1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 546822 inlägg · 4162 ämnen
« · 2626613 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Keriksson:
Timrå sjunker i Tabellen!

Keriksson: Ja. De där var ju bajs.

{7426}: Jävla gröna RBK. 🤮🤮

Tyvärr ingen hjälp avTimrå heller

Kapten Långnäsa: Bra analys. Är väl att det kom från ingenstans i samband med Sams skada som givit många inklusive mig lite oro. Men vi löser detta!

Har sett en hel del kommentarer här på forumet sista veckorna om att vi måste bänka eller skicka iväg Ruohomaa och ersätta han med en junior. Nu när Hinken skickar iväg han till annat lag så får alla panik helt plötsligt?

Jag tror detta kan bli bra även om ingen ny stjärnspelare dyker upp som ersättare. För hur kul är det för laget att se tilltänkta den ledaren inte vill vara i laget och utför sitt spel lite halvdant. Sånt märks och påverkar även dom. Nu när han är borta så kanske alla börjar jobba för varandra så som det var i början av säsongen?

Bara en tanke.

KB: Rättvist 2-2 ;)

Sv: Silly season
Robalob: det där känns verkligen som ett namn och bara det. 22 matcher förra säsongen, inte spelat på hela den här säsongen, fel sida 30 och aldrig spelat i europa. det skriker verkligen flopp om honom, särskilt med så kort tid kvar av säsongen. vilket väl också säger vilken skral marknad det är

jag hoppas verkligen hinken hittar något annat om det ska köpas någon

vonDöbeln: Går det att se statistik på antalet icings? Tror ni har fler såna än skott på mål.

Sv: Silly season
SPOODI: www.facebook.com/share/3nXiqQbvWDK17puA/?mibextid=WC7FNe

Kan Luleå hockey gå för sånt här och dessutom nästan landa det så är det väl fullt realistiskt med flashigare namn än nån dussinlirare för våran del också, skiljer trots allt bara två poäng mellan oss och med tanke på deras form så är vi förhoppningsvis snart förbi! Hoppas dock att vi har sparkapital senare på säsongen i dem tidigare spetsvärvningarna som ännu inte levererat.

Frontschwein: klart hinken gamblar, allt är en gambel i hockey, men han gamblar på att laget inte är sämre utan honom än med, och den tror jag han vinner även utan eventuella nyförvärv. det är inte många matcher som han har varit en positiv del av modo. det blev helt enkelt ohållbart till slut att ha en spelare som inte vill vara kvar, som inte levererar (även om han snyggade till siffrorna lite med två mål mot lule) och som inte passar in i modos sätt att spela. kan modo hitta någon eller kanske till och med några som passar in på två av tre så kan det mycket väl bli en plusaffär för laget modo

detta utan att ens ta med tång i det som sägs om bråk med ledare och allt annat.

vonDöbeln: Ni vinner ju ändå inte mot oss

vonDöbeln: Sedan ni insåg att ni inte har material för att gå långt i ett slutspel tycks er enda behållning vara att förstöra för oss.

vonDöbeln: Hoppas ni skärper er i tredje och gör två snabba👍

KB: så dåliga vi är idag hade vi inte ens vunnit mot MoDo!!

KB: Ska vi få något mål till, så är det nog Rögle som ska lägga in dem i det egna målet.

{5647}:
Upplever dessutom att skitit i att byta i PP ibland.

Smurfen: Bländade.
Uppladdat:

500x0-img1541.webp

Andraassist: 0 skott på mål i andra perioden !

{7426}: Typiskt! Vi behöver hjälp från andra lag men tycker vi har lite otur där.

{7426}: Tur dom har en stor å mäktig publik ikväll som bär fram dom trots dåligt spel !

{7426}: Intressant att se hur dålig match Timrå gör idag. Eller så har Rögle hittat något efter gate abbots som i sin tur gör motståndarna dåliga.

Hur som helst, 8 skott av Sveriges vassaste, dyraste och bästa offensiv efter 2 perioder…? Ja ja, jag säger då det.

Edit: hade dom ens ett skott på mål under period 2? Trots PP?

{5647}: För en gång skull är jag helt enig i det du skriver.

Vi får se vad som händer framöver. Och det viktiga i kråksången är ju att vi håller oss kvar i SHL. Hinken skulle förhoppningsvis inte ta detta beslut (I samråd med alla parter) om det inte varit ytterst nödvändigt.

Full tillit till Karlin o Co.

KB: läggmatch från mittbenan?

{7426}: Naturligtvis har inte Hinken tagit beslutet själv. Jag känner mig rätt säker på att spelarrådet och tränarteamet varit inblandade. Tillsammans har man kommit fram till att detta var bästa lösningen.

Han är självklart en mycket bättre spelare än EJK och AP, men i praktiken har han inte presterat så. Snarare har han varit en belastning många gånger då han varit nonchalant i egen zon, dragit ned på tempo offensivt, dribblat på linjerna osv. Bara att mam tvingats spela med honom i pp har varit negativt.

Jag tror vi inte tappar som lag utan honom, även om han när han själv vill, spelet anpassas efter honom och han är skadefri är en bättre center än Dickinson. Den här säsongen har han dock verkligen inte varit nära Big Dick.

Andraassist: Klen tröst i sammanhanget, men Timrå ser fan om möjligt klart blekare ut än vad vi gjorde mot Rögle. En bedrift i sig.

Tikarna får gärna börja snubbla in ett par puckar snarast.

Keriksson: Rögle tog ledningen 😔

Andraassist: Rögle är tyvärr för bra för att ligga på 12-13e plats. Luleå däremot är i oharmoni och kan hamna där nere, Örebro och Malmö är sämre än Modo.

Frontschwein: Låt oss hoppas att något annat lag viker ned sig totalt sista 20 omgångarna. Och att Oskars slutar vinna snart. Sedan skulle jag gärna ha in en försvarsgeneral typ Tribuncovs eller Kurvinen.

Dundee: Detta är såklart något som varit på gång innan Sam blev skadad. Olycklig timing i just det fallet, men det är vad det är.

{9315}: blir chockad om ersättaren till råmaa gör mer än 8 poäng totalt. Bereder mig på allsvensk breddspelare .

Karln måste fått Thorsten Flinck på avtändning att framstå som Ernst om han var så taskig karaktär.

Annars tror jag Hinken gamblar. Inte första gången vi stått och väntat på knallar som misstänker eller tackar nej i sista sekunden.

Hoppas detta är en Jinx, men vem fan ska centra? Har ju inte ens hållit innan med Sam och Råma.
Ska det hålla med Victor Page Nocco när det blir liv och död.

Vi minns ju hur det gick när Svarten snålade med målvakterna.

{10322}: Korrekt. Bättre med kapital än sparkapital i en spelare som inte vill vara här. Dock återigen, konstigt läge hinken har satt sig i.

Dundee: Man behåller inte en spelare som vill härifrån, oavsett läge, tycker jag.

Kan köpa man släpper Ruohomaa, men inte i detta läge då vi fick Vignault skadad samt ingen ersättare är här. Jävligt viktiga matcher denna vecka. Tyckte Ruohomaa var påväg åt rätt håll så jävla konstigt att släppa han just nu.

Nu får vi hoppas Gradin landar en ny spelare av klass inom 1 vecka för varje poäng är avgörande. Han har en hel del att bevisa nu Gradin över beslutet om det blir bra eller dåligt.

{9315}: Någon som har koll på statten hur laget skrapat ihop poäng med och utan Råma?

{7426}: Jag röstar för att Theo J ska få chansen. Han är riktigt duktig.

{5647}: Du har förvisso rätt, men det jag säger är att har man prövat allt annat, så kan man lika gärna pröva att splittra den kedjan med. Men vi får väl se vad som händer med laget nu när bitterheten försvunnit.

Sv: SÖKES: Matchanvända MoDo-tröjor
Hej!

Fortsätter mitt historiebevarande,

Letar matchanvända MoDo tröjor!

❌ Det mesta är av intresse! ❌

Jag har samlat i över 20år, och betalar mycket bra för ”rätt” årgång/spelare.

EXTRA bra betalt för
Forsberg
Näslund
Sedins
Hedberg
Guldet 1979
60-talare
Sundström
Brashear
Wernblom
Sasse
Hinote Vit 04/05
Hjälm Röd 90/91
tröjor från 50-90-talen etc

Kanske känner du någon som har en bortglömd ”klenod” i garderoben?
MYCKET Tacksam för tips! 🙂

🔥 Hittelön! 🔥

Även ute efter annat matchanvänt som hjälmar & handskar, Foppa klubbor, samt äldre souvenirer och äldre matchprogram/klubbtidningen MoDoiten.

Har även en hel del att byta med om intresse finns.

Tveka inte höra av dig 🙂

SHL HERE WE ARE AGAIN!

Keriksson: skönt nu är det kvitterat, nu kammar Rögle noll ikväll.

Andraassist: Härligt TIK, kör över grötfaten från Ängelholm!

KRM: Fan också, kom igen nu Lander, Jonte med flera. Visa vart skåpet ska stå för bövelen, vi behöver er hjälp nu.

{5647}: Nu har de ju förvisso inte torskat än ;)

KRM: Vi visste på förhand att Timrå skulle torska. De torskar alla matcher som vi vill att de ska vinna.

Andraassist: och där tog Rögle ledningen

Framnäs: tror inte roma varit tungan på vågen varken mot växjö eller leksand, det är motståndare som verkar vara för tuffa för modo ändå.

det är däremot mer än 0% chans att gruppen går ihop ordentligt nu och gör några riktiga krigatinsatser

eller så slutar dom spela helt i protest efter att hinken skickat iväg stjärnan :)

Ikväll hoppas vi på Timrå seger 👍

{9315}: Just den kolumnen måste ha blivit fel på både Luleå och MoDo. Ska vara 1,47 och 1,35 där. I övrigt verkar det stämma. Madhawk postade först en version först som sedan reviderades till viss del angående Linköping och Leksand.

KB: hjälp mig förstå, hur har modo ett nuvarande snitt på 1,47? vad är det jag inte tänker på? 42 poäng delat på 31 matcher = 1,35

KB: Kollade våra tre nästa matcher. Det slår aldrig fel...
Först Leksand som verkar ha läst sönder oss, sen ett IKO med blåslampa i röven, sen Växjö som vi kan bombardera med 40-50 skott och ändå knappt få in en puck bakom.

Nu blev jag livrädd för att vi tar noll poäng iom kaoset med Vigneault och Ruohomaa som försvann samtidigt. Blir det så att vi tar in Jacobsson och hoppas på honom i en leading line?

{9315}: Tabell med nuvarande förutsättningar för att hålla sig kvar. Håller vi nuvarande snitt eller till och med de senaste fem matchernas snitt så bör vi klara oss. Vi har bättre kurs än våra konkurrenter inklusive Luleå den sista tiden. HV71 sticker dock ut med stigande poängsnitt. Även IKO, men där krävs det mycket mer.
Uppladdat:

500x0-img1307.png

« · 2626613 · »