1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532775 inlägg · 4126 ämnen

A new beginning, Silly Season 06-07

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
knaskamilla: Det kan man verkligen fråga sig.

Gidde: Han verkar allmänt ha svårt att hålla ner pucken, minns bara idiotrensningen efter Krizans frilägesräddning. Han är som Lintner i egen zon men saknar dennes talang i den offensiva.

knaskamilla: Ingen aning..haha men de blev bara så!!

Berka: Pucken han sköt över sargen var väll när han rensade efter Krizans räddning på friläget av Niklas Persson ? :D. Men ehh va fan Killen kommer säkert få till sitt eget spel. Sedan är det ju endå upp till Harald Och Fredde att se till att dom kör extra mycket deffensiv tränande med Adam. Och verkligen visar vart skåpet ska stå.

Frisco: Det handlar om att vi borde ersätta honom med en superback. Även kallad C.

Wayne Gresky: japp de va den rensningen jag satt å tänkte på..såg stressad ut pojken =)

Cyklob: ja adam har ju kapacitet..

Berka: Jag tycker absolut han har bra chanser till att bli en mycket bra elitserie back. Men det är ju endå tränarna som måste påpeka hans brister samt att dom kör extra hårt med han och tränar på det han är dålig på.

Berka: Ska man vara en offensiv back så bör man iaf ha bra fart på rören, som Coffey, Housley, Niedermayer och Enström. Hade Andersson haft 25 p så hade jag kunnat leva med hans defensiva brister, men nu känns han bara som en belastning.

Cyklob: ja sant.. nog tror jag tränarna påpekar de han e dålig på..

Wayne Gresky: Det var pinsamt att se hur enkelt Adam blev ifrånåkt mot Timrå.

Wayne Gresky: Jo han har lämnat en del övrit att önska tyvärr.. men han kan ju alltid bättra sig... =) helst innan slutspelet ;)

Berka: Jo men sammtidigt kan man ju undra hur Harald och Freddan resonerar kring detta. Dom brukar ju endå spela han i boxplay en hel del, även fast som alla påpekar hans defensiva brister.

Wayne Gresky:
Japp, de tyckte jag med, men tydligen blev han ju fälld i den situationen och fick starta om från noll..

Det såg inte jag, kanske inte du heller?

Cyklob: ja bra fråga... kanske (å jag säger kanske) kan de ha å göra med att dom vill matcha in han för att lära sig.. för att dom tror på han.. a jag vet inte faktiskt.. va tror du?

Gidde: Jo jag såg det, det var precis innan själva läget uppkom. Men hade han haft bra fart på rören så hade han hängt med. Nu såg han fruktansvärt seg ut.

Berka: Ja antingen så är det väll så att Harald litar 100% på Adam och tycker att han gör det bra och inser inte att han inte är någon bra defensiv spelare. Eller så är det för att vi rullar på 3 backpar och för att dom andra måste få vila spelar man honom :)

Cyklob: mmm ja så kan de absolut vara....

Berka: Sedan kan det ju vara så att Harald känner en viss press han med, pga att det var ju endå han som handplockade Adam till MoDo. Och verkligen vill få Adam att spela så bra som Harald tycker att han kan göra :).

Cyklob: Ja jo =)

Berka: Ehh vi får hoppas att han kommer igång till slutspelet samt att han gör en omstart nästa säsong och visar sig på den bättre sidan.

Enligt mig så är det inte bara Adam av backarna som borde göra samma sak :)

Cyklob: De håller jag definitivt med om... nä nu ska jag fara å jobba... ha de bra alla mina modo vänner =) herå

Apropå det där tjeckskrället vi värvat så noterar jag att det finns en option i kontraktet. Långsiktighet får pluspoäng. Hoppas han är bra nu då.

Hawerchuk: Om man ska titta på dom tjeckiska spelare som spelat för MoDo är det väll egentligen ingen som varit dålig förutom Kapusta eller vad han nu hette. Resten har väll skött sig riktigt bra så vi får hoppas att det fortsätter på den inslagna vägen :)

Cyklob: Tycker det är lite småroligt att de antyder att de scoutat Blatny ganska bra i Öa. Först så står fel vikt och längd på hemsidan sedan så säger de enligt tidningen att de fått bra information från Svartvadet som spelat med honom. (Ja när han var 18år, tror nog den informationen är up to date)

Skall bli intressant att se hur de tänkt sig använda killen och hur de ställer upp formationerna nu när han kommit.

MorganaLefaey: Just ja, man kanske måste ge sig ut i "snökaoset". Tidningsbudet behagade nämligen inte lämna någon ÖA i mitt brevinkast imorse.

Paddan: Då får du förutom en artikel om Blatny läsa Eklunds egna sida kallad Sportlördag. Där ställer han bland annat frågan; Varför blev det inte en tyst minut i Swedbank? Med tanke på Sandlins tragiska frånfälle. Det är till att vara en undersökande journalist med av fakta underbyggda artiklar...

Paddan: Ack, ack. Vad skall man göra åt sådant? Säger de inte att brevbäraren levererar både i regn och rusk? Skall inte det gälla tidningsbudet också?

Lumber Jack: Äh, fakta är ju enkelt. Jag har statistiska belägg för att det ösregnar varenda dag i Herrskog...

Jag såg att det gick bra för Stefan Öhman i Tappara. Han är visst bäst av svenskarna. 16 mål och s16 pass stod det i programmet. Det är fel då han har gjort 18 mål.

Om man skulle översätta det i till ES skulle han vara vår bästa poängplockare efter 39 matcher. Vem vet, kanske gör han sig bra i PP.

Stefan ska hem, senast i april för att hinna med barmarken.

hellge: Skulle man översätta Stefans produktion till svenska mått så får du använda finskaliganfaktorn = 0,5. Då skulla han ha 9 mål och 8 assist, snäppet bättre än Micke P.

Wayne Gresky: Haha, sant det.

Wayne Gresky: Delvis sant. Ska vi säga att man multiplicerar med 0.75.

hellge: Gångrar man med det gyllene snittet om man flyttar österut också?

shinzawai: Japp, och tanke på hur runda finnarna vanligtvis är under fötterna så är omräkningstalet 3.14159265.

Lumber Jack:

Ouch!

Wayne Gresky: Håller inte med dig om Finskaliganfaktorn=0,5. Tycker snarare att den ligger på 0,75. Allsvenskafaktorn är däremot =0,5.

Chansen att Öman kommer hem är alla eras faktorer dividerat med oändligheten. Åtminstone om man ska tro honom själv.

Poffa:

Har Niklas Öman flyttat?

Bad_Brett: Här, ta ett H. Jag råkar ha ett över från mitt förra inlägg i den här tråden. :-)

Poffa: För 07/08: Warg?

Wayne Gresky: Ser gärna Wargen i Modo igen

Gusse: Endast efter en nogsam analys vad det är i HIK som gör att det går bra.

NuMo: Tala ur skägget karl.

Här intill till höger står kontrakssituationen, men jag saknar Harald Lückners. Hur ser hans kontrakt ut? Någon?

hellge:

Sista året i år, tyvärr.
Vi får väl hoppas på en fortsättning, eller så kanske Kenta J ;-)

Gidde:

"Vi får väl hoppas på en fortsättning, eller så kanske Kenta J"

Hmm, du forstod vad jag fiskade efter? Gissa hur det skulle låta i GB här intill om Kenta gick till MoDo och tog med sig Warg.

Bortsett från våra MoDosöner går ju spelarna till de klubbar som har mest flis. Det har vi nu.

hellge: Att skicka tillbaka Warg till Modo vore kapitalförstöring utan dess nåde. Nu när det äntligen blivit hyfs och fason på honom. Halvvägs in i november är modofierad på nytt, och efter jul spelar han i Sundsvalls andrafemma.

Bragd-Birger:

Nja, skillnaden nu är ju att han åker mer skridskor än förut (inte lika slö med andra ord)

Lite kapitalförstöring är det ju även hos Timrå, som fortfarande inte insett att Wargh är en lysande straffskytt, utan där envisas det med Hedström gång på gång....

Gidde: Snubben behövde lite rejäl fys. Inte sitta och smälla i sig pizza.
Håller med om straffskjutandet. Hedström är inte direkt livsfarlig i sin nuvarande form. Å andra sidan: straffar är för fegisar.

« · 814564 · »