1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533868 inlägg · 4126 ämnen

A new beginning, Silly Season 06-07

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
shinzawai:

Det brukar väl vara så, sidan ligger nere och sen kommer en värvarnyhet? Eller...jag vet inte.

The page cannot be displayed

Explanation: There is a problem with the page you are trying to reach and it cannot be displayed.

OK, det var inte en sån bomb vi snackade om. Vem har bombat Modos webbserver?

Fredag idag, får vi någon present?

What about Oakie?

Vem hade föreställt sig att en världsback skulle sätta sin fot i Kempis?

knaskamilla: Salo var ju en större bomb än Steen, ja Salo var en Bomb i mina ögon. Sen att han sög är en annan femma.

Jag håller med om att Steen var en bomb. Salo, han var väl ingen bomb, men det var ändå något stort som släpptes (eh).

shinzawai: Ifjol när Krizan värvades, fast det var det ingen som begrep...

shinzawai: Tja, nog tycker jag det, åtminstone så var det en rejäl bomb i Göteborg

En bomb för mig är inte bara en förvånande värvning, det är en BOMB!

Paddan: Steen en bomb? Whoa, möjligtvis Staal.

shinzawai: Eeh... Alexander Steen?

Lumber Jack: När släppte Modo en bomb sist? (Om du inte får räkna #21)

Inte jag heller.

Nu gjorde jag bort mig IGEN.

Lumber Jack:

Jag säger ingenting.

Lumber Jack: Poffa har fel så ofta när det gäller värvningar så han gör nog bäst i att hålla tyst denna gången.

Paddan: På A svarar jag: Avgå Bengt Hedin!

På B svarar jag: Poffa, kan du släppa värvningsbomben nån gång, eller ska jag måsta åka upp till förortsslummen och tömma ölmaskinen på sitt sanningsserum rakt ned i truten på dig?

Lumber Jack: Åfan...knaskam-ultra... är hon alltså en sån där tifotjofräs?

shinzawai: Nä, här är vi alla rätstafningsmässtare!!!1! (Utom knaskam-ultra)

shinzawai: bare-assed*

Fan, varför finns ingen redigera-funktion här?

Martin S: I'll be a monkey's bared assed uncle. Ambitiös pöjk.

shinzawai: Det är samma person som ligger bakom EP och HM...

...troligtvis.

Paddan: Well, att han inte har skrivit på så klart. Det jag menade att han kommer att bli klar.

shinzawai: Hur kan det i sådana fall komma sig att Brynäs inte presenterat honom som ny spelare, när till och med Gynge som står som (på ingång) skrivit kontrakt och fått tröjnummer.

shinzawai:

De hänvisar ju bara till GD. På GD jobbar Keb, så där föll ju all trovädighet till den nyheten.

Poffa: Första gången jag ser att EP lägger in en spelare på ett nytt lag utan en mer officiell källa.

Hockeymagasinet är dock en pålitlig källa och när de skriver att något är klar så brukar det dock vara så.

hockeymagasinet.fpgroup.se/cldoc/hm/nyheter/16450.htm

Poffa:

Jo, men sen har jag inte hört något mer. Jag skrev ju att jag inte hade något nytt att förtälja...

shinzawai:

Enligt Brynäs officiella hemsida så är han inte klar.

shinzawai: Att han står med på eliteprospects kan väl ändå inte räknas som att han officiellt är klar, nä fram med pressmeddelandet från Brynäs om kontraktssignerandet...

Poffa: Heter man Loob då förhandlar man med spelare när man känner för det, de andra följer reglerna.

shinzawai:

Är Sebastian Karlsson officiellt klar?

Poffa: Det verkar inte finnas några hinder i Sverige. Sebastian Karlsson gjorde väl klart med Brunnäsorna under pågående slutspel?

Lumber Jack:

Får man förhandla med spelare som fortfarande spelar i slutspelet, eller måste man vänta med kontraktssnack tills dess de åkt ut likt NHL?

Poffa: MoDo sa, 60. Frölunda sa, 120. J-A sa, jag stannar. Kanske?

knaskamilla:

Okej. Jag trodde bara att du visste det också, eftersom du vet att han hade valt MODO om de bara varit intresserade.

Nästa gång jag träffar J-A ska jag försöka komma ihåg att fråga honom.

Poffa:

Ja, inte vet jag. Ett alternativ är att fråga J-A. Ett annat att fråga värvningsansvarig hos MoDo.

knaskamilla:

Om han nu ville hem så mycket till Övik, och det enda det satt i var om MODO ville ha honom eller ej, varför väntade han då inte med att skriva kontrakt med Frölunda tills dess att MODO fått chansen att säga sitt?

Och varför var det så skönt att det "redan nu är klart med min framtid" om Frölunda bara var det näst bästa alternativet?

shinzawai:

Jag har för mig att MoDo sagt typ att "vi kunde inte ta ställning när vi fick erbjudandet". Det tycker jag låter som att de slarvade bort honom. Eller, som min teori är, att de var för snåla.

knaskamilla: Men va fån. Modos snack om att de aldrig fick chans att förhandla och hur besvikna de var då?

Han hade behövts i närkampsspelet. :/

shinzawai:

Jaha. Ja, där har jag inget nytt att tillföra: han ville hem till Övik, och hade MoDo velat ha honom hade han spelat här till hösten.

Kamilla: Alavaara. What gives?

Observera rubrik.

Lumber Jack: Det bästa med den där artikeln lyder:

"– Båda spelarna är handplockade för sina roller."

PRECIS SÅ DÄR JA! Vi ska värva spelartyper, inte fancy names. Det har tidigiare kännts som om det inte riktigt legat någon tanke bakom nyförvärven, det gör det nu.

"Men kanonspelarna är svåra att hitta och sedan gäller det att få dem att flytta till Ö-vik, säger Lückner"

Huvudet på spiken.

"På det stora hela är det en ekonomisk fråga och det är en tuff konkurrenssituation"

Låter som om Modo får ge sig i budgivningar.. Swedbank, were are you?

Träffade på Ecke två gånger i går, och första gången pratade han i mobiltelefon med någon som bedyrade att dom verkligen gjort vad dom kunnat, och nu var det bara att vänta.

Andra gången så pratade han engelska med någon...

Så det jobbas! :-)

Lumber Jack: Den enda med artistkontrakt som dyker upp i Arenan under tidig höst är väl den lilla råttan Wells.

Harald är lite smånöjd för tillfället, men bättre ska det bli. Inga artisterier är inplanerade heller. Typ, som kidsen skulle uttryckt det hela. Bah.

shinzawai:

Jo. Med tanke på hur oklart fortet är så ligger det nog mycket i att ett sådant kontrakt nog befinner sig någon annanstans...

hellge:

Tror jag glömde påminna om det, men jag skulle tippa på att han kollade lite överallt ändå.

Poffa: ops!

knaskamilla: Om vi ska ta detta skämt på litet allvar så kan man ju anta att ett eventuellt kontrakt ligger i Kanada, inte i det tomma fortet.. För visst är Sussemannen i Montreal?

hellge:

Byta grejer med varan? Är inte grejen varan?

Äh, nu ska vi vara snälla med varann...

« · 712646 · »