1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481888 inlägg · 4079 ämnen

Forum

« · 1986333 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Silly season - 2019
Monno: Nu såg jag också att det stod tre säsonger 😂😂
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Monno: Enligt artikeln på Modohockey.se ska tilläggas.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Smurfen: Tänker du på Glader så är det på 3år.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Smurfen: Viktigast för han blir väl att förlänga med Björn. Hade han 2+1?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Nucky: Vad jag hörde utav live sändningen så sa dom väl aldrig kontrakts längden , men enligt Expressen så är han skriven på 4 säsonger.

Men det är ju klart att kontrakt är väl till för att brytas
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tarasov: Ja, verkar ha ett jävla driv vilket gillas. Låter också bra att man äntligen ska ta tag i scoutingverksamheten
Låst ämne

Sv: Tips Allsvenskans tabell 2019-2020
J F K:

BIK Karlskoga
MODO Hockey
Västerås IK
Timrå IK
Södertälje SK
IF Björklöven
AIK
Karlskrona HK
Mora IK
HC Vita Hästen
Västervik IK
Tingsryd AIF
Kristianstad IK
Almtuna IS
Kommentera

Sv: Silly season - 2019
Monno:
Glader ger ett mkt bra inryck, rejäl och talar dessutom om arbetarkultur.... sånt gillar vi. Tror det är precis rätt man.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
hanzon: Det vore ju lite spännande (och skört?) med en huvudtränare som har hela familjen kvar i Malmö och en sportchef som har hela familjen i Luleå. =)

Samtidigt har dom ju inget bättre för sig än att jobba när dom är på plats i såna fall.
Men med Sundlöv i färskt minne så skulle det ju kännas bra om hela familjen bor på samma ort...
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Undrar om han och familjen bosätter sig i Örnsköldsvik?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
hockey_21: Scout åt Herrlaget , jag tror att det bara var åt herrlaget.

Men är även kvar som säljare också.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Smurfen: Vad får han för roll? missade liven
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tarasov: Känns bra med Urban Omark också !!!
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Amitiel: Efter att hört intervjun dock så i en allsvensk klubb verkar tjänsten trotsallt innefatta mycket mer än just bara det.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
DansbandsWolf:
Det jag önskar är att han har känsla för hur man bygger lag, sen är det ju trevligt om han kan driva en organisation också men sekundärt. Kan han det först lär sannolikt det andra lösa sig. Vi lär se på 2-3 första värvningarna vad det är för krut i karln.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
jonsson:

Kan ju ha haft en out för tjänster som denna eller högre liga. Inte säkert det kostade speciellt mycket.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Gavelo:

Är ingen som sagt att det är ett jätte viktigt jobb, Modo har ju sagt att dom kan ta det lugnt i letandet just för att Björn tog på sig stor roll i att leta spelare.

Mesta jobbet en sportchef gör är ju kontakt med spelare,agenter, och andra lag både inom och utanför föreningen och håller koll och följer utvecklingen på intressanta spelare och ser till att sportsliga delen funkar som den ska.

Så nu blir det väl mer att Björn kan släppa såna saker lite och lägga mer fokus på laget, men kommer ju säkert fortsätta ha mycket att säga till om vilka spelare som tas in.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Smurfen:

Ett år kvar på kontraktet enligt allehanda, köpte vi ut han?
Gick en del deg där då.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
jonsson: Glader gick inne på kontoret nu och presenterade sig nu när jag var inne där å köpte kortet!
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Amitiel: Jag är medveten om det, men då kan man ju ist frågasätta hur viktig en sportchefsroll egentligen är?
Om VD’n etc sköter ekonomin och tränarna sätter laget så blir ju en sportchefs jobb mest ett jobb som handlar om att leta nyförvärv inom ramen av en given budget.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Gavelo: Ska man ringa PG Gyllenhammar tänker du?
Låst ämne

Sv: Tips Allsvenskans tabell 2019-2020
Monno: Då jag låg i topp i fjol så hade jag tänkt ge tippandet total fokus.
Jag har läst forum, artiklar, gjort formulär för kollegor att fylla i.
Spånat igenom hockeytyckares tabeller och även ringt Saida och Icing Ove för att se om de med sina krafter kan se hur tabellen kommer sluta.
Men det enda jag tillslut insett är att årets tabell är helt omöjlig att tippa.

Chansar på att det inte räcker till vinst att bara tippa plats 1 och 2.
Västerås
Modo

Så jag ger upp.
Kommentera

Sv: Silly season - 2019
Gavelo:
Fast nu är ju sportchefen inte inblandad så mycket i ekonomin, han får en bestämd summa att handla för.

Är ju inte så att han sitter och lägger in fakturor och räknar ut momser.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
modomille:

Sportchef eller Viklund?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
jonsson: Något jag kan tycka är lite märkligt är varför man ofta anställer folk utan spetskompetens inom området?!, att vara chef för ett större bolag kräver ofta att man har kunskaper så som företagsekonomi, affärsjuridik, personalvetenskap, utbildningar i olika ledarroller och i detta fallet även stor kompetens och ett brett nätverk inom ishockey.
Nu kanske Glader har allt detta men vad jag vet så har han inte det?!

Säger absolut inte att detta blir fiasko men på förhand känns gamla spelare och ledare inte direkt prioriterade på tjänsten, iaf inte om det var mitt företag.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Nyhetsuppdatering kl 13
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tarasov: Sportchefsjobbet på damsidan klarar han nog galant men på herrsidan är han ett mera osäkert kort.
På damsidan är han van att förhandla direkt med spelaren för inga damer har ännu så länge agenter. Helt eljest att börja bryta arm med slipade agenter på herrsidan så där kan det behövas en längre startsträcka.
Måste ändå säga att jag är förvånad men borde vara beredd på detta eftersom Glader var på tapeten tidigare i Brynäs för liknande tjänst. Han tycker väl att han har peakat som damcoach med alla guld och behöver nya utmaningar.

Luleå erbjöd honom nyinrättad sportchefstjänst för damsektionen men tydligen vill han testa på att även ha herrar eller så bjöd miljardklubben MoDo så bra att han inte kunde säga nej :-)
Sportchef på herrsidan har vi redan duktigt folk på.
Undrar bara om han tänker vara kvar som boss för Danmarks damlandslag nu med sin utökade arbetsbörda men det ger sig.

Ersättare för Glader hittar vi tydligen inom organisationen där asstränare delaktiga i våra tidigare framgångar nu får kliva upp ett steg och det verkar vara ett klokt beslut.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tarasov: Vågar inte lita på detta innan MR Madhawk sagt sitt, då brukar det vara klart!
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
NDR:
Ingen anning men av alla som nämnts så tycker han känts bäst. Vill helst inte ha någon som haft en hyfsad spelarkarriär och riktigt vet vad han skall hitta på, inte för att det behöver bli dåligt men har hellre någon som vill ha en karriär. Ni räddade oss från Freddan iaf.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
NDR: Eller så vill man hitta rätt.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
pean: Kan säkert bli bra, lite konstigt att det tog sån tid bara och att valet föll på just Glader. Kan inte ha varit nån rusning efter tjänsten direkt även fast man lagt ut en anställningsannons på hemsidan och anlitat ett rekryteringsbolag om jag förstått det rätt, det är min första tanke. Eller?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
jonsson: Spännande , kul
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
jonsson: Vet inget om honom annat än att han tränat Luleås damlag. Kan någon fylla i lite? Ska vi vara nöjda isåfall?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
J F K:

Glader ny sportchef enligt AB.
Låst ämne


Sv: Apropå ingenting...
jonsson: hockeyallsvenskan.se
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hockey_21:

Går det att se upptaktsträffen i repris nånstans?
Kommentera

Sv: Tips Allsvenskans tabell 2019-2020
Monno: Du är långt ifrån den ende som inte tippat Modo överst..
Kommentera

Sv: Tips Allsvenskans tabell 2019-2020
Västerås IK
MODO Hockey
BIK Karlskoga
Timrå IK
Södertälje SK
IF Björklöven
AIK
Karlskrona HK
Mora IK
HC Vita Hästen
Västervik IK
Tingsryd AIF
Kristianstad IK
Almtuna IS


Är lite kärringen mot strömmen och tippar inte Modo högst upp. =)
Men då jag var tvärsist förra säsongen så kanske det är bra. ;) Men det kan väl inte gå mkt sämre för mig än det gjorde ifjol?
Kommentera

Sv: Tips Allsvenskans tabell 2019-2020
J F K:
Tänkte slänga in Joakim Englunds tips
Kommentera

Sv: Tips Allsvenskans tabell 2019-2020
Lag: Timrå IK

MODO Hockey
Västerås IK
IF Björklöven
Timrå IK
Mora IK
BIK Karlskoga
AIK
Västerviks IK
Karlskrona HK
HC Vita Hästen
Södertälje SK
Kristianstads IK
Almtuna IS
Tingsryds AIF
Kommentera

Sv: Tips Allsvenskans tabell 2019-2020
Axle San: Släng gärna in journalisters tips också. Tänker lägga dem som ett eget "lag" som får möta Modo och Timrå. Det har letat sig in några som håller på Timrå, men det vore såklart ännu roligare ju fler som kommer därifrån.
Jag har lagt in Johan Svensson, men ska in med Helber och Lückner. Det är andra experters (nåja skribenters) som behövs.

Dessutom kan jag givetvis räkna ut medeltippningar, medianvärden osv. Hoppas bara att jag hinner fixa till sådant i någorlunda tid. Jag har byggt om rätt mycket (bytt programmeringsspråk) och ska på jobbresa tyvärr, men ärligt talat är det först på fredag det känns viktigt:)
Kommentera

Sv: Tips Allsvenskans tabell 2019-2020
Nucky: Bra tror jag att få de högt tippade först, de ”sämre” lagen brukar vara luriga i början.
Kommentera

Sv: Tips Allsvenskans tabell 2019-2020
Från Hörnefors: tack.
Ny här:

Modo
Mora IK
Björklöven
Västerås
Timrå
AIK
BIK Karlskoga
Almtuna
Södertälje
Västervik
Karlskrona
Vita Hästen
Kristianstad
Tingsryd
Kommentera

Sv: Tips Allsvenskans tabell 2019-2020
Modo
Timrå
Västerås
Björklöven
Mora
BIK Karlskoga
Södertälje
AIK
Västervik
Vita hästen
Tingsryd
Kristianstad
Karlskrona
Almtuna
Kommentera

Sv: Tips Allsvenskans tabell 2019-2020
Från Hörnefors: Besvärligt det hela. Jag har velat fram och tillbaka hur mycket som helst. Jag gör i alla fall ett försök som de flesta andra.

MODO Hockey
Södertälje SK
IF Björklöven
BIK Karlskoga
Västerås IK
Timrå IK
Mora IK
AIK
HC Vita Hästen
Karlskrona HK
västervik IK
Almtuna IS
Kristianstad IK
Tingsryd AIF
Kommentera


Sv: Tips Allsvenskans tabell 2019-2020
Axle San: Ganska tuff öppning på schemat, förutom mjukstarten mot Västervik(som visserligen gått bra på försäsongen), har sedan Löven-Mora-Södertälje efter varandra vilka alla tippas rätt högt.
Kommentera

Sv: Tips Allsvenskans tabell 2019-2020
J F K:
Modo Hockey
Södertälje SK
Västerås IK
AIK
IF Björklöven
BIK Karlskoga
Mora IK
Timrå IK
HC Vita Hästen
Tingsryd AIF
Karlskrona HK
Almtuna IS
Västervik IK
Kristianstads IK
Kommentera

Sv: Tips Allsvenskans tabell 2019-2020
Modo
Mora IK
Björklöven
Västerås
Timrå
BIK Karlskoga
Almtuna
Södertälje
Västervik
Karlskrona
Vita Hästen
Kristianstad
Tingsryd
Kommentera

« · 1986333 · »