1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480497 inlägg · 4078 ämnen

Apropå ingenting...

« · 1947305 · » Till forumet


Sv: Apropå ingenting...
Amitiel: Bra tempo. Kan bli jobbigt för SSK att upprätthålla det i längden. Det borde gynna oss att de spelar i ett rus.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo:
sittplatser eller spela i en Husum lada skiter jag totalt i om lag gör, men en fungerande ekonomi måste vara ett krav.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Nog tycker jag att vis så krav på ekonomin ska krävas. Särskilt roligt är det inte om ett lag går i konkurs mitt under säsong, framförallt ur ett sportsligt perspektiv. arenakravet är dock löjligt, även om det är lite trist med vissa arenor där kameran får så dålig vinkel att man inte kan se spelet riktigt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Jaca: Personligen tycker jag bara det är trist att man måste ha visst stort bankkonto och X antal sittplatser för att få avancera i seriesystemet, om det ändå bara kunde handla om ishockey så skulle så många fler klubbar våga drömma om avancemang.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Från Hörnefors:
Lägg till Västervik och Tingsryd denna säsong som var tvungna att sälja av spelare bara för att kunna betala ut lön till spelarna! Hur ska dessa lag klara elitlicensen är en fråga som man måste ställa sig?? Att göra en "Pantern" i år ska väll inte kunna gå, men man ska aldrig säga aldrig när det lag från södra landsdelarna för de verkar ha som katten "Pantern" nio liv!!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Från Hörnefors:
Fattar faktiskt inte hur det funkar i svensk hockey.

Dom hade stora problem med ekonomin och licensen så dom åkte på ett kontrollår, alltså 1 år på sig att fixa till ekonomin, att dom då efter det kontrollåret ska kunna klara licensen igenom att ta ett lån är ju helt otroligt obegripligt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon: AIK hade svårt med ekonomin i fjol och jag har funderat hur dom har råd med den truppen dom har, kanske att dom har fått in en storsponsor, men det visar sig nu att dom inte har råd egentligen.
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/VRA0j3/mitt-i-shl-jakten-ber-fansen-om-hjalp--for-att-radda-licensen
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
dempa: De har dock publik-rekord på 7522. Fast det var nog utomhus-match. Men vinner vi 20 raka nu så är vi garanterat i SHL igen, (om det är bäst av 7 i matchen mot allsvenska final-förloraren)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon: hur kan man anse att Almtuna / Uppsala hör hemma i högsta ligan bara för att man är landets fjärde största stad? Där finns ingen hockeykultur. Frågan är hur många de skulle ha på läktarna om de spelade i SHL? 4000 kanske.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Ulf ”Lill-Pröjsarn” Nilsson vill stänga SHL och återgå till en modell med en norr och en söder. Han tycker inte att Mora och Karlskrona ska vara i SHL – AIK och Leksand drar mycket folk på bortaplan. Västerås är en av våra största städer, Södertälje har tradition. Uppsala, Umeå och Örnsköldsvik anser han hör hemma i högsta serien
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: 3:e målet borde han ha varit tät mot stolpen men försvaren stod och sov och missade markeringen. 5:e målet hade han otur, Ullmark går bakom mål och ska stanna pucken och ca: 1 meter innan han ska stanna pucken hoppar pucken till och börjar leva ett eget liv ( ibland blir det konstiga studsar mot sargkanten eller om det var isen som orsakade det ).
Håller med om din kommentar gällande artikelskrivaren.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Ibland kan man ju fundera om artikelskrivaren öht sett matchen denne refererar eller om man bara söker artikelklick och helt skiter innehållet?

”Tavla och utbytt”
Ullmark står för en tavla men alla övriga mål skulle jag säga är helt omöjliga att göra något åt.
Sen att man satsar på att plocka målvakten i slutet för att spela 6-5 ser inte jag direkt som att ”Bli utbytt”
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: så jäkla skönt. Trots bergochdalbanasäsong igen. Intalar mig att det är hellqvisteffekt. Hoppas han får tid på sig, stannar kvar och får en bra sportchef! Skönt med ett positivare år😀
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
wolper: Jo, vi har väl redan nu fler poäng än vi tog på hela säsongen ifjol med många matcher kvar.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: ah hoppas de tar vara på den imorgon! Mycket roligare att se tabellen i år!😀
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
wolper:
Nu har vi för 3-4 gången denna säsong chansen att få kontakt på 3:e platsen hoppas man tar den denna gång.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
wolper: yesssss va skönt å se leksand förlora!!!! Aik känns inte jättestabil dock
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
wolper: haha släppt flera solklara utvisningar åt båda hållen i matchen. Oväntat att leksand får med sig en i slutet av matchen i avgörande läge. Känns inte som aik skall kunna slå ett shllag. Känns som de tappa allt i motgång. Lite för ojämna.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Jo jag håller med, och bra för oss också. Synd bara att dom tappa en 2-0 ledning
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hockey_21: ok. Såg inte det, men ändå starkt att vinna.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: 6 st, dom har 2 st 2 + 10
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: 3-2 Pantern :)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Pantern har stretat på bra trots att man haft elva tvåor mot BIKs tre.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Det gör knappast ont att VIK rasat ihop såhär i slutet av serien
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
wolper: 26 juli är datumet som gäller.
Detta tjänar shl klart mest på, shl kan plocka vilken spelare dom vill från allsvenskan oavsett kontraktssituation fram till den 26 juli för småpengar, sen kan dom låna ut fler spelare för deras utveckling och bygga en bank av spelare i allsvenskan att använda sig av.
Ha riskerar att tappa alla sina ledande spelare varje säsong för att se dom hamna i konkurrerande klubbar i samma liga, lyckas man hitta en utlänning som gör succé så får man knappt någon ersättning alls.

Kontraktet skulle givetvis vara format ungefär såhär!
Inga kontrakterade spelare kan värvas OM inte båda klubbarna enas om annat.
Alla spelare oavsett ursprung skall kosta 500 000kr och får bara lånas ut till den klubb han kom ifrån eller till valfri klubb i en annan liga.
Inga övergångar får ske efter 1 juni mellan allsvenskan och shl.
Shl får max låna ut 1 målvakt och 3 utespelare per säsong.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: hoppas de inte blev "köpt" av shl nu och gick med på för mycket. Var det inte bra som det var i år?

Citat "SHL klubben kan signa samtliga spelare i HockeyAllsvenskan, även de som står under kontrakt, till och med 19 juli." Betyder det att inte ens behöver någpn klausul i kontraktet för shl? Fan va länge de kan nypa spelare. Ha lär väll lägga sig platt för shl
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Tror MoDo missgynnas starkt i och med att de inför fler SHL-lån. Det där med lån tycker jag är största skillnaden mellan de tre senaste säsongerna. Avsaknaden av lånespelare gör serien lite mer "förutsägbar". De etablerade klubbarna gynnas av det.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
wolper:
Eh alltså..... nu när man satte hårt mot hårt med spelarlånen så får man ut detta. Nu är jag inte en del av förhandlingarna eller har någon koll, men att de kan plocka spelare fram till den 19 juli känns inte bra. Särskilt då de gnäller om att NHL lan plocka fram till 15 juni. Tillåts fler lån kan väl det vara ok men tveksamt om det gynnar de allsvenska klubbarna beroende på mängd.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hockey_21: hoppas aik vinner idag!!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gäsp: Tycker att han passar väldigt bra med Karla och Johnson, han är bra på att ska ytor åt dom och han har börjat producera mera sen han hamna där. Smart drag av Hellkvist
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gäsp: Juniorerna har nog en positiv effekt med sin frejdighet, men ärligt talat är det förstakedjan som är vår förstakedja av en orsak. Jag menar att det är lätt att ryckas med när man ser hur mycket energi som juniorerna utstrålar (och inte bara Wernblom, Linus och Norlinder), men när vi kommer till slutspelet så är det fortfarande målvakterna, Enström, Karlqvist, Hagelin osv som är de som i första hand kommer att bestämma hur bra det går för oss.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Det är mycket men välförtjänt snack om våra juniorer nu men fan vad härligt det är att se Hagelin producera nu. Jag tippade han som kanditat till ny publikfavorit inför säsongen han är väl kanske inte direkt en publikfavorit nu men han producerar.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Harry Luras: Det har att göra med om man räknas som "amatör" eller inte.

Gissar att om man signat A-lagskontrakt är det kört. Med juniorkontrakt är OK eller upp till NCAA från fall till fall?

NCAA är ökänt för sitt hyckleri och inkonsekvens.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Robin Ztorken L:

Fast om Modo är så svår att bedömma, varför inte bara säga jag tror att dom inte kommer gå upp och sen stå för det man sagt, och sen erkänna att man hade fel om det visar sig att man hade fel, alla har fel någon gång är ju inge mer med det.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Sitter och Eliteprospectar lite och förstår mig inte riktigt på det här med att man inte får delta i seniorhockey i Allsvenskan och SHL om man ska spela collegehockey. Ser ju att en gammal Leksandsspelare, Kalle Eriksson, lirat i Leksand och verkar ska spela collegehockey nästa säsong. Nån som vet vad som gäller?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Axle San:
Tror fortfarande på topp-3, hoppas 2 linan kan fortsätta leverera.

Tror inte vi tar in något.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Robin Ztorken L: Fast Wennerholm är ju för tusan skolboksexemplaret på att vända kappan efter vinden.
Det är inte bara Modo det gäller. Han är en rubrik journalist av rang.

Man ska inte glömma att han som hockeyexpert sen barna Hedenhös dödsförklarade Ovechkins karriär typ 2010.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Amitiel: Å andra sidan är det lika lätt att tala om vad det ska bli för väder i oktober, som att ha koll på Modos olika formkurvor, så jag förstår att han också blir yr i huvudet.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Jaha vad säger ni nu då, rehjäl känning på topp tre inför slutspurten. Ni vet ju alla hur Björn lägger upp sina säsonger......Nu jävlar får Modo ta och lägga in sista växeln. Kan det vara någon förstärkning på g in idag tror ni?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Robin Ztorken L:
Nog kan jag förstå att man ändrar sig, men med honom är det ju inte bara 1 eller 2 gånger under 1 säsong han ändrar sig.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Amitiel: Jag kan dock förstå honom, stundtals spelar vi ju så dåligt att vi knappt håller för allsvenskt spel men när man sen får se matcher som denna och även Västeråsmatchen, så....vår ojämnhet???
Tror vi hittat rätt juniorer som klivit fram, i synnerhet Norlinder då har det ju börjat likna något.
Ska bli rolig att se matchen mot SSK nu för den kan bli nog så viktig i frågan om vart vi är på väg men generellt känns det som det är på rätt håll.

Sen kan vi väl hoppas på en duglig center under dagen då, det vore välbehövligt
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
wolper: går alldeles för bra för leksand nu
Hoppas på att de rasar igen lagomt till playoff
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon:
Nä det tycker jag faktiskt inte, däremot utnyttjar de en lucka i ett regelverk.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
wolper: Känns som Leksand har privilegier i jämförelse med andra lag.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon: hur fan kan de ens överklaga det. Sjukt fult gjort ju. Men som sagt är ju leksand 👍
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Amitiel: Klassiker 😁
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Amitiel:
Avsluta han med det vanliga ”jag kan ha rätt men jag kan ha fel”....
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Så oväntat 1 match sen var det kört för Modo, nu har Wennerskämt vänt kappan efter vinden igen och varnar för Modo.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon: Det är Leksand vi pratar om, SHL ska bara ha upp dom.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon:
Dom överklagade, så han får spela till nytt beslut kommer.
Kommentera

« · 1947305 · »