1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481166 inlägg · 4078 ämnen

Forum

« · 2073205 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Silly season - 2020
jonsson: Expressen låter så nedlåtande som skriver "Förre SHL-floppen presenterad av Modo"
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Silly:

Fortfarande lite tagen efter gårdagen, vilken ketchup det vart, allt på en gång.
Men man vet inte hur bra detta kan bli eller om det blir mellanmjölk.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Rytter: Nu har jag inte läst allt om lånen men är det bekräftat att ni får låna(hyra) billigt?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Tarasov: Jag tror fortfarande på en att Steen kan ramla in under säsong 😎😁😁
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
JoseGonzales:
Tackar. Hoppas på semifinal och minst 3 matcher där mot antigen er eller Timrå.

🌹 har fel detta kommer bli roligt framåt våren
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Rytter: Man vill ju ha #19 också om man säger så..?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Tarasov: Grattis till två bra nyförvärv! Gagnon är väl lite osäkrare, 34 bast med 14 matcher ifjol. Blir en jävla tight säsong i år!
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Rytter:
Jepp detta var en stämningshöjare
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Tarasov:

Jo möjlighet finns nog, tror ingen av dessa är aktuell för nhl. Visar vi att vi kan utveckla dem och de får mycket istid så kan nog nhl klubben låta de stanna säsongen ut.

Hur som helst en bra lösning där man även tänker på ekonomin.

Nu vill jag se träningsmatcher så man får se laget in action.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Rytter:
Så länge det finns en god möjlighet att få behålla dem hela säsongen så är det värt det tycker jag.
Låst ämne

Sv: Apropå ingenting...
Confusius: Den där stråkonanin i bakgrunden gav mig skavsår i öronen.
Kommentera

Sv: Silly season - 2020
Costanza: Spontant tänker man att TIKs 1a line kommer producera som vår gjorde ifjol.
Skillnaden är väl att alla förväntar sig att dom SKA göra det. Våra förväntningar på JJ och Karla ifjol var väl att 45-50p vore ok.

Men man vinner inga serier på en bra 1a kedja. Det vet Modo mer än många andra (Ja SSK är duktiga på det också)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Tarasov:

Funderar lite på detta med lånen, känns ju riskfyllt att de bästa spelarna kan dra mitt i säsong.

Men jag tror detta är en genomtänkt strategi. Widebro var ju ut och pratade om hur svårt det är att göra en budget i dagens läge. Säkert har man haft spelare att värva på riktiga kontrakt som hållt hög klass, typ cehlarik eller liknande.

Men då man inte vet när serien kommer igång eller när publik tillåts så väljer man denna lösning.

Väldigt smart då vi får tillgång till riktigt bra spelare utan att betala deras marknadsmässiga lön. Bra att ha is i magen och vänta, nu fick vi in bra spelare till lägre kostnad.

Tycker helt klart det är värt att ta risken att de lämnar om de kallas tillbaka sett till vad vi tjänar på detta.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
M1:Aleksi Heponiemi-Aaron Gagnon-Edwin Hedberg
B1:Alex Hutchings-Tyler Vesel-Justin Crandall
T1:Jonathan Dahlén-Albin Lundin-Jens Lööke

M1:Jesper Lindgren-Frankie Corrado
B1:Zach Palmqvist-Alexander Deilert
T1:Filip Westerlund-Per Svensson

M2:Sebastian Ohlsson-Mikkel Aagaard-Filip Sveningsson
B2:Gustav Possler-Axel Ottosson-Olle Liss
T2:Christopher Liljewall-Jacob Blomqvist-Sebastian Hartmann

M2:Brendan Mikkelson-Anton Öhman
B2:Daniel Norbe-Adam Plant
T2:Jonathan Carlsson-Marcus Hardegård

M3:Tobias Åhström-Kalle Jellvert-Gustav Olhaver/LP
B3:Alexander Viklund-Fredric Andersson-Sebastian Selin
T3:Erik Walli Walterholm-Morten Madsen-Viktor Lodin

M3:Jesper Dahlroth-William Wallinder
B3:Daniel Rahimi-Karl Johansson
T3:Léon Lerebäck-Albin Carlson

M4:Daniel Sylwander-Max Tjernström-Magnus Häggström
B4:William Eriksson-Kristoffer Söder-Pontus Andreasson
T4:Johan Lindholm-Hugo Reinhardt-Jeremy Boyce

M4:Hugo Styf-Tommy Enström
B4:Alexander Popovic-Alexander Hellström
T4:Jakob Ragnarsson-William Eckmyhl

M:Anthony Peters-Oliver Dackell
B:Kevin Poulin-Isak Mantler
T:Jacob Johansson-Adam Ohre
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Rytter: Ja som trodde att vi skulle ha det bästa laget och ni ett sådär , nej så blev det inte , två likvärdiga lag blev det med potential att vinna ett stukat Ha .
Smart att låna ..det betyder spara pengar !!
Låst ämne

Sv: Apropå ingenting...
Confusius: Riktigt snygg måste jag säga 👍
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Axle San: Från det ena till det fjärde.
Måste säga att Djurgårdens försäsongs-ställ är näst intill världsklass.

www.difhockey.se/artikel/vwngakdlr-1lead/mot-var-troja-pa-forsasongen
Kommentera

Sv: Silly season - 2020
Tarasov:

Kolla in dessa highlights. #20 är Aleksi.

youtu.be/Xil2l2mXvJ0

Ser väldigt spännande ut, bjuder på mycket godis, inte bara en playmaker och dribbler utan ser ut att ha ett nr skott också.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Modano:
Vi får nöja oss med nästa år.... om det nu blir nåt.(planerar inte att avlida)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
J F K:

Ja vad ska man säga efter detta? Pang pang pang sa det så var truppen fylld.

Aaron har man inte full koll på. Men har man spelat i Finland och NLA har man kunnandet iaf. Frågetecken för åldern. Men han borde kunna leda en första eller andrakedja i HA. Tror han kommer vara nyttig för våra yngre yttrar, han kommer ju få Svenningsson eller Aleksi på en kant. Såg lite highlights och han verkar läsa spelet bra och kan sätta upp spelet fint. Bara hoppas det är en grym tekare.

Lindgren har potential att var den bästa offensiva backen i HA. Sjukt bra spelförståelse och passningar. Har han utvecklat övriga delar är det en riktig klassvärving. Hade gärna sett en spelare som Westerlund (Timrå) tidigare, men detta smäller högre.

Aleksi går nästan inte att kommentera, det är en sjukt spännande värvning. Denna kan vi tacka ville för. En uppgraderad version av iikka (som var lite av en personlig favorit). Kommer han in rätt i detta så kan vi ha en spelare för toppen av poängligan. Sjukt spännande att få se honom.

Angående att ta spelarna på lån. Detta är smart av Glader. Vi får tillgång till spelare vi aldrig haft chans att erbjuda en marknadsmässig lön. Vi kan tacka vårt kontaktnät som gjort detta möjligt. Ser vi till att göra ett bra jobb med Aleksi och Lindgren kan vi visa att det är värt att komma till oss från ahl för att boosta karriären rejält.

Visst de kan lämna, men den risken får vi ta. Troligen också därför vi kan få dessa till lägre lön. Det enda som oroar är att de ska över på camp senare. Frågan är hur många matcher de då missar.

Nu kan vi börja leka med våra uppställningar.

Hedberg-Aaron-Aleksi
Ohlsson-Aagaard-Svenningsson
Olhaver-Jellvert-Åhström/LP
Sylwander-Max-Hägga

Lindgren-Mikkelsson
Corrado-Wallinder
Öhman-Dahlroth
Enström-Styf

Tycker det ser spännande ut.

Längtar tills det kommer igång.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Smurfen: Modo vinner Allt de närmaste 20 åren
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Axle San: Jo, en uppgraderad variant av Kangasniemi. Man får kisa lite med ögonen och läsa Zuccarello på den ryggtavlan så känns det bra.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
J F K: Kul med finnen, det verkar vara en spännande spelare med offensiva skils, en artist.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Costanza: sjukt nyfiken man är på laget nu och vad de kan prestera. Hoppas vi får behålla lånen. Spännande och se hur glader och co har lyckats med värvningarna i dessa speciella tider😀 goooo Modo
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Lindgren skjuter ialla fall bättre än Toby.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
dempa:
Jepp bytte, tyckte Tarasov passade bättre på ett forum. Men Drago vart ju inarbetat.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Någon som plus på Aftonbladet ??

Vad skriver Wennerholm ???
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
S-vikaren: Kunde har varit värre...
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Var det värt väntan? Eller hade ni hellre tagit Blomqvist? :)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Costanza: Va fan.. Vi har fått hit en finsk Elias Pettersson?😎😁😁
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Tarasov: är jag ute o cyklar eller hade du ett annat namn här förut? Lite samma stuk på det du skriver o glimten i ögat. Ivan Drago?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
S-vikaren: kanske känner sig lite osäker efter en sämre säsong och väljer en liga där han får spela sitt spel och får väldigt mycket speltid.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Ser att Florida Panthers Director of European Scouting, Jari Kekäläinen och Ville Nieminen var i Tappara samtidigt. Ingen nackdel direkt vid sådana här affärer.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
J F K: SHL hade varit den rätta nivån.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
S-vikaren: Lite svårt att förstå håller jag med om. Är svenska ligan mer utvecklande Kanske? Mer fysiskt spel? Lovad en riktigt bra roll och gillar Nieminen? Häftigt att spela för en legendarisk klubb?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
S-vikaren:
Han älskar Modo och brinner för klubben. Klubbhjärta❤️
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
J F K: Jag kan bara inte förstå varför han ska göra en Dahlén, spela i en sämre liga än han behöver göra.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
S-vikaren: Det tror jag när jag ser det. Jag tror inte att vi värvat honom medvetna om att kommer att dra.
Dessutom gjorde han inte bra ifrån sig alls i AHL. Han behöver bygga mer muskler först. Poängmässigt spelade han inte i de första kedjorna och då får han inte ut mycket alls.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
J F K: Spelar finnen i Europa är det väl bara MoDo som gäller?
Tror han måste lägga på sig lite kilon innan det är lämpligt med NHL/AHL för honom.
Men egentligen är detta en helt sanslös värvning på HA-nivå
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
J F K: Han kommer inte spela i Finland alls. Han ska till AHL. Modo accepterade den temporära lösningen.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
S-vikaren:
Det skulle kunna vara så att man värderar en ledande roll högt, plus slutspel. Fick intrycket av Glader att det är säsongslån, såvida inte de tar plats i NHL. Men oavsett så har vi dem i början av serien och det är bra nog. Framåt november är väl världsläget förhoppningsvis lite klarare också
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
S-vikaren: Varför låna ut honom till Modo om planen är att skicka honom till Finland? Låter inte klokt. Då kunde man skickat honom till finland direkt, utan att störa modo.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Zup: Ytter, brukar bli så för unga centrar i början av seniorkarrären. Så blir nog som JFK säger, Gagnon center och Heponiemi på kanten.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
J F K: Jag tror inte Heponiemi spelar i Modo hela säsongen. Varför skulle Florida tycka det var en bättre idé än finska ligan? Han åker tillbaka när AHL-säsongen börjar. Sen kommer en "Tambellini-värvning" i november/december.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Tänkte på det här med camperna, med tanke på att NHL drar igång så sent nästa säsong, tycker det borde finnas chans att låna hela säsongen ändå.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Zup: Jag har fått för mig att det blir Heponiemi som hamnar på en kant och Gagnon som spelar center.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Spelade Heponiemi center eller ytter i Finland?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Hedberg - Gagnon - Svenningsson
En rutinerad, go och snabb kedja.

Ohlsson - Aagard - Heponiemi
Håll i er, här blir det lekstuga med fart!

Olhaver - Jellvert - Åhström
Potential till att vara med och bidra offensivt på ett bra sätt.

Sylwander - Tjernström - Häggström
Tung checkningline.

L.P

jorå.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Sven Tuta: Båda spelarna är relativt små, taniga och lär förmodligen inte trivas i den tyngsta trafiken. Däremot har de en skridskoåkning och ett spelsinne som skapar dem tid på isen. Båda har dessutom rätt bra skott vad det verkar.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Nucky: Bara hoppas Lindgren slutat skjuta på första bästa motståndare från blå i PP😁
Låst ämne

« · 2073205 · »