1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482651 inlägg · 4079 ämnen

Apropå ingenting...

« · 1911123 · » Till forumet


Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Handlar ju mer om att kunna ladda om, bryta ned matchen i detaljer, prata om kommande motstånd och gå genom spelsätt osv, detta görs inte lättast på en buss utan man vill kunna genomföra sådant i lugn och ro, därför reser man med flyg vissa resor för att hinna ladda om till nästa match. Om Modo tex inte spelat igen förens på söndag så hade man nog mycket väl åkt billigare hem, men eftersom man spelar igen på fredag så kan man inte sitta på en buss tills i morgon förmiddag.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
dempa: ja o så lär väl Paris bomba in några strutar ikväll...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo:
Killarna är anställda för att spela hockey på heltid, man har 26 bortamatcher under grundserien. Varav 2 är mot löven. Det innebär 24 längre resor på 6 månader nog skall pojkarna hitta tid till träning, särskilt om man gör som igår att man kör ett pass sen reser man.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Heyerdal:
Uppfattade som att de åkte buss igår iaf gjorde de intervjuerna på hemsidan för avresan på onsdagen, så uppgifterna i Öa är sannolikt felaktiga.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Heyerdal: de flyger//
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Heyerdal: Jag satt och pratade med Jörgen som är Timrås klubbchef i höstas och han sa att en flygresa från Midlanda ner till KHK och hem skulle kosta runt 200k men att man blir tvungen att flyga eftersom det går bort för mycket tid att resa med buss och man tappar värdefull tid att träna, gå genom videomaterial etc så jag är rätt övertygad om att Modo flyger
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Heyerdal: Att åka samma dag med buss 100 mil är ju helt idiotiskt?! Då kommer dom vara jävligt trötta. Om dom nu åker buss.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
dempa: nån som vet hur Modo reser, flyg? Igår nämndes det i ÖA att de åker idag, är väl uppåt 100 mil till Karlskrona o sen hem igen, buss känns inte optimalt
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: hoppas JJ spelar ikväll och att han får det att lossna! är otroligt orolig för att det skulle kärva sig för honom, så byter han till en annan HA-klubb och vips lossnar det och han blir poängkung.. känns lite typiskt oss. tänker Johan Ryno / Patric Hersley för att bara nämna några..
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Jo, KHK har verkligen inte gjort så många mål, men de släpper inte in många heller. Vi har trots allt sparkapital i flera spelare framåt och då tänker jag främst på JJ och KJ.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
kulltorp: Brynäs har spelar 6 matcher. De som mailar är inte många, de flesta lider i tystnad.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo:
Hellkvist kommenterade fö KHK, ett lag som spelar i hög fart. Tryckte på att det blir viktigt att passningsspelet sitter. Själv tycker jag KHK verkar tunna på FW-sidan. Kollar lite extra på Ingman/August Nilsson ikv
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
kulltorp: Inget nytt under solen, maila styrelsen å gråta hjälper, det vet ju alla, det är sen gammalt!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Ja nu skickar brynäsarna runt maiadresser tilll styrelsemedlemmarna till varandra. Här ska mailas efter 4 matcher på säsongen....
BIF krisen är total! Avgå alla!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Petosöjä: Själv tänkte jag se Brynäs då det brukar vara kul att se dem när det går tungt och samtidigt följa deras forum på hockeysnack.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gewe: Jo precis, det slog mig också att det i huvudsak är Norrlandsklubbar som har aktiva forum här :-)
Kommentera


Sv: Apropå ingenting...
Petosöjä: Tror nog det finns fler sidor likt denna där andra grupperingar sitter och tjötar hockey.
Kan inte tänka mig att detta skulle vara den enda sitan för hockeyfans i Sverige, inte ens den största t.o.m
Men det är ju mest lag från norra Sverige här så, sen är väll huvud personen bakom HS timråit innerst inne?
Så att det blir mycket Timrå Modo och Brynäs här är ju inte så konstigt.

Vet att läxand har nån egen sida för bara dom med samma kromosom avvikelser.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Apropå ingenting... så verkar det bara vara Modo av de allsvenska lagen som har ett aktivt HS-forum. Kanske är skönt på sitt sätt, hade det varit stor aktivitet även hos de andra hade det förmodligen blivit väl mycket trashtalk och jobbigt för admin att rensa :-).
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Från Hörnefors:
Precis o lyckades dessutom vinna tredje och avgörande set i morgonens badmintonmatch trots att ett litet ryggskott låg och smög i 3🎉🎉🎉🎉
Kommentera


Sv: Apropå ingenting...
Vad tror ni om matchen mot leksand idag då?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: och har man spelat 52 matcher och vunnit serien överlägset borde man direkt få SM-guld? Varför ha ett slutspel där man kan råka torska mot ett lag som kom 10:a med 40 poäng mindre?

Nä. Så länge vinnaren koras via cupspel bör förloraren göra detsamma.
Däremot vore det najs om man kunde göra det lättare att gå upp/trilla ur. Och minska dramatiken när det går åt helvete.
För: HA är ju faktiskt en kul liga. Förra säsongen var en av dom absolut bästa/roligaste för mig som timråit, och det hade jag fortsatt tyckt även om kvalet mot KHK skitit sig. Vore nyttigt för ett antal lag i SHL att åka ner och börja om. Och på sikt få bort lite av den här extrema, vinstmaximerande stressen som präglar SHL.
Och: med högre rotation och färre fallskärmar är jag övertygad om att vi skulle se en heeelt annan pengafördelning från tv-avtal i svensk hockey...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter:
Klart det skulle fungera, men även nuvarande system ”fungerar”. Min invändning är främst att det bör finnas någon form att av slutspelsformat för uppflyttning i linje med den tradition hockeyn har. Sen hur man väljer att utforma slutspelet är sin sak.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: Jag vet inte, är det mer sannolikt att man förlorar 52 matcher i rad bara för att vinna dom 4 sista? Jag tycker man ska få en chans att få möta laget i den andra ligan. I en jämn SHL (hypotetiskt) vore det tråkigt att åka ut mot ett Pantern som dopat sig med Malmö-lån utan att ens få spela en match mot laget.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Olle:

Så det är mer logiskt att man bara behöver vinna 4 matcher på en säsong?

Har man haft 52 matcher på sig och kommer sist så har man haft all tid på sig att ordna upp det och klarar man inte detta förtjänar man att åka ur då man spelar på fel nivå.

Varför skulle inte detta fungera när det funkar i alla stora fotbollsligor och andra ligor.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Det vore underbart upplägg, bäst av sju och SHL lagen rankade 1och 2 så de först kan mötas i en eventuell final.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
ante08: aha...var det inte då Modo vann matchen därpå med stora siffror 6-1 el 7-1?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Wauzsig: direkt upp- och nedflyttning ger jag inte en spänn för. Vad var det för fel på gamla kvalserien? Varför ska man kunna förlora sig ur en serie med hårt motstånd utan att ens få mäta sig med lagen i allsvenskan? Tycker det ligger lite i hockeyns natur att du behöver slå det lag du vill ersätta direkt eller indirekt, i någon sorts extraserie av matcher.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Det var väl den säsongen Malmö lekte hem guldet? ;)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Jockz:
Håller med dig där, hockeyns kärna är att vinna någon form av slutspel. Det optimala hade varit ett slutspel mellan 6 allsvenskan lag och 2 SHL-lag, där SHL-lagen skulle varit tvungna att överleva två rundor.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
HV-Modo 7-0 efter första perioden! Kvartsfinalserien år 2004.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Heyerdal: Det stod 7-0 efter första perioden i en Hammarby-match för x antal år sedan, men det var typ 19 minuter in i första, det här var snabbare.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Aldrig varit med om sju mål på en period. Det ska inte kunna hända i vuxenhockey, säger Mike Helber i C More.

Ja, vad säger Brynäsarna om 5.29?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Jockz:

Självklart ska slutspel om sm-guld vara kvar. Men direkt upp och nedflyttning där bästa och sämsta + eventuellt kval för några hade varit perfekt.

Sedan kan man ju slopa play in, känns ju som nått hittepå för att få in 3 matcher till.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Jockz: Det är fullt möjligt att kombinera direktuppflyttning och kval.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Wauzsig:

Som jag ser det finns det två vägar att gå. Inför direkt ner och uppflyttning sista ut och första upp eller liknande, sedan några lag som kvalar på det. Funkar i fotbollen och funkar även här då finns det alltid motivation för klubbar underifrån att satsa och åker man ur kan man vara uppe igen om ett år. Tror även det höjer intresset i lägre serier för gör man en bra däsong och kommer 1-2 så går man direkt upp. Andra alternativet är att flytta upp en mängd lag och göra om serie systemet till en norr och söder grupp där man mötet varandra oftare i varje grupp för att få mer rivalitet och billigare resor och sedan stänga serien och utöka vid speciella omständigheter. Då kan klubbar satsa på juniorer utan risk.

Att göra nått mellanting och sedan addera krav för att på sikt stänga serierna kommer aldrig funka, då får jörgen skicka hur många mail han vill klackarna kommer ändå skandera hockeymördare.

Personligen föredrar jag det första alternativet eftersom det funkar i de fotbollsligor man följer och skapar spänning och intresse i bägge serier.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
wolper: De var också rätt bleka mot Västervik, men vann tack vare en galet bra Jönsson i målet. AIK känns lite som förra året. blandar lysande insatser med helt bottenlösa bleka matcher.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Jockz: håller med dig där trots att shl gör allt för att stänga ligan som jag verkligen hoppas att de inte lyckas med för då förstör de sporten. Men slutspel och kval är en del av hockeyn, skulle bli ganska tråkig annars. Det är svårt som fan men när man väl lyckas är det fan speciellt😊
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Aik var då inte övertygande idag. Förlora på straffar mot ett lamt vita hästen som gav bort aiks ända mål i eget pp
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Wauzsig: Tror man ska akta sig för att ta bort alla former av slutspel, vara bäst när det gäller för att vinna framgång i form av slutspel sitter någonstans i hockeyns identitet, nationellt och internationellt vilket är den roligaste delen på hela säsongen.
Direktuppflyttning och SM guld pga grundserievinst är något taget från fotbollen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Axle San: Men kraven på arenor och kapital är till för att stänga ute småklubbarna.
Större klubbar ger mer publik vilket ger mer pengar.

Hade man lyssnat på publiken hade direkt upp- och nedflyttning införts för länge sen.
Ironiskt nog hade det troligen varit fler stora klubbar i serien då.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Axle San: Jo, det är du och... bara du. som verkar ha den åsikten.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: ”Alla förändringar är baserad på vad de tror att man tjänar mest på (kortsiktigt).”

Så tror jag inte alls att det är, war room, hybridicing, hårdare tag mot våld mot huvudet, arenakraven, krav på eget kapital osv är ju inte förändringar som tagits för att kortsiktigt tjäna mer pengar.
Längre pauser på lördagar däremot är en sådan förändring.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Confusius: Var lite orolig över mitt tipp när jag såg att Pantern låg fyra..
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Confusius: satt o undrade om inte det är något rekord har iaf inget minne av såna siffror
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Confusius: 7-0 nu till Västerås nu och matchstraff på Pavel, tror det går ända in i kaklet!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Jösses Pantern!?!? 0-6 efter 14:38, och vi snackade målvakter häromdagen haha...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Axle San: Det tycker jag inte alls att det handlar om.
Jag skulle säga att SHL inte tar besluten i dialog med sina kunder, utan man bestämmer på ett ytterst arrogant sätt vad fansen borde vilja ha. Sedan säger man att det är för svensk hockeys bästa, när det inte är en parameter de bryr sig om. Alla förändringar är baserad på vad de tror att man tjänar mest på (kortsiktigt).
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Ogie Ogilthorpe: Man kan säga att SHL förändrar allt för mycket och hockeyfansen är ganska konservativa när det gäller förändring.
Kommentera

« · 1911123 · »