1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 543238 inlägg · 4151 ämnen

A new beginning, Silly Season 06-07

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
poffas bomb är att poffa ska spela för modo nästa år.
så det kanske är dags för ecke att av....

hellge: ...och en klusterbomb skulle kunna vara att alla bröderna Sutter väljer att göra comeback i MoDo till hösten.

Wayne Gresky: Vad jag kan se så finns inte artikeln med MoDo Hockeys nya marknadschef att hitta annat än i pappersupplagan. Mia Karlsson talar i varje fall om vikten av att stärka varumärket och försöka få arenan till en träffpunkt där alla vill vara och att visa att det är häftigt med hockey för att få mer kvinnor som åskådare. "The heart of hockey" är tydligen också något som ska profileras. En satsning på att tillsammans ena Örnsköldsvik. Mer konkret än så blir inte intervjun även om reportern talar om Mias idéer för MoDo Hockey, ska bli intressant att se vad resultatet blir av det hela.

Paddan: ""The heart of hockey" skall ni byta klubbmärke igen nu?

Alla måste jobba på att arenan används även utanför hockeyn samt att få folk som bara inte är sponsorer på läktaren. Se bara under slutspelet när det gapade tom ibland bara för att företagarna inte dykte upp.

65selander: Hehe, nepp det är väl någon sån där catchy slogan som de försöker pränta in, ungefär som "King on Ice" som MoDo körde med ett tag.

Paddan: Om kvinnorna också skall börja gå på hockey så får ju familjerna inte råd att gå. Det blir varken hackat eller malet, förutom att familjerna får snävare marginaler att överleva ekonomiskt och det leder ju till en massa ungar som måste pendla mellan frånskilda föräldrar. Nä, jag fattar inte resonemanget att kvinnor skall börja gå på hockey i högre utsträckning än de är intresserade.

NuMo: Äh, jag tycker att det skall gå ut befallningar om att man skall infinna sig för hockeypubliktjänstgöring, annars kan det vidtas åtgärder. Den där westerlind skulle ju också kunna åskådliggöra den svåra konsten att hantera en dragtruck på is. Eller så kan man anordna sån där populär kast med puck mot mittlinje... sånt lockar säkert mängder med åskådare.

Annars kan man ju göra som i Globen och erbjuda säsongskort för 990 kronor för att få lite mer åskådare

NuMo: Det finns ett enkel och genial lösning på ditt problem. Låt bara singeltjejer gå på hockeyn.

Salle: ...och diskriminera tvillingar menar du?

Paddan: HAHAHAHA....

HAHA. Jadu Paddan. den var bra den.

Paddan: Det vore ju synd om ni skulle behöva ge upp hoppet att få se systrarna sarg i er nya arena...

mikenomad: Avundsjukan lyser igenom som alltid. Det är gulligt med avundsjuka på en fredagkväll.
Inga kan göra så mkt poäng från sarghörnen som bröderna Sedin.

NuMo: Familjebiljett är lösning, typ 2 vuxna 2barn för en femhundring med en hink popcorn och fyra festis.

NuMo: Jag saknar dig inne på xperteleven. Hör av dig så vi får snacka i fred mellan fyra pekfingrar.

mike66: Vem vill kommunicera på med älvor, den jäkla långfingertarm. Inte för att jag vill peka finger, men nog verkar det var ganska bläckfiskaktigt tänkt?

Paddan: Percy är tydligen ute efter Vinhandlarn.

Portello: Vinhandlare Harry Franzén vore en ypperlig värvning av den gode Percy, dom har säkert mycket gemensamt. Men Weinhandl han skall hem till hockeyns nav i universum.

Portello: Äh, honom får Percy aldrig, precis som han heller inte lyckades kontraktera Skellefteås Daniel Welser. Weinis kan spela golf på Veckefjärdens GK istället.

Portello:

Smart av Weinis. Gratis golf i solen, får umgås med Snygg-Janne och så blir det naturligtvis lite bjudsprit från Percys sida. Sedan hem till Övik och spel med MODO. Killen har huvudet på skaft, trots att han är nästan-cyklop.

Poffa: Pågar, glöm inte att Mif låg på hårt för att värva honom redan 99. Men när Hedin lovade honom speltid med bröderna sarghörn hade vi inget att kontra med.
Weinhandl i Mif är inte på något sätt otänkbart.

Weinis är så gott som klar för Mif

RTS: Då är Poffa också så gott som klar för MIF, för han brukar tydligen också försöka ägna sig åt sånt där golfspelande

Magnus:

Weinhandl i Mif är helt otänkbart.

Paddan:

Försöka? Hoppa ut och sätt dig på den blöta asfaltbanan, paddskrälle.

Poffa: Så du dementerar alltså inte ryktena om att du är på väg till MIF?

Poffa: För er givetvis, men inte för grabben själv.

Magnus: Och vad vet du om det?

Magnus:

Jo, för grabben själv.

Paddan:

Jag kan varken bekräfta eller förneka den saken. Däremot kan jag meddela att jag är nerbjuden till Göteborg för att skriva kontrakt den kommande veckan.

Modoante: Det vet jag inget om, ja förutom att han inte på något sätt är Modo-produkt och dessutom är från södra Sverige.

Vem hade trott att "Mr Skellefteå" Åkerman skulle överge dem när de tog klivet upp för ett lag i samma serie?

Det är bara att luta sig tillbaka och se vad som händer. Skulle han spela för oss blir jag glad, gör han det inte spelar det inte någon roll för mig å andra sidan. Bara kul med lite rykten, Andersson är som en mussla vilket man inte kan beskylla Percy för att vara.

Magnus:

det stämmer inte helt tyvärr, dock så blev MIF tipsade om Weindhandl av Detroits talangscout Håkan Andersson långt innan han blev känd i Hockey Sverige men MIF tackade nej då man inte "hade" hört talas om honom tidigare.

När sedan Weinhandls namn börja florera allt flitigare i pressen så blev även MIF intresserade och DÅ var det försent då han mer eller mindre ritat på för MoDo.

Vilket är bekräftat av både H.A och folk som då var i MIF.

Poffa: "Weinhandl i Mif är helt otänkbart."

Gör inte vetskapen om att Peter Wienhandl, Mattias farbror, är arenachef i Hylliprojektet, att din totala övertygelse bör ses över iaf lite?

Dream Team: Känns ungefär lika upphetsande som att Oscar Hedmans morbror är chef för huvudsponsorn till Skellefteå AIK. Fast vem vet... Oscar kanske ska spela golf i Skellefteå.

Dream Team:

Nej, det gör det inte. Inte ens för en millisekund.

Dream Team:

"Gör inte vetskapen om att Peter Wienhandl, Mattias farbror, är arenachef i Hylliprojektet, att din totala övertygelse bör ses över iaf lite?"

Jodu, han som skrev detta hade mer än luktat på korken.

Poffa: Då vet jag. Weinis kanske redan är "klar" för MoDo? Ja, det finns ju andra spelare som är "klara" för andra klubbar även fast ingen törs gå ut med det.

Nog känns det vanskligt när storpågen Percy börjar vifta med sina feta sedelbuntar. Han påminner om Stenbäck den där gubben.

hellge:

Ta't lugnt, ta ett Toy. Insup lugnet av en lördag kväll där allting är perfekt. Till och med vädret ändrade sig från regn (Nä, det regnar inte här på Gräddhyllan) till en vacker vårkväll. Grillat är godast.

Poffa: Så sant, så sant

Trevlig helg, god kväll

hellge:
"Damgaard og Green på vej til Italien
De to MoDo-spillere Jesper Damgaard og Morten Green kan meget vel være på vej til den italienske Serie A, oplyser en kilde til Danhockey.dk."

Inatt åkte ju NJ ut, vi kanske får se Albelin som ett nyförvärv idag då? ;-)

Torka på nyförvärvsfronten?!
Javisst!!!

Gidde: Äh, stolarna måste ju hinna monteras färdigt i arenan först så att potentiella nyförvärv kan bli riktigt imponerande av vårt nya hockeytempel. Dessutom måste de ju hinna med att ta en glass vid Arkentrappan och en och annan resa till Ulvön, så det tar nog några veckor till.

Under tiden får vi väl vänta på en rejäl genomklappning för Krizan så att NHL-scouterna blir riktigt avskräckta. 

Paddan:

Så sant det!

Japp, vi får väl hålla tummarna att Krizan säckar ihop totalt...
Och sedan snabbt bygger upp självförtroendet under tennis-säsongen igen ;-)

Gidde: Albelin bor ju på Österlen så han lär nog förstärka Malmö IF-Oldtimers mellan drinkarna på altanen. ;)

Magnus:

Hehe, jag bara skämtade lite, eftersom jag är lite svältfödd på nyförvärv hittills...

;-)

Inga dåliga länkar här till höger nu! Hoppas hoppas hoppas.

Deas: Hmmm, nä. Men han verkar inte vara helt mätt på NHL ändå. Kom igen nu Susse, ge oss en kråka!

shinzawai:

Vi får väl ta för givet att Sundström inte tillhör "tvåstegsraketen" som poffa dillar om. Susse har ju varit misstänkt och efterlyst ett bra tag och nu ligger det oerhört väl i tiden.

Sundström sen Weinis och sen tvåstegsraketen på det. Mumma!

NuMo:

Du är inte så dum som Karlin ser ut. Susse är inte med i min bomb.

Poffa: Tvåstegsbomb var det ja. Jag tolkar det som att det är något värre än Susse. Tvillingarna Sedin. Har de säkrat sitt kontrakt tro? Näslund har väl kontrakt ett par år till, sen går han över till bibelstudier på heltid, så honom ser jag tyvärr förlorad.

« · 716828 · »