1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533603 inlägg · 4126 ämnen

A new beginning, Silly Season 06-07

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
Albert Hall: Den där liknelsen var en grov förolämpning.

Paddan: Som jag precis skrev på officiella; en Högardh i Modo.. Ooooh tanken kittlar. Det är en komplett hockeyspelare som aldrig gör en dålig match.

Hur less på Ö-vik/Norrland lär han vara?

Paddan: Men Wernblom är ju ett Ledin-original.

Albert Hall: Nja, snarare Wernblom-kopia. Hela hans uppträdande på isen, inställning, med mera osar Wernblom lång väg.

Paddan: Dahlberg är en Ledin-wannabe?

Albert Hall: Hmm, i MoDo-siffror borde det betyda ungefär en gång vart fjärde år. Nåväl hårt arbetande spelare behövs alltid. Nåväl när Dahlberg fått lite mer muskler (musklerna vad gäller trashtalk verkar dock vara väldigt stora) så får han väl stå för tacklandet istället.

Paddan:

Burra är inte vidare tuff, ingen vidare tacklare heller. Han är... ja vad fan är han egentligen? Ok, en hårt arbetande orädd sargbrunkare som inte tacklas mer än genomsnittspelaren.

Salle: Äh, det är väl bara för Poffa att tillverka lite axelremmar till den där ölskumsmackapären så ska du se att det kan bli lite stämning ute på parkeringen även vid nya arenan.

Förresten, en himla tur att du lämnade länken som jag glömde...

Funderar på om värvandet av Skröder... och ett eventuellt värvande av Burström, beror på att Harald tycker att det är för lite tuffhet i truppen. Det är klart, man kan väl tycka att spelarna skall våga tacklas fler än en match per säsong.

Nu verkar det klart att Högardh inte får nytt kontrakt med Frölunda, fast han kanske föredrar lite utrikisk valuta istället

Ser i denna artikel (se länk) att Högardh (och Whitehall) inte få förnyat förtroende i VF. 

Visst skulle Högardh kunna få komma tillbaka? Så får vi lite bättre drag på lördagsmatcherna åtminstone.

Poffa: Äh, vad är det här... Per-Åge Skröder... när fd skyttekungen från norska ligan Tommi Kiviaho nu är ledig då han tydligen fått lämna Dornbirner HC. Äh, sparka Ecke!

Bissett19, Dream Team: Senast jag pratade med honom om det, i samband med landskampen, sa han att han inte fick för sin fru...

Men att han känslor var minst lika stora för Timrå som för Brunäs!

Deas: Jag tror nästan Flyers skulle betala MODO om de tog över Brian Savage. Mr October har inte gjort succé i Philly och har MODO bara en massa matcher i Oktober så borde han göra några pytsar iallafall.

Martin S: Deras kontrakt går ut och det går lite halvdant för dem i NHL?

Vilket inte kan sägas om Gagne, Kapanen och Pitkänen ;)

Men visst, även om du överdriver håller jag med om att dessa namn knappast har något intresse för MoDo.

Swordster: Han kanske är lite putt på er Timråfans eftersom ni buar varje gång han har pucken......:-)

Nu ska man tydligen gissa på allehanda.se hur MODOs trupp kommer att se ut. Vissa av namnen som lanserar förstår jag inte alls.

Dennis Gauthier, Turner Stevensson, Brian Savage och Michal Handusz återkommer på flera listor. Hur stor chans är att någon av dessa spelar för MODO kommande säsong? Ungefär 0.000000000002%.

Verkar som om folk tror att så länge man är klubbkamrat med Peter Forsberg så är man högaktuell för MODO. Om det stämmer så byter jag gärna bort Gauthier mot Pitkänen och som de tre forwards från Flyers hämtar jag Gagne, Kapanen och visst kan vi ta Handusz. Perfekt med en slovak som kompis till Krizan. Fixa Ecke Fixa.

Swordster: Vad var det Sjödda utlovade? Att göra en säsong till i moderklubben innan han slutar? Bevere mig väl i såna fall... ;-)

Bissett19:

Ja. Det är så skönt.

Poffa: Vad bra att du är nöjd då......

Att han bara vann poängligan 1 poäng före tvåan är ju lika med en flopp. Harald verkar inte ha nån som helst koll !!

Salle: Håller med dig. Pavlikovsky borde vunnit Modos poängliga överlägset.

Poffa: Innebär norrbaggens påskrift att Burström bara bidde en parentes som snabbt kan glömmas???

Ännu en "Harald"-värvning. Hoppas denna funkar bättre än Pavlikovsky. 

Per-Åge är riktigt bra tycker jag, grattis till ett bra nyförvärv.

Bissett19:

Mer nöjd än om de skrivit kontrakt med Tjödin.

Bissett19: Undra föresten när nämnda spelare skall uppfylla sitt löfte till sin moderförening?

Poffa: Tjödda är knappast något nyförvärv,dessutom är det väl dumt att jämföra en backlegend med Guldpucken o Vm-guld  på kontot med en tjurig Norrbagge som var bra när han spelade i Hv för några sen,tror knappast du är nöjd med den värvningen va??

Nu undrar man: försvinner bullen snart?

Hawerchuk: Håller med fullständligt om att det är en mkt intressantare värvning än Burström. Skröder är mkt hårdare i sitt spel, bättre på att göra mål och är en kille motståndarna ska passa sig för att reta upp.

Bra Ecke! 2 godkända och 0 dåliga nyförvärv hittills.

Jaha, det var ju trevligt. Nu har vi iaf en som kan göra mål, kanske. Känns betydligt mer spännande än om Burström hade basunerats ut som nyförvärv.

Bissett19:

Tja, Tjödin har ju också sett sina bästa dar. Och Skröder är 14 år yngre.

Poffa: Som har sett sina bästa år.......

shinzawai:

Inge? Det heter han väl inte. Per-Åge Skröder heter han. Två år. Intressant, men ingen toppspelare.

Per-Åge Skröder klar ...

De bidde inge'.

Martin S: Ah, ok. Ser dock ingen logik i att Ecke norpar Hedins rutiner.. :) OM nu Sundström är klar så har vi redan där ett betydligt slagkraftigare lag nästa år än detta. Och om man kan anse den snubben klar så går det att luta sig bakåt lite mer avslappnat iaf.

shinzawai: Det är ju fredag, även kallad den stora värvardagen. Iallafall hade Bengt fredagar som sin stora värvardag, undra om Ecke har ärvt den dagen eller inte.

Jag har dock ingen som helst panik ännu utan kan vänta några veckor på att diverse nhl-lag åker ur.

Nikki: Vad får folk att tro/veta att det ska presenteras nyförvärv idag?

Men kan Burra bara skriva under...

MODOJohan:

Vet inte, har de kretskort i sig?

hellge:

Nä. Men jag vet en som sa för jättelänge sen "jag var på fest i helgen hos en kompis som bor uppe på berget. Värsta bra läget att sätta en webcam! Jag funderar på om vi ska ha en på hans tak, då skulle man se in i arenan så länge kortsidan mot vattnet är öppen." Jag antar att han inte funderade så mycket mer på det.

MODOJohan: länken är kvar, fotot har nog Frisco fimpat.

knaskamilla: Han fixar inte snöslungor?

hellge:

jag hittar inte länken, så har du den tillgänglig så dela med dig.

hellge:

Min pojkvän kan löda kretskort (bl.a. till snökanoner), om du behöver en sådan elektriker någon gång.

shinzawai: Den handlar om Susse. Förövrigt såg jag att Frisco hade en bild på Susses kåk längre ner i denna tråd som länk. Ett schyst hus, om man gillar utan grannar på Deckarsön. Själv byter jag ogärna bort Corner one.

Guys, svartjobbskontraktering i SS-tråden? Skäms!

MODOJohan: Fackmannamässigt, men inte fuckmannamässigt, jord och inte gjord. För övrigta är huset från den ålder då jorden inte var svart.

Over n' out, nu måste jag göra någon nytta.

hellge:

Spelar det någon roll om det utförs fackmannamässigt? Kan inte garantera att jag är elektriker, men jag gör gärna ett försök för den fina summan av riksdaler :-)

Det låter som det kan vara vettigt med moms, kvitto och hela balunsen här.
Jord, gjord och hjord, same, same but different.

Denna tråd handlar om Susse vill jag bara säga till eventuella Timråanhängare.

Ja, Johan, jag behöver en elektriker som menar ja när han säger ja, en som menar måndag när han säger måndag, en som menar 1000 kronor när han säger 1000 kronor. Dessa är ovanligare än centrar till förstakedjor.

Lumber Jack: Nej nej nej, nä sånt försigår inte i min bransch! Precis, nej men jag har ett par rullar eltejp i olika färger över, så det går nog åt om man ska märka upp kablarna.

Lumber Jack:

När du säger jordkablar, menar du sådana som ligger i jorden, eller de som är anslutna till jord?

MODOJohan: Ja, inte tänker jag att du signalerar om lagöverträdelser inför öppen ridå inte. ;-)

« · 710411 · »