1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479916 inlägg · 4078 ämnen

Apropå ingenting...

« · 2544664 · » Till forumet


Sv: Apropå ingenting...
puffe:
Jag tycker man missar att en kvart i ett Vm idag motsvarar en semifinal för 15-20 år sedan. Schweiz/Tyskland har lyft sig rejält, dessutom har de såpass bra spelare numer att de med rätt lag borta ur SC kan få bättre än lag Sverige på banan. Så när man ropar ”fiasko” tycker jag det är för hårt.

Andra faktorn i sammanhanget handlar om att får inte några storstjärnor att ställa upp, ja då är inte avståndet till några större än att vi kan förlora en kvart.

Skulle tro att vi i det flesta fall slår Lettland.

Grönborg fick många NHL - stjärnor att ställa upp, undvarar om det berodde på något eller bara var en lycklig slump.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
DJ Hemp: Yankees tjafsar om lönen nu igen!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza: Vad du än väljer, glöm inte att köpa dom där berömda tomaterna(som jag glömt namnet på)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza:

Är du mellan två jobb i nuläget eller? ;)
Kommentera


Sv: Apropå ingenting...
puffe: Snart har jag ett nytt välbetalt jobb igen. Borde köpa ett MoDo årskort åt farsan istället för en ny stor OLED-TV.
Kommentera


Sv: Apropå ingenting...
Smurfen: Två björkar har redan blivit bruna utanför min lya. Jag gick ut och kramade dem i fyllan igår kväll.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Fredag kväll i Dyngdikets stad och man lyssnar på ÖA podden med Pelle H och Mattias P !
Grymt avsnitt från dagen efter den galna kvällen när vi gick upp !!

Jäklar vad dom hyllar trycket och stämningen som var i Hägglunds 👏👏

Men bara ryser !
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza: jag kan inte ett skit om hockey men jag är jävligt glad att vi är i shl, sjukt pepp och tror som fan på vårt lag!!! Dvs jag är nån sorts outlier här på forumet haha. Tror också hinken satsar rätt givet vårt utgångsläge - vi måste våga betta på spelare som kan ta stora kliv nästa säsong
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza: Dima sätter pucken i tom kasse när alla motståndarspelare sitter kvar på avbytarbänken.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bad_Brett: INGEN över #40!!

#stöttawågström
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
S-vikaren: Daggen skakar.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
ToddW: Tror inte ens 75/25 är nära tittarsiffrorna, skulle mer gissa på 60/40 faktiskt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
S-vikaren: *
MoDo ser tunga ut. Kommer att mörda motståndare!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza: Ingen balsam-hockey i Övik. Det gör ont att möta MoDo.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
grimiss: Du kan hockey!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Silly: tror faktiskt både AP och Södergran kommer vara fruktansvärt bra i vinter
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
DJ Hemp: Du har helt rätt inställning. En riktig supporter!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza:

Visst, det gör vi! Handlar också om att mannen på din presentationsbild var en riktig favorit då det begav sig. Som när han utgav sig för att vara marinbiolog 😅
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
DJ Hemp: Gillar dig. Vi kramas nu!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza:

DJ gillar Costanza när han är kaxig. Tillför en skön dynamik på båda forumen. Själva vitsen med att vara grannar i samma serie 👍
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Saleva: Stilrent är MoDos signum
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bad_Brett:
Jag gillar låga nummer, helst under 31. Stilrent. Blir dock svårt när hälften är pensionerade.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Ben Perrault: George gillar Ben. MoDo är bäst!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bad_Brett: Richard Stehlik
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza: ser inte så bra iofs men skriver inte så mycket
numera. Blir mest sågad när jag haft nån åsikt, därav mitt kortakommande
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza: Hoppas Ove dyker upp igen när det vankas grishockey till våren.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza: Ser att Sampo haft #58 och #75. Tycker båda numren är coola. #58 hade Hinote i MoDo och #75... vilken spelare förknippar man med #75? Ingen!

Snälla, låt Sampo gå över 40.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Ben Perrault: Dags för dig att börja skriva lite oftare på forumet. Du är väl inte blind stum och dum?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Ben Perrault: Jag har jobbat så jävla hårt för detta Ben! Jag gick upp till SHL. George tar nu över..
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Ben Perrault: Har han problem med skott från mittzonen?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza: plockar du alltid fram costanza när säsongen är slut Ove?
För övrigt så kommer mer till första linan och har märkt att det finns en ben Perrault på twitter som inte är jag:)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Silly: Tunga grabbar!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
BobbyG:

Ja jag viill också ha det så :
Södergran- A.P- Walli i 3:e
Måste vara otroligt tunga att möta,
Och det finns poäng potential i den kedjan.
Dom slulle kunna tjecka fast vilket försvar som helst i deras zon.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
BobbyG: Håller med. AP & Söder funkar kanon!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza: med tanke på hur bra han och ap var tillsammans så är det kanske lämpligt att starta säsongen med dom två och kanske walli som ersättare till mannberg, annan profil på honom, förhoppningsvis lite mer action
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Trilske: Ung kille som nu varvar upp. Söder var grym under slutspelet. Verkar vara cool i skallen också. Smart. Bra storlek och en jag gillar att ha med mig in i SHL!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Trilske: ett utmärkt exempel på hur bra det är med tålamod :)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hk: Södergran var vår bästa forward under slutet av säsongen.
Så glad att han är kvar och börjar han hitta målet bär det av till NHL igen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rödluvan:

Jag förstod att Södergran skulle bli nyttig i slutspelet men det var någon bortamatch mot taif (eller liknande) där på slutet jag höll på att ge upp hoppet.

Fick även spela med halloran i någon match men de hade verkligen noll kemi.

Tveksamt spelsinne och bara en allmän målsumpare var känslan, men som han klev fram i slutspelet.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Hinken: Klart det blir slutspel nästa år också! Sommaren har inte ens börjat, finns ingen anledning att sluta sväva på molnen.
Sådär i november när mörkret kommer kan vi bli realistiska igen. Vinst ska njutas av!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Hinken: Bara för att Södergran missade massa chanser så ska vi inte bara lyfta att han missade chanserna. Han är sanslöst bra på att driva upp spelet och skapa momentum i offensiv zon.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rödluvan: Schampo är ju grym. Dalle blir ju sargreklam i första bytet. MoDo bara köör!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hk: Under slutspelet så tänkte jag flera gånger på att det kändes som att det var NHL-klass på Södergran. Sen kom jag på att han fick NHL-kontrakt för ett par säsonger sedan. Om Schampo bara har ett bättre avslut än Södergran, så har vi en riktig klasspelare.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
BobbyG: Håller tummarna för att han inte blir en ny Södergran som skapar massa chanser men med konstant blött krut i bössan. Det blir garanterat inget slutspel nästa år så där han man ingen chans att visa sig heller.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
BobbyG: Schampo möter Öviksvattnet. Han kommer döda alla motståndare. MoDo går inte att stoppa..
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
BobbyG: Södergran var frustrerande tills han blev en slutspelshjälte!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza: har läst lite om schampo, verkar vara en kille som har alla verktyg men ingen verktygslåda. trillar poletten ner så blir han ett monster, trillar den inte ner så blir det nog frustrerande :)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
KB65: Snart är vi bäst. MoDo tar snart över.
Kommentera

« · 2544664 · »