1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

484533 inlägg · 4079 ämnen

Forum

« · 2348007 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Silly season
Rytter:
Särskilt på mobilen.
Kommentera

Sv: Silly season
Silly:

Problemet med hela forumet är att det har trådar men implementerat på ett konstigt sätt.

Så lätt att halka fel, men jag håller med dig att det var fel ämne för Silly tråden.
Kommentera

Sv: Silly season
Linus Sandin kan vi ju fet glömma
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Läste Bagenda var avskriven. Hade tydligen opererat knät. Hinken trodde det skulle bli AIK för honom.
Kommentera

Sv: Silly season
Silly:
När det är nyhetstorka brukar jag föredra att låta inläggen gå även om det inte råkar vara rätt tråd 🧵, särskilt om det är generell nyhetstorka.
Kommentera

Sv: Silly season
puffe:
Jo och ibland hakar man på utan att tänka på vilken tråd som man är i,
Har själv hamnat i fällan ibland 🙄
Kommentera

Sv: Silly season
Silly: Håller med, men Smurfen återställde ju ordningen, när det spårade ur totalt
Kommentera

Sv: Silly season
puffe:
Ja .. tonläget stör inte mig heller.
Men dom kan väl fortsätta i en annan tråd , Jag vill läsa händelser eller frågor som kan påverka eller har att göra med Modos lagbygge i den här tråden. Det finns 1 tråd som bara handlar om det, Då kan väl trådan få vara fri från andra ämnen?
Kommentera

Sv: Silly season
dempa: sandlåda sa Bill.....
Kommentera

Sv: Silly season
Silly: Olles o Rytters diskussion angående Nubben kanske inte passar in på vårt silly season, men dom argumenterar ändå civiliserat, så stör inte mej så mycket Finns andra inlägg som definitivt inte hör hemma här, men vi är alla olika
Kommentera

Sv: Silly season Kommentera

Sv: Silly season
Olle:
Vad har Nubben att vara eller inte vara med Modos Silly season???
Kommentera

Sv: Silly season
Rytter: tror du har helt rätt om nubben. Han har ju också sagt det i flera intervjuer, att det avgörande inte är i vilken liga Timrå spelar utan att bygga långsiktigt. Men det är ju en utmaning om man åker rollercoaster mellan ligorna hela tiden. Han kan säkert komma undan lite första säsongen eftersom han delvis får börja med en allsvensk trupp men han lär få det hett om öronen. Måste vara en speciell feeling på jobbet i lag som typ Färjestad där man kan ligga fyra i tabellen men få sparken ändå.

Angående ante så kan det ju uppstå ännu en intressant diskussion (typ den om freddans och nubbens mångåriga vänskap) om han underpresterar och sen ska klubben sparka största stjärnans farsa. Historiskt har inte vi varit så bra på såna tuffa beslut.
Kommentera

Sv: Silly season
Rytter: Bra analys! Det är väl vad dom flesta av oss tror också!
Kommentera

Sv: Silly season
Olle:

Jag tror ni kommer må bra utan nubben. Vill föreningen ta nästa steg så är det nog bra att ta någon utifrån, höja kravbilden och som inte är o h petar i allt.

Känns ju som nubben helst vill leta fynd och utveckla dessa samt unga spelare. För honom hade det nog kvittat om det var i toppen av HA eller botten av SHL.

Tror ni har större chans att etablera er på riktigt utan nubben. Helt rätt läge att byta när ni klarat det första svåra året.

Däremot blir det intressant att se om han lyckas bättre i HV än i Frölunda. Är han en sportchef som blir lika lyckad i en storklubb och med rejäl börs?

Det enda frågetecknet jag ser i en annars bra trupp är målvakten samt hur Ante kommer lyckas vara headcoach. Klarar han pressen om det blir en rejäl svacka eller startar tungt. Det är en jävla skillnad att vara assisterande kontra huvudtränare. På forwardssidan ser ni ut att ha minst två bra offensiva kedjor och resten av spelarna räcker till att bygga stabila tredje och fjärde. Backsidan har uppgraderats och svaga spelare som zajac och bohm är borta och ersatta med på pappret bättre namn samt Strömberg som är som ett nyförvärv.

Lander kan bli för er vad Svartvadet var för oss back in the days.

Får ni en bra start tror jag säkert ni kan utmana om slutspelsplats via play-in. Att komma direktlvalificerad till kvart via topp-6 blir lite av en skräll.
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: alla lag har ju å andra sidan ”stjärnvärvningar” i SHL. Jag vet inte hur det skulle kunna låta värre än förra säsongen, det var en djup avgrund mellan vad den gemene supportern ansåg och den riktning som klubben tog. Tänker så klart på ledarskapet.

Så att vi tappar sportchefen som benhårt höll fast i det sjunkande skeppet för att göra en panikförändring i sista stund, det upplever inte jag som en katastrof.
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Har inget med Silly att göra, men det är kul att se hockey när domare och korrekta regler respekteras. Aagaard mot Kanada nu t.ex. Högt tempo och 1-0 Danmark.
Kommentera

Sv: Silly season
KB65: okej, nu blev det lite fel, jag var mest irriterad på jargongen där man inte kunde hålla med om att Timrå faktiskt fått in fina nyförvärv, befinner sig på rätt sida om oss osv. Blir lite sandlåda när vi inte kan bemöta det på annat vis än "öööh vi har fler sm-guld, maratontabell och modo är bäst - snörvel".

Tycker om att läsa här, när det är konkreta saker men ibland blir det så barnsligt bara.

Sorry om jag trampade på nåns tår ikväll, var inte meningen. ✌️
Kommentera

Sv: Silly season
Smurfen: Bra Smurfen. Blev väldigt pinsamt här ett tag.
Kommentera

Sv: Silly season
dempa:
Klart vi kommer tillbaka sannolikt redan nästa år ;)
Kommentera

Sv: Silly season
dempa: Vi har varit nära två av de senaste tre åren. Ingen förväntade väl sig att det skulle gå så bra redan första året med nuvarande ledning. Jag har enorm framtidstro inför nästkommande säsong och även efter det.

Men visst, det kanske är roligare att hänga som ett gäng gnällkukar här istället? I mitten på maj.
Kommentera

Sv: Silly season
dempa: Om vi bortser från de lag som gått upp så har bara Löven varit närmare än oss de senaste tre åren. Borde VIK, BIK, SSK, Mora och AIK lägga ned sina satsningar då de ändå är chanslösa menar du?
Kommentera

Sv: Silly season
dempa: Tycker ändå att plus och minus kring klubben ventileras rätt balanserat här.
Kommentera

Sv: Silly season
Icing-Ove: har dessvärre ett jobb som hindrar mig från att kunna sitta här varje dag George :)
Kommentera

Sv: Silly season
dempa: Du får gärna lyfta nivån varje dag här på forumet. Var det här ditt bästa försök?
Kommentera

Sv: Silly season
KB65: okej men om detta bara är en sandlåda där alla säger att "modo är bäst" så vete tusan om man ids kika in här mer. den skämtsamma "modo är bäst snyggast o vackrast" som smugit sig in här där man kör med det tugget för det känns lättare att acceptera att vi blir akterseglade av de nuvarande SHL-lagen, istället för att inse att vårt tåg nog gick närmaste 2 åren efter vi rasade ur. Att vi inte kunde göra en satsning och resning likt HV tex, får en ju att börja undra. Vi blir brandskattade varje säsong på vårt bästa. Kommer vi tillbaka?

Men tills vidare kan man ju sitta med underbett, titta i kors och med dreglet rinnande på hakan påstå att "vi är världens bästa klubb".
Kommentera

Sv: Silly season
Olle: Jo, men skriverierna gällande Djurgården. Kritik mot dem osv var betydligt värre än Timrå.
Går det tufft ett år med tre stjärnvärvningar kan det låta sju resor värre än I vintras.
Kommentera

Sv: Silly season
Olle: Ja inte fan kom vi undan med nåt, sist som vi blev. Men 4 väl genomförda matcher i säsongens viktigaste skede mot ett panikslaget storlag på kraftig dekis räddade allt. Tycker vi bygger klokt nu med grannens pöjk som stomme och flera utöver som rotat sig lite och samtidigt visat sig hålla utmärkt i SHL (Lundin, Hartmann, Walli mfl). Håller bara JJ måttet finns alla förutsättningar för en rolig säsong
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Hur kommer man ”undan” som nykomling? Jag tyckte det såg rätt brutalt ut redan första året.
Kommentera

Sv: Silly season
KB65: pissa på, passa dig för motvinden bara! 😄
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Alla lag blir glada om dom slipper negativt kval! 😉
Kommentera

Sv: Silly season
dempa: Säkert fel att göra, men jag kunde i alla fall garva högt framför skärmen då Timråiter konstaterade att nyförvärvet Aagaard nog har en lika skör benstomme som Agda, 93 efter den padel-olyckan i maj 2020 😄
Kommentera

Sv: Silly season
dempa: Timrå kan vara över, under eller bredvid oss i seriesystemet. Kommer alltid försöka pissa åt deras håll även om det funkar sämre i vissa lutningar…
Kommentera

Sv: Silly season
dempa: Samtidigt. Tre bra spelare kommer inte göra gigantisk skillnad. Man tappar också den överlägset bästa målskytten, man tappar sin mångårige sportchef och man har en tränare som aldrig över tid byggt ett spelsystem eller varit huvudtränare (att coacha några matcher när allt redan ska vara satt räknas inte). Glöm inte att nu kommer dessutom kraven från fansen. De förstår inte hur svårt det är att få allt att sitta och det andra året är erkänt väldigt tufft när man inte kommer undan som nykomling...

Jag tror att Timrå ska vara väldigt glada om de slipper negativt kval.
Kommentera

Sv: Silly season
KB65: finns ju dock skillnad mellan hånfull och taskig verklighetsförankring 😄
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nucky: Baserat på lagbyggen och satsningar så är ju detta på förhand topp 8 utan någon speciell ordning:
Djurgården
MoDo
Löven
Västerås
Södertälje
Karlskoga
AIK
Mora

Nån kommer floppa och ett lag underifrån kommer flippa i vanlig ordning. VIK och SSK kommer öka sin spelarbudget till ungefär samma region som där vi och Löven höll oss föregående säsong. Karlskoga kommer också öka.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Werner: Lägg till VIK också som satsar hårt
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon: troligtvis inte? Han skrev kontrakt till -23? Tror att han kommer nog ingå i klubben framöver som påläggskalv för backarna.

Tycker det är dags att MoDo som förening steppar upp nu och verkligen satsar uppåt. Med widebro i spetsen har vi tänkt på ekonomin och det är ändå a och o i en förening och gjort det med bravur, men som storklubb så finns supportrar där och räddar upp om chansningen inte går vägen. Swischkampanjer talar för det. Ge oss ett lag nu vill/kan gå upp så är vi med !

Dif kommer ha ett bra lag, Löven och SSK ev AIK kommer också att vara med där uppe.
Kommentera

Sv: Silly season
Smurfen: Låter som att Westfält ersätter MacMaster då. Hinken verkar inte vara så tydlig med att MacM ska ersättas med ett liknande CV.
Eller kanske ändå: "– Först och främst en center till, sedan kan det vara en center eller en vinge utöver det. Därtill en back.
Och då är det spets du tittar efter?
– Ja, det är det vi tittar på, sen får vi se."
Kommentera

Sv: Silly season
Intervju i ÖA med Hinken nu !
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Blir det så att Tobias Viklund spelar kommande säsong?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Icing-Ove: 😅👍
Kommentera

Sv: Silly season
dempa: Vad är det för sorts tillvaro om man inte får vara hånfull mot Timråiter?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Sputnik: Vikten stämmer hyfsat, men hade inte haft 0 utvisningsminuter i Div.3
Kommentera

Sv: Silly season
brynäs08: jag har visserligen inte sett så mkt vad andra SHL-Lag värvat, men Timrås tre hemvändande är ju riktigt imponerande, de brinner för klubben och har skrivit på för många år. Det ger en stomme.

Förstår inte varför folk här inne är hånfulla. Det är 2022, vårt skepp har gått på grund och deras seglar vid horisonten just nu.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Icing-Ove: Nej du har ju varit iväg på andra äventyr.. 😉

– Jag är från Umeå.

– Men jag hejar fan på Modo. Det måste stå med.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Smurfen: Jag tror att det är väldigt viktigt. Det påverkar absolut om Leifby kommer att skriva pfft och racka ned på MoDoe eller om det blir en hyllning trots torsk mot Tingsryd en fredagsmatch:)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Blake: Vi har Sveriges bästa pressvärd i alla fall !!

Alltid något!!

Grattis bästa Marie till priset !!
Kommentera

Sv: Silly season
Idbyn: Har räknat bort Kaut då han är ung och gått bra i AHL samt har kontrakt ett år till :P
Kommentera

Sv: Silly season
KarateKing700: Eller Matteau-Quenneville-Martin Kaut......
Kommentera

« · 2348007 · »