1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480359 inlägg · 4078 ämnen

Forum

« · 2065319 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Silly season - 2020
Nucky: Nya lag, ny säsong och helt nya förutsättningar. Jag tycker nog att AIK har för svag backsida för att vara riktigt med. Både Modo och Timrå saknar ett par pjäser för att bara favoriter, men får vi två-tre kanonforwards och någon back samt Timrå en bättre backsida. Då är det väl de tre norröandslagen som borde slåss om det igen.

Risken är att serien blir ännu mer ojämn än ifjol.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Tom Topp: ..eller att något annat lag är bättre.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
puffe: nä du, jag är inte dum på det viset att jag tar nånting för givet. Det räcker med en korsbandskada på våran givne förstamålis, eller att Lundin och Lööke krockar på träningen. Men sånt där borde ju ni känna till däruppe, eller?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Costanza: Vetefan, vad vet vi om Ville egentligen som kan väga över?
Han är hetlevrad och passionerad, ger mycket frihet till sina spelare och duktig på att utveckla lag(har jag för mig jag läst någonstans)
Fick sparken sin andra säsong i Pelicans.
Som spelare var han känd för sitt hårda jobb, lär ställa liknande krav på sina spelare.
Får lite AJ-vibbar, men vad vet jag?😆
Spännande namn hursomhelst.

Jens G då, verkar betydligt lugnare som person. Pratar gärna och mycket, kan spelsystemet vi vill spela, har säkert bra kontakter med yngre spelare när han mest tränat J-lag.

Gudmundsson, är han helt avskriven tro?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
puffe:
Daa-dum, daa-dum, dum-dum, dum-dum, dum-dum...
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
puffe: MoDo är för stora för den här ligan, vi går självklart upp...300 kg fjärdekedja avgör igen, och då har vi inte ens värvat klart förstakedjan. Känns stabilt...
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Costanza: finskt , inte minst för att vår f.d. tränare ansåg att Jens vore perfekt för MoDo. Vi satsar ju på att gå upp kommande säsong, då är argumenten du skriver önskvärda. Jag vet inget om Jens , men länge sedan han var förstetränare, varför?

Ska vi upp nu så behövs det lite jävlar anamma även från bänken, En vinnare är han ju , vore högst intressant med honom. Inget vetenskaplig underbyggt påstående, men hellre Koskenkorva än mellanmjölk denna säsong
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Tom Topp: Detsamma, men jag tror ni liksom Björklöven börjar känna att den givna finalplatsen om SHL-kontrakt kan hotas rejält från nära håll. ser ni inte den rödgrönvita hajfenan som rör sej under Sundsvallsbron, När ni minst anar....
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Funderar lite över svenskt vs. finskt på tränarsidan och vad som väger över. Är det rutin som förstetränare, hetta och vinnarskalle, samt kontakter i spelarvärlden som kan väga över till Villes fördel?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Tarasov: FrankieRambo?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Costanza:
Min gamla scoutrapport
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
TSN gör lite reklam för MoDo, berättar för andra spelare därborta att MoDo är klubben som gäller i Europa.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
J F K: Det hade varit välkommet med en pp-back som är skottvillig och som bemästrar att direktskjuta då jag anser att det är något vi har saknat, vi har inte varit bortskämda med skottvilliga backar överlag.

Även om man kanske inte ska räkna med att att Öhman kommer explodera offensivt och dansa på blå (men förhoppningsvis) så får man väl anta att Öhman och Corrado är tilltänkta pp-backar i varsin formation.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Costanza: Han ser rätt bra ut på skridskorna. Givetvis ser han ut som en lysande skytt när man bara tar med puckar som går i mål, men jag misstänker att han är bra på direktskott och verkligen vågar skjuta också.
Det där blir nog riktigt bra om vi får ordning på positionsspel och taktik som nordamerikanska backar får ställa om sig för.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Nucky: Man ser lite mer offensiv av Corrado om man kollar tidigare highlights. Tar skott hela tiden. Sen är det ju inte konstigt att man måste slipa på defensiven och spelet utan puck för att ens få spela en match i NHL.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Harry Luras: Det var nog ingen som för 1 år sedan trodde att vi skulle ta in en tjeckisk VM målvakt heller! allt kan hända i hockeyvärlden :)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Costanza: Plockar vi in kusinen Topi också så har vi en hel kedja Nättinen :D
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Harry Luras: Mer troligt att han och storebrorsan kommer i ett paketpris långt under marknadspris. Det är ju ändå MoDo. Foppa åker över med båten och hämtar upp dem. Karlqvist får kämpa på med finskakurserna.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
RagnarLodbrok: ja brorsan har ju lirat i Modo
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Tarasov: Ja, absolut. Men då tycker man en svensk scout ska kunna bedöma en sån som Tambellini bättre i förhållande till HA.

Corrado är nog ingen dum värvning, ”bara” 27 år och hunnit med 70 NHL-matcher bör vara ett tecken på viss klass.
Men hur han anpassar sig till svensk hockey och HA återstår att se, men tycker det finns fog för att kunna förvänta sig en hel del från honom.
Någon offensiv spjutspets lär det dock inte bli, mer en pålitligt tvåvägsback.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Harry Luras:
Hörde att Örebro sannolikt kommer anse Max Lindholm vara överflödig. Skulle gärna se honom hos oss. Primärt kanske AIK som gäller för honom alternativt att andra SHL-lag kan vara sugna.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
RagnarLodbrok: Säkert rimligt😂
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Från Hörnefors: cupar in vår nya förstecenter :)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
puffe: helt fel puffe, det är av ren och skär omtanke. Kram på dig!
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Nucky:
Scoutrapporterna kanske är utformade utifrån NHL, och man skall även lyfta fram potentiella risker. Förra året nämnde det att exempelvis From hade en handledsskott av högsta klass(tror jag) men det fanns kanske annat som inte höll NHL-klass. Corrado kanske brister i det offensiva spelet om vi talar NHL men det kan mkt väl vara rätt hög allsvensk klass. Deilert har säkert jättestora brister om han skulle exponeras i AHL, men i allsvenskan är han hur bra som helst. Tambellini kan mkt väl vara en hängskalle men i allsvenskan prövas han inte på det sättet osv.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Nucky: Hahaha ja det var någon clown där som fick det till att Dallis totalt pissade på Sebbe O när han tyckte att det var synd att timrå tappat Bratten och Berglund. Oj oj oj oj 🤣
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
puffe: Timråboken handlar alltid om Modo. T.o.m i ett brandtal till fansen som någon skrev nyligen om varför man håller på Timrå nämns Modo 3-4 ggr😆
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Spock: Kan inte hitta Adam Johanssons artikel om Tambellini, där en scout i princip totalsågar både hans skridskoåkning och inställning. Han var trots det en rätt ok värvning för ett HA-lag.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Spock: Man kan flika in att Henrik Sedin uppenbarligen tyckte att han Corrado har potential:
– Som andra sagt tidigare, så är Frank en väldigt duktig skridskoåkare med ett bra skott och en bra blick för spelet.

Samma Sedin har tidigare uttalat sig kring sin förre lagkamrat i Allehanda – och menat att det bara var dålig tajming som stod emellan Corrado och en lång NHL-karriär.

– Frank var en riktigt lovande back när han kom upp, men kom i fel läge då vi hade kanske NHL:s bästa backbesättning, sa Sedin den gången.

Sedinarna är inga scouter, men rätt hygglig blick för spelet måste man ändå tillstå att de har.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Rytter: Bartosak beskrevs enligt följande bland annat:
– Problemet med honom är att han är en atletisk reflexmålvakt med begränsade grunder att falla tillbaka på när saker går emot för honom. Kan vara väldigt bra, men jag har sett honom utbytt efter tio minuter också. Men om hans sinne fungerar bra igen borde han kunna hjälpa Modo mot SHL.

Man ska nog ta de där rapporterna med en stor nypa salt.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Rytter: För att göra en liknelse, se Linus Hallenius i Helsingborg kontra GIF Sundsvall.
I GIF fick han de förutsättningarna som han behövde och kunde på så vis använda sina förmågor.

Det överensstämmer väl med beskrivningen av Tambo i mina ögon. Sedan är det onekligen en kritiskt vinklad analys, men det är väll rätt väntat av en konkurrent.

Corrado verkar inte ha den förmåge-/poänmässiga uppsidan på samma vis.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Spock:

Ja visst det var inte lika illa. Men tycker du att rapporten på Tambellini låter som den bästa spelaren i ha som dominerade och öste in mål.

Jag tror inte corrado blir nått liknande, men han bör ju hålla god ha nivå som varit i ahl samt uppkallad till nhl och gjort 70-80 matcher där.

Men visst alltid en chansning när de byter liga.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Rytter: Tambellinis omdöme var ju onekligen mindre dåligt än Corrados. Den förstnämnde beskrivs ha potential under rätt förutsättningar, den andre är beskriven som en spelare som inte har skills.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
lhlh:

Precis. Så här så dom om Tambellini.

Tambellini har varit på marknaden länge, säger en NHL-meriterad scout till bloggen. Stor forward med goda skills, men som haft problem med jämnheten och självförtroendet.

– Måste göra poäng för att vara användbar. Det finns lite olika åsikter om hans skridskoåkning – från okey till under genomsnittet
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Gäsp: Tambellini fick ju inte heller något lysande omdömme. Tror det stog att han kan göra lite poäng med rätt omgivning och skridskoåkningen var sådär.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
mrpm: Har det någonsin hänt att en scout som intervjuats av den där bloggen berömt en modovärvning?
Låst ämne

Sv: Apropå ingenting...
Sulfat: Intressant fråga , nu när alla serier blev nollade. Lite märkligt att spela med udda antal lag, men senaste säsongen ska ju inte räknas(Modo fick ju aldrig spela om det ex.vis). Borde bli ett lag mindre då, men Corona kanske ger Karlskrona ett frikort?
Kommentera

Sv: Silly season - 2020
Tarasov: ett tag trodde man livet var slut när säsongen tog slut och 'alla' lämnade, vi hade så mycket mer att ge från det laget. Men nu spirar framtidstron igen, en het sommar först, sen tar vi tag i det o utmanar till 100 procent. Vore märkligt om Gudarna inte var med oss när vi firar 100 år
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
puffe:
Ja vi har väl bränt vår budget på 20 mille nu va?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Lite kul att Timrås silly season i princip nu handlar om hur kass Corrado är och hur mycket pengar Modo betalar för dussinspelare. Dom är nog lite skärrade nu, haha
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
mrpm: Skönt då att det bara finns ett MoDo, inga problem att välja, haha
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Från Hörnefors:
Då skall vi med andra ord våga tro på att en hel 1:a lina återstår och skall in?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
mrpm:
Påminner lite om Henrik Sedins omdöme men med mindre uppsida.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Tarasov: En ny Morten Madsen :-) Tung pjäs.

Även han har spelat med Kyle Cumiskey!
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Rytter: Enligt en jag pratade med idag så var han på sign on fest med Hedberg för två veckor sedan så det ska vara klart.
Vet ej om han har skrivit på men har sagt att om rätt (för honom) SHL kontrakt erbjuds så kan han ta det (spekulation). Så kanske det är därför dom väntar med att gå ut med det.
Men när Glader säger att det är två spetsspelare som ska in så tror jag att han redan räknar in Hedberg i truppen.
Låst ämne


Sv: Silly season - 2020
Amitiel: han har nog goda möjligheter för NHL-spel nästa säsong i ett svagt Devils. Annars köar nog alla klubbar i Europa på honom hehe.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Amitiel:
Intressant tycker jag!
Han kan även bli övertalad av Kyle Cumiskey som också spelar där.
Dom kanske kommer tillsammans :-)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Om det blir Ville Nieminen som tränare får han gärna övertala Janne Kuokkanen att testa en säsong i Modo :)
Låst ämne

Sv: Apropå ingenting...
jonsson: Vad händer med serien om Karlskrona går i konkurs? Tar de upp ett lag eller spelas serien med ett lag mindre?
Kommentera

« · 2065319 · »