1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533609 inlägg · 4126 ämnen

A new beginning, Silly Season 06-07

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07

Therion: Va bra! Då slipper man vara orolig över fredagen.

Då är det väl Milo vi alla väntar på...

Therion: Det vette fan. Jag hade gärna sett honom som en breddning av truppen och spetsning av det defensiva spelet samt tekningar.. Men men, risken var ju att han skulle ta en plats som vi mkt hellre ger till en riktig stjärna..

Salle: Enligt källor från norr ska det i pappers-upplagan av XP finnas en artikel där det omnämns att Krizan fått anbud från NHL, samt att Ecke funderar på slovakrepris till vintern.

Paddan: Om slovakrepris innebär att Pardaý/Rasti återkommer så blir jag mucho besviken. Vill inte ha de där glidarna i laget igen.

shinzawai: Äh, jag vet inte. Jag har själv inte läst artikeln men jag förmodar att ryktesspridaren försökte läsa mellan raderna men fastnade nog framför ett exemplar av Buster istället.

Paddan:

Jag är expert påmellanradsläsning, ja. Men det behövdes inte i XP-artikeln. Krizan bir (nog) proffs samt P & P återbördas (nog) till Övik till hösten.

Salle: På tal om Milo så är det dags för en vända till i det Tjeckiska landslaget för hans del

Albert Hall: Krizan till NHL och glidarna tillbaka i MODO. Önsketänkande från din sida får vi hoppas, fi fan, hemska tanke.

Therion: Therion är för övrigt kanske den bästa hårdrocksgruppen som existerar..inte många lägger ner ett sånt jobb på göra en skiva som christoffer

shinzawai:

Det är inget önsketänkande från mig utan bara vad som stod i Expressen. På raderna, inte mellan.

shinzawai: Får Krizan spela NHL?

Frisco: Det får han väl? Eller hur är det med odraftade lirare, MÅSTE de draftas först?

shinzawai: Nej, det behöver dem inte längre.

Chanserna att Krizan spelar i NHL nästa säsong är små, mycket små.
Först och främst kan han inte få ett envägskontrakt numera...

Och som Nikki redan svarat, så måste spelare inte draftas längre, utan NHL kan suga ur Europa fritt. Ryssland var dock smarta nog att inte skriva under avtalet, och det borde förstås svenska hockeyförbundet ta i granskande äre.

MODOJohan: Funderar på om det är denna paragraf man i sådana fall stödjer sig på :

"8.9            Eligibility for Play in the League
No Player shall be eligible for play in the League unless he:

(a)                  had been claimed in the last Entry Draft, or

(iii) had played hockey outside of North America in the prior season and was age 22 or older at the time of the last Entry Draft and signed an SPC which was signed and registered with the League between the conclusion of the Entry Draft and the commencement of the next NHL Season."

Paddan: ...och med SPC menar man ett Standard Player Contract.

Paddan: Det stämmer, alltihop! Jajemensan, där satt den. Helt och hållet rätt.

MODOJohan: Ryska förbundet byter ordförande nu i dagarna och ett nytt avtal sägs vara på g. Vilket jag hoppas annars kanske Malkin blir kvar där.

Deas: Undertecknat avtal måste väl ändå gälla trots detta...
Om inte annat så får de gå en hård match till mötes mot stora starka NHL.

Deas: Uppfattade inte riktigt det du skrev till en början, men nog kan det bli så... Det finns ju inget avtal för närvarande. Men frågan är om det får undertecknas nu? Det måste väl ändå gå en viss tid innan det tas beslut etc...

MODOJohan: Bla bla bla paragraf hit, paragraf dit. Är det bestämmelser och parametrar som gör att det kan bli omöjligt för honom att åka över eller?

shinzawai:

Vi säger så här, Krizan tjänar mer i Modo än vad han gör i AHL. Ett envägskontrakt kan han inte få iochmed det nya CBA-skiten. Det skulle göra att han kan få en månadslön på c:a 50-70 tusen kronor.

Det plus det sociala (om han ens kommer att ha ett socialt liv förutom frugan) där borta kommer förstås ha en bidragande effekt på hanses beslut. Jag har redan räknat in Krizan till nästa säsong.

Vafan, Krizan gillar inte träning och han kan inte ens säga hej på engelska typ.. vad fan ska han göra i nordamerika?

MODOJohan: Låter wünderschön, ja. FUCK YEAH!!!

Nikki: En Krutov kanske? Sätta sig i en villa, totalt isolerad från omvärlden och äta sig fet samtidigt som han super ned sig. Sedan blir det Jämtland, Brunflo och Kolmilan.

MODOJohan: Fan vad bra det är med dina inlägg om Krizan. Jag var munter, uppspelt och lycklig i dagens vårljus... till jag fick höra Krizan-rykten på eftermiddagen. Fan vad humöret kan svänga, det äckliga Krizanryktet gjorde mig deprimerad och ytterst nedstämd.

Sen kom Johan och jämnade ut humöret igen med lite dementi om Krizan.

Den här jävla Sillösäsongen kan man bli manodepresiv av.

Ecke! jobba, jobba, jooobba!

"Kan Björklövens lovande landslagsback Patrik Nevalainen vara ett namn för Modo Hockey?
Ja, kanske.

– Jag har återtagit mitt anbud. Vi står inte och faller med honom, säger Björklövens sportchef Janne Karlsson till Västerbottens Folkblad och berättar att han räknar med att Nevalainen spelar i en annan klubb till hösten.

Enligt uppgifter är Luleå ett alternativ och ett annat Modo för den spelskicklige backen, bror till Modo Hockeys landslagsspelare Frida Nevalainen."

Från allehanda.se

Kom igen Frida! Eller nåt...

hellge: Med erfarenheten från Kaberles kontraktsskrivande i bakhuvudet så törs jag inte tro på att Krizan spelar i MoDo kommande säsong förrän Krizan eventuellt medverkar på första isträningen. Den isträning som jag förmodar kommer att gå av stapel i nya arenan.

Frisco: Usch och fy så illa det låter. Tappa krizan och behålla Pavlikovki???

Låter dock lite otroligt att dom 2 skulle trivas tillsammans. Karol som verkar vara en trygg hemmapappa med fru och liten son och Pavli som rätt ofta var på Arkenpuben på sin fritid.

Salle: Det går inte att hålla tjecker och slovaker borta från ölet.

hellge:

Jovisst, men jag råkar ha en bra feeling över det hela. Det finns ingen anledning att tro på Expressen nu. De har antagligen ringt upp Ecke och ställt frågor som: Vad gör ni om Krizan drar? etc. och därefter skapat en artikel om'et.

MODOJohan: Något som dock oroar mig även om vi nu utgår ifrån att KK stannar är hans trivsel. Om Horava sticker har vi ingen som han kan prata med förutom frun. Det känns fel att köpa en "barnvakt" åt honom men va fan, spelar han som ifjol så kanske det är värt det.

Salle: Jahapp, det var det det. Då är det lika bra att kontraktera Ben Perreault igen, eller förresten Sune Ödling hade ju nyss gjort något ispass honom kan vi värva!

MODOJohan:

"Vi säger så här, Krizan tjänar mer i Modo än vad han gör i AHL. Ett envägskontrakt kan han inte få iochmed det nya CBA-skiten. Det skulle göra att han kan få en månadslön på c:a 50-70 tusen kronor."

Fast å andra sidan måste han ju någon gång skriva ett rookiekontrakt om han nu vill till NHL. Läget lär ju inte vara särskilt annorlunda om exempelvis ett år.

shinzawai: Det krävs ju ingen M_ultra för att förstå att man till varje pris ska gulla med Krizan. Ge honom Pavli om han kräver Pavli. Om det så handlar om Krizans 39-åriga backgigant till farbror så ge honom ett kontrakt.

Det kan låta absurt, men hur vore tanken av att ha Zajkowski/Königsson i mål nästa säsong?

shinzawai: Jag kan tänka mig att ta hit Pavlikovski igen. Inte på grund av hans känsliga handleder, inte heller hans poängskörd eller hans schysta chippningar. Utan bara för att vara Krizans polare.

Krizan är den bäste spelare som spelat i MoDo, kanske med undantag för Foppa. Att inte omvärlden har fattat detta är ett under. Kanske beror det på att han gjorde ETT misstag i semifinalen mot FBK. Att detta var spektakulärt kan bli vår stora lycka. Enligt mitt sätt att se det är Krizan den bäste målvakt som någonsin spelat i Elitserien.

Nja, mitt råd är att värva en social slovak som är en dokumenterat bara polare till Karol.

Paddan skrev:

"Med erfarenheten från Kaberles kontraktsskrivande i bakhuvudet så törs jag inte tro på att Krizan spelar i MoDo kommande säsong förrän Krizan eventuellt medverkar på första isträningen."

Vad var det som hände då?

Albert Hall menade:

"Fast å andra sidan måste han ju någon gång skriva ett rookiekontrakt om han nu vill till NHL. Läget lär ju inte vara särskilt annorlunda om exempelvis ett år."

Nästa år har alla, alla, alla fattat hur bra han verkligen är. Då är det kört och då är han förlorad.

hellge: Kaberle skrev väl på NHL-kontraktet några minuter innan deadline för övergångar till NHL om jag inte minns fel.

hellge: Att det är just Expressen som kommer med ryktet borde ju innebära att det är falskt. Hur ofta har den tidningen haft rätt? Tror att risken att Krizan hamnar i NHL är mycket liten.

På tal om att värva kompisar till Krizan, kan Igor Majesky vara en powerforward typ? I och för sig så har vi Skröder nu.

Till sist, välkommen tillbaka till MODO Lasse Karlin!

Martin S: Igor som powerforward, helt okej tanke. Men då ser jag hellre att brorsan hans får bli den grisback vi kan behöva. Visst, jag talar om Ivan Majesky.

MODOJohan: Nordgren är som väntat het på transfermarknaden. Se länk.

Förresten är ni i behov av en målvakt? Om Krizze väljer att dra västerut har vi en målvakt med stor rutin som säkerligen är mobil.

Dragan 2k: Vilket skamligt förslag!

Dragan 2k: Nänä, här betackar vi oss för secondhand-målvakter. Fast, det är klart... är det Gistedt du tänker på så... ok, då.

Paddan:

Salo är ju klassad som idrottsinvalid. I Modo alltså.

Albert Hall: Äh, nu får farbror allt kolla synen. Dragan sade väl "mobil" inte "permobil".

På tal om kontrakt, så låg det visst inget och skräpade hos Susse i alla fall.

knaskamilla: Now we know why.

knaskamilla: Du påminde väl honom om att inte bara leta på muggen?

« · 711524 · »