1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 507996 inlägg · 4189 ämnen
3039521 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Kan se det framför mig. Stanley Cup-final och OP sitter i omklädningsrummet med krigsmålning och käkar surströmming!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:
När ska dom välja O.P då ?
Jag sitter uppe och väntar än?

Tampa behöver honom i 4; e linan!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vargen: Ja, Bra. MoDo är ju bäst.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: TV-experterna på ESPN kan också hockey. Uppmärksammade MoDo som en legendarisk talangfabrik direkt när Elton valdes.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vargen: LA trodde verkligen på Adrian hela vägen och de kan alltså hockey.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Senast vi hade en spelare gå i förstarundan så var det just Adrian Kempe. Full circle!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vargen: Skönt för killen. Bra klubb och skön stad. Får hänga med Kempe. Nu slipper man lyssna på papegojorna i TV därborta. Drygt..

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vargen: Nu kan man gå lägga sig äntligen! Go natt alla tappra uppesittare!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Stort grattis till Elton som just valdes av Los Angeles Kings som nummer 19 totalt!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vargen: In med MoDo nu!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Helvete vilken onödig tid detta tar.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
JoJo2613: Horklubbarna fattar ju inte att Herman är bäst! Jag kan hockey!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
JoJo2613: Inte ovärdelöst att man väntar 5 min för att ett lag ska välja + intervjuer och skit för att behöva vänta ytterligare tre minuter när ett lag trejdar till sig ett val.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Ruck tvillingarna!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
JoJo2613: Alex Steen har 2 picks snart 15 och 16, hmmm.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vargen: fulstream + sdpn (The Steve Dangle Podcast) livestream på youtube för reaktioner och snack mellan alla val är hur jag ser draften i natt.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
dempa: Kör SportsNet nr 11 nu via OnHockey.tv. Det är ju bara MoDoiter som vinner poängligan i slutändan ändå.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: finns som sagt flera youtubekanaler men nu bröt Trump in med nåt tjöt om crypto

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Tror Hockeysverige uppdaterar val efter val.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vargen: Tack ändå, kikar nån rysk piratsida då. Plats 9 nu.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Finns vissa som livesänder med reaktioner på Youtube. Men sändningen går via abonnemang på Viaplay tyvärr. Och är jäkligt utdragen.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vargen: Tack för tipset, George är vaken. Har du nån video-länk?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Framnäs: Draften är igång nu. Man har hunnit med 7 val. Sportsnet tippar Elton gå som fjortonde spelare

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Framnäs: Hittade nu att endast fem stycken har draftats än så länge. Men varför kallar NHL Frölunda för ett 'amateur team'?

Hahaha, vilka högfärdiga jävlar ändå - och då hatar jag Göteborg och alla deras emos och popsnören. Skärpning nu, jänkare!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
NuMo: När blev Elton draftad`? Jävla jänkare och deras tidszon

SKÅL!

Sv: MoDo Hockey - Juniortråden
Vargen: Extremt pinsamt när Justin Bieber annonserar Torontos val av McKenna. Måste varit ruggigt hög.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:

Själv har jag bästa sportsliga erfarenheten av de "dryga" Brynäsarna.

Jag och fyra andra här på HS blev bjuden till Gavlerinken på en av slutspelsmatcherna i den katastrofala SM-förlusten mot Brynäs -99.

Vi gick omkring med våra Modotröjor i deras VIP restaurang. Blev bjuden på öl av supportrar och hade en otroligt trevlig kväll.

(- ändrar mig nu efter att jag tänkt. Såklart förlorade vi, det var ju det som gjorde det så jävligt.)

Tror att det var den gången vi blev drabbade av ödet. Störtregn, nollgradigt och punktering på väg hem. Själv tappade jag plånboken, men när vi tankade i Sundsvall så hittade vi den på bilens tak.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
NuMo: Griseri Grisera. MoDo vann borta mot BIF med 0-1. Jag och en 08-brud jobbkollega gick ner från hallen och fick ta emot dryga Mattias Månsson i entrén på Brända Bocken samtidigt. Var sugen att säga nåt, men George vet hur man ska bete sig.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:

Kommer plötsligt ihåg en av Skellefteås spelare som betedde sig som en idiot en utekväll. han var ju vanligtvis ändå ganska dryg, men beteendet var barnsligt.

Det fanns en balkong med rundstege utanför. Han var på våningen ovanför och spottade på de som var nedanför. Det landade på mig.

Vafan!

När han såg att det var jag så sprang han ner och bad om ursäkt, från hjärtat.

Har ändå funderat sen dess varför han tyckte det var ett ok, beteende, oavsett vem han träffade.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Zource: Jag kan hockey. Nu går vi upp!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:

Vet inte hur jag skall reagera på det.

Låter som att du hade en kompis som man kan ifrågasätta.

Jag hade själv några kompisar som man verkligen kunde "ifrågasätta".

De älskade att utnyttja sin fysiska storlek och aggressiva attityd när det var nightclub. Såklart så gjorde de allvar av det emellanåt, om sanningen skall fram så var det det de ville.

Efter en liten provokativ konfrontation som jag tyckte var obehaglig, så råkade jag nämna det för en av dem.

Hua! det var obehagligt. Jag försökte avvärja konsekvenserna och det tog mycket energi för att få dem att slutligen glömma det.

De fick inte utlopp för sin energi, jag var helt slut efteråt.

Idioten som provocerade mig är lyckligt ovetande.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Zource: Har alltid varit populär bland galningar. De är de trevligaste. Kanske inte Foppa och Werner, men de som vevade mest och skulle vara så farliga. "Tjena George" är du här också? De var faan de trevligaste grabbarna.. Håller fast vid detta idag..

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Och du säger: Passa dig, jag har svart bälte i pingis!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
NuMo: Äh, det var lite som att gå till ett kebabhak 02:15 och en trevlig storvuxen Domsjö-tuffing säger "Men hej där, George!" innan han sopar på och sänker två snubbar utanför kebabhaket.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Zource:

Ja, hela scenariot hade verkligen varit helt tvärtom. Men jag har aldrig någonsin haft en rasistisk känsla i mitt liv så det var inte det som bubblade upp. Jag blev förvånad själv. Jag hade tur att det var en riktigt vit en.

Men just det du säger har jag reflekterat över flera gånger.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
NuMo: Tänk om det varit tvärtom, och du hade sagt: DIN SVARTA JÄVLA BABIAN!!!

Då hade det varit tvärtom, och vi hade aldrig pratat om det här

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:

Det är riktigt skönt med idrott där det är full kraft i det fysiska spelet, Älskade det när jag spelade själv.

Och släppte på regält när jag var domare..
Spela på.. fanns ofta i min kommunikation.
Mycket enkkare att bedömma när spelarna går över gränsen då...

3039521 · »

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB