Petey21: Känns som en liten chanstagning att köra med den backuppsättning som vi kör med. Redan förra säsongen så såg man att den inte höll i slutspelet, och att ta för givet att alla småttingar kommer anpassa sig och bli bättre är farligt. Nog skulle man vilja ha ytterligare en back och då en stor och lite grisig en.
Intressant ändå att Harald säger så.... Han antydde ju även på att det såg tungt ut frammåt. Men samtidigt så låter det som om han ändå är nöjd med spelarna som han har i laget. (Nu kan han väl inte direkt gå ut och dissa dem och säga att vi måste ha nyförvärv. Sådana beslut tas högre upp och han får försöka med de ha har.)
Wayne Gresky: Visst finns det vissa säsonger som man varit på gott humör och haft en positiv känsla inför säsongen. Dessa säsonger är de man verkligen slagit i golvet hårdast. Tror denna överdrivna negativa inställning föra varje säsong är något som skapats efter att man förut inte var speciellt analyserande utav andra lag utan allt modo värvade var bra och skulle passa bra in i bygget. Hade de haft någon tung säsong skulle spelaren självklart få nytändning i modo och de andra laget hade inte alls värvat så bra.
Så istället för att sjunka ner till normal niva så gled man ännu mer neråt till en nivå som gör att så länge modo klarar sig kvar så har något positivt skett. Nja kanske inte riktigt så men du förstår nog vad jag menar.
Är det så att Svanberg tränar med A-laget nu när Hasse och Viklund är iväg för matcher med Tre Kronor, det var då i varje fall en junis som var ungefär lika lång som Timmy (eller två huvuden högre än Enström) med på dagens isträning. En isträning där också Weinis deltog. Ingen Öberg och ingen Svarten, vad jag kunde se.
...och här var tydligen förklaringen till varför Svarten inte var med.
"Lagkaptenen Per Svartvadet stöter vi på inne i Swedbank Arenas magnifika styrketräningsrum. Med visst motstånd inne på sin fjärde mil på testcykel, påhejad av massören Magnus Håkansson.
- Tråkigaste träningen jag vet, säger "Svarten". Jag är hellre ute och skubbar hur långt som helst.
Ett skott på foten gör att Svartvadet fick den här träningen i stället för att vara på is, bara tillfälligt dock.
- Annars känner jag mig i bättre fysisk form än på mycket länge. Har kunnat träna bra i sommar och ser verkligen fram emot säsongen."
Krizan är tillräckligt kurant för att kunna köra hela isträningen i varje fall, även om han i vissa situationer såg ut att ta det lite försiktigt. Men man kunde se, mot slutet av den första timmen att han och Timmy har ungefär likvärdig klubbkontroll. Man hade delat upp träningen så att två "femmor" tränade mellan 10-10.50 och nästa gäng tränade 11-11.50. Erlander var målvakt i andra målet första timmen och Zajkowski övertog sysslan under den andra timmen av förmiddagsträningen.
Poffa: Jag i min trötthet trodde det var dansken som var på tapeten. Det avgör saken. Mot soffan för en lur.
ZZZZZZ
shinzawai: Jag är i alla fall bekymrad. Enligt poffa (läst i öa?) så lät det som om det var en katastrofmatch igen, och nu borde man fått linjer och tanke bakom sitt spel. Visst 3 pp mål i all ära men 2 av dem görs av spelare som inte kommer få speltid (Gästrin/Öhman). Man förlorade väl spelet 5-5 med 4-0 vilket inte är så bra. Det kan ju betyda att man fortfarande inte har ett fungerande spel. Men samtidigt så kan ju alla Skaik utvisningar bevisa motsatsen.
Nu läser man att luleå provar 2 spelare under deras turnering, där vågar man i alla fall visa att man är lite orolig.