1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480566 inlägg · 4078 ämnen

Forum

« · 2347615 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå ingenting...
Icing-Ove: Känns som att de utlyst sorgedag i Umeå. Älven är snart överfull med bortslängda Lucky Liss mössor.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Hakning-Henrik: Fan vad less jag är på 3mot3 förlängningar, aja Ullmark spelade bra.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Slaggaplexi: Ska vi slå vad redan nu att Jeremias MINST kommer att göra 4 mål mot modo nästa säsong?
Kommentera

Sv: Silly season
Frontschwein: kör på!
Kommentera

Sv: Silly season
grimiss: byter man klubb kan man lika gärna byta kön i samma veva
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
dempa: Har inte sett Olle Liss och hunden på ett tag nu. Känns tomt...
Kommentera

Sv: Silly season
Marenis - X - X (Woods)
X - EJK - Aagaard
Sveningsson - Westfält - Mannberg
Ohlsson - Nordin - OP
Sylwander

Drar Woods tänker jag att man vill få in ytterligare en center än att bara ersätta Vigneault eller en ytterforward som kan spela center vid behov. Fortfarande tveksam över Mannbergs framtid, hade helst viljat ha något annat där.

Näsen - X (Bernhardt)
Berg - X
Folin - Wahlberg
Ingman - Styf
Norén

Tycker vi har bra defensiva backar, jag hoppas vi kan få in någon spelskicklig back utöver ersättare för Bernhardt om han försvinner, alternativt att man går in med Norén och satsar på honom som den spelaren vilket känns lite tunt.

Tex
X
Nygren
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Icing-Ove: Jeremias Lindewall verkar va klar för ÖIK, kommer presenteras under dagen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Icing-Ove: Blir trist att inte få höra dina observationer om Olle Liss och hunden, nu när han är klar för Djurgården nästa säsong.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hk: MoDoiter måste väl alltid stå i mål.
Vi är ju för faaaan bäst!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Såg att Ullmark kom till vm! Riktigt kul!
Får han inte stå imorron mot usa blir jag fan galen, matchen börjar 11:20!
Kommentera

Sv: Silly season
Icing-Ove: Foppa åker ju runt och köper upp halva Umeå, så man tycker att han borde kunna släppa av en komiskt stor Joakim von Anka säck med pengar på Widebros kontor också. Vafan sitter det i egentligen!
Kommentera

Sv: Silly season
Dansken 29: Ja, det bästa som hänt klubben på länge. De tre Amigos: Widebro, Gradin, Karlin håller väldigt hög nivå. Väntar på att Foppa ska rida in på en åsna med en stor pengapåse utan att SHL-banditen Tommy Dalton är där och ställer till ett helvete.
Kommentera

Sv: Silly season
Man känner sig så trygg med hinken och karlin. 😄
Kommentera

Sv: Silly season
BobbyG:

Som jag skrev igår så för varje spelare som sticker kan man ta in egenskaper vi saknade förra året.

Kolla på tappen av hasa, macmaster där känns det som vi är plus med berg och westfält.

Marenis kan ersätta Woods mål, bättre ppg i ett sämre lag. Sedan kan man ta in en tung och galen rightare istället för Woods, en som står och skickar in mål till vänster i PP.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Vi litar på dig! Ser gärna extra tung Nöff-Nöff på de som ersätter transatlanterna och kotlettfrillan. Mala ner DIF eller Löven våren 2023 är det som gäller.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Intressant namn. Dock lätt orolig över spelare som gjort så få senior-matcher per säsong. Ganska stor omställning till tätt matchande i HA. Det syntes inte minst på en sån som F. Olofsson som skulle spela 50% fler matcher än i collegehockey. Soppatorsk.
Kommentera

Sv: Silly season
Icing-Ove:
Kanske denna kille
Kommentera

Sv: Silly season
Keriksson: Det gör väl typ alla topp fyra lag I allsvenskan år efter år
Kommentera

Sv: Silly season
KB65: Låter som att MoDo fattat att det krävs lite Nöff-Nöff här framöver. Jag är nöjd över det. Klubben måste ju ersätta tre transatlanter och en kotlettfrilla. Tror att klubben fattar att det krävs mer Nöff på alla fyra platser. Då går vi längre...
Kommentera

Sv: Silly season
Icing-Ove: Slog över för att se straffarna mellan Lettland-Österrike och det första man ser är att Jelisejevs sätter den i mål. Vackert. Tycker vi köper in en Lett-kedja och spetsar sedan med lite Nöff-Nöff innan fönstret stänger i februari.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Precis. Kollade upp honom igen när nu Woods är på väg bort.
Kommentera

Sv: Silly season
Det är vår verklighet att tappa en hel kedja varje vår, är bara att glömma att någon kommer stanna två år så kommer sluta glädjas åt förlängda kontrakt i januari.
Drömmer om en nhl strejk och att vi får hem Ullmark, Viktor Olofsson, Hedman och gänget. Räcker med en säsong så är vi uppe där vi hör hemma. Vore inte mer än rättvist.
Kommentera

Sv: Silly season
Tyler Durden:
Skulle inte ha nåt emot Rihards Bukarts
Kommentera

Sv: Silly season
Icing-Ove: Yes blir njutbart när Marenis sätter den i ryllan 7e avgörande på Hovet!
Kommentera

Sv: Silly season
Bad_Brett: Tycker det är lika bra att vi MoDo-fans blir lite hårdare och tuffare och accepterar 4-5 topptapp per år. Jag själv orkar inte bry mig längre i alla fall. MoDo är helt klart på rätt väg och kommer att tugga sig tillbaka till SHL där MoDo för i helvete ska vara!! Världens största klubb ska inte krypa framför korrupta halvfigurer och slipsnissar i Mälardalen..
Kommentera

Sv: Silly season
Icing-Ove: När det gäller Woods kan det även vara förhandlingstaktik, dvs att få MoDo att skriva om kontraktet. Tycker det är lite märkligt att man basunerar ut det på det här sättet.

Men är inställd på att han sticker. Samtidigt är det rätt skönt att så mycket fokus har hamnat på honom och Sam, samtidigt som EJK har briljerat i skuggan. Skulle iofs inte bli förvånad ifall Frida Hansdotter HC snor honom.
Kommentera

Sv: Silly season
BobbyG: Håller med dig! Dyrkade Woods, tyckte han var såå grym. Pucken satt alltid i Kryllan! Nu är du helt på rätt spår. 100 kilo elak gris? Jag lyssnar,...
Kommentera

Sv: Silly season
Tyler Durden: Tänk när MoDo smiskar DIF så hårt ända fram till färgen MoDo-rött våren 2023. Blir ju underbart! Världens största klubb. Nu kommer MoDoiterna Ullmark och Lill-Nyllet till VM....Starkbaum, Jakobsson, Aagaard och Marenis darrar...
Kommentera

Sv: Silly season
Icing-Ove: Torp i Shl blir ju bara löjligt. En nivå för högt för honom.
Kommentera

Sv: Silly season
Saleva: Så är det ju åh det var lite mer rörlighet mellan ligorna då .Nu är ju glappet på tok för stort men vi kan ju inte lasta shl för det dom var ju bara duktigare att förhandla fram ett bättre avtal än allsvenskan.
Kommentera

Sv: Silly season
Icing-Ove: ska man se rileys kommande flytt som något positivt så är det att det verkligen finns utrymme för att ersätta honom med någon som är fysisk i sitt spel som modo nu är ute efter

kolla john mccarron i florida everblades, tror han skulle vara icing-ove godkänd, snittar nästan en poäng per match under 406 matcher i echl och har 570 utvisningsminuter, nästan 100 kilo... grispotential
Kommentera

Sv: Silly season
Idbyn: Liss med kotlettfrilla? Ja, det verkar bli så illa.
Kiruna-Jesus längtar norrut efter tre finaler på raken.
Endast Leif Danielsson är vaken.
Kommentera

Sv: Silly season
Silly: En Djurgårdare som skriver på SvenskaFans la just upp den här uppställningen på twitter:

Norman – Krüger – Brodin
Söderlund – Rensfeldt – Liss
Öhgren – Östlund – Lekkerimäki
Forsberg – Berglund – Nilsson

Då skulle de dock ställa upp med en ren juniorformation, så då kan de ju omöjligt lyckas om man lyssnar på alla experter här inne.
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Tamefan det bästa jag hört på länge!
Kommentera

Sv: Silly season
KB65: Bra värvning av Djurgåden.
Blir det:
Liss - Kruger - Brodin
Lekkerimäki - Norman- Söderlund.
Där kommer det gå undan!
Forsberg - Rensfeldt- Öhgren
Kommentera

Sv: Silly season
Icing-Ove: Håller med, känns som riktiga karaktärspelare som älskar och sticka in nosen där det hettar till. Hoppas också som ni varit in på tar upp den stora pengapungen och kryddar när det behövs. Litar på Gradin och Karlin, tror dom lärde sig massor under detta år. Go MoDo go!
Kommentera

Sv: Silly season
jessy:
Å andra sidan fick inte elitserielagen några 40 miljoner heller på den tiden.
Kommentera

Sv: Silly season
KB65: han är väl omtyckt där. Hv tog in Vesel som gjorde skillnad. Dessutom förvsagar man en motståndare. Vem gjorde 3 assist till foppas hattrick i finalen? Vesel!
Kommentera

Sv: Silly season
KB65: Åh fan! Det var smart...
Kommentera

Sv: Silly season
hajraj: Djurgården plockar in Olle Liss från Löven.
Kommentera

Sv: Silly season
Icing-Ove: jag har hört att man inte väljer att bryta fören nya är klara.
Backsidan kommer typ bestpuav följande, kanske inte bäst i SHL, men dugligt
Martinsson-Andrae
Almqvist-Ebert
Bengtsson-Billins
Torp-Westerlund

Forwardsidan finns det nog många guldklimpar, men självklart kommer Andree Pettersson, möjligen tedenby och andra bra spelare kunna lyftas intill en första och andra kedja
Kommentera

Sv: Silly season
jonsson: Vi var villig att matcha en SHL-lön på Vigneault för att behålla honom. Så det är knappast där det sitter.
Kommentera

Sv: Silly season
jonsson: Du och Foppa får lasta in och ställa lite krav. Woody och Bernie är unga och vill väl uppåt. Hoppas att 101-åringen MoDo tänker likadant, haha!
Kommentera

Sv: Silly season
Icing-Ove:

Woods o Bernhardt, är det stålarna det sitter?
Jag kan lasta in en del
Kommentera

Sv: Silly season
hajraj: Ni gör helt rätt som pumpar ur MegaPlånkan till topplinorna. Blir lite fundersam att ni behåller så mycket allsvenskt. TIK snålar på målvaktsposten. Kan bli avgörande. Där har BIF vaknat och kommer att rädda dem.
Kommentera

Sv: Silly season
Icing-Ove: Kan hålla med dig om Nubben, vad vill man få ut av honom? Kontaktnät?
Torp är en slitvarg, han gör nog mycket nytta i omklädningsrummet. Han var dock bra i slutspelet när allt gällde som mest.
Kommentera

Sv: Silly season
KB65: Nubben var nära att åka in kvart över 2 efter att ha spridit sitt guld i Gamla Stan.
Kommentera

Sv: Silly season
Icing-Ove: Nubben har lite mer av en ”åka ut i kvarten”-aura kring sig än att gå och vinna guld.
Kommentera

Sv: Silly season
hajraj: Guld med Nubben och Torp?
Ta mig faan, allt kan hända nuförtiden!
Kommentera

« · 2347615 · »