1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481024 inlägg · 4078 ämnen

2009-02-19 19:00 Rögle - MoDo Lindab Arena

1129964 · » Till forumet


Sv: 2009-02-19 19:00 Rögle - MoDo Lindab Arena
renen: Det kan jag hålla med dig, det vore ytterst tragiskt!
Det där "godkända" sparkmålet är väldigt störande.
Kommentera

Sv: 2009-02-19 19:00 Rögle - MoDo Lindab Arena
shinzawai: Någonting med armen, kan vara en säkerhetsåtgärd.
Kommentera

Sv: 2009-02-19 19:00 Rögle - MoDo Lindab Arena
Var tog Salle vägen igår? Skada, sjukdom eller surade han så mycket att ledningen valde att peta han?
Kommentera

Sv: 2009-02-19 19:00 Rögle - MoDo Lindab Arena
kärran: Tänk om..... Rögles sparkmål mot HV avgör hela skiten.
Kommentera

Sv: 2009-02-19 19:00 Rögle - MoDo Lindab Arena
Zuccarello lyckades inte så bra i går (som alla andra), tycker att han varit otroligt bra många matcher. Man kan bli orolig att han fått mera besvär med sin fot igen. Hans spelstil måste ju slita hårt på foten, killen hinner ju vara överallt på banan.
Kommentera

Sv: 2009-02-19 19:00 Rögle - MoDo Lindab Arena
Gusse: Stämmer nog. Salle och Fredrik Warg är dom största energitjuvarna i laget efter att Karol fick kicken.
Kommentera

Sv: 2009-02-19 19:00 Rögle - MoDo Lindab Arena
NuMo: Apropå Salle! Freddan har pratat om Salle. han kan förstöra Modos träningar på egen hand när hans femma ska in så fattas en spelare och det är Salle han sitte i ett hörn av båset och gnäller över att han har ont i armbågen eller ryggen eller att han fick ont i foten av ett skott i bytet tidigare.Känns som om Salle är ganska less på hockeyn nu..
Kommentera

Sv: 2009-02-19 19:00 Rögle - MoDo Lindab Arena
Poffa: "Alla ska få vara med"

Utom Wernblom.

Men så har vi ett PP som gör sig gällande i alla fall.
Kommentera

Sv: 2009-02-19 19:00 Rögle - MoDo Lindab Arena

NuMo:Jumsken, men det är nog ingen fara.

Jo nu måste något hända, detta är ju nästan pinsamt, försvarspelet är märkligt dåligt och PP:t är pinsamt illa!

Kommentera

Sv: 2009-02-19 19:00 Rögle - MoDo Lindab Arena

Jag är så förbannad att jag mår fysiskt dåligt.

Det är dags att något drastiskt händer. Det enda drastiska som jag ser att man kan göra nu är att sparka Harri och ersätta honom med någon som inte är en mes, en som inte vill vara vän med spelarna, en som vågar agera.

Folk säger att det är för sent nu, det ger inget. Själv säger jag så här: Väntar vi till sommaren för att förändra på ledarsidan kommer vi kanske söka en tränare för ett allsvenskt lag. Agerar vi nu kanske vi spelar hockey i elitserien nästa säsong.

Harri spelar en form av hockey som vi sett i Tre Kronor. Alla ska få vara med. I dagens match, kanske den viktigaste vi spelar denna säsong som det verkar, så går vi runt på sju backar. Det blir ingen kontinuitet. Vi spelar på fyra kedjor istället för att gå ner på tre.

Och i något som framstår som ren desperation så kastar han in en 19-åring i mål. Inget ont om Svedberg, men hela historien kring målvakterna är patetisk. Men här är Harri inte den stora syndabocken, utan här får Ecke bära hundhuvudet.

Redan tidigt påpekade Freddan och Harri att Krizan inte var i balans. Ändå hände inget på den sidan förrän paniken fick MODO att sparka Krizan. Sedan youtube-värvar vi en skitmålvakt för att sedan plocka hem Svedberg, igen. Historien luktar så illa att jag kväljs.

Jag hatar att se en inkompetent ledning köra mitt kära MODO i botten. Agerar vi nu kanske vi kan bygga upp en ES-klubb till nästa säsong, händer inget så spelar vi nog ishockey i allsvenskans näst finaste arena, slagna endast av Malmö.

Avgå Harri, redan ikväll. Ersätt med Virus, Boork eller valfri tränare som platsar in på min tidigare beskrivning. När säsongen är över måste styrelse och sportchef avgå/omstruktureras. Till detta måste en rejäl rensning i spelarledet ske. Men den får nästan komma i andra hand. För annars kommer vi fortsätta på den inslagna vägen. Detta laget kan så mycket bättre under rätt ledning och med en bra målvakt i målet.

AAAAAAAARGH!!!

Kommentera

Sv: 2009-02-19 19:00 Rögle - MoDo Lindab Arena
Som tur var verkar det bara vara pungen.
Kommentera

Sv: 2009-02-19 19:00 Rögle - MoDo Lindab Arena
NuMo: Fingerljumsken?
Kommentera

Sv: 2009-02-19 19:00 Rögle - MoDo Lindab Arena
Berka: Är det ljumsken på Svedberg tro.
Kommentera

Sv: 2009-02-19 19:00 Rögle - MoDo Lindab Arena
Berka: Nä, nu får man ta och koppla in Lars Jansson och videokameran.

Vi behöver någon med spelsinne som kan styra upp det här.
Kommentera

Sv: 2009-02-19 19:00 Rögle - MoDo Lindab Arena
NuMo: Herreguuuuuud vilken hönsgård!!!!!
Kommentera

Sv: 2009-02-19 19:00 Rögle - MoDo Lindab Arena
Borgen: Tyvärr. Försvarsspelet är skamligt.

Man punktmarkerar med tio meters lucka.
Kommentera

Sv: 2009-02-19 19:00 Rögle - MoDo Lindab Arena
NuMo:

Aj då. Drömmen sprack.
Kommentera


Sv: 2009-02-19 19:00 Rögle - MoDo Lindab Arena
Borgen: Bara tre mål kvar nu. Vi får väl se om man ine lyckas släppa in ett mål nu inom en minut.
Kommentera

Sv: 2009-02-19 19:00 Rögle - MoDo Lindab Arena
Kritiken haglar. Baklängesmål sparkas in till höger och vänster. Underläge med 4 mål inför 3:e perioden.
Uppgivet? ALDRIG. Hoppas fortfarande på århundradets vändning. 5 mål i sista perren. Svedberg spikar igen. Foppa snart tillbaka. Vinster i alla återstående matcherna. Slutspel där allt kan hända.....
Drömma kan man ju alltid göra.
Kommentera

Sv: 2009-02-19 19:00 Rögle - MoDo Lindab Arena
Bra att Skröder fortsätter att måla. För det är väl det enda som man har chans att vinna.
Kommentera

Sv: 2009-02-19 19:00 Rögle - MoDo Lindab Arena
Frisco: Plus att den på engelska kallas "a kick"
Kommentera

Sv: 2009-02-19 19:00 Rögle - MoDo Lindab Arena
Frisco: Det lät som om du pratade om isracing.
Kommentera

Sv: 2009-02-19 19:00 Rögle - MoDo Lindab Arena
AM: Den kan bara köras på hala underlag, is eller hårt packad snö där man lätt kan komma upp i hastigheter kring 15–20 km/h. Spark används ofta i Norge, Sverige, Finland och Island, i mer sällsynta fall även i Kanada, Förenta Staterna, Ryssland och Danmark(om vädret tillåter) på vägsträckor som inte är sandade eller saltade. De är även användbara transportmedel i samband med vinterfiske på isbelagda sjöar.

Det förekommer äver sparkstöttingar försedda med hjul. Denna variant kan användas på bar asfalt och dylikt, även om det kan vara något svårt att styra.
Kommentera

Sv: 2009-02-19 19:00 Rögle - MoDo Lindab Arena

Rögle har flyt nu, eller från första nedsläpp!

Sen måste man sparkar  pierre hedin omedelbart, hellvetes vilken misslyckad hockeyspelare, han platsar tamefan inte i KB65, Dags tamefan att röja i leden, sparka alla i ledningen som håller varandra om ryggen, javla fitt_r (ursäkta språket) sen sparkar man tränarna, Sen kan man börja om

Kommentera

Sv: 2009-02-19 19:00 Rögle - MoDo Lindab Arena
AM: Sådärja. Mål på vår första målchans.

Nu är det bar att köra på och hålla klubborna efter isen.
Kommentera


Sv: 2009-02-19 19:00 Rögle - MoDo Lindab Arena
MorganaLefaey: Det är klart att spelarna visste att pucken skulle ta på skridskon. Ingen av dem försökte ens nå pucken på annat sätt. Men så länge tolkningen av sparkrörelse innebär att det endast är bicecletas som är spark så lär de felsta mål gjorda med skridskon godkännas.

Vem behöver göra en sparkrörelse när man redan har hela rörelseenergin gratis. Det är ju bara att lägga in en bredsida.
Kommentera

Sv: 2009-02-19 19:00 Rögle - MoDo Lindab Arena
NuMo: Första målet är ett solklart mål. Den andra sparken är jag tveksam till. Känns som han börjar bromsa just då för att få pucken på skridskorna. Men modo suger så fett så spelar knappast någon roll. Det är nu man hade hoppats på att Rögle skulle ha förlorat den match som måldomaren gav dem sparkmålet. Hade behövts lite mer marginal nu.
Kommentera

Sv: 2009-02-19 19:00 Rögle - MoDo Lindab Arena
Berka: Sparka, det får Rögle göra.

Rögle. Sparka Harri!
Kommentera

Sv: 2009-02-19 19:00 Rögle - MoDo Lindab Arena

SPARKA HARRI NÄR VI KOMMER HEM ?!

Kommentera

Sv: 2009-02-19 19:00 Rögle - MoDo Lindab Arena

NuMo: Det gick ju som det gick. Och nu 4-0. Jag går och lägger mig och sover ikapp istället.

Jag lider med Svedberg och jag förbannar mig själv. Varför tackade jag ja till kvalseriebiljetterna, känns dumt att betala för att se MODO åka ur.

Kommentera

Sv: 2009-02-19 19:00 Rögle - MoDo Lindab Arena
NuMo: TUUUUUT TUUUUT

Där kom kvalserietåget och körde över oss.
Kommentera

Sv: 2009-02-19 19:00 Rögle - MoDo Lindab Arena
Poffa: Vi är chanslösa i den här fotbollsmatchen.
Kommentera

Sv: 2009-02-19 19:00 Rögle - MoDo Lindab Arena
Poffa: Oavsett om matchen är död eller inte. Nu har vi två minuters PP-helvete att genomlida.
Kommentera

Sv: 2009-02-19 19:00 Rögle - MoDo Lindab Arena
Och där dog matchen. Stackars Svedberg, pucken hoppar otäckt och han får ingen hjälp. Tabbe så klart, men jag orkar inte ens lasta Svedberg.
Kommentera

Sv: 2009-02-19 19:00 Rögle - MoDo Lindab Arena
Salle: Där kom första missen.

Men Modo spelar ju fortfarande helt värdelöst. Slarviga passar. Uselt positionssspel etc.
Kommentera

Sv: 2009-02-19 19:00 Rögle - MoDo Lindab Arena
Poffa: Kanske läge att förklara att det inte är DM-spel längre och man inte behöver ge motståndarna handikappmål längre. :-(
Kommentera

Sv: 2009-02-19 19:00 Rögle - MoDo Lindab Arena

Wayne Gresky: Lär inte vara enkelt att gå in och va rookie med ett försvar som är katastrof. Tyvärr så är det som någon skrev tidigare att man inte är med när pucken släpps. Vad är det som behövs för att laget ska spela hockey i tre perioder?

Svedberg har väl sett sådär ut. Men inget sv målen kan han klandras för. Men frågan är om backarna är mer nervös när man har han i målet. Hur det nu skall kunna gå till.

Kommentera

Sv: 2009-02-19 19:00 Rögle - MoDo Lindab Arena
Wayne Gresky: Jag håller med, Svedberg har verkligen inte gjort bort sig. Synd bara att backarna valt att sova sig igenom första perioden. Igen.
Kommentera

Sv: 2009-02-19 19:00 Rögle - MoDo Lindab Arena
Wayne Gresky: Är det bara jag som tycker att Svedberg ser ut att ha riktiga miniatyrbenskydd? Annars så är ju Abbott-bröderna på sedvanligt snurrhumör och MoDospelarna är som vanligt helt borta i försvarsspelet.
Kommentera

Sv: 2009-02-19 19:00 Rögle - MoDo Lindab Arena
NuMo: Jag tycker att Svedberg ser bra ut. Han täcker bättre längs isen än Zacke, han är större, han släpper färre returer och han ser bättre ut med klubban. Men det är ju iofs efter en period...
Kommentera

Sv: 2009-02-19 19:00 Rögle - MoDo Lindab Arena
För vilken gång i ordningen i år är man inte med när pucken släpps... Dock låter det som att Svedberg gjort åtminstone några fina räddningar, stämmer det?
Kommentera

Sv: 2009-02-19 19:00 Rögle - MoDo Lindab Arena

Paddan: Tragiskt att se! 3 saker, att man inte håller rent framför kassen, att man inte pressar puckhållaren och att man e så satans värdelös i PP.

Kommentera

Sv: 2009-02-19 19:00 Rögle - MoDo Lindab Arena
NuMo: Hmm, ryggen mot mål... Är det du som tagit över efter MoDoMartin?
Kommentera

Sv: 2009-02-19 19:00 Rögle - MoDo Lindab Arena
Salle: Haha!. Förstod väl att du skulle känna dig skyldig.


Modoförsvaret är lika uselt framför mål som vanligt. Varsågod. Passera.
Kommentera

Sv: 2009-02-19 19:00 Rögle - MoDo Lindab Arena

FÖR HELVETE, FLYTTA PÅ SPELAREN FRANFÖR MÅL!!!

Backspelet är tragiskt att se. Det är en massa duttande. Pröva använda kropp, era jävla soprötter.

Kommentera

Sv: 2009-02-19 19:00 Rögle - MoDo Lindab Arena
NuMo: Vad vet du om hur målen gått till? Du har ju mest haft ryggen emot plan på sistone.;-)
Kommentera

Sv: 2009-02-19 19:00 Rögle - MoDo Lindab Arena
BanaN: Väldigt få av målen tidigare har varit Zakkes fel, så vad är skillnaden?
Kommentera

Sv: 2009-02-19 19:00 Rögle - MoDo Lindab Arena
NuMo: Varför då? Vad jag förstår efter att ha lyssnat på radiosporten så var målen inte Svedbergs fel.
Kommentera

1129964 · »