1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 543246 inlägg · 4151 ämnen

A new beginning, Silly Season 06-07

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
knaskamilla: Nä det är väl Super-Ecke som gör det men jag skulle kunna tro att Harald gärna vill träffa spelaren och snacka lite med honom för att sedan överlåta själva förhandlandte och pappersjobbet till Ecke och spelarens manager.

Salle: Eller så var han helt enkelt otroligt förutseende att bege sig till ett flygfält när han skulle testa en red bull

Salle: Märkligt. När min fantasi rinner iväg lite så brukar kontraktsskrivande vara det sista jag tänker på. Eh, ja, tror jag ska sluta svamla nu...;)

Salle:

Är det verkligen Harald som skriver kontrakt med folk?

Paddan: Nu var det väl inte portföljen som var poängen utan mer avsaknaden av övrigt bagage och kortidsparkeringen. Kanske "bara" var nåt tränarmöte eller dylikt i huvudstaden men det kan ju ha varit kontraktsskrivande eller nåt annat intressant om man låter fantasin rinna iväg lite.

Salle: Åfan, då börjar man ju genast att fundera på varför Harald hade portfölj. Spelarkontrakten är väl så utförliga nuförtiden att det krävs en trunk, minst.

Var upp till Gideå International (inget skämt längre) och hämtade min bror. När jag kommer dit så står det en MoDo-märkt bil på korttidsparkeringen och direkt började det snurra bland SS-kugghjulen på övervåningen.
Väl inne i terminalen så såg jag till min besvikelse ingen MoDo-kändis som vinkade av alternativt tog emot nått hett nyförvärv. När jag och bror var på väg ut emot bilen igen så gick Harald med raska steg emot bilen. Konstigt nog så hade han ingen väska eller dylikt utan bara en jacka och en liten dokumentportfölj.

Mystiskt?

Paddan: Okidok, tackar! :)

RQT: Harald skrev på ett tvåårskontrakt med MoDo, så det bör väl vara till och med utgången av säsongen 06-07

Wayne Gresky: Det är väl det där "OM Krizan försvinner..." som känns som att det förvandlats till ett "Krizan försvinner till NHL!" ju längre VM gått.

Jag skulle nog kunna tänka mig att vara nöjd med en kontraktspåskrift av Zbynek Irgl, lite mer än 30 poäng i snitt de senaste tre säsongerna i Vitkovice

Hur långt löper "Lyckans" kontrakt med Modo?

shinzawai: Jag håller med om att det ser bra ut i dagsläget. Får vi behålla Krizan så har vi redan idag ett bättre lag än vi hade förra säsongen, om man sedan lägger till Sundström och ett eller ett par ess därtill så vattnas det i munnen. Samtidigt, försvinner Krizan så känns det inte alls lika roligt längre. Som vi tidigare har fastslagit ska vi vara glada att det är tyst när det gäller rykten, det är bra för klubben, men tråkigt för oss supportrar. Nu håller vi tummarna för att Ecke kommer hem från VM med någon riktigt bra signatur...

Tråkiga jävla skit-SS!

..eller?

För en gångs skull tappar vi inte alla spelare vi vill behålla och måste fylla på med spelare vi inte vill ha i halv panik. Har ni tänkt på att om Krizan och Horava inte försvinner till NHL så har vi väl chansen att för första gången på MÅNGA år att faktist förstärka från ett år till ett annat? Ersätta spelare som försvinner med en uppgraderad version?

Fuck yeah?

Portello:

Nja, inte riktigt va? Då hade ju ändå J-A sagt att om MoDo ville ha honom skulle han flytta hem. Jag undrar om Weinis hintat till någon MIFare att han skulle flytta till Malmö om de ville ha honom?

knaskamilla: Ungefär som när du sa att ni skulle värva Bak-Axel?

Gusse:

Det var konstigt. Det var ju någon MIFare här och sa att det var i princip klart, väl?

shinzawai: Det kan faktiskt vara positivt att Ecke vet detta, så han kan limma på spelare vi faktiskt kan få istället.

Gusse: Inte för att jag för en sekund vågat hoppas på Weinern men det är trist att inte ens kunna drömma.

Då inleder vi dagen med en Winare..

Paddan:
Fick just reklam från Clearasil om att det kunde vara bra att ha lite extra hudvårdsprodukter här hemma (mora) i beredskap.
Det stod att det finns ett extra stort lager fin-medel.

Paddan: Äh, vad faan nu står Mika Lehtinen som rykte till Mora. Börjar bli så mycket finnar där att man kunde tro att Clearasil skulle vara huvudsponsor.

MODOJohan: Hmm, finsk forward... då kan det ju bara vara the one and only Tommi Kiviaho

Frisco: Nä, och ingen hyndaktig häxpipa heller.

Lumber Jack: Så det blir inget Leksandistiskt smatterband?

hellge: 1 öres eller en rejäl Kinapoff, det är frågan.

Nej, det tror jag inte att han har gjort. Någon av Petrarna är dock elmontör eller liknande på HEMAB... såg honom på lunch idag på kajutan.

MODOJohan: Inte har väl Peter Sjölund flyttat till Hernta?

För den som inte känner till Sjölund vill jag berätta att han driver en silly season-filial alldeles ovan arenan.

hellge: Jag gissar på nada, noll, zip, tji... I övrigt så kan jag meddela att Modo har långt gågna förhandlingar med en finsk forward. Detta kommer från en finfin Härnta-källa :-)

MODOJohan: Jag såg att Hasse Andersson trodde att Weinis skulle komma "hem" först till nästa säsong. Om det nu är fallet, om Hasse vet något. Då undrar man ju vilka som omfattas av "poffen", d.v.s. Poffas bomb? Om det inte är Weinis och inte Susse, vad ska man då gissa på?

MODOJohan: ...och de gamla MoDospelarna samlas i Krefeld Pinguine, nu har tydligen Jan Alinc också skrivit kontrakt med den klubben

Jasså har han? Hehe, man hinner inte mer än att komma hem så är det klart. Skit också.

MODOJohan:

Jag tycker också Jocke E skulle varit bra att ha, men som sagt, han har ju redan skrivit på för Linköping tyvärr....

MODOJohan: Jocke E har plitat på för Linköping.Så honom kan du glömma.

Gidde:

Tror att Modo har goda chanser att landa hem ett par ess. Jag känner mig inte alltför tvärnej till Joakim Eriksson. Där kommer Modo att ligga på så länge man kan.

Det är väl bara att önska Ecke mfl lycka till i Riga nu då!

Marcel Hossa. :-)

Poffa:

Bondra då?? Sahlstedt? Kim Staal??

:-)

Frisco:

Det är ju alla andra som svamlar i sina försök att hitta rätt.

Frisco: Som du märker har operation pumpa Poffa initierats. Tyvärr så verkar det vara rejält upp-pumpat redan, det är inte säkert att vi får veta något förrän "Det var JUSTdet jag visste".

Poffa: Vad rolig du är. Att du orkar svamla.

Ronald Petrovicky, kan det vara bomben? Petad i slutet på säsogen hos Thrashers, gammal lagkompis med Pavli, Pardavy, M.Hlinka.....
Sen kommer brorsan Robert från Schweiz nästa år.....

Tvåstegsraket????

shinzawai:

Det är inget fantasifoster. Däremot är ingenting klart än, men det jobbas för att lösa det hela. Vi får vänta och se.

Martin S: Golfspelare i spanien. Seve Ballesteros kanske vill byta golfbana.

Paddan: Carter är också free agent i sommar... Min gissning är att bomben innehåller en golfspelare i Spanien+något annat.

Något annat i detta fall innefattar en utländskspelare(Nej, det är inte en comeback för den enda italiernaren i Domsjö som har Skype).

Vem denna utländska spelare är har jag ingen aning om(Har ingen aning om att det är Weinis det rör sig om heller utan jag spekulerar vilt här).

Hade vi inte redan haft ungefär 10 backar på kontrakt så skulle jag ha kunnat gissa att Kabben den äldre var bomben. Kabben börjar komma upp i åren så han kanske tycker det är dags att flytta "hem", vad vet jag.

shinzawai: Ingen fara. Poffa har ingen fantasi.

NuMo: Jepp, men andrasteget är ju då självklart Anson Carter, så måste det ju bara vara.

Eller så är det Malkin och Sushinsky 

Om bomben är ett fantasifoster kommer huvuden att rulla. Man lurar inte upp shinzawais förhoppningar ostraffat.

Paddan: Sedins är som vanligt bara en enstegsbomb.

Martin S: Då blir ju med andra ord tvåstegsbombens innehåll Sedins och Anson Carter. Klart som korvspad

NuMo: Sedins har inget kontrakt nästa säsong. Jag tror inte alls det är omöjligt att det tar ett år i Sverige om inte Vancouver erbjuder dom ett bra kontrakt. Med tanke på deras säsong så borde deras förhandlingssits vara perfekt.

« · 718681 · »