlig säsong är då att det tickar pengar för NHLPA varje månad som går, medan de i vanliga fall får betalt endast under grundserien. Men som sagt - 2 hela kalenderår fr.o.m. lockoutens start har de en plan för att klara av.
Det enda jag läst är att det rör sig om en 24-månaders plan till att börja med, där alla spelare får samma belopp varje månad, men det kan skilja sig mellan $5000 och $10000, beroende på vilken månad det är (antar att det är mindre under sommaren).
Det som skiljer sig mot en vanlig säsong är då att det tickar pengar för NHLPA varje månad som går, medan de i vanliga fall får betalt endast under grundserien. Men som sagt - 2 hela kalenderår fr.o.m. lockoutens start har de en plan för att klara av.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
NuMo:
Synd att du plockade bort det enda alternativ jag egentligen ville rösta på, bara...
Angående din sista en och en halva rad av inlägget så tycker jag att det var synd att ÖA-knackaren i dagens "huvudare"-artikel inte kunde lägga med någon eventuell antydan till fnissande hos Markus när han "fräste" ifrån och tydligen själv skulle avgöra när hans NHL-karriär tar slut.
Angående NHL och meningen med det under de senaste säsongerna, så har det för min del varit Minnesota Wild och deras antites till att sköta ett genomsnittligt NHL-lag. Vill minnas att jag jublade, men diskret här på HS när ack så vulgära Avalanche fick smisk.
(Sen tycker jag ju att vissa former av skånska kan vara vackert också (med mera), och att så jag vet att jag testar mina gränser för existens på det här forumet med jämna mellanrum.) ;-)
Synd att du plockade bort det enda alternativ jag egentligen ville rösta på, bara...
Angående din sista en och en halva rad av inlägget så tycker jag att det var synd att ÖA-knackaren i dagens "huvudare"-artikel inte kunde lägga med någon eventuell antydan till fnissande hos Markus när han "fräste" ifrån och tydligen själv skulle avgöra när hans NHL-karriär tar slut.
Angående NHL och meningen med det under de senaste säsongerna, så har det för min del varit Minnesota Wild och deras antites till att sköta ett genomsnittligt NHL-lag. Vill minnas att jag jublade, men diskret här på HS när ack så vulgära Avalanche fick smisk.
(Sen tycker jag ju att vissa former av skånska kan vara vackert också (med mera), och att så jag vet att jag testar mina gränser för existens på det här forumet med jämna mellanrum.) ;-)
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nalle Sjuh:
Hur fungerar utbetalningarna från facket till spelarna. Jag har ingen koll alls på det, men blir det en väldigt långdragen konflikt så töms väl "fackets" kassa till slut.
Hur går det för killarna som blir kontraktslösa när denna säsong är till ända?
Hur fungerar utbetalningarna från facket till spelarna. Jag har ingen koll alls på det, men blir det en väldigt långdragen konflikt så töms väl "fackets" kassa till slut.
Hur går det för killarna som blir kontraktslösa när denna säsong är till ända?
Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 17/2-2005
NuMo
MODO matchen sänds på säsongskortet.
Så även Timrå- Frölunda.
MODO matchen sänds på säsongskortet.
Så även Timrå- Frölunda.
Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 17/2-2005
PoMo: ...isen ligger blank och fin för den har spolats av en ismaskin......
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nalle Sjuh: Du får nästan nöja dig med min omröstning och sedan jag plockade bort "idiot"-alternativet så ser den ju seriös ut.
Det här med NHL är jag lite kvuven inför. Varje morgon i 25 år har man satt på teven för att läsa text-tv och hur många mål våra spelare gjort over there. Sen uppfann man ju datorn och vi uppfann NHL-Modoiter i parti och minut, då övergick intresset naturligtvis att leta efter Foppas namn i listor och tabeller. På webradion har man ju suttit i timtal och lyssnat förstås och det har varit god underhållning. Många gånger har jag suttit och skrattat för att Sedinarna faktiskt fortsatt sin snurr i örnen även där, trots vad belackarna trodde. Men så mycket mer positivt tycker jag inte att NHL har gett mig, speciellt inte sen man började kunna följa serielunksmatcher från där. - Vilket skräp. Några finaler med Foppa i spetsen har varit höjdpunkter men i övrigt så tycker jag att NHL-myten blev lite lätt ihjälslagen.
För svensk hockey och världshockeyn har ju NHL varit rena rama döden. Kalle Anka VM med en massa div. 1 spelare från Italienska ligan och festarsugna transatlanter. Nu kanske det äntligen kan bli VM-turneringar med världens främsta spelare som deltagare. Våran egen liga mår bra av det här. De enda som jag tycker synd om är de spelare som inte hann bli mångmiljonärer på riktigt. Fast ändå, jag antar att man drar igång snart igen, men utan Foppa och Näslund. Hoppas det.
Det här med NHL är jag lite kvuven inför. Varje morgon i 25 år har man satt på teven för att läsa text-tv och hur många mål våra spelare gjort over there. Sen uppfann man ju datorn och vi uppfann NHL-Modoiter i parti och minut, då övergick intresset naturligtvis att leta efter Foppas namn i listor och tabeller. På webradion har man ju suttit i timtal och lyssnat förstås och det har varit god underhållning. Många gånger har jag suttit och skrattat för att Sedinarna faktiskt fortsatt sin snurr i örnen även där, trots vad belackarna trodde. Men så mycket mer positivt tycker jag inte att NHL har gett mig, speciellt inte sen man började kunna följa serielunksmatcher från där. - Vilket skräp. Några finaler med Foppa i spetsen har varit höjdpunkter men i övrigt så tycker jag att NHL-myten blev lite lätt ihjälslagen.
För svensk hockey och världshockeyn har ju NHL varit rena rama döden. Kalle Anka VM med en massa div. 1 spelare från Italienska ligan och festarsugna transatlanter. Nu kanske det äntligen kan bli VM-turneringar med världens främsta spelare som deltagare. Våran egen liga mår bra av det här. De enda som jag tycker synd om är de spelare som inte hann bli mångmiljonärer på riktigt. Fast ändå, jag antar att man drar igång snart igen, men utan Foppa och Näslund. Hoppas det.
Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 17/2-2005
Poffa: Ikväll kan man inte ens följa matchen å webben. Hoppas att sportradion koncentrerar sig på den mest intressanta matchen då kanske man kan snika in en diskret hörsnäcka i örat på sig själv. Nu vet man ju hur dålig täckning de har av Modos matcher men med Södertälje som motståndare så ökar ju chanserna för direktreferat då och då betydligt. Nu skulle jag nästan vilja länka till Sven Savage lilla tokroliga krönika i ämnet, men jag orkar inte leta igenom hela luleforumet för det. Den som orkar har lite rolig läsning i alla fall. Och sant. Nästan.
Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 17/2-2005
NuMo:
Kvällens pipblåsare är:
Södertälje SK - MODO Hockey
HD Patrik Sjöberg, Gävle
LM Per Svensson, Mjölby
LM Mikael Ljungqvist, Bagarmossen
Kvällens pipblåsare är:
Södertälje SK - MODO Hockey
HD Patrik Sjöberg, Gävle
LM Per Svensson, Mjölby
LM Mikael Ljungqvist, Bagarmossen
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Martin S & Poffa:
Jag är inte lika säker på att NHL under sitt nuvarande varumärke är fimpat, och händelserna de senaste dygnen tar jag som entydigt positiva till möjligheterna att spela nästa säsong i något format, avkortat eller hela.
Första frågan blir väl hur pass lång och intensiv arga leken blir nu, den närmaste tiden. Fimpar de två/tre månader utan förhandlingar, och Bettman dessutom gör allvar av hotet att de bud som erbjudits de senaste dygnen inte kommer upp på bordet igen - ja, då finns det väl en klar risk att nästa säsong börjar bli naggad i kanten iaf.
Men...skippar man det och istället väljer att inse vad man håller på att göra med intresset för sporten tror jag att det finns goda möjligheter till att få igång en säsong nästa år, speciellt som Goodenow nu visat att han i slutändan kommer att tvingas vara Bettmans TI...f'låt bitch. Utan den juridiska personen NHL som organisatör av världens bästa hockeyliga har han ju inte längre någon makt över huvud taget.
Men det kommer säkert att hända saker som, från och till, förändrar förhandlingsdynamiken under de kommande månaderna - vad händer nu om enskilda klubbar skulle börja flagga för likviditetssvårigheter, och i värsta (*host* Pittsburgh, Deas *host*) fall gå i konkurs - ja, vem vinner på det i förhandlingarna? Inte alls säker, det enda jag är säker på är att ett NHL med Bettman som fortsatt ledare kommer att göra allt för att behålla ligan i det format han själv stöpt den. Alltså med cirkus 30 lag och representation i solstaterna.
Skulle det bli annan ledare för NHL än Bettman - ja, då finns inte prestigen och då finns det säkert redan nu handlingsplaner för det ni pratar om.
Men jag väntar på NuMos kommentar om det här, säkrast så. Han ska iaf inte komma undan med en putslustig omröstning och lågt bokstavsanvändande.
Jag är inte lika säker på att NHL under sitt nuvarande varumärke är fimpat, och händelserna de senaste dygnen tar jag som entydigt positiva till möjligheterna att spela nästa säsong i något format, avkortat eller hela.
Första frågan blir väl hur pass lång och intensiv arga leken blir nu, den närmaste tiden. Fimpar de två/tre månader utan förhandlingar, och Bettman dessutom gör allvar av hotet att de bud som erbjudits de senaste dygnen inte kommer upp på bordet igen - ja, då finns det väl en klar risk att nästa säsong börjar bli naggad i kanten iaf.
Men...skippar man det och istället väljer att inse vad man håller på att göra med intresset för sporten tror jag att det finns goda möjligheter till att få igång en säsong nästa år, speciellt som Goodenow nu visat att han i slutändan kommer att tvingas vara Bettmans TI...f'låt bitch. Utan den juridiska personen NHL som organisatör av världens bästa hockeyliga har han ju inte längre någon makt över huvud taget.
Men det kommer säkert att hända saker som, från och till, förändrar förhandlingsdynamiken under de kommande månaderna - vad händer nu om enskilda klubbar skulle börja flagga för likviditetssvårigheter, och i värsta (*host* Pittsburgh, Deas *host*) fall gå i konkurs - ja, vem vinner på det i förhandlingarna? Inte alls säker, det enda jag är säker på är att ett NHL med Bettman som fortsatt ledare kommer att göra allt för att behålla ligan i det format han själv stöpt den. Alltså med cirkus 30 lag och representation i solstaterna.
Skulle det bli annan ledare för NHL än Bettman - ja, då finns inte prestigen och då finns det säkert redan nu handlingsplaner för det ni pratar om.
Men jag väntar på NuMos kommentar om det här, säkrast så. Han ska iaf inte komma undan med en putslustig omröstning och lågt bokstavsanvändande.
Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 17/2-2005
Quaker: Jo, det är det jag säger. Salo har i alla fall en ursäkt, det har inte de andra.
Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 17/2-2005
NuMo: tycker inte att koffeintabletterna verkar ta så bra på Salo.
När jag tänker efter så har han väl alltid sett trött ut i alla intervjuer o dyl., du vet: lite halvdåsigt öppna ögonlock med kudden kvar i håret, eller?
När jag tänker efter så har han väl alltid sett trött ut i alla intervjuer o dyl., du vet: lite halvdåsigt öppna ögonlock med kudden kvar i håret, eller?
Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 17/2-2005
Quaker: Salos problem var ju att han höll på att somna i mathen där våra största stjärnspelare någonsin vägrade göra mål. Hade han inte tagit koffeintabletter i periodpauserna så hade han definitivt somnat helt där han stod och då hade han räddat med skallen.
Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 17/2-2005
NuMo: är du säker på att träningen med de stora puckarna inte är för Salos skull ? *hmm*
Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 17/2-2005
Inför slutspurten, inför slutspelet, har man infört lite nya träningsmetoder i laget. Träning med större puckar än normalt har inneburit att vi numera kommer att med lättja kommer att kunna träda in puckarna in i nätet mycket lättare än tidigare inför slutspel. Jaha, då har man uttryckt sig klart inför den här matchen då.
www.modohockey.se/bilder/nyheter/Salo.jpg
www.modohockey.se/bilder/nyheter/Salo.jpg
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: Stämmer inte, dom riktigt bra spelarna ser man i Korpens Hockey-bockey och inte inom seniorbandyn.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa: Jo, men det är lättare för sämre spelare att vara bra på mindre rinkar. Bara de är 2.27 långa och väger 180 kilo.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco:
Varför? Bra spelare kan vara rejäla i sitt spel. Se på Foppa, Macke ochmånga andra. De är duktiga spelare men de smäller gärna också på.
Varför? Bra spelare kan vara rejäla i sitt spel. Se på Foppa, Macke ochmånga andra. De är duktiga spelare men de smäller gärna också på.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa: Lite tråkigt tycker jag. Din punkt -Bättre spelare, faller lite i så fall.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Lumber Jack: Hoppas att Djävulen hugger honom med sin gaffel i någon av bergsetapperna.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa: Jag tror också på en sådan lösning. NHL klubbarna startar upp en helt ny liga på sina villkor med salary cap. Trots salary cap så kommer den nya ligan att kunna erbjuda bättre löner än i Europa men under sämre villkor än nuvarande NHL. NHLPA har sagt att de jobbar för nästa generations spelare, frågan är om de verkligen har gjort det.
Det positiva med en ny liga är att jag hoppas att städer som Winnipeg och Québec kanske har råd med ett lag på den högsta nivån.
Tilll sist en intressant fråga. Eftersom säsongen ställs in är risken stor att det inte blir någon draft i sommar. Detta innebär att Sidney Crosby inte blir draftad. Han är på tok för bra för ännu en säsong i QMJHL så mitt råd till Hedin är att flyga till Québec och skriv kontrakt med Sidney så fort som möjligt.
Det positiva med en ny liga är att jag hoppas att städer som Winnipeg och Québec kanske har råd med ett lag på den högsta nivån.
Tilll sist en intressant fråga. Eftersom säsongen ställs in är risken stor att det inte blir någon draft i sommar. Detta innebär att Sidney Crosby inte blir draftad. Han är på tok för bra för ännu en säsong i QMJHL så mitt råd till Hedin är att flyga till Québec och skriv kontrakt med Sidney så fort som möjligt.
« Föregående · 507949 · Nästa »
Där andra gör lika många misstag? Jag som trodde att du bara var utanljud, nu inser jag att du såg skiten utan bild också och att det endadu egentligen såg var säsongskortets grafik med resultatservice ochklockan i vänster hörn.