1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480199 inlägg · 4078 ämnen

Almtuna - Modo 2019-11-26

« · 2008755 · » Till forumet


Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
JoseGonzales: Hedberg är ju dock inne på i snit 1,52 mål framåt per match (5vs5) medans Deilert är inne på 1,16 (5vs5).
Så med lika många på banan gör Hedberg större avtryck offensivt än Deilert.

Dock har Hedberg lite mer minus i snitt (0,65 mot 0,42)

Sen är det väl egentligen Corsi man ska gå på om man nu ska förlita sig på statistik. Men duger inte till att läsa det... Vet inte hur mycket data det finns på det från HA heller?
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Solna Björklöven bör ju gå upp till SHL, annat vore fiasko. Risken är väl att de är ett typiskt serielunks lag Solna björklöven såg ju lika bra ut föregående år men föll helt när de gällande, kanske bytet till gröna tröjor ger sista steget? Modo känns har på tok för mkt misstag än för att jämföras tycker jag.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
JoseGonzales: Du kan inte bara titta på poängen. Jag ser Hedberg som Modos motor genom att driva upp tempot och sätta uppspelen med sin fina spelförståelse.
Faktum är att jag heller inte bytt Victor Berglund mot Deilert. Berglund är en annan riktigt bra tvåvägsback som dock får fokusera mer på defensiven när han lirar med Hedberg.
Om han hade spelat ihop med Enström så hade vi fått se mer av hans offensiva kvaliteter.
Angående värvningen av Öhman så är hans stora problem att det finns 3 andra offensiva backar som är bättre.
På 3 backpar ska det dock finnas plats för honom.
Det finns definitivt kvalitet i pojken, men han måste ju få chansen att visa det också.
I ett drömscenario får han börja utmana Tommy E/Hedman om en plats när han är tillbaka, för som det är just nu känns det som lite slöseri.

Slutkläm: Våra tre ungtuppar på backlinjen kommer nästa år spela i en högre division, det kommer knappast Deilert göra.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
JoseGonzales:
Man tar väl fler saker in i bedömningen än just poängproduktion?
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
J F K: vem har sagt att det är positivt? Du är så otroligt enögd så det finns inte.

Tar för givet att du avskyr Tambellini också då? Som lyckades bli avstängd första veckan i svensk hockey för en tackling mot huvet?
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Angående Zach Palmqvists offside/friläges-situation:

?Offside
Ny bedömning för offside. Det räcker att skridskon är ovanför blålinjen för att man ska vara ?onside?, skridskon behöver inte vara i kontakt med isen.?

Fagervall i intervju med Cmore: ?Domaren erkände att det var felaktigt bedömt, han var on.?
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
JoseGonzales: orkar inte ens bemöta så korkade kommentarer. det är som om det vore positivt att bli avstängd för idiotiska tacklingar mot huvudet.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Dundee: ”serve cool - when the heat is on”
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
J F K: Han presterar ju dock i snitt denna säsong också. Skulle ha haft en klar ledning i poängligan före Hedberg om han spelat alla matcher. Klart bättre än Hedberg offensivt och kommer ta igen och vinna poängligan på färre matcher!
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
J F K: Hur vet du att Deilert gick för huvudet? Tror jag ingen gör medvetet. Lugna dig. Kul att Löven berör dig iallafall! Kan vi inte enas om att det vore bäst att vi möts i final? :)
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
goleafs: han gick efter huvudet. att det träffade under huvudet var faktiskt bara tur. en återfallsförbrytare.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
gizzo: ja, fjolåret betyder allt. att bry sig om helt man presterar i den här säsong är tydligen oväsentligt om man håller på löven.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
J F K: Fast han blev ju felaktigt dömd som återfallsförbrytare. Hellqvist och Rosdahl har ju erkänt att tacklingen på försäsongen inte tog i huvudet.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Tarasov: Norlinder har exploderat och ser grym ut men håller deilert högre än hedberg. Vann trots allt poängligan ifjol fastän missade typ hälften av matcherna och ledde backarnas poängliga innan avstängningen i år med.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
goleafs: med tanke på att det är en återfallsförbrytare så är det det minsta han ska ha.
Ja, tacklingen är sinnessjukt ful.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
J F K: Tycker du verkligen Deilert skullw haft mer än 6 matcher? Högströms slag på Everberg fick 3 matcher.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
JoseGonzales: lite besviken för att han slapp mer avstängning. den fulaste tacklingen
i serien hittills.
långt efter Hedberg och andra bra backar
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
J F K: Tacklingen var inte så ful, absolut någon match men aldrig 9 matcher, det är ett skandalöst hårt straff. Sedan tar inte det bort det faktum att han är seriens bästa offensiva back, bara för att han fått en avstängning. Lite sur för att han avgjorde på Björklunds fall? ;)
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
JoseGonzales:
Deilert är snäppet efter Norlinder/Hedberg i offensiven. Deilert spelar i allsvenskan för att han inte hållt på en högre nivå hittills. Norlinder/Hedberg hade mkt väl kunnat spela SHL i år men valde att stanna ett år extra vilket vi oavsett anledning såklart är tacksamma för.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
JoseGonzales: kan inte bortse ifrån att killen betett sig som en idiot och därmed förtjänat sin avstängning.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
J F K: som offensiva spelare? Aldrig. Möjligtvis Norlinder som är i Deilerts klass offensivt i övrigt inte ens i närheten. Bäst poängsnitt bland backarna ifjol och hade det i år också innan avstängningen. Kommer nog vinna den ligan i år också
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
JoseGonzales: Jag gillar Berglund, Hedberg, Enström och Norlinder bättre.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Nucky: Måste säga att jag är otroligt glad att vi värvade Deilert istället för Öhman (eller om han nu valde Modo före löven). Deilert var före sin avstängning seriens absolut bästa offensiva back men inte varit sig lik dom 2 matcherna han spelat efter avstängningen..
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
JoseGonzales: Toby är fruktansvärt viktig för Modo.
Precis som övriga säger är hans storhet idag att han gör sin omgivning bättre.
Rätt övertygad om att Öhman skulle steppa upp rejält om han fick spela med honom, där har vi rätt mycket oanvänd kvalitet i offensiven.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Gavelo: Kan säkert vara mina förväntningar att han skulle vara mer offensivt dominant och bidra med det offensiva. Får se mig motbevisad av dom som faktiskt ser varje match såklart!
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
JoseGonzales: Det är nog lite som JFK säger, han (Enström) spelar så otroligt rätt i princip alla lägen, faktum är att med Enström kan Norlinder dominera, utan Enström faller han ut spelet lite.
Enström har ingen offensiv roll, han får vara den som gör sina partners bättre och som han gör det, visst han är inte den vindsnabba spelaren han en gång var, men rent taktiskt och spelmässigt är han nog seriens mest felfria spelare.
Dock blir han inte bättre med åren och jag skulle bli ytterst överraskad om han väljer att spela ytterligare än säsong, detta blir nog hans sista tyvärr.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Eller: Man kan aldrig få för mycket av Crocodile :).
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
J F K: Då får jag ta ditt ord för det, dom matcher jag sett håller jag inte med. Men smaken är som baken!
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
JoseGonzales: Jag har sett alla matcher förutom den mot AIK. jag skulle inte byta honom mot någon back i serien.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
hockey_21: absolut att han ofta vänder bort sin checkande forward men det är 9% rutin. Tycker inte han bidrar någonting offensivt och ser otroligt seg ut på rören, återigen, detta är dom 4 matcherna jag sett. Han kanske är den jämnaste men skulle ta Norlinder eller Hedberg före honom alla dagar i veckan av vad jag sett!
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
hockey_21: Ja, han räddar alltid sin backpartner varenda gång. Han är ofta flera minuter före alla andra i tanken.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
JoseGonzales: Håller inte alls med, Tobias är våran stabilaste back, han gör nästan aldrig några misstag. Även jag tycker att han ser lite segare men på något konstigt sätt så vänder han nästan alltid bort sin checkande forward på ett elegant sätt.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Gavelo: Får hoppas Jesus förlänger med honom och dubblar lönen nu direkt, han förtjänar det. Tambellini har verkligen hittat rätt, blir intressant att se om han fortsätter spruta in poäng nu när Modo inte är inne i samma stim längre.

Däremot, Tobias Enström, dom matcher jag sett honom är han knappt topp 4 backar i MODO. Är det bara dom matcher jag sett eller är han helt slut? Ser ut att väga åtminstone 10-15kg mer än han borde..
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
JoseGonzales: Skulle väl vara Samuel Ersson som lirade i Västerås förra säsongen, det var också en sjukt bra målvakt.
Jo jag förstår, vi sitter i samma sits, spelare som Johnsson, tambellini, Hedberg, norlinder, Karlqvist, mfl. lär inte lira kvar om vi inte går upp, mest troligt kommer alla få erbjudande från shl eller liknande, men så är det att vara ett allsvenskt lag, alla spelare som blir bra plockas av shl.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
J F K: Går inte en endaste match utan att domarna gör helt katastrofala beslut. Fyradomars systemet är ett monumentalt fiasko än så länge. Inget domarpar har lyckats hitta samma nivå än så länge och domarna känns arrogantare än någonsin tidigare.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
JoseGonzales: Ersson var bra ifjol och Fasth hade väl ett sjukt år, men jag håller med om Canata. Han har varit helt överlägsen hittills. Det är sällan han ens behöver göra en svår räddning för han är alltid rätt placerad. Löven skulle inte legat i toppen utan honom.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
gizzo: Igår satt jag i samma vinkel som domaren när denne släppte en tripping på From. Det är fullständigt obegripligt.

Nu vägrar jag tycka att domarna hade något med vår förlust att göra. Med en normal insats ska vi fan inte behöva rätt domslut för att vinna den matchen. Felet är helt vårt eget.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Gavelo: Cannata.. vet inte vad jag ska säga. Har allsvenskan någonsin haft en bättre målvakt? Känns lite sorgligt att redan nu veta att om inte löven går upp är det 0% chans att han spelar i löven nästa år..

Nytt nick nu!
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Nucky: håller totalt med och tyvärr har det inte blivit bättre med fyrdomaraystem anser jag
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Dundee: då så, trodde du hade smakat för mycket crocodil.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Dundee: Tror jag med. Hemmamatch, Fredag och har nu fått slicka såren efter en närmast pinsam förlust i Tisdags.

Eller säger såhär: Gör vi första målet kommer siffrorna dra iväg.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
JoseGonzales: Håller med, modos svagaste punkt är målvakterna även om jag faktiskt tycker både Lundin och Hanses spelat riktigt bra, men dom är inte i Canats nivå, han är överlägsen.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Eller: Självklart ska det vara Fredag, jag som är yr :).
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
hockey_21: Då får vi se vem som har rätta facit på fredag kväll :).
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
gizzo: Det som irriterar mest är att slashingar, men nu även hakningar börjar komma tillbaka. Spelförstörande moment där den skicklige/snabbe blir lidande vilket är just den spelartyp man vill se.
Riktigt tråkigt.
Vet inte om man släpper hakningar till viss del för att få ner farten, och därigenom mindre hjärnskakningar. Vet att man pratade om det förr iaf.
Antingen det, eller så hinner inte domarna med helt enkelt.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Dundee: matchen går väl på fredag?
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Dundee: säger 6-1😀
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Gavelo: Verkligen, kan ärligt säga att jag var en av dom som trodde MODO skulle bli ett mittenlag men de brutala form räddade er säsong kan man säga. Hade det tagit 5-6 omgångar till hade det kunnat vara tungt. Känns som när ni väl fått in några puckar kan ni göra 5-6 mål utan problem och det är en stark egenskap. Era målvakter måste dock steppa upp vad jag sett, löven räddas av Cannata när vi spelar dåligt.

Norrlandshockeyn lever som aldrig förr och det är fantastiskt kul. Ut med Oskarshamn och Växjö, upp med löven och MODO!

Måste medge att jag ångrar mitt beteende nu och mitt nick.. Kan man byta nick på detta forum?
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Imorgon vinner vi med 5-2, tror det blir en liten urladdning nu efter Almtuna matchen.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Nucky: tycker nivån är sanslöst låg på domarna i HA.. Inte minst igår.. Släppte många solklara utvisningar på Almtuna men tog minsta lilla på er... Tycker det är så tråkigt...
Kommentera

« · 2008755 · »