Poffa: Du har inte sett Pirre på slutet det märks. ;-) Hans mål häromsistens var ju närmast ett bevis att Jesus finns, i formen av Foppa, och kan utföra mirakel.
Poffa: Och även på dessa grunder skulle jag, enkelt, ställt över Hållberg. Dessutom skulle jag välja en småskadad Hållberg över en frisk Hedin 8 dagar i veckan.
Salle: Med tanke på att Wargh är en direkt säkerhetsrisk bakåt, som borde spela forward istället för back, så håller jag inte med dig. Framför allt inte när vi behöver stabilt defensivt arbete framför en orutinerad mälvakt.
Salle: Det känns just nu som att allt håller på att barka åt skogen. Har man lånat Disciplinnämndens 20-sidiga tärningar och spelar ett D&D-liknande spel med MoDo Hockey som insats den här säsongen?
Poffa: Nu har ju inte Hållberg rosat marknaden på sistone men hur i H-E kan man bänka honom för alt Hedin? Wargh är dock klart förtjänt sin plats bland 6 backar.
Gidde: Att Molinder står utanför ser jag inte som något problem. Men att Hållberg är sjunde när Hedin och Wargh får spela är för mig en gåta. Kör vi social verksamhet nu när det drar ihop sig?
Zacke är en OK backup-målis, men absolut ingen förstemålvakt i ES. Han klarar inte att vara stabil 30-40 matcher under en säsong, och gör dessutom sällan dom där "idioträddningarna", trots att jag minns en sådan mot Timrå ifjol, eller om det var året innan.
Gidde: Det är nästan så man skulle kunna dra till med: It's only funny 'cause it's true. Men jag tycker inte Zacke varit direkt dålig men däremot gör han nästan aldrig några idioträddningar som Krizan (i storform) gjorde nu och då. Under slutspelet för 2 år sen fick man ju nästan magsår av Krizan, men på nått vis räddade han ändå. Det saknar jag hos Zacke. Svedberg har jag aldrig sett spela, hoppas verkligen att han kan göra en kanonmatch ikväll!
Bissett19: Absolut. Sen har ju Freddan visat upp på träningdenna säsongen vad han kan så jag säger 4 + ett par av junisarna. Det slutar på 6 bra målvakter.
Jag tror att han är felciterad. Det ska stå "Vi har tre målvakter nu".
Frisco:
Jo...som folk har tjatat om att han ska få chansen och att han är bättre än de andra... Skulle han visa sig vara dålig han också skulle många bli besvikna.
zigge: Tror att, om du frågar Ecke så förnekar han att MoDo skulle ha någon målvakt med det efternamnet.
Fast just nu tycker jag det luktar mer och mer kalkon över hela klubborganisationen. Dags för Vladimir Hellgeanov att starta revolution och likt Jan Carlsson "riva pyramiderna".