1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481745 inlägg · 4079 ämnen

Forum

« · 2065576 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå ingenting...
Axle San: du menar med en god start, köpa loss träningsanläggning och sådant? Gävle har gjort fler sådana lösningar än Öviks kommun.

Sedan har Övik också fått massor tillbaka i form av isyta, hotell, hyreshus, golfbana osv osv osv. Iofs elakt att poängtera då vi haft duktiga NHL-spelare som kommit tillbaka och investerat.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Axle San: Eller på isen. Värre för Gnaget kanske?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Så länge ni har kommunen i ryggen med 20 + miljoner så är det ingen fara på taket.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:
De behöver inte oroa sig helt enkelt😁
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Smurfen: Jo. Läste på Expressen att man verkade orolig för att Modo skulle ha dåligt med pengar med tanke på hur många spelare man värvade på slutet. Det kändes som att man inte har den minsta koll. Vad jag förstår kommer vi att gå med vinst, trots att vi rånades på ett antal riktigt vinstdrivande matcher. Av alla HA-klubbar så tjänar vi såklart mest på slutspel med tanke på att vi har störst arena och att pubar/restauranger då genererar riktigt bra. Speciellt med tanke på vilka lag vi skulle mött.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Smurfen: Fan, ingen sovmorron då
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Widebro på Modochannel i morrn kl 10.00 presenterar årsbokslutet !!

Ställ gärna frågor också till han önskas från Modo sida !!

Hoppas på bra ekonomiskt resultat !!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Widebro mejlade nyss och undrade varför jag inte tecknat ett VooDoo-medlemskap. Nu är det gjort. Jag auktionerar ut tallkottarna jag slängde på Cannatas fönster under säsongen för att gå jämnt upp ;-)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe: Det är du inte.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: var väl tre tröjor som Enström auktionerade ut, en till för 6500 o den andra för 7500, kom inte ihåg exakt men listades i ÖA
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hockey_21: Jo, svårt att jämföra då, de rosa tröjorna brukar väl kosta en del när företag bjuder. Hoppas bara inte jag är den privatperson som betalat mest
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe: Dyraste var sex siffrig, men det var någon sponsor.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Oj, bra för MoDo. Nån som har koll på dyraste MoDo-tröjan nånsin?

Hoppas inte min sambo läser härinne, men har betalat 6.000 en gång. Sved då, men per dag har den bara kostat 3 kronor och dagspriset sjunker för varje dag som går
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe:
12 500
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
jonsson: Hur mycket kostade Enströms tröja? Har samlat på mej några genom åren, men missade årets auktioner, så intressant att veta prisbilden idag.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hockey_21: de har "rätt" värdegrund?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Ja, tränare måste vi ha in relativt omgående. Viktigt att det är någon som får alla att dra åt samma håll. AJ verkar ha haft en attityd som inte alla klarade av. En mer amerikansk och auktoritär ledarstil, men det tror jag inte skulle fungera hos oss. Det behövs någon som är mer inkluderande och som man lite löjligt kan uttrycka som man är beredd att gå in i krig med.

Hellkvist verkar ha varit vädlgit duktig på det. Att Öhman inte drog efter halva säsongen tyder på att ledningen lyckats med konststycket att hålla de som sitter på bänken hyggligt motiverade.

Att jag tycker det är viktigt. Mycket viktigare för oss än för de andra tippade topplagen är att vi har kortare tid på oss att svetsa ihop gruppen. Vi väntar fortfarande in spelare och har ingen tränare.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
jonsson:
Kul.
Apropå tränare så gissar jag att man har 3 namn man jobbar på. Nieminen, Jens G och Gudmundson, om man skall gå på vad som stått i tidningarna är finländarn favorit.

Det känns på förhand osäkert, men jag vet inget om honom. Om man skall se fördelar så får vi in en fot i den finska marknaden och han ledde sitt lag till en topplacering sin första säsong. Oavsett så vore det skönt att få det klart.
Kommentera


Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Japp. Som de AiKare, IFKare, Djurgårdare, Iffiffare osv som bara har fotbollen som ursäkt för att slå sönder krogarna på Medborgarplatsen, Solna och Tempel bar i Gamla Stan...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
wolper: Ungefär som ett helt vanligt allsvenskt derby i fotboll i huvudstaden då,

Ja, vi får nog en tränare, gärna en finne (av de alternativen vi har). Förstärkningar lär det bli, frågan är när. Känns som att det kan vara läge att avvakta ett tag, kanske Corona gör så att det blir överflöd av bra spelare från 'nånstans'
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
wolper:
Det finns även en klick som håller på så i samband med idrott, skulle faktiskt inte förvåna mig om det är samma människor inblandade även här.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
wolper: "härligt" gäng som kasta sten och flaskor på polisen samt ej respekterar lagar och regler. 👍aja tror ni vi får en ny huvudtränare och några nyförvärv innan sommaren är slut? 😊
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Golden boy :
Jaha då får man gå ur ANTIFA då....
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Fan att jag ska hålla med JFK, haha, men rasism är aldrig OK. Slut med politik nu. Men oavsett, fortsätt håll avstånd, tvätta händerna och håll tummarna för att vi får en ny tränare snart
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Golden boy : jag tycker att vi håller politik utanför det här. Rörelsen är inte politisk och jag lämnar det där.

Och jag föredrar hellre eventuellt lite kaos, än våld och mord som högertokarna och islamisterna enligt SÄPO är värst med.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hockey_21: Antar att det är tokvänstern som är i farten, dom brukar ställa till med kaos.
Kommentera


Sv: Apropå ingenting...
puffe: "smarta" människor check👌👍 ganska egoistiskt. Sådant kan de väll ta efter pandemin. Skulle det inte straffas om man bröt mot den regeln? Måste ju räkna som offentlig tillställning. Stockholmare 😉
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe: Ok, förstår känslorna , men troligen ingen tydlig arrangör. Då är det väl polisen som kan skingra det. Hoppas demonstranterna tänker lite till o håller sej ifrån äldre nära o kära bara
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe: Tror det var black lives matter.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hockey_21: Vad är det dom trängs kring? Det är ju inte kriminellt med större folksamlingar, bara totalt respektlöst. Polisen kan ju skingra större sammankomster, men ser inte vad detta gäller. Om någon arrangör står bakom så lär dom inte bli så populära
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon: Nej i händelse av konkurs skulle frågan gå till Väsby ock dom var intresserade
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bifbenny: Är verkligen Karlskrona borträknade från Hockeyallsvenskan?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Hur kan det här vara tillåtet men inte publik på hockey, fotboll trav mm?
Kommentera

Sv: Silly season - 2020
snowden: Fast, Peter Forsberg har ju Quebec connections, så om han ringer ett privat samtal kan det bli MoDo, då ökar chansen till en lång NHL-karriär
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Silly: Kanske Glader kan hugga på Alexis Lafreniere :) Kan göra en Matthews och välja europa. Troligen schweiz dock.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Silly: eftersom det ändå inte ryktas om nyförvärv hoppas jag alla ber om ursäkt. Måste hålla svenska fanan högt då Silly. Dom du nämnde, håller med , men betänk att vi hade en justitieminister en gång som hette Gun Hellsvik. Tror t.o.m Trump hade blivit rädd när hon presenterat sej på svengelska
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Axle San: :-) Kanske?

Greg Scott låter som en polis i en deckarbok! :-)

Vi kan väl konstatera att Jänkarna har lite häftigare namn,
Inte så coolt och heta Oscar Birgersson eller Filip Sveningsson ?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Silly: Carter Camper låter som en actionfigur.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Silly:
Om går in i en budgivning och sänker budet så tvingas Leksand höja. Det brukar gå till så i hockeyvärlden.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Kan inte vi snuva Leksand på Carter Camper, " Bara för att vi kan"
Dom har väl inte dom pengarna.
Dom gav ju oss dem :-)
Låst ämne

Sv: Apropå ingenting...
Bifbenny: tack för informationen. Tråkigt med konkurs men billigare bortaresor
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Sulfat: Väsby tar man in sa dom på sporten ikväll.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
NuMo: Haha, det är närmre än man tror, men i Nordkorea är allt lugnt o civiliserat
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe: Fan, jag började att leta bland nyheterna i kvällblaskorna men hittade ingenting. ;)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe: Noterbart, inbördeskrig i Sydkorea.
Kommentera

Sv: Silly season - 2020
Thomas Valkvae- Olsen verkar inte få något nytt SHL kontrakt, kan bli Finland för honom då kanske? Eller Allsvenskan?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Från Hörnefors: har svårt att se att något SHL lag skulle signa Edwin. Det är bara Skellefteå, Växjö och Örebro som har 12 forwards, Resten har 13 eller fler. Tror inte Edwin är en spelare som kommer in som sista spelare. Utan är det något lag som skall plocka in en i sta stund så är det en betydligt starkare förstärkning dom väntar på. Annars hade dom tagir honom redan nu . Om han är intressant för något SHL lag Tror jag? Jag bedömmer det som lungt på den biten
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Nucky: Javisst, det kan poppa upp ett nytt Oskarshamn t.ex. Och vem minns inte Vilda Väsby!!
Låst ämne

« · 2065576 · »