2009-02-12, kl 19:00 MODO Hockey - Skellefteå
Men oftast så brukar jag inte besvara dina meningslösa inlägg med tanke på hur het o självupptagen du blir i den egen lilla värld.
Jag borde ha vetat bättre än att ge ditt ego lite näring.
Vadå? "Vägen" att inte stå för sin klubb? Du är en "smartnisse" du som vet att vi är många om ens någon (skulle jag vilja tillägga) som skulle välja så!
Riktigt skarp. Modos Gb:s egen siare.
Svenska avundsjukan eller? Man får hoppas att bloggaren var onykter annars är det allvarliga problem med befölkningen i Medelpad.
Du menar situationstecken?
Skriv så bjästabor förstår vettja :-D
Bring him back: He's one of the best ever. He can only help the Avs.
58.62 %
Wait and see: If he stays healthy for Modo, then try to entice him.
31.03 %
Ship has sailed: It's too late now. Forsberg is done in the NHL.
10.34 %
Är det några TIKar som vart in o röstat på sista alt.?
""Everything above the knees feels great," Forsberg said, smiling slyly. "The foot felt OK, but I'm a bit worried about how it's going to feel tomorrow."
He said he would use "a question mark" when asked to evaluate his performance. "I hope I can play a little better in the next game Saturday."
And the next game is all that's on his mind.
"Yes, one game at a time. That's it," Forsberg said."
Den där har ju redan knas länkat till, och vi diskuterat lite längre ner...
;-)
"Som om inte det var nog var det 7543 ”Foppatörstiga” ögon i hallen."
Patetiskt
Modo går med vinst inför slutspelet p.g.a. att man fått för sig att plocka in en föredetting med jävligt mycket pengar och så mycket berömelser och prestationer bakom sig att alla verkar tappa fattningen. En spelare (eller ska jag säga gullegris) som är så jävla ömtålig att hans klubb måste värva in en "buffel" enbart för att skydda honom på isen. Åh som grädden på moset så får INGEN motståndarspelare ens komma i närheten av honom utan att få minst 2 minuters utvisning... Så jävla patetiskt.
Men det som är mest jävligt är detta. Modo vinner inte för att de har Foppa i laget... de vinner för att domarna och all annan ledarstab inom svensk hockey helt plötsligt när Foppa entrar isen verkar tappa all verklighetsuppfattning. Han är en gud som ingen motståndare får röra med sina lortiga fingrar helt enkelt. Minns så väl hur det var under dennes förra sejour i ES.
En "stjärna" gör comeback och helt plötsligt verkar hela Modo hockey vara immuna emot utvisningar och andra lagstraff.
Ett urklipp från en tik-blogg... IQ 9 ??
bisterfinnen: Vi har överlag, mindre utvisningar oxå, de till trots att vi inte åkt speciellt mycket skriskor. Tror modo snackar och protesterar mycket mindre än tidigare, därav får man mindre utvisningar + att man blir inte lika inpopulär bland domarna och därav kanske har ett litet +
Nu är det bara hoppas att gårdagens uppträdande håller i sigJag hade också glömt att det var Syd-besök. Jag kom på det igår vid ungefär kvart i sju när hon jag brukar sms:a med i Sthlm ringde mig och skrek "heeej" med misstänkta Swedbank arena-ljud i bakgrunden... Kan man säga att det kommit lite i skymundan av annat i år, deras besök?
Så är de tydligen inte lika många som de brukar vara heller, eftersom det var svårt att få hotellrum.
För i ärlighetens namn, ifjol var vi verkligen ett underpresterande gnällgäng av kaliber.
I år har vi bara underpresterat... hittills...
Dessutom har MoDos spelare inte alls varit lika gnälliga på domarna denna säsong som dom var säsongen då Susse plockade en massa 10-or för gnäll...
Hahaha jag hade vist rätt! Igår skrev jag att vinner timrå så bloggar dom hur fantastiska timrå är, men kryssar dom alt. förlorar så bloggar dom om hur dålig dommaren varit! Vad är det första jag ser, bara massa tik-bloggar om hur risig dommaren var osv. osv.
Kul med tanke på att tikarna gnäller som kärringar på oss att vi gnäller ovanligt mycket på domarna, IKanske dags att vissa ransakar sig själv hädanefter! Bara en tanke jag fick!
Jaså är det Syd-besök nu? KUL, hade jag missat...
ASG!!!
Jodu, den där har verkligen inte alla bestick i lådan...
Haha!
Och jo, jag skrattade också åt namnet på bilden...
Inte alls arrangerat, neh... Men kul namn på bilden.
Hittade en spännande analys av matchen (?) igår, se länk.
På tal om att fler än Foppa är viktiga så kan man tycka att det var lite dålig timing av den andra norsken att slå rekord i just gårdagens match.
Jag tänkte på det också. Bägge dessa fötter är apviktiga.
Det här är ju faktiskt också positivt:
"Mats Zuccarello-Aasen kommer aldrig att bli lika bra internationellt som ”Foppa” varit.
Men vilken härlig lirare norrmannen är.
– Det känns bra i foten, sa Mats efter matchen.
Men då var det bara jag som lyssnade. De andra var intresserade av en annan fot - den som tillhör ”Foppa”."
Lite läsvärd småtrevlig rapportering från Elin Ala på Norran
norran.se/sport/
"Någon undrade om Foppa "ser bra ut". Nja, lite för mycket skägg för min smak"
Rygg säck någ on?