1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533604 inlägg · 4126 ämnen

A new beginning, Silly Season 06-07

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07

Therion: Va bra! Då slipper man vara orolig över fredagen.

Då är det väl Milo vi alla väntar på...

Burström har skrivit på för Luleå! Fan vilken lättnad!

Frisco:

Vi får väl hoppas att papperstidningen inte ser likadan ut. Kanske är någon praktikant som gjort det?

Well, jag tror inte att han väljer MoDo.

Vad gäller Susse väntar de på vissa grejer, innan de kan åka till Fortet och bygga klart, så än har Per inte kunnat kolla om det ligger något kontrakt där och skräpar.

knaskamilla: Nättidningen har ju bara kopierat första delen och gjort en ingress av denna. Vore kul tt veta om det ser lika ut i papperstidningen?

knaskamilla: Han menar väl kanske precis vad han säger att mötet var intressant men gav inte så mycket. Kanske hade han förhoppningar om mer?

knaskamilla: Tanken med en ingress... hmm, förvärmning till en kongress?

Tänk att det behövs så många ord för att tala om att Nordgren inte bestämt klubbadress än.

Lumber Jack:

Inte "givande", men "intressant". Hur menar han då?

(Jag undrar förresten om inte någon borde tala om för TÅ vad tanken med en ingress är.)

Frisco: Hehe. Hmm, tro förresten om Pihl får tillgång till obegränsat med Red Bull i och med klubbytet?

Paddan: Det är snarare då han funderar. denna bild är från insiktsögonblicket.
www.hockeysnack.com/medlem/Frisco/filarkiv.php?showfile=nej.jpg

Martin S: Tro om det är just i det här ögonblicket det går upp för Hirsch vilken klubb det är han skrivit på för?

Så bytte några ex MODOiter klubb idag. Peter Hirsch får vara med i återtåget del 3, Andreas Pihl ska spela i Salzburg och Oscar Sundh är klar för Timrå.

shinzawai: Tja, Ecke är ju under Hedins beskydd nu från början så om inte Ecke gör som Hedin vill så blir väl Ecke inlåst i städskrubben ;) Men man är väl mindre snacksaliga än andra klubbar, på både gott och ont. Som supporter blir man givetvis frustrerad ibland för att man inte hör några rykten om spelare, men silly season vore ju inte silly om den inte innehöll en stor portion frustration och kallsvettningar.

Paddan: Modo har väl alltid varit bra på att mörka nyförvärv, vilket är förvånande med tanke på hur rykten och skitsnack vanligtvis färdas i stan. Och om det har stått som rykte på ÖA så har spelaren i regel blivit klar inom en vecka ungefär, under Hedins härravälde i alla fall.

Jag skulle vilja ha en update om Nordgren av ngn trovärdig källa. Me wanna!

shinzawai: Fast, det är klart, jag vet ju att det finns de som ringer upp Hasse Andersson för att diskutera värvningar när det varit väldigt tyst från klubben under en längre tid. Den vägen kan man tydligen få en del matnyttigt ibland.

shinzawai: Beror väl på i vilket forum man är. Jag tror att på modohockey.se så börjar de att misströsta ifall det inte väller in nyförvärv dagen efter att laget spelat färdigt för säsongen. Men samtidigt har ju Ecke sagt, om jag inte minns fel, att han inte är den typen som går ut i media och talar om vilka eventuella nyförvärv man har på gång utan försöker att hemlighålla nyförvärv tills dess att de verkligen skrivit kontrakt med klubben.

Paddan: Brukar man vara så här otålig och svältfödd på nyförvärv/förlängningar? Jag blir alltid kinkig i slutet på dagarna när jag inser att det inte kommer ngt förvärv. :)

Paddan: På tal om överkörd av tåget, det var nog precis vad R. J Umberger blev.

shinzawai: Fast, det är klart jag skulle ju inte gråta blod ifall Ecke skulle lyckas få John-Michael Liles eller det där tufftufftåget som spelade i HV ifjol att skriva kontrakt med MoDo. Annars skulle jag också vara nöjd om bara Milo kunde sätta sin signatur på kontraktet med MoDo snart. 

Paddan: Haha. :)

shinzawai: Med tanke på att Poffa sade något om att han hade några aningar så funderar jag på om Poffa ringt och tjatat på Lars Jansson att göra comeback. ;)

Paddan: Men dåså. Tom jag som är en "gnällig typ" tror att vi har hunnit värva någon lirare till innan dess. :)

fanns det inte en tråd som hette värvningsfredag eller något liknande?

tror att det kan vara dags att åtterupta den i år
(skröder i ffredags) 4 dagar kvar till nästa nyhet

shinzawai: 31 juli är det tydligen första isträningen, enligt Allehanda.

Paddan: Sussebusse hinner väl skriva på innan de går på is.. Eller när kliver de på? Och hur går det med isen/gjutningen i SBA btw, ngn som vet?

shinzawai: Jepp, kassören verkar ha lämnat kistlocket olåst ett bra tag i HV. Och HPK såg chansen att i och med förlusten av Vuotilainen norpa en spelare från Ässät, Uusikartano, vars namn jag har för mig att jag tidigare nämnt i denna gästbok.

Nu ska det bli spännade att se Eckes nästa drag, eller om man får traska iväg till första isträningen med Adam Andersson och PÅSen som de enda nyförvärven.

Paddan: Den där senaste finnen hade ju smakat fågel i Modo kan jag säga.. Sen har de väl norpat 2 st ruggigt intressanta lirare tidigare.

shinzawai: Vore ju trevlig om man kunde få lite spelarnyheter snart, fast det är klart alla finska spelare måste ju hinna till HV först, och alla "unga och utvecklingsbara" skall skickas till TIK på sommarkollo.

Gidde: Seriös? Nja. Om du menar att jag tar hockeyn på för stort allvar så är iofs svaret ja.

Huset är rätt sweet by the way. Tom jag skulle kunna tänka mig att bo i Ö-vik om jag hade den där kojan.

shinzawai: Visst ja, du är ju den där seriösa typen :)

Det där är nybygget i alla fall, även kallat Fortet ;-)

Gidde: Ah, nä den har jag inte sett. Jag läser inte vad som skrivs i "Appropå ingenting" och de andra icke-hockeyrelaterade trådarna om den postades där. Jag är bara här för hockeytugget.. :)

TIKbiff: Skulle förvåna mig om det blir någon alls av dom två ;-)

TIKbiff: Jag tror att det är ett signerande av Jörgen Eriksson på tioårskontrakt som är TIKs bomb...

Gidde:
Tja frågan är,,,om detta är den "bomb" Timrå skulle släppa denna vecka eller om det är Hedströms långa kontrakt ;-)

shinzawai: Postade inte Frisco denna för ett litet tag sedan?

www.frisco.se/hs/strandtomt.jpg

Gidde: Ze fort?

shinzawai: Låt dom drömma!

Skulle förvåna mig ofantligt mycket, speciellt eftersom "Fortet" ju alldeles strax är inflyttningsklart :)

shinzawai: på G till Timrå alltså, ifall det var oklart.

Frisco: Hehe, så var det ja ;-)

LOL

Lillasysterfansen sprider rykten här på HS om att Sundström är på ingående. Ska vi skratta eller sätta kaffet i halsen?

Gidde: Brynäs hade ju en Islänning förra säsongen. Arnason.

Nikki: Kan man kanske hoppas att de någon gång börjar använda sig av webkamera i arenan, istället för att bara tala om att man eventuellt funderar på att flytta in den sedan flera månader ofungerande webkameran. Då skulle jag ju kunna fördriva en massa timmar med något vettigt istället för att tentaplugga 

Nikki: Hmm, det har jag faktiskt inte gjort... :-$

Besöker den sidan ytterst sparsamt faktiskt..

Se det så här istället:

Great minds think alike! ;-)

Poffa:

Då blir den väl tråkig då... ;)

Gidde:

Men wannabe, du har ju läst mitt inlägg i silly season-forumet på åffisiella. Wannabe! ;-)

Nikki:

Det blir väl det man gör det till. Sedan finns det många faktorer som spelar in.

Gidde: Hmm, ibland blir det två inlägg sådär, så underligt..

Någon trevlig moderator kanske kan radera det ena, plus detta?

:-)

En tanke som slog mig:

Är vi det mest nordiska laget?

Om vi bara skriver kontrakt med någon av danskarna så har vi ju spelare från alla de nordiska länderna (förutom Island, finns det hockey där?)

Något annat lag som matchar det?

Poffa:

Blir det en intressant vecka?

wap.hockeysnack.com
Vilket grymt lag vi får nästa säsong. Synd bara att susse inte har spelat center sen älva brann som vi säger här i värmland. Hade fått en ruggig centerlinje annars där alla är ruggiga defensivt. Krydda med salle, skröder, horava och nordgren och en Krizan i mål. Underbart.

« · 711524 · »