1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478756 inlägg · 4078 ämnen

Almtuna - Modo 2020-02-19

2037269 · » Till forumet


Sv: Almtuna - Modo 2020-02-19
Axle San: Du menar att Kangas inte gör sin gubbe?
Kan hålla med om att han itne har någon toppfart att prata om. Men han är sjukt snabb i vändningarna. Han kan ju vända på en 5krona och ha samma fart åt andra hållet.

Tycker han har skapat betydligt mer än poängen visar.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2020-02-19
Rytter: Varför inte bara ignorera den där mannen?
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2020-02-19
Axle San:

Försök inte med någon bortförklaring, tydligt att du mest vill provocera, du gör bara bort dig mer.

Tror det är klart för alla att du inte har någon framtid som scout.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2020-02-19
Rytter: Som jag skrev ” Jag ser inte tempot eller de tekniska färdigheterna hos honom som jag förväntat mig."

Det betyder inte att har problem med tempo eller teknik utan att det inte är på den nivå jag förväntat mig. Han är ju inte långsam, långt ifrån men jag trodde på en liten raket och att det skulle vara en kille som utmanade mer och gjorde sin gubbe. Självklart så är han en kompetent spelare på HA nivå men ingen spetsspelare som jag förväntat mig.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2020-02-19
Axle San:

Är du på riktigt? Du kommer inte ihåg vad du skrev efter vår förra match?

"Nu skiter jag väl finrummet men jag måste säga att jag inte ser mycket potential i Kangasniemi, visst några fina mackor har han lagt men sen? Jag ser inte tempot eller de tekniska färdigheterna hos honom som jag förväntat mig."

Kan man tolka detta på något annat sätt än att han har problem med tempot och inte är vidare teknisk?

Sluta nu göra bort dig, blir bara pinsamt.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2020-02-19
Gusse: Fyfan vad tragiskt. Hoppas verkligen inte det stämmer.. hoppas han lyssnar på kroppen och låter det ta den tid det tar oavsett om det blir resten av säsongen eller kanske längre än så. Han är ung och har 15år kvar av karriären så hoppas inte han stressar något.. såna här nyheter är alltid tragiska :/
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2020-02-19
Rytter: ”Konstigt det där med Kangas, både en krönikör i expressen samt vår brynäsvän här har ju förklarat att han har problem med tempot och tekniken.”

Om det nu är jag som är brynäsvännen så vill jag dementera, jag anser absolut inte att Kangas har problem med tempot, och inte heller med tekniken.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2020-02-19
Gusse: Inte värt risken enligt mig om det är så. MoDo har parerat för detta med de senaste nyförvärven. När jag hörde även nackmuskel tänkte jag på whiplash. Sanny L sa ju att han nog haft 12-13 hjärnskakningar men varit i det läget att han känt sig tvingad att köra på. Hälsan går alltid först. Ingen kommer att tacka dig och det sa Sanny också. Hoppas Norlinder inte känner nån stress utan bara försöker bli bra. Ta en resa och kom bort från Ö-vik är mitt förslag.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2020-02-19
Costanza: Går tyvärr rykten att det är färdigspelat för Norlinder i år. Kan vara så illa att karriären är över. Hörde nått om fyra hjärnskakningar redan. Får hoppas att det inte stämmer utan bara är olyckskorpar som kraxat.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2020-02-19
jonsson: Norlinder skulle må bra av att åka till Thailand. Nu när vi har kvar Enström och Hedman, samt fått in en galen Tjeck å Slovak i målet som fått en skön säng att sova i. En liten finne med många K i namnet får gärna hänga dit den avgörande mot laget som börjar på L.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2020-02-19
jonsson: han var tydligen i arenan i onsdags och såg pigg ut, men har ju inte varit på is på evigheter känns det som. Enström skulle ju eventuellt ha gjort come back den här veckan, enligt Hellkvist förra veckan, men har inte varit på is den här veckan.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2020-02-19
Dagis:

Inge nytt om Norlinder, om det går framåt eller bakåt?
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2020-02-19
SKiLMY: helt ok. Hade några mindre lyckade ingripanden, men i det stora hela så är och var han bra.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2020-02-19
Hur skötte sig Nässén?
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2020-02-19
Gäsp:

Tycker Björklund gjorde en bra match igår.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2020-02-19
Harry Luras: Ja absolut!
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2020-02-19
Som att kliva in i slutspelsserien nu med 5p mer än Timrå. Skulle vi klara det?
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2020-02-19
Rytter: Halva Västervik är ju modoiter. Det borde finnas nog med motivation i laget för att göra det surt för Timrå. :)
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2020-02-19
Dundee: Instämmer på wirren och ikväll unnar jag mig en Ardbeg Uigeadail som är en av mina favoriter efter MoDo. Skål
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2020-02-19
Gusse:

Jag tror 3 vinster räcker, t.ex 2 hemma och en borta för oss.

Tror Timrå kommer åka på en förlust mot t.ex Mora eller Löven, dessutom har dom Kristianstad i sista som kanske har allt att spela för.

Västervik hemma i nästa omgång, ett västervik som kommer göra allt för att förstöra och spela defensivt, iof har dom ju knappt nått lag kvar längre.

Förutom dessa så är det Almtuna borta som också har mycket att spela för, och bjuder dom upp som i vår förra match mot dem eller bitvis idag är det ingen enkel match.

Skulle inte vilja byta spelchema och placering med Timrå, för det ser inte lätt ut. Grejar dom detta är dom helt klart värd andraplatsen och vi kan vara bittra kring hur vi förlorade mot Almtuna borta eller VH borta och missade andraplatsen.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2020-02-19
Rytter: Jag vet väl hur det ser ut Rytter säger bara att vi ej vunnit i Umeå?, Timrå har inte heller vunnit i Umeå. Vi har vunnit våra hemma Timrå har ej gjort det. Jag tror det ej spelar någon roll för löven vad dom väljer. Ska man vinna så måste man kunna slå alla. Vi har gjort jättebra matcher mot löven absolut men det är historia när det väl gäller samma sak är Timrås förluster mot Löven.

Timrå känns just nu lite hetare en vad vi gör. Men vi får ju se vart det slutar. Och nej jag kanske låter negativ i mycket men jag är verkligen inte negativ som jag sagt tidigare har grabbarna redan nu överbevisat mitt tips inför säsongen så hur det en slutar så är jag väldigt nöjd med vad vi gjort denna säsong :). Du gillar att vrida och vända och gillar ej när folk säger något som du ej instämmer i men inte hänger jag läpp för det. ta dig en whiskey och skåla för vinsten istället :) SKÅL.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2020-02-19
Dundee: Absolut blir det ett öppet race! Men det här med att vi klappar i hop som "oftast" stämmer verkligen det? Jag har sett timjåååiter skriva samma sak men dom verkar glömma bort att även deras lag sviker rätt ofta i viktiga lägen. Berätta gärna för en som hellre kommer ihåg morgondagen än gårdagen hur det ligger till!? :)
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2020-02-19
Dundee Jobbiga bortamatcher kvar. När vann vi mot Vita Hästen borta senast? AIK är jumbo då kanske vi får Väsbysyndromet. Och avslutningen mot Karlskoga blir inte lätt. Känns rätt skönt med fyra poäng ned. Dom lär behövas..

Jag tror vi fixar det...Ändå..
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2020-02-19
Dundee:

Du gillar verkligen att vinkla fram det negativa, vet inte om det är medvetet men lite märkligt är det.

Vadå löven har + på oss hemma, skriv som det är istället vi har 8-4 mot dom på poäng, vi har ännu inte förlorat under ordinarie tid.

Jag är övertygad om att dom hellre möter TIK som dom har tre raka mot.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2020-02-19
Heyerdal:
Skulle gissa att de hellre möter TIK. Lite som att vi hellre möter BIK/VIK än TIK.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2020-02-19
Heyerdal: Löven har ju + på oss hemma även om det är övertidsvinster. Men Timrå är i en riktigt bra form just nu. Dahlen borta ikväll i en svår bortamatch och dom lyckas vinna och norpa åt sig 2 poäng. Nä det här kommer vara öppet race vi har allt i egna händer och det är det som man är lite orolig över för oftast då vi klappar ihop.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2020-02-19
dempa: undrar om löven hellre möter Tik än oss, kan avgöra mycket om de inte ger allt i matchen mot Tik, men vi kan inte förlita oss på andra lag utan ge järnet nu o hoppas Bartosak behåller spelet, grymt bra ikväll !
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2020-02-19
Gavelo:

Ja hade det varit som det skulle, dvs 1p var vid oavgjort hade vi redan varit klara tvåor, speciellt eftersom vi har dålig statistik i ot i år.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2020-02-19
RedNek: drog ifrån i målskillnad med men som sagt blir spännande in i slutet, verkar gå bra för Ottoson i löven matchhjälte ikväll
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2020-02-19
RedNek: Kangas gör sin första poäng, Bartosak riktigt bra, fler än första femman producerar, vi har 4p och +19 ner till 3:e plats. Mycket som bådar gott inför slutstriden men ingenting är klart förän the fat Lady sings! Skål MoDovänner :)
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2020-02-19
Foppatofflan:

Stabilt, visat upp det jag skrev. Varken stuckit ut offensivt med fina aktioner, eller missat i defensiven. Tycker han stabiliserar upp försvaret och är mer fysisk än sina jämnåriga kollegor, får stopp i spelet bättre.

Så en stark 3:a på en femgradig skala.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2020-02-19
dempa: En match i taget, bara ladda om för Kristianstads på fredag. Vi har 3 luriga borta matcher kvar, så en match i taget som gäller. Ingenting är klart förens det är helt klart.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2020-02-19
RedNek:

Extrapinne för löven
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2020-02-19
dempa:
Tog en pinne av Tik, eller utökade kanske..
Jag vet, ordklyveri, men skit i det.
Var bara lite kul att jäklas lite.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2020-02-19
Gäsp: absolut, det är nu bara 5 matcher kvar och vi tog in en pinne på Timrå, de behöver nu ta 5p mer än oss på de sista 5 matcherna, alltså borde vi vara klar om vi tar 11p på sista matcherna.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2020-02-19
Domsjö: Jag dömde nog ut han i ren frustration efter timjåååmatchen och jag tar mer än gärna på mig foliehatten. Men han är en målis som kommer vinna matcher åt oss! :)
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2020-02-19
Heyerdal:

Skön vinst😀
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2020-02-19
Heyerdal: är ska det stå , krampar då jag skriver med... -;)
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2020-02-19
RedNek: nu blev jag lugn men Ör banne mig för nervös för Modos matcher, krampar IK magen...
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2020-02-19
dempa: poängtapp iallafall. Positivt!
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2020-02-19
dempa: Ja Timrå har en oangenäm förmåga att gneta sig till poäng, dom har väl en överjävligt statistik på övertid denna säsongen.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2020-02-19
Monno: Sylwander måste vara målkåtast i laget utan tvekan.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2020-02-19
Heyerdal:
Alltid nagelbitning i slutet.
Kom ihåg vänner, det är Modo som spelar..

Men, vi vinner idag. Tre poäng.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2020-02-19
Monno: Timrå vinner i OT, Jens Lööke . Skit.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2020-02-19
Trilske: Det är svårt att bortse från att Almtuna verkar ha rätt rejält med ström i klubborna.
Men där sprack nollan...
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2020-02-19
Trilske: se där nu blir det nerv igen, fan va onödigt av Karlkvist, se modoåström dessutom, ajaj
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2020-02-19
snowden: Fan!
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2020-02-19
Timrå tappade poäng i alla fall, OT där.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2020-02-19
Hakning-Henrik: var du tvungen... :p
Kommentera


2037269 · »