1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481631 inlägg · 4079 ämnen

Almtuna - Modo 2019-11-26

« · 2008649 · » Till forumet


Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
JoseGonzales: Som jag skrev nedan så tycker jag att Löven varit jämnast utan att sett massa utav era matcher, men om man ser rent resultatmässigt så har ni ingen svacka och vinner även om ni inte alltid spelar på eran högsta nivå, det är en styrka.
Tycker också Modo lyckats hitta vägar att vinna trots att man inte spelat sin bästa hockey, dock började vi ruskigt uselt och det var ju nästan så man funderade på om Hellkvist skulle få sparken för så illa var det, men sen började det att kugga i och trots att vi har 2 bortaförluster på ganska kort tid så har laget ändå spelat ohyggligt bra när det stämmer.

Men ja serien är lång, mycket kan hända men man kan nog börja anan att Löven och Modo nog är 2 av lagen som kommer slåss om kvalplatserna till våren, och nog vore det kul om löven med sina mängder fans på hemma matcherna och Modo med sin historia spelar shl nästa säsong, blir korta resor, Luleå, Skellefteå, Umeå, övik och sköna derbyn
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Oj förlora timjå idag? Sikken osis
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Woody: Det är oändligt mycket mindre fokus på domaren härinne nuförtiden, så det du säger stämmer inte.

..men NÄR det händer att domaren är kass, vill man ba ge han en jävla smäll! Det är sant det..😎
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Gavelo: kan ärligt säga att jag inte tänkt ha detta nick men hemsidan strulade så jag matade bara in något i frustration och då fungerade det.. Skröder var grym! Kul om Modo och löven går upp faktiskt!
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Nucky: Han kastade sig, men utvisning var det lika fullt. En sån utvisning ni hade skrikit på och tjatat om i tre veckor här inne om den inte hade tagits på er. Jävla Börje! 😎
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
JoseGonzales: Fortfarande med en match mer spelad, vinner vi nästa så är ni bara 3 p före.
Ja vi tog 12 raka men hade väl 5-6 raka torsk i början och var långt nere i botten redan i starten så rent formmässigt så är vi nog bäst sett över dom 15 senaste omgångarna. Vi slog er rätt enkelt fast vi gjorde en ganska svag match, säger ganska mycket om lagets kapacitet.
Men ja Löven överraskar, njut av det!
Förresten så är det inte ALLA som tycker löven är dåliga, vi tycker bara vissa fans är dåliga och sjukt omogna, speciellt sådana som som har ett nick som tycker en av Sveriges bästa importer någonsin är sämst!?!
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Gavelo: ni tog verkligen till vara på det senast! Ni är för ojämna för att vinna serien. 12 raka segrar och ni är ändå 6p efter löven som alla här inne tycker är så dåliga. Säger ju rätt mycket om hur dåliga MODO är isf :)
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
JoseGonzales: Med en match mer spelad!
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
JoseGonzales: Ja, denna var värre.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Nucky:

Värre än Björklunds mot löven borta? Svårt att tro!
Härligt att domaren släppte den så filmningar inte är till gagn!
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
J F K: Sinnessjuk filmning av Albin Lundin i Timrå alldelles nyss, så de verkar vara av samma skrot och korn.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
modomille: Ha ha. Albin Lundin ramlar efter ett ha fått en lätt puff på handskarna. Ja, det skulle varit utvisning, men det är nog fan den värsta filmningen jag sett på väldigt länge.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
jonsson: Bra att Timrå ser ut att gå mot förlust. 4-2 till VIK.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
J F K: sjukt orättvist. en rejäl filmning och Löven gör 3-2. Ett väldigt osympatiskt lag, men har man den skrikande coachen Fagervall så förstår jag att det blir så.
Fagervall är nog den gapigaste och minst sympatiske tränaren i hela allsvenskan.

en ny filmning. fy fan vad Löven spelar över.

Heja Timrå. ni är i alla fall raka och filmar inte på samma sätt som pajaserna från Ume.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
hockey_21: Det fanns ingen sån regel i Sverige, skridskon måste vara i isen.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Rytter: Nej, men nu filmade Vesel. Pajas.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
snubbelfot: Sorry, har totalt missat det. Trodde den nya regeln bara i nhl
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
J F K:

Är klöskatten i farten?
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
hockey_21: Snarare skulle de haft fler utvisningar. Jäklar vad fult Löven spelar.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
hockey_21: Suck, läs regelboken. Skridskon behöver inte vara i isen längre. Vi blir rånade på ett solklart friläge och får sen utvisning när någon blir less och påpekar det från båset.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
goleafs: Ser på matchen, ingen av utvisningarna är felaktigt dömda, offsiden på palmquist var rätt också för att den släpande skridskon var i luften.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
hockey_21: Har du sett matchen? Tyvärr väldigt befogad intervju sett till domarnivån. Domarna håller samma låga nivå som Almtuna-Modo igår...

Skrota fyrdomarsystemet.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
hockey_21:

Vad sa han?
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Fyfan vad töntig interjvu av Wiklund i löven
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
J F K:

Lövens match hemma mot vita hästen är ett bra exempel som ger stöd åt dit resonemang.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
J F K:

Rätt jämnt nu i toppmötena
Vik-Tik 3-2
BIK-Löven 2-2
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Gavelo: Det är en styrka i att vinna utan att spela bra och i den kategorin är Löven riktigt bra.
BIK har ett genuint grundspel som jag tycker att vi är det enda laget som kan matcha.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
J F K: Ja jag har väl inte sett så många matcher med löven ska väl erkännas men rent resultatmässigt så faller man sällan ur ramen.
Bik hade väl en riktigt dålig start av serien men har spelat jämt sedan dess.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Gavelo: Jag har sett många skitmatchen från Löven. BIK är mycket jämnare i mina ögon och borde haft en klar ledning ikväll. Jag tycker att Löven vinner tack vare bra pp, bra boxplay och bästa målvakten. Spelmässigt är det inte alls imponerande.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
J F K: Löven är jämnaste laget i serien, känns som att man har den stabilaste truppen, sällan man gör en dålig match och än så länge är det väl ända topplaget som inte haft någon svacka än.
När Modo är påslagna så är vi bättre, men tyvärr har vi skitmatcher lite då och då.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Heyerdal: Ser Löven spela. Jösses vad många idiotiska utvisningar de tar och fan vad bra Canata är. Tror inte Löven skulle leda serien utan honom.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
hockey_21: spelar ingen roll vem som blir uttagen, de kan ju lotta eller fråga vem som vill åka med som åskådare, Öhman t.ex hur ska han få självförtroende /'bli bättre om han aldrig får speltid utan vänta om någon blir sjuk/skadad eller åker med landslaget, igår borde Sylvander t.ex fått lugna ned sig några byten
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
hockey_21: tycker ffa Hedberg inte alls varit sig själv sista matcherna med en mängd felbeslut.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
modomille: jag håller med, det är därför jag ständigt undrar varför inte man inte gör något från bänken, allt rullar bara på, det är fler än Hedberg och Norlinder som har börjat turista på isen. Tror inte någon blir knäckt av att vila lite, kanske hinner man då fundera på vad man behöver göra på isen., om man får vila några byten. dessutom måste vi ju hålla igång extraspelarna. Ofattbart att ingen speltid gavs till dessa senaste matchen
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
puffe: Tycker det var fel från början att ta ner Wahlgren, men Wallinder kan gärna få lite speltid på bekostning av Norlinder, tycker han inte varit sig själv på slutet med mycket sämre avvägningar och lite trögare på rören.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Clay.2: För mej är det ingen hemlighet. Så trist att Timrå åkte ur. Vi ska mötas i SHL, inte i gärdsgården
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
puffe: Ja du det var en överraskning ..huvudsaken är att vi älskar hockey i vår närhet ..jaja ibland kan man känna sympati för ett annat lag men det håller jag hemligt !
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
hockey_21: Hoppas detta inte var riktat mot mej. Men oavsett, De som tas ut till en match likt senast mot Almtuna, borde få några byten på sej att visa något som laget i stort inte ville visa.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
puffe: Förstår inte varför ni vill att Wahlgren ska spela, killen dominerar inte på j20 nivå så varför skulle han göra någon skillnad i matchen igår. Om vi ska ta upp en spelare från j20 så tycker jag att det är Linus skager som gör det riktigt bra i div1
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
hockey_21: Vi har en oerhört duktig tränare,ledare och ideolog. Men vi saknar en coach som förändrar det som sker på isen i match.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Clay.2: Haha, vi är enäggstvillngar
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
puffe: Vi har en coach och han heter Björn...
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Heyerdal: Näe, riktigt uselt agerande av vår ledning. Man måste kunna förändra(och kom nu inte med en massa gallimattias om att vi minsann tog ut målvakten bla bla bla). Vi behöver någon som agerar under match, typ en coach
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
J F K: Frågan är varför man inte ger dom speltid när övriga laget uppenbarligen inte är på humör att spela hockey?!
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
J F K: aj då ingen trevlig semestertripp för dem, kunde det gått så mycket sämre om de fått 3-4 byten var månntro
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Heyerdal: Wallinder och Wahlgren fick en sammanlagd istid på 0 sekunder.
Linus Pettersson 3:32.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Nucky: nån som har koll, fick Wallinder/Wahlgren nån speltid igår?
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Heyerdal: Skönt att höra. Man sparar slantarna tills det behövs istället.
Man nämner ofta Wallinder också som backup, skulle vilja se mer av honom som är en väldigt intressant talang.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Steken84: Allsvenskans minsta trupp men inga planer på förstärkningar enl Glader i dagens ÖA
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Steken84: Almtuna genomförde en perfekt match ur deras synpunkt, höll tätt och tog vara på våra misstag, kanske så lagen ska spela i kvalet mot Shl-lagen
Kommentera

« · 2008649 · »