knaskamilla: Äh, varför inte plocka hem Anders Eriksson på en gång...
I länken finns i varje fall en artikel om Eriksson från Columbus Dispatch.
"The best thing that could have happened was for me to go to Russia," Eriksson said. "I could just get away from everything, play my game, get the minutes. I’m a better player and a better person for being coached by Dave King. There’s no doubt about that."
Laban: MODO är inte i behov?
Alla lag i ES är väl i behov av en sådan spelare. Här handlar det inte om intakta trupper, Weinhandl kommer vara ett givet villebråd för alla klubbar som siktar på att gå långt i slutspelet.
Dragan 2k: Alavaara har väl aldrig varit någon toppspelare, sett till statsen. Men han brukar göra sitt jobb. Dock var han bedrövlig i båda de matcherna som Frölunda spelat i Swedbank Arena. Man följde ju honom lite extra och i de matcherna var han konstant sen in i situationerna och helt under isen.
Fast det var han ju å andra sidan inte ensam om, om man säger som så.
Dragan 2k: 0+6 på 28 matcher. 60 utvisningsminuter och -7.
Jo, Alavaara är en tillgång för alla lag. Utom Frölunda, då. :-)
Martin S: Dom var talanger MEN det var innan hockeygym och dylikt så dessa grabbar föll bort från hockeyn litegranna. Sen var det nåt olycklig skada eller nåt inblandat i eftersom den ena föll bort från hockeykartan när den andra blev kvar i stan.
Martin S: Jag är inte helt säker på dessa grejor men minnet säger mig att:
Det var 3 (eller tom 4) Tedenbyare som spelade hockey i stan. Det var bröderna Urban och Robert samt en (två) kusin(er) till dom tror jag. De är alla födda från 64- och senare (Brorsan var årspolare med den äldsta). Det var väl bara en som spelade i MoDo medans de andra "bara" kom till ÖSK.
Bröderna drev sedan en Städfirma i stan innan en av dom stack iväg till Team Boro och sedan ynglade av sig denna talang.