Sigge: Jupp. Ska vi satsa på Bernhardt och Näsén och dessutom ha plats för Norén, så kan vi inte lägga massa pengar på Brickley. Blir spännande att se vad vi får in istället!
Bad_Brett: Rundblad är ett mysterium. Som du säger, helt orimligt att han är slut på. Framförallt en kille som hade ett spelsinne som ingen annan när han kom upp. Kan man ha tävlat på högsta nivå stora delar av sitt liv för att sen bara gå och sitta av en säsong i SHL och va lite mysig sådär? Känns så konstigt...
Framförallt tycker man ju att han skulle haft nån offensiv kvar och kännt att det är kul att göra poäng? Att man är lat och skiter i hemjobbet är en sak, men ä en de värsta divorna brukar ju ta i framåt.
{5647}: När du säger nästan alla, menar du sofftyckare eller experter, dom flesta sk. Experter jag hört på poddar, krönikor, artiklar, mm.mm säger tvärt om, HA är den tuffaste någonsin med både AIK, Södertälje, Dif, Mora, Bif mtl, överlägset flest högsta liga SM Guld i HA någonsin…. Nää, tänk om, tänk rätt…😊
Jan-Erik : Ja men sen på denna nivån så gillar ju alla att vinna. Så när det bjuds som vi gjorde tar dom ju chansen. Men jag undrar om vi inte borde gasat mer denna match. Men Karlin gjorde väl nått överslag att vi hade bättre chans vid 1p än 0p. :-)
Minns sista matchen vi hade typ, 2012? Mot LHC då dom hamnade i ingenmansland vid 1p. Och såklart blev det förlängning och straffar, som inte betydde nått för något lag. Då la väl både Tollefsen och Pihl varsin straff?
Förstår det, lite ironisk bara, med tanke på hur mycket billigare det hade blivit att möta oss så blir man förvånad över vissa kommentarer där man önskar Rögle, vi måste va farliga att möta:)
Monno: knappast Dickens fel att vi torskade även om det är lätt att bli konspiratorisk. Skulle det sitta i en enda spelares vara eller icke vara skulle han kosta 5 mille i månaden för rögle och haft poäng varje match.
Nu tror jag luften gått ur alla när denna prövande säsong klarats av.
Ska vi gnälla på enskilda, undrar jag vart tex big Sam var idag?
Skitsamma. Nu rensar vi dom som inte håller på respektive plats, styr om felen och kommer tillbaka obehagligare än tidigare.
puffe: Man kan även se det så här; Tänk hur jävla bra det här laget hade varit om Rundblad, Rååma, Oregano, Walli med flera hade presterat på en bråkdel av de "allsvenska spelarnas" nivå.
De har gjort det förut. Ingen - absolut ingen - kan intala mig att Rundblad är slut vid 33 års ålder. Det är bara en fråga om motivation.
Bad_Brett: Det finns inte en chans att Norén hade varit sämre än Rundblad denna säsong med hans speltid. Därför grämer det mig faktiskt hur många poäng vi kanske hade sparat med att låta Rundblad inte spelat.
jonsson: Ja, verkligen på målsnöret. Rögle hade ju egentligen inte något att spela för i förlängningen då de även efter suddenförlust skulle gått till slutspel, så synd att det inte gick-
I all välvilja var vi ju en del utifrån som såg det som ett mission att berätta för er hur tufft och omöjligt steget från bakgården till stora, stygga SHL skulle bli.
Hör av er så kan vi titta in och förklara för er hur in i helvete omöjligt det kommer bli för er att överleva det "tuffa andraåret" 🙂
puffe: jag vill tacka alla för säsongen. Och alla glada inlägg! Vi är shl:s mest positiva supportrar. Kanske inte.. men vi har kul ändå. På återseende.
{10071}: Nästan alla insatta tycker med rätta att HA har varit sämre än på länge. Inget lag har överpresterat, utan snarare har de flesta lagen trots högre budget gått sämre. Mora och AIK är undantagen
{10015}: Jag håller faktiskt med. Wahlberg hade inte varit bättre på isen, men han hade åtminstone varit en sann ledare.
Rundblad har blivit till en självuppfyllande profetia vars prestatation har hämmats av att han tycker synd om sig själv för att Skellefteå inte ville ha honom. Way to go! De har säkert ändrat uppfattning efter denna uppvisning...
Schaas, försvinn!
Ser hellre Costanza som kapten nästa säsong. Han har tyngden, är småelak, retsam och har ett jäkla MoDo-hjärta. Gissar att han och Rundblad är ungefär jämbördiga på isen.
Frontschwein: Med största sannolikhet skickar vi Rundblad tillbaka till finland. Ingen i SHL lär ju vilja ta över hans kontrakt. Men vi gör vad som krävs för att bli av med fanskapet.
Monno: AP och Rundblad har drömt om saik sen dom kom hit. Skeppa dom gratis om det så krävs ska vi se att saik gör dom till poängmonster. Vore trevligt om vi kunde få en riktig kapten fram till hösten.
{10522}: Vet inte varför jag ska försvara honom när han lämnar skeppet... Men jag har svårt att låta hittepå bli sanningar. Hans vurpa är ju för att när Röglespelaren vänder sig om slår han bort benet på Josh rätt rejält. Sen kan jag ju också tycka att han skulle åkt rappare mot mål (tycker det är många gånger man tycker det) men kan nog, som Bibic är inne på, tycka att det är Aagard som ska ha den gubben.
NuMo: Nu är det inte säkert det gjort ågon skillnad, men vi är ju uppenbart ett lag som gynnas av att hamna i "momentum". Vi har en rejäl förmåga att vara sisådär men sen få ett litet tryck och ett bra spel och sen kunna leva på det rätt länge i matchen. Så därför.undrar jag hur mycket APs utvisning kostade oss... Vi höll på ta över i 2a perioden där, sen åker vi och petar med klubban på skridskorna deras bakom deras mål...
Det skrev ju i er bok bara för nån timme sedan av signaturen Blindpass
#2670711 · Blindpass · 20x20-41786_251199266865_4781574_n.jpg · 1 timme sedan MoDo har ju världens flyt med tanke på att det är den sämsta SHL-säsongen någonsin och många riktigt svaga lag. En normal SHL-säsong hade dom förmodligen åkt ur igen.
Surt sa Fjällräven. Nu laddar vi för nästa säsong. Men ärligt talat, TIK skulle vi kunna spela jämt mot, Luleå känns långt inne och lag längre uppöver i tabellen känns ännu mer orimligt . Klart det hade blivit lite mer klirr i kassan med fler matcher. Nu tar vi semester och kan ta ner lugnande.
Skönt denna säsong är över och MoDo spelar i SHL även nästa! Eloge till Karlin o Co, vilket jobb!