1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 543230 inlägg · 4151 ämnen

A new beginning, Silly Season 06-07

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
poffas bomb är att poffa ska spela för modo nästa år.
så det kanske är dags för ecke att av....

El Aka Ali: prio 2 är ju redan uppkontrakterad av MoDo inför nästa säsong, även om det inte garanterar att han inte försvinner till NHL.

El Aka Ali:

Horava är redan avklarad. Ett år till.

hellge: Det är alltid problematiskt med "silly season". Det kommer så många oseriösa rykten som bygger på att "min kompis brorsa vet att...".
Egentligen har väl pressen de bästa möjligheterna att kolla upp de namn som förekommer. Jag menar de måste ju alltid kolla o dubbelkolla innan de publicerar sina rykten. Och då kanske de inte längre är rykten. Dessutom ligger pressen bra till hos alla spelaragenter. Du får en förmånlig så o så om du ger mig namn på vilka lirare som kan tänkas vara på gång till Modo. Har man då också lite känningar i styrelsen hos sin egen klubb så kan man kanske dra lite sannolika slutsatser.
För Modos del måste det i dagsläget vara av största vikt att försöka ha kvar Krizan. Hans målvaktsspel under fjolåret var verkligen av högsta klass.
Han ensam var nog egentligen bidragande till att Modo lyckades så bra. Det måste vara prio 1.
Som jag sedan uppfatter det hela så måste den yngre Horava vara prio 2.
Mer vill jag inte spekulera om.
Men jag tror att det blir problems om ni inte lyckas ha kvar Krizan. Inte så att det äventyrar existensen. Men ni klarar kanske inte slutspelet.

Poffa:
" Det enda som saknas är spetsen "

Han har kontrakt med Brynäs ett år till, men jag tror att en hel del av BIF Fansen gärna skulle släppa honom till er ;-)

Lumber Jack: Vancouver ligger på västkusten, så också Anaheim.

Håll drömmen levande.

EN tvåstegs-raket skulle kunna vara ETT brödrapar.

El Aka Ali:

Jag har alltid varit en romantiker när det gäller Silly season. Ända sedan jag var 7-8 år har jag hoppats och trott på underbara förvärv till MoDo.

När jag växte upp och gick på låg- och mellanstadiet i Hörnett var jag alltid svår att få upp på morgonen, inget hjälpte. Jag var alltid lika svår, inte förrän min bror kom på den idén att han skulle lura upp mig med orden:

- Vakna! Det sår om nyförvärv i ÖA. Den ständigt supertrötte Hellge for upp som en oljad blixt.

Jag blev äldre och gick på högstadiet i Gene. Brorsan och morsan fortsatte:

- Vakna! Det sår om nyförvärv i ÖA. Den ständigt supertrötte Hellge for åter upp som en oljad blixt.

Jag växte upp, gifte mig, skaffade barn men fortfarande ganska morgontrött. Men det finns fortfarande en sak som kan få upp mig blixtsnabbt. Det är när frugan har vaknat innan och perkulerat tre baljor java och väcker mig med orden:

- God morgon älskling, det står om nyförvärv i tidningen idag.

När nu Poffa säger att en nyförvärvsbomb i två steg ska brisera kan jag inte låta bli att tro på det. Såna här rykten brukar jag med intellektets makt försöka vifta bort med att det är just rykten. Fast sen kommer känslan ikapp, samma känsla som infann sig när brorsan försökte väcka sin 7-åriga bror. Tänk om…

Håll drömmen levande. Länge leve Silly season!

Här kommer en förteckning över MoDos bästa nyförvärv genom tiderna:

1. Karol Krizan
2. Tomas Johnsson
3. Mikko Leinonen
4. Miloslav Horava (den äldre)
5. Samuel Påhlsson

Bubblare

Frantisek Kaberle
Anders Wikberg

Hellge typ

hellge: TVåstegs-bomb... Så synd att det inte var en en enstegare i form av en rödhårig dublett. För inte kan man väl tala om Bröderna i flertal?

hellge: Kan det tänkas att "bomben" är en Brynäsare". D.v.s. den norske målfabrikören.

Frisco: Tvåstegsbomb... är det inte sånt som Poffa normalt brukar kalla bunkerslag?

Frisco: Eller femöressmällare, kanske.

Frisco: Jo, det finns risk för att moderatorerna även får utbilda sig till minröjare.

Men jag hoppas ändå på Poffabomben.

Poffa: Jag som hade hoppats på en trestegs-raket...

Frisco: Blindgångare kanske?

hellge: Poffas bomb som han inte törs säga nåt om borde kallas mina.

Poffa skrev:

"1. Morten är förlorad.
2. Man bygger nu upp laget så det enda som saknas är spetsen.

Nu saknas alltså Susse, Weinis och min tvåstegs-bomb."

Två påståenden som leder till två frågor.

Varför behöver Mårten vara förlorad för att Oscar skriver på?

Sen undrar jag om man möjligen skulle kunna få lite ledtrådar? Kan det var så att bomben har att göra med en västkust?

Poffa: Märkligt, jag som trodde att MoDo skrev kontrakt med Öman ungefär samtidigt som man gjorde klart med Molinder och Dahlberg, men så var tydligen inte fallet.

Poffa: Tror du verkligen att Morten sticker. Då måste han väl fått en grymt bra deal i nån annan klubb (Malmö???) som även innebär att tjejen (Marlene) också fått arbete.

Synd på så rara ärtor. Ja osså Morten också rå.

Fy fan!

Avgå Ecke!

Jag ser två följder med värvningen Oscar Steen.

1. Morten är förlorad.

2. Man bygger nu upp laget så det enda som saknas är spetsen.

Nu saknas alltså Susse, Weinis och min tvåstegs-bomb. Sedan är vi fulltaliga (om inte Krizan drar till NHL).

Frisco: tror han blir nyttig för er.... tror dessutom han tjänar på att komma i från Calle.....

Grattis till ett bra nyförvärv!

Frisco:

Hallå, det här då?

"Ettårsavtal klart med Niklas Öman

MODO Hockey har i dagarna skrivit ett ettårsavtal med juniorbacken Niklas Öman, född 1987. Han debuterade i elitserien i vintras och svarade bl a för ett målgivande pass borta mot Timrå då MODO vann med 3-0.

- Niklas är enormt utvecklingsbar och det är förstås perfekt att vi får ytterligare en träningsvillig junior som är beredd satsa allt för att ta en plats i vår trupp, säger "Ecke" Holmberg, sportchefen.

Tränaren Harald Lückner:
- Niklas visade redan förra säsongen stort kunnande och det ska bli intressant följa hans utveckling.

- Vad det gäller träningen så här långt är jag mycket nöjd. Jämfört med förra sommaren är det skillnad som natt och dag. Nu har vi närmast en full trupp, som tränar enormt bra. I fjol den här tiden hade vi inte många på kontrakt."

AM: Oscar Steen är en spelare för en tredje eller fjärde kedja och sådana spelare har vi redan nog många av.

Modoante: Jag tror att tanken med Oscar är att han ska spela ishockey. Det är min spontana reaktion.

Modoante: Du får väl blunda när han har pucken.

Oscar Steen har skrivit tvåårskontrakt med MODO Hockey

Oscar Steen, 24 har skrivit på ett tvåårskontrakt med MODO Hockey.
- Något som gläder oss mycket, säger sportchefen Erik "Ecke" Holmberg. Vi ser i Oscar en utvecklingsbar spelare i bra ålder och tror mycket på honom.

Oscar Steen gjorde dundersuccé när han våren 2005 kom till Färjestad från Bofors. Han var så bra att han säsongen 2004-05 valdes till Årets Rookie i elitserien.
I slutspelet för Färjestad spelade han också en tongivande roll och var med och styrde och ställde i power play.

Efter säsongen lämnade han och brorsan Calle Steen Färjestad och gick till Leksand.
- Ingenting blev väl vad vi hoppats, säger Calle. En poäng på de första elva matcherna och sedan var vi fast förankrade i botten.

Ser du MODO Hockey som en nystart i din karriär?
- I varje fall hoppas jag på det, säger Oscar. Jag har stora personliga mål, är glad att fortsätta i elitserien och ska så fort som möjligt är börja träna med MODO i sommar.

- Jag var uppe i Örnsköldsvik och hälsade på och fick ett bra intryck av det mesta. Inte minst av klubben och det mottagande jag fick. Ser med spänning fram mot den utmaning det innebär att spela i MODO.

MODO-tränaren Harald Lückner är mycket nöjd med lagets senaste förvärv.
- Ser en stor utvecklingspotential hos Oscar Steen, säger Harald. Framförallt ser jag hans spelsinne och fina händer som den stora styrkan. Vi har tittat länge på honom och jag är glad att det hela gått i lås.

- Han är också i perfekt ålder för vårt lag i övrigt, dessutom tämligen tuff i hela sitt sätt att spela. Vår målsättning är ju också att till mestadels bygga laget med svenska spelare så långt det bara går.

Oscar Steen har i elitserien spelat såväl center som ytterforward och är inte främmande för någon plats.
- Av vad jag känner till om MODO hoppas jag att lagets sätt att spela ska passa mig. Jag gillar fart och offensivt spel, det är ungefär så jag tycker MODO Hockey spelar.

Sportchefen Erik Holmberg:
- Han är en spelare som passar in perfekt i vårt lagbyggande. Inte minst hans ålder passar väl in.

Oscar Steen är MODO Hockeys tredje nya spelare inför den kommande säsongen. De övriga är backen Adam Andersson och norske VM-forwarden Per-Åge Skröder, som häromdagen aktivt bidrog till att Norge spelade sig kvar i A-gruppen då man slog Danmark klart.

Fakta om Oscar Steen
Född: 20 juli 1982.
Moderklubb: Sollentuna HC.
Vikt: 81 kg. Längd; 177 cm.
Andra klubbar: Hammarby, Bofors, Färjestad och Leksands IF.
Meriter: Årets Rookie i elitserien 2004-05, 52 elitseriematcher, 25 poäng (tio mål).
Aktuell: Har skrivit ett tvåårskontrakt med MODO Hockey.

Modo har tydligen värvat Oscar Steen min spontana reaktion är vad ska vi med han till?

Paddan: Tomik har kontrakt med Mif till 2007.

Paddan: En hel bok samt ett (toa-)rengöringsmedel. Ja va fan.

Vi får välse om fredagen blir en värvardag för när ÖA har varit ute med uppgifter har det ju hänt nåt strax efteråt.

Salle: Här fanns det lite rykten för att i varje fall hålla motorn på tomgång.

Gidde: Bannerförslag skickas till Frisco. Han är vår enväldige banner-führer och helt obestridlig mästare inom genren.

Om denna stämmer så snackar vi motorras eller??

[url=www.lasvegassun.com/sports/racing/images/051702.gif]Mått på silly season![/url]

Byt ut tidningens rubriker så stämmer detta rätt bra för tillfället.

[url=www.lasvegassun.com/sports/racing/images/071902.gif]Silly Season[/url]

shinzawai: Det blir en fin förstärkning om två år.

hockeymagasinet.fpgroup.se/cldoc/16703.htm

Antar att vi kan sluta drömma om NN. Drömlaget lämnar perrongen.

En fråga till moderatorerna:

Skulle man inte kunna ha liknande som Schtaaan har i sin GB, att alla spelare som är klara för nästa år står ovanför boken?

Och kanske en rad under med heta rykten, och då menar jag de heta rykten som expertisen här i boken tror på, inte de som cirkulerar på alla andra siter, och ibland mest är önsketänkande?

Säkert en dålig idé, men jag tycker det skulle vara skönt att samla ihop allt här, istället för att behöva klicka till en annan sida för att ha koll ;-)

:-$

Paddan:
Nä en tvättäkta pudel handlar det om..

TIKbiff: En motsträvhårig tax, alltså.

Här hade jag en lång utläggning om Lars Danielsson på gång, men den blev jag uppmanad att inte skriva på grund av rikets säkerhet.

Paddan:
Nä Pudel...

Skönt för Jocke Nilsson att inte han blev upptaxerad, visserligen handlade inte om samma pengar på hans tid, men han hade inte tyckt att det varit roligt att bli utskälld sådär ;-)

TIKbiff: Hmm, nu ser jag att ni på kennelklubben har haft gradering. "Timråspelare upptaxerade". Vad är nästa gradering? Bulldogg?

Kan Bartovic vara på gång igen tro? Aktuell för Modo i december 2005.

TIKbiff: "FIKa tarmen"... vad är det för program? Något sånt där dokusåpaaktigt där man dokumenterar kallprat på fikaraster hos någon sån där byggmaterialleverantör?

NuMo: Klockrent!

Touché! :)

TIKbiff: Hmm? Blir det inte bättre skugga ju mer ljus man har?

Paddan:
Nä jag håller på med en casting till sommarens nya program på lokal 4:an
" TIK Farmen" heter den, ett program som handlar om hur vi tar hand om ratade Modo spelare och gör Hockeyspelare av dem.

Tidigare erfarenheter visar att efter att ha lämnat Övik så kan dom bli landslagsspelare, hela erat juniorlag samt delar av A-laget kommer ner i helgen för prov(in)spelning.

Lumber Jack:
Med det taskiga ljus ni har i eran arena så är det alltid någon som står
i skuggan av era spelare...
Kan ju bara bli bättre liksom

Paddan:
Fick dra igång elverket för att få lite ström ( han drog till Danmark han), annars fungerar ju inte min gamla dator med modem, kan bara vara online några minuter för sedan stannar elverket, påmin mig om att ta omvägen till macken för att köpa en dunk (inte hojt) så jag kan komma online om några dagar igen.

Over and out.

TIKbiff: Riku Hahl blir bra det, han är ju van att stå i skuggan av MoDospelare. :-)

TIKbiff: Gå in... hmm, så uppgifterna stämmer alltså att du jobbar i en gammal hundrastgård...

Paddan:
Å faan man ligger efter?
jävla "off season"
Ja ja..nu får man ju snart gå in och fira Hedströms återkomst till Timrå samt välkommna Riku Hahl strax iaf..

Ser bra ut det här ;-)

TIKbiff:

Ja, har du sett. Green ryktas till Rögle. För det är väl aldrig så att du är ett par dagar efter?

« · 716828 · »