1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532775 inlägg · 4126 ämnen

A new beginning, Silly Season 06-07

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
Wayne Gresky: Men som sagt, det är ju vad jag tror.

Hawerchuk: hehe.

Wayne Gresky: Jag tror att alla elitserieklubbar, pengastinna schweiziska diton och likväl halva NHL desperat ryckte i Blatny, men inga av dom kunde mäta sig med Eckes julfeta läderplånka när den daskade i bordet likt Tors hammare. På vägen tackade Ecke nej till alla Joes, Sidneys och Jaromirs som likt barn på julafton hängde och klängde, bönade och bad runt allas vår julklappsutdelare. Hans namn är Holmberg.

Lumber Jack: Med tanke på hans situation där borta så kan vi nog gissa oss till att det inte krävdes några större övertalningsförsök av Ecke för att få över honom. Jag skulle anta att Blatny varit ute på marknaden ett tag och till slut kände sig Ecke desperat att agera och slog till. Tror nog att man i det längsta hoppats på något bättre.

Wayne Gresky: Haha, jo nog var det lite Luleåvarning över det hela.

Lumber Jack: Jo, men jag tänkte förenkla lite för den slöe läsaren. Det där forumet var ju katastrofalt kontruerat!

Wayne Gresky: Läste du inte Hawerchuk länk 11:02, ang. petning alltså?

hellge: På sistone verkar det som om han varit petad. Men han hade en bra vecka i våras iaf.

Han är från Brno. Från ett klassiskt hockeynäste till ett annat.

Wayne Gresky: Håller med

Hawerchuk: Härligt att se den kraft som mobiliseras för att gräva fram all matnyttig info!

Hawerchuk: Från officiella:

"Has terrific offensive instincts and the versatility to line up anywhere up front. Is a deadly sniper, especially from in close.

Needs more seasoning, especially in the defensive zone. Could use a few more pounds in order to withstand the rigors of the pro game. - Så skriver Tampa Bay´s hemsida om honom!"

Jag har försökt hitta forum med info, men Springfield Falcons verkar knappt ha några fans. Men lite fanns det allt.

hellge: Hoppas bara att Ecke vet vad han fått...

hellge: Förra säsongen hade han +4 i AHL så förhoppningsvis är det bara en tillfällig formsvacka.

Poffa: Lite roligt att de ofta räknar fel på kansliet.

Poffa: Jävla värvarlag;)

Står på Eurohockeynet:

Gender Male
Born 14.01.81, Brno, Czech Republic, Czechoslovakia
Height 190 cm / 6' 2"
Weight 90 kg / 198lbs / 14st 2lbs
Position Forward

Paddan: -16 på 19 matcher imponerar ju inte. Det är nästan Hatcher-klass! Sämst i laget på den fronten.

Wayne Gresky: Undra varför man tog denne. Du vurmar ofta för den viktiga +-statistiken. Man får hoppas att de hittat en Morrison.

Wayne Gresky: Han är 183 cm och väger 88kg, om man skall tro alla seriösa sidor. MODO verkar ha räknat rejält fel.

Wayne Gresky: Det som oroar en del är att han bara spelat fyra matcher sedan 18 november. Skada?

Oj, det var INTE dåligt. Klart över förväntan.

hellge: Kolla in min länk.

Paddan: Och enligt Springfield är han 6'1".

Alla cyberscouter:

Kan man få beställa lite stats om honom?

shinzawai: Var fan hittar du den infon? Tror mer på det här!

shinzawai: Han måste vuxit otroligt också, för 2005 så var hans längd 190 cm, enligt Znojmesti Orli:s hemsida.

shinzawai: Det blir onekligen något för speakern att bita i om han ska vara med på line up...

Aha, nu vet jag var jag känner igen namnet ifrån. Han figurerade i ryktesfloran kring Timrå IK runt tiden när Tenkrat var på väg dit.

shinzawai: Vikt: 90 kg. Längd: 198 cm.

Lång jäkel!

Paddan: Coolt namn i alla fall, och Krizan, Döme och Horava lär inte vara sura över att få en till att modersmåla med.

knaskamilla: Det verkar som att vi fått en Blatte till MoDo...

Hmpf, de hann lägga ut pressreleasen före jag hann skriva om det. ;-)

Det slog mig när jag läste ÖA nyss...tänk om A och B är Krizan och Hasse? Isf var det ju ett jättetråkigt rykte, sådär efter att de gått ut med att Krizan signat för två år till. Måste ta reda på när Ecke sa det där.

Ett treårskontrakt med Öberg skulle sitta fint. Det är den enda av spelarna på forwardssidan som kontraktet går ut för som måste erbjudas en förlängning enligt mitt tycke. Salle har väl ett optionsår om jag förstått det rätt, jag hoppas de utnyttjar det. Horava måste ersättas med något vassare. Det håller inte att ha det hjulbenta och flaxande skrället på en producerande position.

På backsidan ser det lite knepigare ut. Men jag är ganska övertygad om att Modo kommer erbjuda både Hedman och Viklund en förlängning. Båda uppvisar moget spel emellanåt och med åldern kommer stabiliteten. Just nu känns Hedman strået vassare, så om det stod mellan de två så väger det nog över till Oscars fördel. Men om Enström försvinner är det ju Viklund som är den naturliga arvtagaren iom sin spelstil. Svårt som sagt. Öman känns inte mogen för elitseriespel än, låna ut.

I stort ser det oförskämt bra ut inför nästa säsong. Alla viktiga kuggar redan på plats. Öhman, ja tack. Även om jag ifrågasätter kvalitén numera på den finska ligan så hoppas jag Öhman konserverat och ytterligare utvecklat det man såg av honom senaste säsongen han spelade i Mododressen. Weinhandl, ja tack.

Frisco: Ja jag kan hålla med om att han är en grovjobbare och sköter den rollen riktigt bra. Men jag har även haft stora förväntningar på att han någon gång kanske kan producera över 10 mål på en säsong :).

Jag törs inte hoppas på #21 så länge Sundström är aktiv i Modo. Ryktet säger att de två inte drar jämnt, av respekt för de båda och ryktets natur låter jag bli att avslöja exakt vad jag hört.

Cyklob: Håller med NuMo angående Peter "Foppa" Öberg.

Han gör ett grymt arbete och numera producerar han poäng också.
Skriv 5 årskontrakt.

Gidde:

Sorry, blandade ihop listorna!

*skäms i hörnet en stund*

Poffa: Sa jag inte att du gjort heller! Störande fel på Steen, sen kan jag ju hålla med om att de inte hanterar optionsår på något bra sätt på eliteprospects.com.

Paddan:

Alfreds lista uppdaterades väl 15:03 idag??

Poffa: Men den listan som Gresky länkar till tycker i varje fall jag är lättare att läsa. Eller Alfred Awfuls lista, även om det är några eoner sedan den blev uppdaterad...

Wayne Gresky: Jag har inte skrivit texten. Pfffffft.....

Poffa: Optionsår är väl ändå ett ord? Om vi ska börja märka på detaljer...;)

Wayne Gresky: Vet att Zacke,Adam har kontrakt nästa säsong med. Men om klubben och spelaren kommer överens så är det väll inte mycket som stoppar det då?

Menar Kerman ska ju lämmna luleå nu han har ju kontrakt nästa säsong med ?

Paddan:

Inte många kan slå passningar som Ubbe kunde göra!

Och han bor granne med hellge, det är STORT!!!!

:)

NuMo: Det känns som om det är en tidsfråga innan Öberg exploderar i poängproduktion. När det lossnar så kommer det att lossna rejält. Killen jobbar bra så han kan vara kvar som grovjobbare i väntan på det stora genombrottet.

Wayne Gresky:

Adam kan nog köpas ut, och Zacke vill nog gärna bryta kontraktet kan jag tro...

Wayne Gresky: Den där listan är felaktig på vissa spelare. Titta på undersidan här till höger istället.

« · 814383 · »